خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / 6 نرم افزار دی جی حرفه ای (بهترین ها + لینک دانلود)
دی جی در حال ساخت آهنگ

6 نرم افزار دی جی حرفه ای (بهترین ها + لینک دانلود)

آهنگسازی

در عصر موسیقی مدرن هیچ متد قطعی و مشخصی برای دی‌جی شدن وجود ندارد. سیستم شما به عنوان یک دی جی می ‌تواند شامل صفحه‌گردان های وینیلی و یک میکسر، CDJها، نرم‌افزار های مخصوص، یک کنترلر یا هر چیزی باشد که به شما امکان بدهد دو یا چند آهنگ را با هم میکس کنید. هیچ کدام از این متد ها با هم در تضاد نیستند و ایجاد تنظیماتی که به شما امکان بدهد تا این متد ها و قالب ‌ها را با هم ترکیب کنید، آسان ‌تر از همیشه است.

با این حال، از نظر راحتی و مقرون به صرفه بودن، استفاده از بهترین نرم‌افزار های دی‌جی حرفه ‌ای بدون شک بهترین راه برای انجام این کار است. گرامافون ‌ها،CDJ ها و میکسر ها وسایل گران قیمت هستند، در حالی که (با فرض این که یک لپ ‌تاپ داشته باشید) با انتخاب نرم ‌افزار مناسب، می‌ توانید به صورت رایگان با برنامه ‌ای مثل Djing شروع به کار کنید.

اگر یک کنترل‌ کننده سخت ‌افزار هم به سیستم تان اضافه کنید، می ‌توانید هر کاری که ممکن است را با استفاده از یک ابزار قدیمی انجام بدهید.

بهترین نرم ‌افزارهای دی‌جی

با این کهPioneer DJ rekordbox یک برنامه نسبتا جدید است، اما حداقل از نظر این که یک محیط میکس کامل است، جزو بهترین ها به حساب می ‌آید . از سوی دیگر Rekorbox کتابخانه و ابزار های آماده‌ سازی بسیار خوبی دارد که هنوز هم جز قوی‌ترین ها هستند.

 


اف ال استودیو

توی این پک فوق العاده، آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آهنگساز حرفه ای و معروف شو!


 

با وجود این که rekordbox نرم ‌افزار فوق‌العاده ‌ای است اما باز هم بی ‌رقیب نیست. به طور کلیrekordbox همانند تجهیزات دیگر دی‌جی پایونیر بیشتر مربوط به دنیای دی‌جی ‌های کلابی است، اما با این وجود باز هم Serato برای دی‌جی ‌های اسکرچ و صفحه گردان ها، برتر است.

نکته دیگری که ممکن است برخی از کاربران را نا امید کند؛ این واقعیت است که برای دسترسی به برخی از ویژگی ‌های مهم باید اشتراک دائم داشته باشند. اگر ترجیح می ‌دهید اشتراک نداشته باشید، Traktor را که حداقل در حال حاضر فقط به یک پرداخت برای دسترسی مادام العمر نیاز دارد را انتخاب کنید.

از طرفی Mixxx هم رایگان و متن باز است اما قابلیت ادغام با سرویس های پخش آنلاین مثلBeatport یا Soundcloud را ندارد و بعید است که در آینده نزدیک تغییر کند.

بهترین نرم‌افزار و برنامه ‌های دی‌جی

1- Pioneer DJ rekordbox

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم‌ ها: کامپیوتر، مک ، موبایل
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار: Beatport، Beatsource،Soundcloud ، Tidal
  • حداکثر تعداد دِک ها: 4 تا
  • سازگار با وینیل دیجیتال : بله

Pioneer DJ rekordbox

مزایا

  • کتابخانه Rekordbox با مجموعه گسترده‌ ای از کنترلر ها، CDJ و پخش‌کننده ‌های مستقل پایونیر سازگار است.
  • حالت ویرایش به کاربران امکان می ‌دهد تا به سرعت آهنگ‌ ها را دوباره میکس کنند.
  • از ویژگی ‌های اصلی می ‌توان به صورت رایگان استفاده کرد.

معایب

  • برای استفاده از ویژگی‌ های ابری باید اشتراک پولی داشته باشید.

Rekordbox پایونیر دی جی از اواخر دهه 1900 عرضه شده است، اما در آن زمان بیشتر به عنوان ابزاری برای سازماندهی و آماده ‌سازی موسیقی دیجیتال آماده جهت استفاده باCDJ های شرکتی استفاده می ‌شد. در سال 2015 بود که پایونیر این برنامه را گسترش داد تا به یک نرم ‌افزار میکس دی ‌جی تبدیل شود، اما به سرعت به یکی از مهم ‌ترین محصولات در این بخش تبدیل شد.

از نظر عملکرد میکس کردن، بسیاری از مجموعه ابزار های rekordbox شبیه به مواردی است که در Serato یا Traktor می ‌بینیم. با این حال، همه این ها به خوبی پیاده‌ سازی شده ‌اند و مجموعه ویژگی ‌ها با هر به ‌روز رسانی جدیدی بیشتر می‌ شود و مواردی مثل سِکوئِنسِر، میکس بصری ، کنترل نور و پخش متن در کنار ابزار های لازم مثل افکت ها، سمپلر ها و کنترل DVS را در خودش جای می ‌دهد.

نقطه قوت این نرم ‌افزار ابزار های سازماندهی آهنگ است که اخیرا به روز شده‌ اند تا نه تنها به اشتراک‌ گذاری کتابخانه ابری بلکه تجزیه و تحلیل مبتنی بر فضای ابری هم اضافه شود. این قابلیت به کتابخانه rekordbox اجازه می ‌دهد تا به سرعت به BPM، کلید و اطلاعات قطعه ‌بندی از یک پایگاه داده مرکزی عظیم از تمام آهنگ ‌های تجزیه و تحلیل شده توسط پایگاه کاربر دسترسی پیدا کند.

حالت ویرایش ساده این برنامه هم ویژگی های اولیه مشابه محیط کار صوتی دیجیتال را در اختیار کاربر می ‌دهد تا بتواند آهنگ‌ ها را سریع و حدودی ویرایش کند.

حتما این اصطلاحات را بلد باشید: 80 اصطلاح رایج موسیقی که باید بدانید

با این که کیفیت کنترل DVS به اندازه سایر رقبا است اما جذابیت اصلی rekordbox قابلیت دی‌جی‌ حرفه ‌ای برای کلاب هاست. نکته اصلی این است که هم مهارت‌ های میکس و هم کتابخانه آهنگ‌ های شما را می ‌توان به راحتی در یک خانه کوچک روی چیزی مثلDDJ-400 ، یک دستگاه CDJسطح حرفه ‌ای در یک کلاب یا یک کنترلر حرفه‌ ای پیاده ‌سازی کرد.

مجموعه ویژگی ‌های rekordbox در سطوح مختلف قابل دسترسی است که برخی از آن ها نیاز به اشتراک ماهانه یا سالانه دارند. ویژگی ‌های اصلی، آماده‌ سازی آهنگ و ابزار های خروجی گرفتن به صورت رایگان در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی ‌های میکس را می ‌توان با استفاده از کنترلر دی ‌جی پایونیر باز کرد. با این حال برای دسترسی به قابلیت ‌های کامل فضای ابری، باید حدود 20 دلار در ماه هزینه کنید.

2- Serato DJ Pro

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم‌ ها: کامپیوتر، مک
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار : Beatport، Beatsource،Soundcloud ، Tidal
  • حداکثر تعداد دِک ها: 4 تا
  • سازگار با وینیل دیجیتال : بله

Serato DJ Pro

مزایا

  • هنوز هم یکی از بهترین اسکرچ دی‌جی ‌ها است.
  • مجموعه ابزار گسترده و انعطاف ‌پذیری دارد.
  • با طیف وسیع و متنوعی از سخت افزار سازگار است.

معایب

  • مدل اشتراکی و پیشرفته این نرم‌ افزار می ‌تواند گیج ‌کننده باشد.

Serato در اوایل دهه 1900 به دنبال ایجاد سیستم‌ های وینیل دیجیتال بود و از آن زمان تا به حال یکی از ابزار های اصلی در دی‌جی دیجیتال باقی مانده است. برنامه ‌های نرم‌ افزاری مختلف آن در طول سال ‌ها بار ها و بار ها تکرار شده‌ اند و نام شان تغییر کرده است. اخیرا این برنامه ‌ها در قالب یک اپلیکیشن پرچم ‌دار یعنی Serato DJ Pro و همتای رایگان آن Serato DJ Lite ساده ‌تر شده است.

تنظیم آهنگ چیست؟ چطور یاد بگیریم؟ (و معروف ترین تنظیم کننده ها)

با این که کاربران Serato DJ بسیار زیاد هستند، اما در میان دی‌جی‌ های اسکرچ و صفحه گردان ها بیشتر جا افتاده است. دلیل این امر تا حدی به پیشینه این شرکت بر می‌گردد، اما تنوع کارکرد آن بیشتر برای سازگاری کنترل‌ کننده ‌ها است. Serato خودش هیچ سخت افزاری تولید نمی ‌کند، یعنی برخلاف Traktor یا rekordbox که تمام کنترلر های رسمی شان با یک برند تولید می ‌شوند، Serato را می ‌توان با طیف گسترده ‌ای از تجهیزات مورد تایید رسمی مثل Rane،Denon ،Numark ، پایونیر دی جی و… استفاده کرد. این ویژگی باعث می‌ شود تا بتوان به طور طبیعی از این نرم‌ افزار در کنار طیف متنوع ‌تری از سیستم ها به ویژه برای کاربران وینیل دیجیتال استفاده کرد.

با این که این نرم ‌افزار در نگاه اول بسیار ساده است، اما بسیاری از ویژگی‌ های پیشرفته آن مثل پشتیبانی از DVS، جلوه‌ های ریمیکس و کنترل میکس بصری نیاز به اشتراک یا باز کردن قفل سخت ‌افزاری دارند، بنابراین ممکن است کار با آن بیش از قیمت اولیه‌ برای تان تمام شود.

3- Native Instruments Traktor Pro (محبوب)

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم‌ ها: کامپیوتر و مک
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار: Beatport و Beatsource
  • حداکثر تعداد دک ها: 4
  • سازگار با وینیل دیجیتال : بله

Native Instruments Traktor Pro

مزایا

  • رابط کاربری هوشمند و آسانی برای استفاده دارد.
  • با یک بار خرید و بدون نیاز به اشتراک می ‌توانید از آن استفاده کنید.
  • می ‌توان آن را برای میزبانی روی دستگاه ‌های مختلف MIDI با رابط دیجیتالی سایر ساز ها مطابقت داد.

معایب

  • کنترلر های رسمی جدید را ندارد.

Traktor که برای اولین بار در سال 2000 راه‌ اندازی شد، یکی از قدیمی ‌ترین برنامه ‌های دی‌جی حرفه ‌ای در بازار است . نرم ‌افزار دی‌جی NI مثل رقیب دیگرش یعنی Serato، در طول سال ‌ها چندین بار تکامل یافته است که آخرین نمونه ‌اش، Traktor Pro 3 است که کاملا با Traktor 3 قبلی که در سال 2007 منتشر شد، فرق دارد و کاربر را گیج می ‌کند.

با این که تراکتور هم چنان در سال 2022 نسبت به rekordbox و Serato برتر حساب می ‌آید اما شرکت اصلی ‌اش یعنی Native Instrumentsدر چند سال گذشته تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است و این طور به نظر می ‌رسد که کم تر بر روی نرم‌افزار های دی‌جی گری متمرکز شده است. خود نرم‌ افزار تراکتور هنوز به طور کامل پشتیبانی و مرتبا آپدیت می ‌شود (مثلا از پشتیبانیApple M1 برخوردار است)، اما آخرین قطعه جدید سخت‌ افزار Traktor که از این شرکت دیدیم S4 Mk3 در سال 2018 بود.

همچنین بخوانید: مهم ترین اصول آهنگسازی که برای شروع حرفه ای باید بلد باشید

همانطور که گفته شد، در تراکتور پرو ویژگی های بیشتری وجود دارد. حتی اگر خود NI در ارائه کنترل‌کننده ‌های رسمی جدید “plug and play” کُند عمل می‌ کند، باز هم فهرست بلند بالایی از دستگاه‌ هایی وجود دارد که آماده کار با این نرم ‌افزار هستند. امکان استفاده تراکتور با MIDI به این معنا است که می ‌توان از Traktor با تعداد زیادی از ابزار ها استفاده کرد.

رابط کاربری آن هم واضح است و اجزایش به خصوص در آخرین نسخه به خوبی کنار هم چیده شده ‌اند و تمام امکانات مورد نیاز برای دی‌جی حرفه ‌ای را ارائه می ‌کند. این برنامه با قیمت 99 دلا به خاطر مجهز بودن و داشتن قابلیت DVS و نداشتن هزینه ‌های اضافی ارزش استفاده را دارد.

4- Ableton Live (پیشنهادی)

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم‌ ها: کامپیوتر و مک
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار:
  • حداکثر تعداد دک ها: N/A
  • سازگار با وینیل دیجیتال: خیر

Ableton Live

مزایا

  • این نرم ‌افزار یک محیط آهنگ سازی دیجیتال کامل است اما شما می ‌توانید با آن دی‌جی حرفه ‌ای هم بکنید.
  • شما می ‌توانید همه چیز را با این برنامه تولید ، پخش و اجرا کنید.
  • ابزار های دست کاری صدا برای میکس و ویرایش آهنگ ها عالی هستند.

معایب

  • برای دی‌جی ‌های سنتی که با دو دک کار می ‌کنند و همین طور میکسر ها مناسب نیست.

Ableton Live با بقیه گزینه ‌های این لیست فرق دارد، آن هم به این دلیل که واقعا یک برنامه نرم ‌افزاری واقعی دی‌جی نیست یا حداقل اوایل این طور به نظر نمی ‌رسید. با این حال، با این که ممکن است برای اولین بار به عنوان یک ابزار تولید و اجرا متمرکز بر حلقه متصور شده باشد، اما در سال‌ های بعد از ظهور ویژگی Live به گزینه‌ای محبوب برای دی‌جی ‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

کلید محبوبیتش هم به خاطر وجود پنجره ‌ای با طراحی عالی و تمیز برای راه ‌اندازی نمونه ‌های صوتی همگام ‌سازی شده، کلیپ‌ های MIDI و آهنگ ‌ها برای دی‌جی‌ های Session View است . این نرم ‌افزار در کنار رابط قابل فهمش که به صورت زنده بازنگری صدا را انجام می ‌دهد، این محیط را به ابزاری فوق ‌العاده‌ برای محو کردن خطوط بین DJing و اجرای زنده تبدیل می‌ کند.

دانلود رایگان: آموزش آهنگسازی و تنظیم موسیقی با کامپیوتر

مزیت داشتن ساز ها و افکت ‌های داخلی، توانایی میزبانی افزونه‌ ها و قابلیت یادگیری MIDI بصری و Liveاز این نرم ‌افزار یک ابزار بی ‌نظیر برای نوازندگان الکترونیکی می‌ سازد. علاوه بر این، شما می‌ توانید هر تعداد کنترل‌کننده ‌ای که می ‌تواند با آن کار کند را انتخاب کنید.

فناوری لینک Ableton به عنوان یک ابزار جدید به جذابیتش می ‌افزاید. این یک ابزار است که به توسعه‌ دهندگان اجازه می ‌دهد تا امکان همگام‌ سازی بی‌ سیم را به برنامه‌های شان اضافه کنند. در واقع شما می ‌توانید Link را در برنامه ‌های دی‌جی حرفه ‌ای، ابزار های iOS ، محیط های آهنگ سازی دیجیتال و افزونه ‌ها بیابید و با استفاده از آن کار را آسان ‌تر از همیشه با چندین لپ ‌تاپ یا تبلت انجام بدهید.

5- Atomix VirtualDJ Pro

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم ها: مک و کامپیوتر
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار: Beatport،Beatsource ، Soundcloud و Tidal
  • حداکثر تعداد دک ها: 99 تا
  • سازگار با وینیل دیجیتال: بله

Atomix VirtualDJ Pro

مزایا

  • برای کاربران خانگی رایگان است (البته برای اتصال یک کنترلر باید هزینه پرداخت کنید)
  • بسیار قابل تنظیم است.
  • ابزار جدا سازی Stem را هم دارد.

معایب

  • استفاده از اشتراک حرفه ‌ای هزینه هنگفتی دارد.

VirtualDJ ادعا می ‌کند که “محبوب‌ ترین نرم ‌افزار” دی‌جی حرفه ‌ای در جهان است. احتمالا دلیلش این است که می ‌توان آن را به صورت رایگان در خانه دانلود کرد و از آن در ظرفیت محدود اما بسیار کاربردی استفاده کرد. این ویژگی آن را به گزینه ‌ای عالی برای مبتدیان تبدیل می ‌کند چرا که رابط کاربری و روند کار کاملا کاربر پسندی دارد.

این نرم ‌افزار حتی در نسخه رایگان هم ویژگی ‌های چشم گیری دارد. رابط کاربری ‌اش بسیار قابل تنظیم است و می ‌توان آن را با 2 تا 99 دک پیکربندی کرد (البته توصیه نمی ‌شود که 99 آهنگ را هم زمان با هم ترکیب کنید.)

جدیدترین نسخه این نرم ‌افزار ابزار جداسازی Stem را هم اضافه کرده است که به کاربران امکان می ‌دهد تا عناصری مثل کیک ها، خطوط آوازی یا باس را جداسازی کرده و به صورت جداگانه اکوآلایز کنند . مثل سایر پلاگین‌ هایی که هدف شان جدا کردن آهنگ ‌های کاملا ترکیبی است (مثل Audionamix’s Xtrax Stems) نتیجه کار می ‌تواند در شرایط مناسب چشم گیر باشند اما بی ‌ایراد نیست.

حتما بخوانید: تنظیم در آهنگسازی چیست؟ 7 نکته کاربردی

محدودیت ‌های اصلی استفاده از نسخه رایگان VirtualDJ اینست که شما مجوز استفاده از هیچ تنظیمات حرفه ‌ای مثل اجرا های زنده پولی، استریم و غیره را ندارید و نمی ‌توانید آن را با هیچ سخت ‌افزاری مثل کنترلر ها، میکسر های آنالوگ یا سیستم ‌های DVS استفاده کنید.

این جا است که VirtualDJ از یک نرم ‌افزار رایگان به یک گزینه پولی تبدیل می ‌شود. برای دریافت مجوز حرفه ‌ای باید ماهانه 19 دلار پرداخت شود. خرید مجوز مخصوص کنترلر با قیمتی ارزان ‌تر از نسخه پرو کامل امکان ‌پذیر است اما این مجوز ها فقط برای استفاده خانگی و در کنار کنترلر های سطح ابتدایی در دسترس هستند و شما به استفاده از یک قطعه سخت‌ افزاری خاص محدود نشده ‌اید.

6- Algoriddim djay Pro AI

  • دانلود رایگان
  • پلتفرم‌ ها: مک و کامپیوتر
  • سرویس های پخش آنلاین سازگار: Beatport، Beatsource،Soundcloud ، Tidal
  • حداکثر تعداد دک ها : 4 تا
  • سازگار با وینیل دیجیتال : بله (دسکتاپ وiOS )

Algoriddim djay Pro AI

مزایا

  • می ‌توانید آن را با اِستم های مسیر جدا شده میکس کنید.
  • با وینیل دیجیتال در iOS کار می‌ کند.

معایب

  • ویژگی ‌های حرفه ‌ای با اشتراک قابل دسترس ‌اند.
  • نسخه‌ های کامپیوتری شخصی و اندروید در حد نسخه‌ های اپل هستند.

یکی از جذاب‌ ترین چیز ها در مورد djay Pro Algoriddim این است که با پلتفرم های مختلف اپل کار می ‌کند. کاربران می ‌توانند از یک اپلیکیشن در مک، آیفون، آیپد و حتی اپل واچ شان استفاده کنند. نسخه ‌هایی برای ویندوز و اندروید هم وجود دارد که البته این نسخه ‌ها از نظر امکانات به آپدیتیِ همتایانMac/iOS شان نیستند.

جدیدترین نسخه djay به عنوان یکی از دستاورد های فناوری هوشمند Neural Mix Pro که در به روزرسانی‌ های اخیر اضافه شده است، برچسب “AI” را به انتهای نامش اضافه کرده است. این نسخه اساسا رقیبی برای قابلیت استخراج استم VirtualDJ است و بار دیگر با هدف دادن این امکان به دی‌جی ‌ها برای میکس با عناصر منفرد یک آهنگ تجاری آپدیت شده است. به طور مثال در موردVirtualDJ ، کیفیت نتایج متغیر است، اما در میکس یک DJ پوشاندن هرگونه نقص نسبتا آسان است .

حتما بخوانید: چطور دی جی شویم؟ 7 نوع دی جی که باید بشناسید

یکی دیگر از ویژگی‌ های جذاب djay Pro AI این است که از DVS نه تنها در مک، بلکه در iOS هم پشتیبانی می ‌کند ، به این معنا که می ‌توانید یک میکسر اسکرچ سازگار را به گوشی تان متصل کنید و شروع به کار کنید.

Djay سخت‌افزار های اختصاصی زیادی ندارند. با این که Reloop چند کنترلر با مارک رسمی تولید می ‌کند اما algoriddim با بسیاری از دستگاه‌ های برند های بزرگ مطابقت دارد.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست