خانه / آموزش کمانچه (گام به گام) / دانلود 10 فیلم زیبا از نواختن کمانچه آذری
کمانچه-آذری

دانلود 10 فیلم زیبا از نواختن کمانچه آذری

کمانچه

آماتورها با مقایسه ۵ اصل مهم کمانچه نوازی  تا حدود زیادی با نکات اساسی ساز کمانچه آشنا می شوند. در این مقاله بهترین کلیپ های کمانچه نوازی را تهیه کرده ایم که برای دانلود رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. لازم به ذکر است که در گردآوری این ویدئوها سعی کرده ایم تا بهترین و کاربردی ترین ویدئوها را برای شما تهیه کنیم تا ضمن الگوبرداری از آموزشهای موسیقی آن از تماشا کردن و گوش دادن آهنگهای آن لذت کافی را ببرید. امیدواریم که بپسندید.

مقدمه:

تاریخچه ساز کمانچه در ایران به دوران صفویه و قاجار برمی گردد. کمانچه هم مانند سایر سازها و موسیقی ها انواع مختلفی دارد از جمله می توان به انواع کمانچه های ترکمنی، مازندرانی، آذربایجانی، لری، کرمانجی و بختیاری اشاره کرد که از لحاظ ساختار و نوع صدا با هم فرق می کنند. کمانچه از سازهای متداول و شناخته شده در آذربایجان است و دربیان جالات موسیقی آن سامان نقش عمده ای دارد. کمانچه های آذری نسبتا بزرگ اند و کاسه ای بسته دارند. کمانچه آذری مانند کمانچه مغمول در موسیقی سنتی دارای چهار سیم است. نخستین صدای ضبط شده کمانچه در اوایل قرن بیستم میلادی انجام شد که شاخص ترین نمونه های صوتی آن دوران، صدای کمانچه صفدر خان، باقر خان رامشگر و حسین خان اسماعیل زاده است.

پست مشابه: دانلود 10 فیلم زیبا از نواختن کمانچه لری


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های کمانچه نوازی آذری

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

 


توی این پک فوق العاده، استاد مهرزاد اعظمی کیا، نواختن کمانچه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک کمانچه نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

مطلب کاربردی: آموزش کوک کردن کمانچه به صورت کاملا اصولی + فیلم آموزش

چنانچه سؤالی در خصوص کمانچه نوازی آذری دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی آنها باشیم.

کمانچه

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست