خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / آموزش اف ال استودیو / دانلود بهترین پلاگین های FL Studio (11 پلاگین واقعا لازم)
پلاگین های FL Studio

دانلود بهترین پلاگین های FL Studio (11 پلاگین واقعا لازم)

FL Studio از ارکان اصلی محیط های آهنگ سازی دیجیتال است که به عنوان بهترین DAW 2020 معرفی شده است و در رقابت با برنامه‌ های فوق‌العاده ‌ای مثل Cubase، Ableton و Logic حرفی برای گفتن دارد. این نرم‌ افزار که در ابتدا در سال 1998 راه اندازی شد و تا سال 2003 به عنوان “Fruity Loops” شناخته می ‌شد، بیشتر یک ابزار سرگرمی به حساب می ‌آمد تا یک محیط کاری جدی برای آهنگ سازی. با این حال، گردش کار بسیار ساده و قابل فهمش تعداد فزاینده‌ ای از تولید کنندگان جوان و تازه‌ کار را به سوی این مجموعه پلاگین جذب کرد. FL Studio بدون نیاز به دانش فنی عمیق بستری عالی برای آزمون و خطا های ماجراجویانه مبتدیان است.

اغراق نیست اگر بگوییم بدون FL Studio ژانر هایی مثل Dubstep و Trap ممکن بود هیچ وقت به ثمر نرسند.

این نرم ‌افزار کم‌کم توسعه یافت و در حال حاضر دارای مجموعه ‌ای چشم گیر از پلاگین ‌های VST داخلی است و سازگاری عالی با رابط دیجیتالی ساز ها و قدرت کافی برای میزبانی برخی از پلاگین ‌های جدی شخص ثالث دارد.

در کنار این مطلب حتما دانلود کنید: دانلود نرم افزار و آموزشهای رایگان اف ال استودیو (صفر تا صد)

در ادامه این مقاله بیایید با هم نگاهی به برخی از پلاگین ‌های این نر‌م ‌افزار که هر کاربر FL Studio باید به دنبال آن باشد، بیندازیم.

1-FabFilter

FabFilter

FabFilter به یکی از معروف ‌ترین نام‌ ها در بین پلاگین‌ های VST تبدیل شده است. بسیاری از حرفه‌ای ها از این پلاگین به خاطر گردش کار ساده، طراحی شیک و طیف گسترده ‌ای از برنامه ‌هایی که ارائه می ‌دهد، استفاده می ‌کنند. به زبان ساده، اگر می ‌خواهید یک افکت ایجاد کنید ، یک پلاگین FabFilter ممکن است سریع ‌ترین و ساده ‌ترین راه باشد.

FabFilter به جای تلاش برای شبیه‌ سازی ‌های آنالوگ پیچیده، بر کیفیت صدا ، قابلیت استفاده و چند منظوره بودن تمرکز می ‌کند. کار با Pro-Q EQ این پلاگین آسان و قابل فهم است. Pro-R یک پلاگین ریوِرب است که قادر به ارائه طیف خیره کننده ‌ای از ریورب ها است. Saturn یک افکت اشباع‌کننده / دیستوریشن در سطح جهانی است که می ‌تواند صدا های کلاسیک را تقلید یا ترکیبات جدید فوق‌العاده‌ ای ایجاد کند. از طرفی هم Pro-G احتمالا ساده ‌ترین گزینه موجود است. با Pro-L هم می ‌توان ابزار های فیلتر و ریتم هیجان ‌انگیزی مثل Simplon و Volcano را اضافه کرد.

Pro-C هم یک افزونه فشرده‌ ساز است که یکی از ساده ‌ترین رابط های کاربری را دارد. عملیات پیچیده فشرده‌ سازی زنجیره جانبی و Mid/Side با این پلاگین ساده شده است.

2-Massive XFL Massive

Massive XFL Massive

Massive X شرکت Native Instruments که به‌ خاطر ترویج شبیه‌ سازی مدرن نسبت به کلاسیک مشهور است، رتبه بالای در این فهرست را به خودش اختصاص دهد. در حال حاضر نسخه ‘X’ این پلاگین با ساده کردن رابط کاربری سنتی و تمرکز بر کاربردی بودنش، به سرعت خودش را به عنوان ابزاری برای آهنگ سازی حتی در خانه تبدیل کرده است . هنرمندانی مثل Skream و Skrillex که در تولید باس ‌های قدرتمند بسیار ماهر بودند ، Massive را یک ابزار عالی برای ساختن آهنگ های مخصوص میدان رقص می ‌دانند.

این پلاگین یک موتور اسکن موج پیچیده و منحصر به فرد است که 3 نوسان‌ساز، 16 صدا و طراحی بصری یک صفحه‌ ای برای ایجاد هر صدای قابل تصوری، مورد علاقه تولید کنندگان FL Studio دارد. همچنین جز اصلی Dubstep، Trap و Tech-House هم هست.

حتما بخوانید: 7 بهترین برنامه میکس آهنگ+ دانلود رایگان

3- Output: Substance

Output: Substance

اگر می ‌خواهید در مورد صدا های باس خلاقیت به خرج بدهید، نباید از کنار Substance راحت رد شوید. کنید. Output به نوعی توانسته است به کاربران Substance امکان کنترل طراحی صدا را تنها با چند اسلایدر و پیچ بدهد. استفاده از آن بسیار ساده است . موتور فوق‌العاده‌ ای دارد که مملو از نمونه پچ هایی است که با صدا های ساختگی در هم آمیخته می ‌شوند و در عرض چند دقیقه صداهای باس شگفت انگیزی ایجاد می ‌کنند.

Substance برای هر صدا در پچ صدا، کنترل ‌های فیلتر و FX را ارائه می ‌دهد که دست تان را بازتر می‌ کند.

کنترل‌ های اضافی برای موشن،multi-fx ، فشرده ‌سازی، سچوریشن و موارد دیگر وجود دارد ، به این معنا که برای ایجاد باس کامل شکل ‌گرفته و هیجان ‌انگیز نیازی دسترسی به پلاگین‌ های پولی نیست.

4- Captain Plugins

Captain Plugins

اگر مهارت‌ نواختن کیبورد برای اجرای موسیقی که در ذهن تان است را ندارید، Captain Plugins ساخته شرکت Mixed In Key بهترین دوست جدید شما است.

شما می ‌توانید با انتخاب آکورد ها، ساخت ملودی ‌ها و خطوط باس، نواختن تمام نت ‌های خارج از گام حذف شده، یا ساخت ضرب ‌ها با الگو های ریتم هر کانال ایده‌های تان را به سرعت عملیاتی کنید . چه متخصص تئوری موسیقی باشید و چه نباشید، Captain lugins یک ابزار منحصر به فرد، سرگرم‌ کننده و سریع برای بهبود گردش کارتان است که به شما امکان می ‌دهد تا زمان بیشتری را به کارهای مهم‌تر یعنی ساخت موسیقی اختصاص بدهید.

بلد باشید: آهنگسازی به چه وسایلی نیاز دارد؟ از کجا باید شروع کنیم؟

5- Valhalla DPS Plugins

Valhalla DPS Plugins

دلایل زیادی هست که ممکن است از پلاگین ‌های Valhalla خوش تان بیاید. مثلا یکی از آن ها رایگان بودن افزونه ‌ها است. به جز تعداد کمی که هر کدام فقط 50 دلار قیمت دارند.

Valhalla در ریورب ‌ها و تاخیر ها و پژواک‌ های فضایی و مدولاسیون فوق ‌العاده است و پلاگین‌ های سرگرم‌کننده‌ای می ‌سازد که کار هایی را انجام می ‌دهند که کمتر کسی می ‌تواند انجام بدهد.

احتمالا شما هم عاشق پلاگین Shimmer Reverb این مجموعه برای سینتی سایز کردن خواهید شد. از طرف دیگر، می ‌توانید FreqEcho را هم امتحان کنید، این افزونه رایگان وظیفه اکو را در حالی که فرکانس پژواک ‌های حاصل را در تعداد زیادی از سرعت ‌ها و نسبت ‌ها تنظیم می ‌کند، بر عهده دارد. و UberMod هم وجود دارد که ریورب ‌ها و تأخیر ها را با کورس و فلانژ ترکیب می ‌کند.

از رابط کاربری ساده و سبک ‌های متعدد تاخیری از جمله تاخیر BBD که اغلب نادیده گرفته می ‌شود برخوردار است و طیف گسترده ‌ای از قابلیت ها را دارد که کمک تان می ‌کند تا در کم ترین زمان تاخیر مناسبی را برای صداهای تان پیدا کنید. ValhallaDelay برنده جایزه Readers Choice: Best Plugin 2019 هم شده است.

6- Sylenth

Sylenth

کار با این پلاگین ساده است. امکان انجام هر کاری از ایجاد ساب باس هایی که به سختی شنیده می ‌شوند تا SFX افراط آمیز، لید های بسیار بلند و ضربات کوبنده را میسر می‌ کند. Sylenth یک سینتی سایزر است که شما می ‌توانید یک آلبوم کامل را با آن تولید کنید. به این ترتیب کاربران FL Studio از پلاگینی با رابط کاربری ساده و مقرون به صرفه که طراحی یک صفحه ‌ای دارد، برخوردار می ‌شوند . اگر فقط یک افزونه با فرمت VST برای FL Studio خریداری می ‌کنید، حتما باید Sylenth باشد.

حتما بخوانید: رایج ترین اصطلاحات موسیقی که هر کسی باید بداند

7- Mixed In Key Studio Edition

Mixed In Key Studio Edition

Mixed In Key Studio Edition مجموعه سمپل شما را در همان لحظه تجزیه و تحلیل می ‌کند و به شما امکان می ‌دهد تا نمونه‌ های تک شات، حلقه ، وکال یا هر نمونه دیگری را با تولید موسیقی، ریمیکس یا مش ‌آپ تان مطابقت بدهید.

فورا کلید، گام و تونالیته هر نمونه صوتی را به شما می ‌گوید.

با این پلاگین می ‌توانید با اطمینان کامل ترکیب ‌ها را حول یک نمونه پایه ‌ریزی کنید. شما دقیقا می ‌دانید که کدام نت ‌ها در حال حاضر وجود دارند و یک مبنای عالی برای ترکیب در اختیارتان قرار می ‌دهد.

این سریع‌ ترین و شهودی ‌ترین راه برای تطبیق نمونه ‌های دریافتی با پروژه شما است!

8- WavesFactory-Trackspacer

WavesFactory-Trackspacer

احتمالا ساده ‌ترین پلاگین برای استفاده و بصری ‌ترین اکوآلایزر پویا است که تا‌کنون ساخته شده است. Trackspacer یک ابزار شگفت ‌انگیز برای جداسازی صدا ها در میکس شما است. فرض کنید یک گیتار و خط سینتی سایز دارید که برای فضای فرکانس مشابه با هم رقابت می ‌کنند… راه‌حل‌ های سنتی برای این کار، فشرده‌ سازی سایدچین (Side-chain) پیچیده، و اکوآلایز دقیق برای داشتن مقدار کافی از هر کدام هستند که در عین حال به آن ها فضایی برای جدا شدن از یکدیگر می ‌دهند.

با Wavespacer شما به راحتی گیتار را به عنوان یک منبع ورودی در کانال سینتی سایزر تنظیم می‌ کنید، محدوده باندی که می ‌خواهید بر آن تأثیر بگذارید را مشخص می ‌کنید و دکمه را تا حدی می ‌پیچانید تا صدا عالی به نظر برسد. تجزیه و تحلیل صوتی پیشرفته Trackspacer به این معنا است که فقط فرکانس ‌های دقیق سیگنال ورودی را پایین می ‌آورد. برای درک بهتر، تصور کنید که اسنیرتان با کیک در تضاد است .

وقتی اسنیر و کیک دام با هم نواخته می ‌شوند، اسنیر محو می ‌شود. با Trackspacer می ‌توانید خیلی راحت اسنیر را به عنوان سیگنال ورودی در کانال ضربه تنظیم کنید و به Trackspacer بگویید که فرکانس ‌های کیک درام را فقط در جایی که با اوج اسنیر هم زمان است و فقط زمانی که اسنیر نواخته می ‌شود، کاهش بدهد. این یعنی وضوح صدا بدون افت شدت!

 آموزش گام به گام و تصویری آهنگسازی الکترونیک به‌ صورت اصولی

9- Eventide-Physion

Eventide-Physion

Eventide پلاگین‌ های فوق‌العاده ‌ای دارد، از ریورب افسانه ‌ای Blackhole گرفته تا H3000 افسانه ‌ای، H910 Harmonizers و برخی از فلانژ ها، فازر ها، ریورب ‌ها و کمپرسور های فوق ‌العاده. به طور کلی، افزونه ‌های Eventide کار هایی را انجام می ‌دهند که سایر پلاگین ‌ها نمی ‌توانند انجام دهند.

این یک پلاگین به سبک مالتی FX است که دارای پردازنده منحصر به فرد Structural Effects است. با تقسیم صدای ورودی به بخش ‌های کوتاه و تونال، می ‌تواند با استفاده از افکت ‌های جداگانه، عمدتا Transient Shaper، Chorus،Delay ، Phaser، Gate و Reverb روی هر دو قسمت کار کند. این پلاگین با اجازه دادن به پردازش مستقل از بخش‌ های مختلف یک سیگنال، می ‌تواند اثرات شگفت ‌انگیزی بر روی وکال، سینت ، درام و گیتار داشته باشد.

Physion پیش تنظیم ‌های باورنکردنی برای درام دارد. کافی است که آن را وارد کانال درام باس تان کنید و Sharpening را امتحان نمایید .

10- Grossbeat

Grossbeat

Grossbeat یکی از محبوب ‌ترین پلاگین ‌های FL Studio است که صدا ها و سبک‌ های زیادی را برای آهنگ سازان به وجود‌ آورده است. این پلاگین به شما اجازه می ‌دهد تا جلوه‌ های glitch، Stutter، تکرار و خراش را ایجاد کنید. این برای افزودن گروو های (Groove) خلاقانه یا دادن جلوه‌ به هر آهنگی در سشن شما عالی است. متأسفانه Grossbeat فقط در نسخه ‌های “Signature” و “All Plugins” Fl Studio در دسترس است.

یک جایگزین بهتر برای GrossBeat پلاگین افسانه ‌ای Shaperbox 2 محصول شرکت Cableguys است. با Shaperbox می ‌توانید اشکال مختلف مدولاسیون را طراحی و از توابع بسته ‌ای استفاده کنید که به صدا واکنش نشان می ‌دهند. Shaperbox 2 دارای 8 ماژول مختلف است که افکت های مختلف را کنترل می کنند. ماژول زمانش صدا های GrossBeat را شبیه ‌سازی می ‌‌کند.

حتما بخوانید: آموزشهای رایگان ما برای شروع آهنگسازی

11-Harmor

Harmor

Harmor می ‌تواند یکی از منحصربه فردترین و قدرتمند ترین سینت سایزر های آسان کاربرد موجود باشد. شما این پلاگین Studio FL را در All Plugins Edition بیابید یا فقط با ۱۰۰ دلار بخرید.

هارمور نسخه قبلی سینتی سایزر “Harmless” است. این موتور توسط یک موتور سینت سایزر افزایشی راه‌اندازی شده است و قادر به ایجاد صدا های معنوی است.

سینتی سایزر افزایشی بر این اصل استوار است که هر صدایی را می ‌توان به صورت مجموع امواج سینوسی ساده نشان داد. هارمور می ‌تواند تا 516 موج سینوسی را در هر نت و در هر صدای یونیسونی ایجاد کند . این پلاگین می ‌تواند در آن واحد از شدت این نت ها بکاهد تا هر صدایی که دائما در حال تکامل است را مجددا سینت سایز کند.

در کنار این مطلب حتما دانلود کنید: دانلود نرم افزار و آموزشهای رایگان اف ال استودیو (صفر تا صد)

جایگزین‌ های زیادی برای هارمور وجود ندارد . این واقعا یک سینت سایزر بی ‌نظیر است. اگر با سینت سایزر افزایشی شروع کرده ‌اید ، Harmless برای شروع عالی است. همان طور که گفته شد این افزونه نسخه ساده ‌ تر Harmor است.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست