خانه / مطالب متنوع دیگر / سبک های موسیقی راک (همه 30 ژانر موجود)
موسیقی راک

سبک های موسیقی راک (همه 30 ژانر موجود)

تئوری-موسیقی

موسیقی راک در طول این سال ها به طور چشم گیری رشد کرده و به ژانرهایش اضافه شده است. این مقاله به 30 مورد از محبوب ترین زیر ژانر های موسیقی راک می پردازد. راک از اسید راک گرفته تا آلترناتیو و ایندی راک، یکی از متنوع ‌ترین سبک ‌های موجود در دنیای موسیقی است.

اما این ژانر ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چه چیزی آن ها را نسبت به یکدیگر منحصر به فرد می کند؟ بیایید با هم بررسی کنیم!

قبل از این که به معرفی هنرمندان هر ژانر بپردازیم، بهتر است به خاطر بسپارید که ممکن است بسیاری از هنرمندان در چند ژانر فعالیت داشته باشند . مثلا نیروانا را می توان هم متخصص در آلترناتیو راک و هم گرانج دانست.

1-آلترناتیو راک (Alternative Rock)

آلترناتیو راک در دهه 80 به عنوان جایگزینی برای راک شناخته شده آن زمان، به طرز غیر منتظره ای پیشرفت کرد. این ژانر بسیاری از ویژگی های راک کلاسیک را دارد، به علاوه عناصری از سایر ژانر های راک یا حتی ژانر های کاملا نامرتبط مثل هیپ هاپ را هم دارا است.

آلترناتیو راک به خاطر اشعار پرخاشگرانه و استفاده آزمایشی از ساز های مختلف تعریف می شود. با این حال، این ژانر با بی دقتی تعریف شده است، تا جایی که برای اشاره به هر سبک موسیقی که شبیه ” راک اند رول ” به نظر می رسد، استفاده می شود.

برخی از محبوب ترین گروه های آلترناتیو راک عبارتند از نیروان ا، Red Hot Chili Peppers و Sonic Youth.

یک گروه آلترناتیو راک در حال برگزرای کنسرت

2-راک اند رول (Rock ‘n’ Roll)

راک اند رول با شورش جوانان و رد هنجار های اجتماعی و تبعیض جنسیتی ظهور پیدا کرد. آهنگ ‌های راک اند رول سرشار از انرژی هستند، ملودی ‌های جذابی دارند و معمولا عناصری از سایر ژانر های موسیقی مثل کانتری و R&B در آن ها با هم ادغام شده است.

راک اند رول یکی از اولین زیر شاخه های موسیقی راک است که در اواخر دهه 1940 تا اوایل دهه 1950 در ایالات متحده گسترش یافت .AC/DC ،Led Zeppelin و The Rolling Stones برخی از غول ‌های راک اند رول هستند که سهم زیادی در توسعه آن داشتند.

در اولین آثار موسیقی راک اند رول معمولا از ساکسیفون یا پیانو به عنوان ساز اصلی استفاده می شده است. اما بعدا این ساز ها یا جایگزین شدند یا در کنار گیتار مورد استفاده قرار گرفتند.

3-بلوز راک (Blues Rock)

بلوز راک همان طور که از نامش پیداست، ترکیبی از موسیقی بلوز و راک است. آثار راک بلوز معمولا دارای ضرب آهنگ بلند، بافت موسیقی تهاجمی، صدا های پر طنین گیتار و تک نوازی گام بلوز با گیتار هستند.

راک بلوز در اوایل تا اواسط دهه 1960، به طور خاص در ایالات متحده و بریتانیا جان گرفت. گروه‌ هایی مثل Led Zeppelin ، ZZ Top و The Allman Brothers Band از اولین گروه ‌هایی بودند که به این سبک موسیقی راک روی آوردند.

4-پراگرسیو راک (Progressive Rock)

پروگرسیو راک یک زیر ژانر راک تجربی محور که بر مهارت و ذوق موسیقی، ساخت آهنگ های هیجانی و اشعار مفهومی تمرکز دارد . این ژانر برای اولین بار در اواخر دهه 1960 با ظهور گروه هایی مثل Pink Floyd، Rush و Dream Theatre محبوبیت پیدا کرد.

این نوع موسیقی راک به خاطر کسر میزان های عجیب و غریب و آهنگ های طولانی اش شناخته می شود. گروه ‌های راک پروگرسیو معمولا مایلند از آهنگ‌ها و سازهای پیچیده استفاده کنند.

پراگرسیو راک (Progressive Rock)

5-ایندی راک (Indie Rock)

در سبک ایندی راک بیشتر از ساز های ساده و ملودی روان و واضح استفاده می شود. این نوع موسیقی راک در دهه های 70 تا80 در انگلستان و ایالات متحده ظهور کرد. تمام هدف ایندی راک مبارزه با تجارت گرایی شدید موسیقی راک بود.

اصطلاح ” Indie music ” به هنرمندان مستقلی در ژانر های ایندی راک فعالیت دارند، اشاره دارد. گاهی اوقات ممکن است از این اصطلاح برداشت اشتباه شود و بسیاری از هنرمندان در هر دو دسته قرار بگیرند. در واقع این دو ژانر با هم متفاوت هستند ، اما ناقض یکدیگر نیستند!

برخی از محبوب‌ترین گروه‌های راک مستقل عبارتند از :Arctic Monkey ،Yeah Yeah Yeahs ، Kaiser Chiefs و The Killers.

ایندی راک (Indie Rock)

6-پانک راک (Punk Rock)

پانک راک همیشه به عنوان ترکیبی از راک گاراژ و راک اند رول معمول به حساب می آید . این سبک جایگزینی تازه متولد شده را برای موسیقی سنتی راک اند رول دهه 70 به وجود آورد.

این زیر ژانر شامل عناصری مثل آکورد های قدرتی (Power chords)، آواز های نامتعارف و هیجانی، گیتار نوازی هایی که از حالت طبیعی خارج شده و تمپو نوازی های سریع است. اشعار آهنگ های پانک راک اغلب حول محور نارضایتی اجتماعی و بیزاری می چرخد.

برخی از معروف ترین گروه های پانک راک عبارتند ازSex Pistols :،The Clash و .Green Day

7-راک روانگردان (Psychedelic Rock)

سایکدلیک راک به شدت تحت تاثیر فرهنگ روانگردان (Psychedelic) است. گروه ‌هایی که این سبک از موسیقی راک را اجرا می ‌کنند به جلوه‌ های استودیویی توهم زایی که ناشی از استعمال مواد روانگردان هستند، از جمله ریورب یا بازگشت صدا، دیستوریشن یا تغییر در امواج صوتی ، افکت معکوس کردن صدا، و فاز بندی تکیه می ‌کنند تا زیر ژانر ماهیت متمایزی ارائه بدهند. این کار معمولا در آهنگ سازی با استفاده از ساز هایی مثل پدال wah-wah و گیتار الکتریک دارای فیدبک انجام می شود.

گروه هایی مثل The 13th Floor Elevator، Jefferson Airplane و The Flaming Lips اغلب به عنوان پیشگامان راک روان گردان به حساب می آیند.

8-اسید راک (Acid Rock)

اسید راک در اواسط دهه 60 از جنبش پانک گاراژ برگرفته شد . بسیاری از مردم اسید و سایکدلیک راک را در یک مجموعه می ‌دانند، در حالی که برخی سایکدلیک راک را در دسته زیر ژانر اسید راک طبقه ‌بندی می‌ کنند.

در اسید راک دورهمی های بداهه خوانی یا (Jam sessions) بین نوازندگان مرسوم است و از دیستوریشن شدید صدا در کنار توالی آکوردهای به سبک بلوز استفاده می شود. Jefferson Airplane، Iron Butterfly، Blue Cheers و Pink Floyd از معروف ترین گروه های اسید راک هستند.

9-گلم راک (Glam Rock)

گلم راک که در دهه 1970 در بریتانیا باب شد، یکی از نمادین ترین پدیده های فرهنگی آن زمان بود. این سبک از موسیقی راک به شدت تحت تاثیر پاپ آدامس بادکنکی (Bubblegum pop) است. گروه های راک گلم معمولا کلاه گیس های ژولیده و نامرتب می گذارند و لباس های نامتعارف می پوشند.

این ژانر ملودی ‌های جذاب، ریتم‌ های تند و شاد ( که با رقص و پایکوبی و تکان دادن باسن همراه هستند ) را در اولویت قرار می‌دهد و به شدت نمایشی است. برخی از گروه‌ های راک گلم برجسته عبارتند از : T. Rex، New York Dolls و Sweet.

10-راک ریشه ها (Roots Rock)

روتس راک از ژانر های موسیقی سنتی آمریکا مثل بلوز، کانتری و فولک الهام گرفته است . اولین آثار راک ریشه ها به اواخر دهه 1960 برمی گردد که در پاسخ به گسترش راک پراگرسیو در آن دوره خلق شدند. این زیر ژانر در دهه 1980 یعنی زمانی که هوی متال و پانک راک بر صحنه حاکم بودند، هم مشهور بود.

راک ریشه ها سبک های زیادی دارد که شامل راک کانتری، راک جنوبی ، راک بلوز، راک هارتلند و راک باتلاقی است. برخی از گروه ‌های راک ریشه افسانه ‌ای عبارتند از :Los Lobos ، The Allman Brothers Band و The Marshal Tucker Band.

11-راک فولک (Folk Rock)

فولک راک اساسا موسیقی فولکلور به اضافه ریف و درامز های پر طنین گیتار موسیقی راک است . این زیر ژانر به اوایل تا اواسط دهه 1960 در ایالات متحده باز می گردد.

باب دیلن و Byrds اولین هنرمندانی هستند که سعی کردند این دو ژانر را با هم ترکیب کنند. و با این که این ژانر ترکیبی جدید ( یعنی فولک-راک ) در آن زمان برای طرفداران فولکلور جذابیتی نداشت ، اما خیلی سریع به موسیقی باب روز تبدیل شد.

Albion Band، The Mamas & The Papas و Crosby, Stills, Nash and Young

تعدادی از هنرمندان معروف این زیر ژانر هستند.

راک فولک (Folk Rock)

آموزش هارمونی در موسیقی: روش استفاده و همه نکات

12-آرنا راک (Arena Rock)

آرنا راک واقعا زیر شاخه‌ راک به حساب نمی آید و بیشتر سبکی از موسیقی راک است که معمولا در سالن ‌های بزرگ پخش می شود. اما چه چیزی آن را از موسیقی راکی که ما می شناسیم ، متمایز می کند؟

خوب آرنا راک تاکید بیشتری بر ملودی دارد و افکت های پر سر و صدای گیتار با صدای گروه های سرود کلیسایی در آن با هم ادغام شده اند. آرنا راک همچنین به دلیل زیبایی های بصری منحصر به فردش که معمولا شامل آتش بازی و جلوه های دود آلود است، شناخته شده است.

گروه کوئین نمونه کامل موسیقی آرنا راک است . از دیگر گروه های قابل توجهی که این سبک موسیقی راک را باب کردند می توان به Bon Jovi،Foreigner و Journey اشاره کرد.

گروه موسیقی آرنا راک (Arena Rock)

13-راک ملایم (Soft Rock)

کلمات “Soft” به معانی نرم و “Rock” به معنای سنگ معمولا با هم نمی آیند زیرا موسیقی راک معمولا صدا های خشنی دارد و با خشونت همراه است و سافت با آن در تضاد است. اما با این وجود ، مخاطبان قابل توجهی را جذب می کند.

سافت راک در اواسط تا اواخر دهه 1960 در ایالات متحده و بریتانیا در صحنه موسیقی راک پدیدار شد . این زیر ژانر عناصری از فولک – راک، باروک پاپ، و سبک ساختمان بریل را به عاریه گرفته است تا صدای ملایم تری تولید کند.

برخی از گروه‌ های سافت راک معروف عبارتند از : Air Supply، Fleetwood Mac، Hall & Oates و Eagles.

14-فانک راک (Funk Rock)

فانک راک یکی دیگر از ژانر های ترکیبی است که عناصر موسیقی فانک و راک را با هم ترکیب می کند. این زیر ژانر با صدا های گیتاری که از شکل طبیعی خارج شده و با خش خش همراه است، سینتی سایزر ها و خطوط بیس فانکی تعریف می شود . کیبورد و درام ماشین هم در آهنگ های راک فانک استفاده می شود.

این ژانر در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 در ایالات متحده مورد استقبال گسترده قرار گرفت . آلبوم ها و تک آهنگ های منتشر شده توسطJimi Hendrix Experience ،Aerosmith و David Bowie محرک های اصلی جنبش فانک راک بودند.

15- گاراژ راک (Garage Rock)

همان طور که قبلا حدس زده اید، گاراژ راک یک موسیقی راک ساده است که در یک گاراژ پخش می شود . این رویه در اواخر دهه 1950 تا اوایل دهه 1960 در ایالات متحده و کانادا با ظهور گروه های راک گاراژ آغاز شد.

این زیر ژانر اغلب با توالی آکوردهای ساده و خشونت و پرخاش بی وقفه همراه است . Bo Diddley، Little Richard، Linky Wray و Chuck Berry از هنرمندان برجسته ای هستند که بر تکامل موسیقی راک گاراژ تأثیر گذاشتند.

بعد ها در اواسط دهه 1960، اولین گروه ها مثل The Beatles و The British Invasion به شکوفایی این زیر ژانر کمک کرد.

سبک ها و ژانرهای معروف موسیقی با مثال (10 سبک رایج)

16-راک فضایی (Space Rock)

راک فضایی کمی حس و حال عجیب و غریب و فضایی خاصی دارد. اغلب هم شامل ساختار های آهنگی طولانی است که بر بافت های سازی و صدا های گیتاری که از افکت های ریورب پر شده اند، تمرکز دارد. اشعاری که حول داستان های علمی تخیلی و فضای بیرونی می چرخند هم اغلب در آن گنجانده شده اند.

پینک فلوید را از بنیان گذاران این زیرژانر جالب می دانند . نسخه ‌هایی مثل Astronomy Domin، Lucifer Sam و Interstellar Overdrive اولین قطعات موسیقی راک هستند که در دسته راک فضایی طبقه ‌بندی می ‌شوند.

از دیگر گروه های معروف فعال در ژانر راک فضایی می توان به Spacemen 3، Hawkwind و Eloy اشاره کرد.

راک فضایی (Space Rock)

17-راک الکترونیک (Electronic Rock)

الکترونیک راک یک سبک تلفیقی است که عناصر موسیقی الکترونیک و راک را با هم ترکیب می کند . این زیر ژانر به دلیل ادغام ساز های الکترونیکی و بیت ‌ها در موسیقی راک شناخته شده است. اغلب از ژانر های دیگری مثل هیپ هاپ، سینت پاپ و تکنو الهام می گیرد.

این سبک از موسیقی در اواخر دهه 1960 به خاطر آواز های شاد، ملوترون ها، سینتی سایزر ها و تکنیک های ضبط محبوب شد. برخی از محبوب‌ ترین گروه‌ های راک الکترونیک عبارتند از : Depeche Mode، Ratatat ، Linkin Park و Celldweller هستند.

راک الکترونیک (Electronic Rock)

18-راک تجربی (Experimental Rock)

راک تجربی اساسا موسیقی راکی است که در خلاقیت حد و مرز نمی شناسد. این جا جایی است که هنرمندان هیجانی ترین ایده های شان را آزمایش می کنند!

این زیر ژانر برای اولین بار در دهه 1960 در ایالات متحده پدیدار شد و شامل بداهه نوازی، ساختار ها و ریتم های عجیب و غریب و آوانگارد بود. بسیاری از مردم راک تجربی را با راک هنری مرتبط می دانند زیرا هر دو این ژانر ها به شدت به بداهه نوازی متکی هستند.

گروه ‌هایی که آثارشان در راک تجربی را منتشر کرده‌اند عبارتند از :Sonic Youth ،Swans و The Velvet Underground.

19-سرف راک (Surf Rock)

سرف راک در اوایل دهه 1960 در میان جامعه موج سواران مخصوصا در جنوب کالیفرنیا محبوب بود . سرف راک را می توان به دو سبک دسته بندی کرد: سرف راک دستگاهی و سرف راک آوازی. اولی به خاطر گیتار های الکتریک پر از ریورب برای تقلید صدای امواج کوبنده شناخته می شود، در حالی که دومی هارمونی های آوازی را هم به صداهای گیتار اضافه می کند.

The Beach Boys احتمالا مشهورترین گروه موسیقی معروف و بنیان گذاران این زیر ژانر محسوب می شوند. از دیگر گروه های قابل توجه می توان بهThe Surfaris ، The Ventures و The Bel-Airs اشاره کرد.

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ، ویژگیها و 3 مثال

20-بریت پاپ (Britpop)

بریت پاپ سبکی از موسیقی آلترناتیو راک است که حس و حالی بریتانیایی دارد. این زیر ژانر در دهه 1990 در انگلستان ظهور کرد. برخی می گویند که بریت پاپ بیشتر یک جنبش فرهنگی بود که به موسیقی گرانج تحت تأثیر ایالات متحده پاسخ می داد تا این که بخواهد یک زیر ژانر باشد.

هدف این جنبش بازگرداندن موسیقی آلترناتیو راک به سبک بریتانیایی بود که توسط The Beatles و دیگر گروه‌ های راک بریتانیا اختراع شد. Super Grass ، Oasis و Sleeper برخی از گروه هایی هستند که با آثار موسیقی بریت پاپ از این جنبش حمایت کردند.

21-آرت راک (Art Rock)

آرت راک با حال و هوای هنری اش، چه از نظر کسر میزان و چه ریتم، لحنی فوق تجربی دارد . این سبک آوانگارد موسیقی راک در دهه 1960 در ایالات متحده و بریتانیا به رسمیت شناخته شد.

هنگام گوش دادن به آهنگ های موسیقی راک هنری احتمالا به جای رقصیدن ، در خانه در حال استراحت باشید. چند نامی که در آرت راک پیشگام بودند، عبارتند از :Frank Zappa’s Mothers of Invention ، The Pretty Things، Pink Floyd وProcol Harum .

22-استونر راک (Stoner Rock)

استونر راک یک سبک تلفیقی است که نه یک و نه دو، بلکه سه سبک موسیقی در یک ژانر با هم ترکیب شده اند. در خلق این زیر ژانر هایی مثل اسید راک، دووم متال و راک روان گردان الهام گرفته شده است. این زیر ژانر در دهه 1990 جان گرفت و با صداهای پر از گروو ( درک و احساسی که از ریتم می گیریم )، بیس سنگین، دیستوریشن و تمپو آرام – متوسط ​​شناخته می شود.

Black Sabbath، Kyuss، Monster Magnet و Queen of the Stone Age برخی از برجسته ترین هنرمندان در صنعت موسیقی راک استونر هستند.

استونر راک (Stoner Rock)

آموزش اصطلاحات موسیقی (رایج ترین ها)

23-اینسترومنتال راک (Instrumental Rock)

راک دستگاهی تقریبا همان چیزی است که از نامش پیداست، یعنی موسیقی راک بدون ترانه . این سبک از موسیقی در دهه های 1950 تا 1960 در یالات متحده گسترش یافت.

این زیر ژانر از ویژگی های اساسی موسیقی راک با تمرکز بیشتر بر ملودی های جذاب، استفاده می کند. از طرفی هم لازم به ذکر است که بر خلاف موسیقی راکی که ترانه دارد ، راک دستگاهی بیشتر مورد توجه هنرمندان سولو است. یکی از قطعات کلاسیک راک دستگاهی ” Honky Tonk ” اثر بیل داگت کمبو است. این آهنگ دارای یک ارگ ساکسیفون سینوسی و ضرب آهنگی جذاب است.

برخی از هنرمندان برجسته راک دستگاهی عبارتند ازSteve Vai ، Delicate Steve وRy Cooder .

24-جاز راک (Jazz Rock)

جاز راک ترکیبی از سبک های جاز و راک است . این سبک از موسیقی در دهه 1960 رایج شد. جاز راک هم به عنوان زیر شاخه ‌های جاز فیوژن یعنی ژانری که ژانرهای مختلف موسیقی را با هم ترکیب می‌کند ، دسته بندی می شود.

آهنگ‌ های راک جاز از ویژگی‌ های اساسی موسیقی جاز و همین طور ریف ‌های سنگین گیتار، خطوط بیس و سبک‌ های درام موسیقی راک همراه هستند، برخوردارند. در این زیر ژانر همچنین استفاده از ساز های الکترونیکی و ریتم های رقصی هم مورد توجه است.

Orchestra Mahavinsu، Blood، Sweat & Tears و Soft Machine از پیشگامان موسیقی جاز راک هستند.

25-اسلیز راک (Sleave Rock)

اسلیز راک یا راک بی بند و باری تقریبا نوعی از موسیقی راک گلم است که عناصری از هارد راک در آن دخیل هستند. اسلیز راک اغلب با گلم راک اشتباه گرفته می شود ، اما نمی توان این موضوع که هر دو زیر ژانر شباهت های زیادی به هم دارند را انکار کرد.

این اصطلاح در دهه 1980 به وجود آمد. در این دهه شاهد به وجود آمدن تعداد قابل توجهی گروه‌ موسیقی در سبک راک بودیم که اعضای آن شلوار جین پاره، پیراهن‌ های توری و کلاه گیس‌ های زشت و زننده ای به تن داشتند.

برخی از گروه های فعال در این سبک عبارتند از :Hanoi Rock ، LA Guns و Faster Pussycat.

معرفی 50 تا از معروف ترین آهنگسازان تاریخ

26-گوتیک راک (Gothic Rock)

گوتیک راک بعد از پانک در دهه 1970 در بریتانیا ظهور کرد. این ژانر شامل موضوعات و صدا های خشن تر، ریورب ها، آکورد های بیس ملودیک و صدای گیتار های Jangly که صدای جرینگ جرینگ دارند، است.

ماهیت شاعرانه ترانه های این زیر ژانر، آن را به بخشی جدایی ناپذیر از خرده فرهنگ گوت تبدیل کرده است. Sisters of Mercy، Bauhaus، The Cure و Fields of the Nephilim تعدادی از بزرگ ترین گروه‌های راک گوت در تمام دوران هستند. اولین آهنگ های گوتیک راک مثلBauhaus’ Bela Lugosi’s Dead الهام ‌بخش یک نسل از گروه‌ های فعال در راک گوت بوده است .

گوتیک راک (Gothic Rock)

27-جم راک (Jam Rock)

جم راک سبک نسبتا جدیدی از موسیقی راک است که در اواخر دهه 1980 تا اوایل دهه 1990 به وجود آمد. در آن دوره، گروه های موسیقی جمی که دور هم جمع می شدند و بداهه اجرا می کردند ، بدون تبعیت از فرم و سبک خاصی صنعت موسیقی راک را تحت تأثیر قرار دادند و باعث خلق زیر ژانر جم راک شدند.

جم راک برگرفته از موسیقی راک روانگردان است. گروه‌ هایی مثل The Allman Brothers Band، The Grateful Dead و Bluesy Riffs هم در آن دوران با اجرای زنده نمادین بر صحنه حکم فرما بودند. این زیر ژانر کاملا بر بداهه نوازی متکی است.

28-راک صنعتی (Industrial Rock)

راک صنعتی نتیجه 2 ژانر موسیقی صنعتی و موسیقی راک است . این ژانر به خاطر دیستوریشن شدید، صدا های هیجان انگیز و آواز ها و موضوعات بحث برانگیز شناخته می شود. اولین آثار راک صنعتی با هنرمندی افرادی مثل Cromagnon، Chrome، Einsturzende Neubauten و Throbbing Gristle در اواخر دهه 70 خلق شدند.

با این حال، این زیر ژانر تا دهه 90 محبوبیت و مقبولیت خوبی به دست نیاورد. برخی از گروه‌ هایی که به این زیر ژانر کمک کردند تا به محبوبیت برسد، عبارتند از : Nine Inch Nails، White Zombie

15 تا از بزرگان موسیقی ایران زمین

29-گیک راک (Geek Rock)

گیک راک یا نرد راک، عناصر الهام گرفته از فرهنگ گیک یا افراد بی عرضه ای است که علی رغم تلاش شان به جایی نمی رسند را به موسیقی راک اضافه می کند. در این سبک معمولا از ساز های غیر متعارفی مثل یوکلله و آکاردئون استفاده می شود و کمی طنز چاشنی آن است. مضامین و اشعار ترانه ها هم تقریبا همیشه به خرده فرهنگ گیک اشاره دارند.

این زیر ژانر برای اولین بار در اواخر دهه 90 فعالیتش را شروع کرد و به یکی از جدید ترین سبک های موسیقی راک تبدیل شد. Weezer، Nerf Herder و Devo از محبوب ترین گروه های راک گیک هستند.

30-راک قایق های تفریحی (Yatch Rock )

خوب، این نوع راک کمی عجیب و غریب به نظر می رسد، اما وجود دارد. راک قایق های تفریحی واقعا نوعی موسیقی راک است که با موزیک ویدیو های ضبط شده روی قایق های تفریحی همراه می شود. این زیر ژانر در اواسط دهه 1970 تا اواسط دهه 1980 به اوج خودش رسید. نام های محبوب دیگر این سبک موسیقی، صدای ساحل غربی و راک بزرگسالان است.

اما این نوع راک چه خصوصیاتی دارد؟ خوب، ملودیک است و کمی تا موسیقی هارد راک فرق دارد . ملایم است و اغلب شامل عناصر R&B و جاز است. Steely Dan، Toto و The Doobie Brothers افرادی هستند که این زیر ژانر را به محبوبیت رساندند.

یک گروه موسیقی راک قایق های تفریحی (Yatch Rock ) در حال اجرا

کلام آخر

همان طور که دیدید، تعریف موسیقی راک به عنوان یک ژانر کمی کلی خواهد شد. و درست است که همه زیر ژانر های راک وجوه مشترک زیادی دارند، اما نمی توان هیچ کدام را مشابه دیگری دانست!

از محبوب ترین سبک های موسیقی راک می توان به ایندی راک ، آلترناتیو راک ، پراگرسیو راک و راک اند رول اشاره کرد.

تاریخچه موسیقی راک (نکات جالب و 2 ویدیوی بی نظیر)

البته، با اینکه در این مقاله به بسیاری از ژانر های موسیقی راک پرداخته ایم، اما هنوز هم تعداد زیادی ژانر دیگر وجود دارد.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست