خانه / مطالب متنوع دیگر / چگونه رپ کنیم؟ (15 نکته و پاسخ به سوالات رایج)
در حال رپ خوانی

چگونه رپ کنیم؟ (15 نکته و پاسخ به سوالات رایج)

تئوری-موسیقی

موسیقی رپ (Rap) یا هیپ هاپ (hip hop) یکی از سبک های رایج و محبوب امروزی است. این سبک موسیقی آنقدر محبوب شده که خیلی از طرفداران این ژانر دلشان می خواهد خودشان هم شروع به رپ خواندن و نوشتن آهنگ های رپ کنند. با اینکه اطلاعات زیادی در این زمینه وجود دارد، ولی هنوز هم خیلی ها نمی دانند از کجا و چطور باید کارشان را شروع کنند.

اول از همه باید بدانید که هر کسی با نوشتن مکرر، یادگیری قافیه ها و تمرین مداوم و هر روزه برای افزایش توانایی هایش در این زمینه، می تواند در کمترین زمان به یک رپر خوب تبدیل شود. اگر شما هم دلتان می خواهد رپ بخوانید یا اصطلاحا رپ کنید، مقاله امروز ما همه نکات لازم برای رپرهای مبتدی را در اختیارتان می گذارد.

15 مرحله برای شروع رپ

1- هر روز بنویسید

در واقع سبک رپ یا هیپ هاپ اساسا روی ابراز احساسات شما و ساختن اشعاری بر پایه ضرباهنگ متمرکز است. همه رپرهای معروف هر روز به صورت مکرر ترانه سرایی را تمرین می کنند. با نوشتن، مغز خود را تمرین می دهید و دایره لغات خود را غنی می کنید.

علاوه بر این، نوشتن به شما کمک می کند که نحوه استفاده از کلماتتان را ارتقا بدهید و این مورد یک نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک رپر حرفه ای است. توصیه می کنیم از همین امروز نوشتن روزانه را شروع کنید و هر روز افکار و احساساتتان را در قالب مناسب رپ روی کاغذ بیاورید.

یکی از روش های خوبی که می توانید از آن برای نوشتن استفاده کنید روش Object Writing (شئ نویسی)

1- اول از همه شما باید یک شئ (واقعی یا خیالی) یا یک حس را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال می توانید یک سیب، آسمان یا حتی یک میز را انتخاب نمایید.

2- حالا تایمرتان را روی 5 تا 10 دقیقه تنظیم کنید و در این مدت بدون هیچ نوع نگرانی یا ترسی هر چیزی که می توانید درباره این شئ یا موضوع بنویسید. اصلا لازم نیست درباره قافیه، ساختار یا حس نوشته تان وسواس و نگرانی به خرج بدهید. فقط هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بنویسید.

تکنیک های کنترل نفس در آواز برای چیره شدن کامل بر صدا

به همین سادگی شما در مسیر تمرین واژگان و آهنگسازی رپ قرار می گیرید. برای اینکه از این تمرین نتیجه بهتری بگیرید سعی کنید هر روز آن را انجام بدهید. دلیل موثر بودن این روش این است که به ما یاد می دهد چطور از فیلتر موجود در ذهنمان که دائماً در حال قضاوت درباره کارهایمان است بگذریم و فقط روی عملی کردن ایده های ذهنمان و قرار دادن آنها در متن تمرکز کنیم. این روش کمی شبیه تکنیک طوفان فکری (brainstorming) است و با انجام آن می توانید به ایده خوب و مناسبی برای ساخت آهنگ رپ خودتان برسید.

تص.یر یک رپر

2- قبل از نوشتن ترانه هایتان برنامه ریزی کنید

یکی دیگر از روش های عالی برای استفاده در فرآیند آهنگسازی رپ یا هیپ هاپ این است که قبل از نوشتن اشعار یا ترانه هایتان برای آنها برنامه ریزی کنید. این کار باعث می‌شود بعد از سرودن یک بیت، برای ادامه دادن آن دچار سردرگمی نشوید و به اصطلاح رشته مطلب از دستتان در نرود.

برنامه ریزی کردن برای نوشتن شعر یا ترانه اصلا کار سختی نیست. فقط کافیست هر احساس یا ایده ای که می خواهید با شعر شما به مخاطب منتقل شود- چه ساده و چه پیچیده- را در بالای صفحه متن آهنگ رپ خودتان بنویسید و در کنارش هم چند کلمه کلیدی مربوط به آن اضافه کنید که شما را راهنمایی می کنند.

اگر می‌خواهید در این زمینه دقیق‌ تر عمل کنید و اشتباه کمتری داشته باشید می توانید از قبل به آهنگتان ساختار بدهید و روی روندی که باید طی کند تا مفهوم مورد نظر شما را منتقل نماید برنامه ریزی کنید. به این ترتیب راحت تر می توانید جلو بروید و دچار سردرگمی هم نمی شوید.

3- دایره لغاتتان را افزایش بدهید

یک باور رایج و معروف در بین جامعه رپ وجود دارد و آن هم این است که می گویند امینم (Eminem) بیشتر وقتها فرهنگ لغات مطالعه می کند تا کلمات بیشتری برای رپ هایش در اختیار داشته باشد. این یک مثال عالی برای این است که بفهمید چطور کیفیت و تعداد کلماتی که می دانید می توانند روی آهنگ های شما را فوق العاده خوب یا خیلی بد کنند.

توصیه ما این است که نه تنها متن های رپ، بلکه کتاب و شعرهای مختلف هم زیاد بخوانید. این منابع پر از کلمات و ایده های جدید هستند می توانید آنها را در کارهای بعدی خودتان بگنجانید.

آموزش ضبط صدای خواننده: همه نکات کاربردی که باید بدانید!

همراه داشتن یک فرهنگ لغت یا اصطلاحنامه و یا منبعی که کلمات هم قافیه را در دسترس شما بگذارد هم خیلی به شما کمک می کند. خوشبختانه سایت های زیادی وجود دارند که وقتی یک کلمه را در آنها وارد می کنید همه کلمات هم قافیه با آن را به شما می دهند. اگر قصد نوشتن متن رپ انگلیسی را دارید می توانید از سایت RhymeZone برای پیدا کردن کلمات هم قافیه استفاده کنید. سایت های فارسی قافیه یاب زیادی هم وجود دارد که با یک جستجوی مختصر می توانید آنها را پیدا کنید.

4- فری استایل (Freestyle) را تمرین کنید

فری استایل در رپ در واقع نوعی بداهه خوانی است که در آن هیچ متن و شعری از قبل نوشته نمی شود و شما همه چیز را به صورت بداهه بیان می کنید. چنین تمرینی می تواند مهارت تفکر سریع شما را به شکل موثری تقویت کند، چون در این سبک، ذهن شما باید در ظرف مدت بسیار کوتاهی اطلاعات زیادی را پردازش کند و با سرعت خیلی زیادی قافیه مناسب را بسازد.

یکی دیگر از مزایای سبک فری استایل این است که ترس شما از نوشتن چیزی که در ذهن دارید را از بین می برد. همانطور که قبلاً گفتیم، ذهن ما فیلترهای زیادی دارد که گاهی اوقات می تواند جلوی ابراز احساسات و ایده های ما را بگیرد. فری استایل به شما کمک می کند از سد این موانع ذهنی بگذرید و در این مورد اعتماد بنفس پیدا کنید.

کاردی بی

علاوه بر این یادتان باشد که هر چه دایره لغات شما بهتر و بیشتر باشد، بهتر هم می توانید کلمات راهنما و کلید واژه برای ساخت اشعارتان پیدا کنید.

5- ساختار پایه آهنگ رپ را یاد بگیرید

اگر می خواهید آهنگ های رپ حرفه ای بسازید، پس حتما باید با ساختار اصلی آهنگ رپ آشنا شوید. ممکن است این مساله برایتان نگران کننده یا سخت به نظر برسد ولی در واقع بسیار ساده است.

در یک آهنگ رپ، اشعار معمولاً به گروه‌های چهار یا پنج بیتی تقسیم می‌شوند که با هم یا با قافیه ها مطابقت دارند. البته تعداد این گروه ها ممکن است بیشتر یا کمتر باشند. اگر دقیق تر مساله را باز کنیم، به ساختار اصلی آهنگ می رسیم که معمولا به آغاز یا مقدمه (intro)، ورس (verse)، کورس (chorus) و بریج (bridge) تقسیم می شود.

بسته به آهنگ، ممکن است تغییرات کمی در این بخش ها وجود داشته باشد؛ مثلا برخی از آهنگ ها دارای پری کورس (pre-chorus) یا پس کورس (post-chorus)، آترو (outro) (بخش پایانی آهنگ) یا موارد دیگری هم باشند و این بخشهای مختلف ممکن است در طول آهنگ تکرار شوند.

نتهای موسیقی

به عنوان مثال، یکی از رایج ترین ساختارهای آهنگ در موسیقی رپ به شکل زیر است:

مقدمه- ورس- کورس- ورس- بریج- کورس

حالا بیایید هر کدام از اصطلاحات را با هم بررسی کنیم:

مقدمه یا اینترو همان طور که از اسمش مشخص است بخش آغازین آهنگ شماست. مقدمه ممکن است یک موتیف (motif)، یا مقدمه ای برای تم و یا ملودی آهنگ است. ورس بخش داستانی و روایی آهنگ است که در آن رپر داستان یا موضوع اصلی آهنگ را روشن می کند.

کورس یا همخوان یکی از به یاد ماندنی ترین بخش های آهنگ است که در آن شما باید مخاطبتان را وادار کنید با شما آهنگ را بخوانند و چیزی بسازید که در ذهن شنونده هک شود و باقی بماند. بریج یا پل هم قسمتی است که در آن می توانید به آهنگتان تنوع بدهید و مسیر آن را کمی تغییر بدهید تا گوش شنونده استراحت کند. بریج یا پل می تواند یک تکنوازی باشد یا تغییر آکورد، ملودی و غیره.

اینها قوانین کلی ساخت آهنگ بودند ولی شما نباید فقط خودتان را محدود به آنها کنید. از خلاق بودن نترسید، دل به دریا بزنید و هر چند وقت یک بار این قوانین را زیر پا بگذارید. مهمترین چیز در مورد ساختار آهنگ این است که آهنگتان منسجم باشد و در سراسر کار افت و خیزهای مناسبی ایجاد کنید.

بخش های مختلف یک آهنگ به میزانهای چهار ضرب تقسیم می شوند. شما باید یاد بگیرید که چطور این میزانها را بشمارید و آنها را در آهنگ پیدا کنید.

6- نحوه شمارش میزانها را یاد بگیرید

ساده ترین و در عین حال مهم ترین مهارتی که یک خواننده رپ باید از همان روز اول یاد بگیرد، یادگیری نحوه شمارش میزانها (bars) در آهنگ است. میزان معیاری است که ریتم یک آهنگ را تقسیم می کند و به آن انسجام ریتمیک می بخشد.

راحت ترین روش برای فهمیدن این موضوع این است که آهنگ مورد علاقه را پخش و شروع کنید و هر ضرب را تا شماره 4 بشمارید. وقتی به عدد چهار می رسید، یک میزان دارید که از چهار ضربه تشکیل شده است.

باید میزان ها را بلد باشید: روش خواندن نت موسیقی (نت های موسیقی روی خط حامل)

شما باید شمارش میزانها را یاد بگیرید تا بفهمید کجای آهنگ هستید و همچنین ریتم کلمات خودتان را هم با ضرب آهنگ مطابقت دهید. به عنوان مثال، یک ورس ممکن است 8 میزان داشته باشد و اگر شما این را بدانید متوجه خواهید شد که بخش بعدی آهنگ چیست.

7- روی فلو (Flow) آهنگتان کار کنید

فلو یا جریان یکی از مهمترین چیزهایی است که در موسیقی رپ وجود دارد و به این مساله اشاره می کند که یک خواننده رپ چقدر شعر را با آهنگ تطبیق می دهد و اجرای او چقدر واضح است. فلو در رپ با ریتم آهنگ ارتباط دارد و روی این موضوع تاکید می کند که موقع خواندن اثر، باید یک حس ریتمیک عالی داشته باشید تا به گوش مخاطب یا شنونده کاملا واضح و طبیعی به نظر برسد. این مهارت با تمرین کردن بیشتر و بیشتر می شود. علاوه بر این، چند فاکتور وجود دارد که به ما کمک می کند تا در مورد خوب بودن یا نبودن فلو در رپ قضاوت کنیم. این فاکتورها شامل مواردی مثل سرعت، تکنیک تنفس، تلفظ، وضوح کلمات و غیره می شوند.

امینم و رپر های معروف دیگر

افزایش و تقویت این مهارت ها راهکار ساده ای دارد: باید هر روز تمرین کنید. تمرین کردن تکنیک های خاص مثل سبک فری استایل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر خودتان را موظف کنید که هر روز تمرین داشته باشید، ظرف مدت کمی متوجه پیشرفتتان می شوید و اعتماد بنفستان هم موقع رپ خواندن بیشتر می شود.

8- به طور منظم رپ خوانی های خودتان را ضبط کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات در بین رپرهای مبتدی این است که ضبط کردن صدایشان را به تعویق می اندازند. حتما از روز اول صدایتان را ضبط کنید و در این مورد استرس نداشته باشید. با صدایتان راحت باشید و از خودتان خیلی متوقع نباشید. مطمئن باشید که کم کم پیشرفت می کنید.

این کار فواید زیادی دارد. اول از همه اینکه به شما کمک می کند تا با گوش دادن به صداهای ضبط شده قدیمی تان در آینده بفهمید که چقدر پیشرفت کرده اید. دوم اینکه دیر یا زود شما قرار است آهنگتان را تولید کنید، پس قبل از اینکه وارد استودیو بشوید یا حتی در اتاق خوابتان اثرتان را تولید کنید باید با رپ خواندن در میکروفون آشنا شوید و احساس راحتی بکنید.

انواع موسیقی (فرم های موسیقی غربی)

احتمالا الان تجهیزات لازم برای ضبط صدا یعنی گوشی تلفن هوشمند را در اختیار دارید. اگر هنوز قصد انتشار آهنگ هایتان را ندارید، پس زیاد نگران کیفیت صدایتان نباشید. در آینده می توانید یک میکروفون با کیفیت بخرید تا آثار ضبط شده تان کیفیت بهتری داشته باشند.

9- صدای خودتان را پیدا کنید

در طول روند یادگیری رپ، ممکن است کمی بیش از حد درگیر تکنیک ها و قواعد موجود شوید، ولی یادتان باشد بیش از نیمی از توانایی های شما به عنوان یک خواننده رپ مربوط به پیدا کردن صدای خودتان و روشی است که می خواهید با آن رپ بخوانید.

رپرهای خوب ممکن است تکنیک داشته باشند، اما رپرهای بزرگ تکنیک و هویت دارند. وقتی صحبت از پیدا کردن صدای خودتان میشود، منظور این نیست که قرار است چه کسی بشوید بلکه باید نشان بدهید چه کسی هستید. از اینکه احساسات شخصی یا جزئیات کوچک و مخصوص به خودتان که آهنگ های شما را متمایز می کنند به کار ببرید ترسی نداشته باشید.

تئوری موسیقی چیست؟ آموزش به زبان ساده برای مبتدی ها

اگر می خواهید صدای خاص خودتان را پیدا کنید هیچ چیزی بهتر از تمرین بیشتر و تقویت بخش هایی مثل فلو و آهنگ نویسی برای افزایش اعتماد به نفستان در موسیقی وجود ندارد.

10- سبک و استایل خودتان را پیدا کنید

در کنار پیدا کردن صدایتان باید سبک و استایل مناسب خودتان را هم پیدا کنید. درست مثل صدای شما، سبک خواندنتان هم معرف شما و آثارتان است. توجه به جزئیات کوچک باعث می شود مردم به محض شنیدن آهنگ بفهمند که کار شماست.

پیدا کردن سبک مناسب نه تنها به شما کمک می کند هویت خودتان را بسازید بلکه در یافتن راه خود در تمام فرآیندهای افزایش مهارت رپ خوانی تان هم موثر است. نکته کلیدی در اینجا این است که شما باید به آثار زیادی از رپرهای مختلفی که دوست دارید گوش بدهید تا از آنها برای ساخت سبک منحصر به فرد خودتان ایده و الهام بگیرید. البته یادتان باشد ایده گرفتن به معنای تقلید و کپی صدا و سبک یک خواننده دیگر نیست! چنین کاری نه تنها برای شما مفید است بلکه جلوی پیشرفتتان را هم می گیرد.

استودیو ضبط

در ضمن فقط به رپرها و خواننده های مورد علاقه تان اکتفا نکنید. پایتان را از منطقه امنتان بیرون بگذارید و چیزهای جدیدتر را هم امتحان کنید. می توانید سلیقه ها و ژانرهای جدید را هم در آهنگهایتان بگنجانید. شما به عنوان یک هنرمند همیشه در حال تجربه و رشد هستید.

11- جلوی دیگران رپ بخوانید

این کار در ابتدا استرس زا و دلهره آور است، اما ما توصیه می کنیم که در اسرع وقت جلوی دیگران رپ بخوانید تا اعتماد به نفستان بیشتر شود و با رپ خوانی جلوی دیگران راحت شوید.

برای شروع لازم نیست چیز پیچیده ای اجرا کنید. فقط چند سطر جلوی دوستانتان بخوانید. این کار باعث می شود متوجه شوید بقیه چه واکنشی به اثر شما نشان می دهند. وقتی به اندازه کافی اعتماد به نفس پیدا کردید دنبال جمع هایی بگردید که رپرها در آنها فعالیت می کنند و درباره دورهمی هایی که در آن بداهه خوانی یا همان فری استایل اجرا می کنند اطلاعات کسب کنید. شرکت در این جمع ها هم برای تماشا و هم برای اجرا عالی است. علاوه بر این شما می توانید خودی هم نشان بدهید و اسم و رسمی برای خودتان کسب کنید.

12- برنامه روتین و منظمی داشته باشید

آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که برنامه روتین و منظمی برای تمرین توانایی های رپ و همچنین نوشتن و ضبط آهنگ های خودتان داشته باشید. کارتان را به سادگی با 5 دقیقه وقت گذاشتن برای نوشتن یک خط متن رپ شروع کنید و هر روز آن را تکرار کنید. به این ترتیب بعد از مدتی متوجه می شوید که چقدر پیشرفت کرده اید.

علاوه بر این، روش شئ نویسی (Object Writing) هم که قبلا در همین مطلب درباره اش صحبت کردیم را حتما جزو برنامه روزانه تان قرار بدهید. این تمرین ها را به عادت روزمره خودتان تبدیل کنید تا جزوی از زندگی تان بشوند. علاوه بر این، از انجام تمرین هایی که به طور غیر مستقیم شما را به سمت تبدیل شدن به یک خواننده رپ بهتر سوق می دهند مثل خواندن کتابهای بیشتر، مراقبت از وضعیت بدنی و استفاده از تکنیک های تنفس هم غافل نشوید و در طول روز آنها را تکرار کنید.

آموزش اصطلاحات موسیقی (رایج ترین ها)

13- یک استودیوی محلی پیدا کنید و در آن جا وقت بگذرانید

واضح است که شما سرمایه ای برای اجاره یا ساخت یک استودیو شخصی را ندارید، پس باید مهندس، تهیه کننده یا هنرمندان دیگری که استودیو با اینکه به آن دسترسی دارند را پیدا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

قرار گرفتن در محیط یک استودیو، ایده خوبی برای یادگیری شیوه درست ضبط، Overdub یا صداگذاری مجدد و ad libitum یا اجرای آزاد نوازنده و . . . است.

یک رپر در حال رپ خوانی

بین این که یک “رپر” باشید یا فقط هنرمندی که صدایش را ضبط می کند، کلی تفاوت هست. هر چه قدر سریع تر و بهتر ضبط را یاد بگیرید، در هزینه ای که باید در هر ساعت بپردازید صرفه جویی می شود و روند کار مهندس یا تهیه کننده آسان تر پیش می رود.

سعی کنید ضمن کمک کردن و انجام کار های استودیو، تا جایی که می توانید اطلاعات به دست بیاورید. حتی اگر لازم شد آن جا را تمیز کنید زیرا ممکن است با انجام این کار ها و ماندن در استودیو، وقت آزاد برای ضبط پیدا کنید.

اگر با هنرمند و تهیه کنندگان ارتباط برقرار کنید، ممکن است آن ها به شما اجازه دهند آهنگ هایشان را رپ کنید. سعی کنید تا آن جا که می توانید در مورد جنبه های فنی ضبط مثل مسترینگ، میکس و غیره یاد بگیرید … این کار در طولانی مدت به شما کمک می کند.

14-بیت های رایگان را از یوتیوب، وبسایت ها یا کسی که می شناسید، دریافت کنید

وقتی پولی برای تهیه بیت رپ ندارید، پس باید کاردان باشید. حتی اگر دوستانی دارید که بیت می سازند اما بیت هایشان بی کیفیت است ، باز هم آن ها را از دست ندهید.

به یوتیوب بروید و “Free Type Beats” یا “بیت های رایگان”را حتی اگر برچسب دارند، دانلود و سعی کنید تا سبک های مختلف بیت را بگیرید. اگر یاد بگیرید در سبک های مختلف آهنگ بنویسید، حتی اگر سبک اصلی تان نباشد، شانس بیشتری برای کار با هنرمندان دیگر خواهید داشت.

انواع موسیقی (فرم های موسیقی غربی)

شما می توانید به راحتی در گوگل بیت های رایگان را جستجو کنید. در آن جا سایت های بسیار زیادی هستند که به شما اجازه می دهند تا از بیت های رایگان شان برای ساخت نمونه کار و اجرا هایی که سود یا منفعت تجاری ندارند، استفاده کنید.

15-موزیک ویدئو بسازید و آن ها را روی یوتیوب پست کنید

شما در دوره ای هستید که وبسایت های پخش ویدئو مثل یوتیوب در اختیارتان قرار دارند. شما باید نهایت بهره را از آن ببرید. یوتیوب رایگان است و هنرمندان، خوانندگان، بازیگران، کمدین ها و افراد بسیار زیادی هستند که استعدادشان از این طریق کشف می شود.

برای ضبط و ویرایش فیلم ها می توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. صدای ضبط شده را روی ویدئو قرار داده و آپلود کنید. حتی اگر از خودتان در حال راه رفتن و صحبت کردن در مورد زندگی تان به سبک وِلاگ فیلم بگیرید و روی یوتیوب بگذارید، ممکن است طرفدار جذب کنید.

سوالات متداول

1- برای رپ خواندن حتما باید کلاس خصوصی برویم یا خودمان هم به تنهایی می توانیم آن را یاد بگیریم؟

خوشبختانه با وجود حجم وسیعی از اطلاعات که در اینترنت پیدا می شود، خودتان کاملا به تنهایی می توانید مسیر رپر شدن را طی کنید. همه چیز به پشتکار و تمرین خودتان برمیگردد.

2- یک رپر مبتدی چگونه می تواند تکنیک های خودش را تقویت کند؟

خواننده های رپ مبتدی باید بدون وقفه خودشان را ملزم کنند که هر روز تمرین کنند تا تکنیک هایشان موثرتر شود. برخی از تمرینات روزانه توصیه شده برای رپرها شامل موارد زیر می شوند:

  • فری استایل را تمرین کنید.
  • هر روز بنویسید.
  • روی فلو خود کار کنید.
  • در طول روز به نحوه تنفس و وضعیت و حالت بدن خودتان توجه کنید.
  • روی دایره لغات خود کار کنید و هر روز کلمات جدید یاد بگیرید.
  • خلاق باشید و با خیال راحت تجربه کنید. یادتان نرود که رپ خواندن یک هنر است.

3- یک مبتدی باید کارش را با چه نوع رپی شروع کند؟

هیچ توصیه خاصی در مورد اینکه چه نوع رپی برای شروع بهتر است وجود ندارد، ولی رپرهای مبتدی باید سعی کنند در ابتدا سراغ آهنگ های رپ آهسته تر و ساده تر بروند و کم کم پیشرفت کنند.

4- برای ضبط صدای خودم به چه وسایلی نیاز دارم؟

اگر فقط می خواهید جلسات تمرینی تان را ضبط کنید تا بعدا با بررسی آنها میزان پیشرفت خودتان را بسنجید، گوشی همراه هوشمندتان اکتفا می کند. ولی اگر قصد دارید آهنگ هایتان را به صورت حرفه ای ضبط کنید باید تجهیزات با کیفیتی مثل میکروفون و رابط صوتی بخرید.

جمع بندی

مطلب امروز شامل نکاتی برای نحوه رپ خواندن و پیشرفت کردن در این زمینه بود. ما اولین قدم ها برای پا گذاشتن در مسیر رپر شدن را به شما معرفی و برخی از جنبه هایی که ممکن است رپرهای مبتدی درباره شان سوال یا نگرانی داشته باشند را با هم بررسی کردیم.

چطور صدای خواندن خود را در منزل به بهترین نحو ضبط کنیم؟

اگر در حال یادگیری رپ هستید این را یادتان باشد که برای دستیابی به نتایج بهتر باید ثبات قدم و تمرین مداوم و روزمره داشته باشید. خودتان را متعهد کنید که هر روز بنویسید و تمرین کنید. امیدواریم مطلب ما به شما در روند یادگیری نحوه رپ و بهبود مهارت های آن کمک کرده باشد. اگر هنوز هم سوالی در این خصوص دارید حتما آن را در بخش نظرات همین پست از ما بپرسید. موفق باشید.

حتما بخوانید!

14 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ممنون برای مبطل های بسیار مهم داخل رپ اگر در مورد غم بنویسی چه سبکی از رپ است ممنون میشم اگر جواب بدید ممنون ممنون

    پاسخ
    • میتونه اولد اسکول باشه
      ترپ
      هیپ هاپ
      فرقی نداره فقط باید ببینی از چه محتوایی داری استفاده میکنی

      پاسخ
  • من یه سوال داشتم اگه یه نفر صداش شبیه یک نفر دیگه باشه جای پیشرفت نداره آخه میگن صداش چون شبیه فلان طرفه یا فلان یارو هستش موفق شده

    پاسخ
  • بنظر خودم مهم تکست همون متن آهنگه اگه متن قوی باشه صدا کم به چشم میاد حالا شما هم نظرتون رو بگید ممنون میشم

    پاسخ
    • محمد امین
      آبان 21, 1401 1:34 ب.ظ

      ببین اگه مشکل نوشتن داری اشکال نداره اینو دارم به همه میگم اگه ضعیف مینویسید هیچ اشکالی نداره من خودم روزی یه صفحه مینویسم و یه چند وقتیه خیلی پیشرفت کردم و نوشته هام خوبن خود هیچکس هم اولین اهنگاش خیلی ضعیفن پس هرچی نوشتی رو پاره نکنین

      پاسخ
  • سلام من یه سوال دارم
    صدا توی رپ خوندن مهم که خوب یا بد باشه

    پاسخ
  • باسلام و خسته نباشید عرض میکنم خدمتتون .
    واقعا من در طی این چند سال تحقیق کردن در مورد رپ منبع و مطالبی دقیق تر و اموزشی تر از این ندیده بودم خیلی مفید بود .
    خیلی ممنون از بزرگواریتون .

    پاسخ
  • سلام ی سوال داشتم اونم اینه ک من دایره لغاتم ضعیفه چکار کنم برا تقویتش؟ یعنی میخام بداهه چیزی بنویسم هیچی به ذهنم نمیرسه
    دو این که یخورده بیشتر راجب شی نویسی توضیح میدید؟ ممنون

    پاسخ
  • سلام
    من ۱۵ سالمه و از ۷ سالگی عاشق رپ بودم و از ۷ سالگی همه اهنگای رپر هارو گوش میکردم و ولی از ۱۲ سالگی شروع به نوشتن کردم.بیشتر تو حرفه دریل و آر اند بی استعداد دارم.ولی مشکلی که دارم اینه که نمیتونم سبکه خوندنم رو پیدا کنم.سبک بیت منظورم نیست.منظورم اینه که نمیدونم با چه حالتی بخونم.ولی تا الان هرچی نوشتمو به کسایی که دور و ورم هستن نشون دادم که بهشون نظر بدن و راضی بودن و یجورایی از ۱۰ امتیاز ۱۰ دادن.میتونین کمکم کنین؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخبر
    خیلی مطالب آموزنده بود راجع به هنر رپ تشکر بابت زحمات تون
    سوالم اینکه آیا رو تقویت تنفس یعنی نگهداشتن نفس و خوندن هم باید تمرین کرد ؟ ممنون اگ راهنمایی کنید

    پاسخ
  • برای یه استودیوی خونگی با ارزان ترین قیمت ها باید چه مارکی از وسایل را بخریم

    پاسخ
  • مطالبتون خیلی خوب بود
    من می خوام برا اولین بار شروع کنم.

    پاسخ
  • بدک نبود،کلی تر بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست