خانه / سایر / 16 تا از بهترین انیمیشن های دیزنی+ لینک دانلود
انیمیشن های دیزنی

16 تا از بهترین انیمیشن های دیزنی+ لینک دانلود

در این مطلب 16 تا از بهترین انیمیشن های ساخته شده دیزنی در 30 سال اخیر را با توجه به معیارهای مختلف معرفی می کنیم، لینک دانلود هر انیمیشن هم در زیر آن قرار داده شده است. از تماشای این انیمیشن های دوست داشتنی لذت ببرید.

6 نکته درباره بهترین انیمیشن های دیزنی

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود انیمیشن ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ انیمیشنی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
  • اگر انیمیشنی می خواهید که مناسب تماشا با خانواده باشد، برای تست آن، نام فیلم را در این سایت وارد کنید تا به شما بگوید آن انیمیشن مناسب تماشا به صورت خانوادگی هست یا خیر؟
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم انیمیشن را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

1- شاهزاده مونوکه (1997)- Princess Mononoke

  • ژانر: فانتزی ، انیمیشن ،ماجراجویی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.4 ، امتیاز گوگل 94 و امتیاز Rotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی:  نامزد دریافت جایزه آنی
  • دانلود

شاهزاده مونوکه (1997)- Princess Mononoke

انیمیشن پرنسس مونوکه با گرازهای غول پیکر و اهریمنی و نفرین مرگباری که در قصه وجود دارد یکی از انیمه های حماسی ژاپنی خیره کننده است که از نظر دامنه اسطوره ای و گستردگی روایی اش با فیلم ارباب حلقه ها (Lord Of The Rings) برابری می کند.

شاید بتوان این انیمیشن را بهترین اثر نویسنده و کارگردان آن یعنی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) در زمینه مضامین محیط زیستی دانست که در آن، تمدن لزوما مفهومی شیطانی و اهریمنی نیست، ولی باید راهی همزیستی با طبیعت بیابد چون درگیری های مخاصمانه آینده همه را تهدید می کند.

داستان انیمیشن نزدیک به 1000 سال پیش اتفاق می‌افتد و ماجرای آن درباره جنگجوی جوانی به ماک آشیتاکا (با صدا پیشگی یوجی ماتسودا) است که در نبردی میان موجودات اهریمنی و انسانها، توسط هیولای گراز شکلی زخمی و به خاطر تماس با او به نفرین مبتلا می شود. او برای درمان نفرین و پیدا کردن پادزهر مجبور به ترک روستا و روانه شدن به سمت سرزمین های غرب می شود و در همین حین گرفتار جنگی بین مردم سخت کوش شهر آهنین و قدرت دنیای طبیعی می شود.

انیمیشن شاهزاده مونوکه با حرکاتی روان و جنبشی، تصاویر اثیری و روایتی ظریف و با جزئیات به یکی از انیمیشن های بزرگ تبدیل شده است که حتما باید آن را تماشا کنید.

2- همسایه من توتورو (1988)- My Neighbour Totoro

  • ژانر: فانتزی ، خانوادگی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2 ، امتیاز گوگل 94 و امتیاز Rotten Tomatoes 94
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه saturn ، برنده جایزه ویژه
  • دانلود

همسایه من توتورو (1988)- My Neighbour Totoro

بعید است در دوران کودکی تان مجذوب زیبایی محض و خیره کننده انیمه های هایائو میازاکی نشده باشید. انیمیشن “همسایه من توتورو” پر از تخیل و تجسم است و با وجود اینکه نسبت به خیلی از انیمیشن های کودکانه آرامتر است، ولی پر از مفاهیمی مثل دوستی، ارواح جنگلی و موجودات پشمالو است که شما را سرگرم می کنند.

داستان انیمیشن درباره دو خواهر به نام های ساتسوکی (نوریکو هیداکا) و می (چیکا ساکاموتو) است که تعطیلات تابستانی را به همراه پدرشان به یک خانه روستایی می روند تا به مادر بیمارشان که در بیمارستان است نزدیک باشند. در همین حین آنها در جنگل های اطراف با ارواحی مواجه می شوند که یکی از آنها موجودی بزرگ و پشمالو به نام توتورو است. دو خواهر خیلی زود با توتورو دوست می شوند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

اگر داستان این فیلم به نظرتان خیلی ساده می آید باید بگوییم که بله! داستان به همین سادگی است، اما دقیقا همین سادگیست که فیلم را بسیار لذت بخش و سرگرم کننده می کند. علاوه بر این، هیچ نوع شخصیت منفی یا آنتاگونیستی در کل انیمیشن وجود ندارد. از خود توتورو گرفته تا شخصیت های دیگر فیلم همگی به شکلی زیبا و نمادین تخیلی سازی شده اند. این انیمیشن تصاویری آرام و آهنگی زیبا دارد که هرگز از ذهن شما خارج نمی شود: تو- تو- رو!

3- درون و بیرون (2015)- Inside Out

  • ژانر: کمدی ، خانوادگی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.1 ، امتیاز گوگل 89 و امتیاز Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی:  نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اورجینال و بهترین انیمیشن
  • دانلود

درون و بیرون (2015)- Inside Out

فیلم های کمی وجود دارند که هوش هیجانی یا همان هوش احساسی موجود در پویانمایی Inside Out را داشته باشند. این انیمیشن درباره احساسات هوشمندانه ماست و داستان آن هم نوعی ماجراجویی محسوب می شود و هم کاوش ظریفی از احساسات، رویاها، حافظه و تخیل.

قهرمان داستان دختری به نام رایلی (با صدا پیشگی کیتلین دیاس) است که صداهایی در ذهن او شنیده می شوند. این صداها در واقع صدای احساسات او هستند. احساساتی مثل شادی، شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت)، ترس (بیل هدر)، نفرت (میندی کالینگ) و خشم (لوئیس بلک).

وقتی رایلی با خانواده اش به سانفرانسیسکو مهاجرت می کند، دنیای درونی او دچار آشفتگی می شود. دست و پنجه نرم کردن احساسات رایلی برای کنار آمدن با شرایط جدید زندگی اش حوادثی را در فیلم رقم می زند که دیدن آنها ما را به دنیای شگرف احساسات درونی مان می برد. احساس شادی درونی رایلی تمام تلاشش را می کند تا او را دختری شاد و سرزنده نگه دارد اما این میان احساسات دیگر نیز نقش بزرگی در رشد شخصیتی او ایفا می کنند.

4- آکیرا (1988)- Akira

  • ژانر:  انیمیشن ، اکشن ، مهیج
  • امتیازها: امتیاز imdb 8، امتیاز گوگل 91 و امتیاز Rotten Tomatoes 90
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه silverscream در جشنواره فیلم شگفت انگیز امستردام، نامزد جایزه بهترین فیلم انیمیشن
  • دانلود

آکیرا (1988)- Akira

اینکه بگوییم انیمیشن آکیرا به طرز دیوانه کننده ای تاثیرگذار است اصلا اغراق نیست! این فیلم نه فقط در دنیای انیمه شاهکار محسوب می شود، بلکه در کنار فیلم های تخیلی دیگر مثل ماتریکس (Matrix) هم یک شاهکار تمام عیار ساخته دست کاتسوهیرو اوتومو (Katsuhiro Otomo) به حساب می آید.

داستان فیلم در آینده (سال 2019) اتفاق می افتد و ماجرای زندگی باندی از بچه های موتورسوار در شهر جدید توکیو (نئو توکیو) را روایت می کند. وقتی تتسو (نوزومو ساساکی) بر اثر با نوجوانی مجروح می شود، پلیس او را به یک مرکز دولتی فوق سری می برد. در آنجا دانشمندان متوجه وجود نیروی تله پاتیک در تتسو می شوند و تلاش می کنند تا از او برای پیدا کردن فردی به نام آکیرا که نیروی مخربش عامل وقوع جنگ جهانی سوم شده بود استفاده کنند.

ولی آزمایشات دانشمندان به تتسو نیروی مخربی می دهد که باعث می شود او از کنترل خارج شود و شهر را تهدید به نابودی کند؛ درست همانطور که آکیرای مرموز 30 سال پیش این کار را کرده بود. در این میان همه چیز به دوست تتسو یعنی کاندا (میتسو ایواتا) بستگی دارد که سعی کند از تبدیل شدن تتسو به یک هیولا جلوگیری کند.

انیمیشن آکیرا از لحاظ بصری حیرت انگیز است و موسیقی، ترکیب انتزاعی و فضای متافیزیک حاکم بر آن، این فیلم را به اثری ماندگار، قابل تحسین و مثال زدنی تبدیل کرده است.

5- غول آهنی (1999)- The Iron Giant

  • ژانر:  خانوادگی ، ماجراجویی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8، امتیاز گوگل 92 و امتیاز Rotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی:  جایزه BAFTA کودکان،
  • دانلود

غول آهنی (1999)- The Iron Giant

بِرَد بِرد (Brad Bird) کارگردان این انیمیشن قبل از پیوستن به گروه غول های گرافیکی پیکسار، کمابیش با تیم مک کَنلایز (سایه نویس) برای نگارش فیلم نامه ای با اقتباس از رمان «غول آهنی» تِد هیوز کار می کرد. این انیمیشن زیبا و احساسی، گریزی به تریلرهای پارانویای سال 1950 زده است و محور اصلی آن همانند فیلم E.T.، درباره پسر بچه ای تنها و یک آدم آهنی غول پیکر است که در واقع بهترین دوست این پسر بچه به حساب می آید.

بِرد روند داستان را در زمینه های هم ذات پنداری و مبارزه با چارچوبی که به زور می خواهد بیننده را به خود جذب کنند، پیش می برد و هم زمان نشان می دهد که یک انیمیشن سنتی (با وجود ساختار گرافیکی و کامپیوتری خود) تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد. استفاده از صدای ربات مانند وین دیزل به عنوان صداپیشه مرد آهنی غول پیکر داستان، برگ برنده دیگر این انیمیشن برای جذب مخاطب به شمار می رود و گویی این انیمیشن را مدت ها قبل دیده اید و به ذهنتان آشنا می آید. و یادتان باشد قبل از تماشای انیمیشن، دستمال کاغذ زیادی تهیه کنید که در پایان فیلم برای پاک کردن اشک هایتان با مشکل مواجه نشوید.

یه لیست جذاب دیگه: بهترین انیمیشن های جهان در سال 2019

6- کوبو و دو تار (2016) Kubo And The Two Strings

  • ژانر:  خانوادگی ، ماجراجویی
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.8، امتیاز گوگل 82 و امتیاز Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی:  جوایز سالانه فیلم های AARP برای بزرگسالان
  • دانلود

کوبو و دو تار (2016) Kubo And The Two Strings

همه ما از کیفیت فیلم های ساخته شده در استودیوی انیمیشن سازی لایکا (Laika) که در پورتلند قرار دارد، با خبریم، اما انیمیشن «کوبو» را می توان به عنوان شاخص ترین کار این استودیو تا کنون بر شمرد. این انیمیشن که برگرفته از قصه های مربوط به سامورایی هاست، درباره پسری جوان به نام کوبو (با صداپیشگی آرت پارکینسون) و صد البته خانواده عجیب و غریبش است.

مادر کولو از دنیا رفته است، پدربزرگش در دوران نوزادی کوبو، یکی از چشم های او را دزدیده و پدرش نیز مفقود شده است و حتی این احتمال می رود که او هم فوت کرده باشد. کوبو در حالی که مدام از طرف عمه های خود (که از طرف پدر بزرگش مأمور شده اند تا چشم دیگر او را هم بدزدند) مورد حمله قرار می گیرد، تلاش می کند تا زره پدرش که تنها ابزاری است که می تواند با آن جلوی پدربزرگش را بگیرد، را پیدا کند.

این انیمیشن یک اثر فاخر است که صداپیشگی هنرمندانی مانند رالف فینز، شارلی ترون، متئو مک کانهی و جورج تاکی و موسیقی گوش نواز و قابل تحسین داریو ماریانلی ارزش دیدن آن را چند برابر کرده است، و جایگاه خود را به عنوان نمونه ای از خلاق ترین و خوش ساخت ترین آثار ارائه شده تا به امروز تثبیت نموده است.

7- رالف خرابکار (2012)- Wreck-It Ralph

  • ژانر:  خانوادگی ، کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.7، امتیاز گوگل 88 و امتیاز Rotten Tomatoes 87
  • جوایز دریافتی:  نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند
  • دانلود

رالف خرابکار (2012)- Wreck-It Ralph

آمار و ارقام فروش گیشه نشان می دهد که بسیاری از سودآورترین فیلم های استودیوی انیمیشن والت دیزنی مربوط به دهه 2010 هستند. با اینکه این مساله شاید باعث نشود همه فیلمهای پرفروش آن دوران لقب بهترین فیلم های تمام دوران را به خود بگیرند، اما انیمیشنی مثل “رالف خرابکار” می تواند چنین شهرتی را کسب کند.

محور این فیلم یک شخصیت شرور بازی های ویدیویی به نام رالف است که تلاش می کند قهرمان داستان و شخصیت خوبی شود. این فیلم به اندازه ‌ای مورد استقبال قرار گرفت که نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. علاوه بر این، فروش 471.2 میلیارد دلاری آن در سطح جهان نیز دلیل و بهانه خوبی برای دنباله دار شدن این انیمیشن در سالهای بعدی بود.

8- علاء الدین (1992)- Aladdin

  • ژانر:  فانتزی ، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 6.9، امتیاز گوگل 90 و امتیاز Rotten Tomatoes 57
  • جوایز دریافتی:  برنده دو جایزه اسکار ، نامزدی دریافت 15 جایزه از جشنواره های مطرح دنیا
  • دانلود

علاء الدین (1992)- Aladdin

دلیل اینکه دهه 90 برای والت دیزنی به عنوان عصر رنسانس شناخته می شود این است که این استودیو در این دهه توانست فیلم هایی بسازد که هم موفقیت تجاری در بر داشتند و هم نظر منتقدان را به خودشان جلب کردند. یکی از این فیلمها علاء الدین است. این فیلم نه تنها فروش 504 میلیون دلاری داشت، بلکه اولین انیمیشنی است که از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

علاء الدین سرگذشت پسر شرور خیابانی است که یک غول چراغ جادو آرزوهایش را برآورده می کند. صداپیشگی رابین ویلیامز (Robin Williams) در این فیلم هم یکی دیگر از عواملیست که علاء الدین را به فیلمی بی نظیر تبدیل می کند. با اینکه این فیلم پرفروش دنباله دار نبود، اما بازسازی لایو اکشن (live-action) آن در سال 2019، فروش گیشه را از مرز یک میلیارد دلار گذراند.

یه لیست باحال: لیست بهترین انیمه های 10 سال اخیر در دنیا

9- رالف خرابکار 2 یا رالف اینترنت را خراب می کند- Ralph Breaks The Internet

  • ژانر:  خانوادگی،کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb7، امتیاز گوگل 83 و امتیاز Rotten Tomatoes 88
  • جوایز دریافتی:  نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند
  • دانلود

رالف خرابکار 2 یا رالف اینترنت را خراب می کند- Ralph Breaks The Internet

در اغلب موارد، دنباله فیلم ها موفق به کسب درآمدی بیشتر از خود فیلم اصلی می شوند، چون بر پایه محبوبیت فیلم اولشان ساخته می شوند و مردم آن را می شناسند. این مساله درباره سری دوم رالف خرابکار با نام “رالف اینترنت را خراب می کند” هم صادق است. این فیلم توانست حدود 50 میلیون دلار بیشتر از نسخه قبلی خود بفروشد و به فروش 529.3 میلیون دلاری رسید.

با اینکه برخی از جنبه های قسمت دوم شبیه به همان نسخه قبلی است، ولی مخاطبان هنوز هم پیوند بین رالف و وانلوپی را دوست دارند. این فیلم به خاطر وجود یک زوج سرگرم کننده و دوست داشتنی و ماجراهای جالبی که برایشان پیش می آید جذاب و دیدنی است. علاوه بر این، در یکی از صحنه های فیلم، تعداد زیادی از شاهزاده خانم ها یا همان پرنسس های دیزنی هم نمایش داده می شوند.

10- گیسو کمند (2010)- Tangled

  • ژانر:  خانوادگی،موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb7.7، امتیاز گوگل 89 و امتیاز Rotten Tomatoes 89
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه اسکار
  • دانلود

گیسو کمند (2010)- Tangled

گیسو کمند با فروش 592.4 میلیون دلاری اش یکی دیگر از بهترین انیمیشن های استودیو والت دیزنی است. این انیمیشن هم درست مثل علاء الدین، رابین هود و دیو و دلبر داستان کلاسیک و منحصر به فرد خودش را دارد. گیسو کمند در آغاز دهه 2010 منتشر و خیلی زود به انیمیشنی محبوب و معروف تبدیل شد.

این انیمیشن نگاه جدیدی به داستان کلاسیک راپونزل و موهای بلند افسانه‌ ای او داشت و شخصیت های جالبی مثل فلین رایدر و پاسکال به داستان اضافه شده بودند. گیسو کمند نه تنها به فروش میلیون دلاری بالایی دست پیدا کرد، بلکه چندین بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شد. محبوبیت این انیمیشن باعث به ساخت یک فیلم کوتاه و یک سریال تلویزیونی هم شد.

11- موانا (2016)- Moana

  • ژانر:  خانوادگی،موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb7.6، امتیاز گوگل 87 و امتیاز Rotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سال
  • دانلود

موانا (2016)- Moana

والت دیزنی در سالهای اخیر محور تمرکزش را کمی تغییر داده و افراد مختلف بیشتری را در آثارش برجسته و درخشان کرده است. انیمیشن موآنا در سال 2016 منتشر شد و داستان آن درباره یک دختر قوی پولینزیایی است که دریا او را برای یک ماجراجویی حماسی انتخاب می کند.

فروش 643.9 میلیون دلاری موانا واقعا رقم شگفت انگیزی بود اما این فیلم چیزی فراتر از این عدد و ارقام است. انیمیشن موآنا به نوعی نماینده مردم پولینزی بود و به شایستگی از پس این نمایندگی برآمد. موانا آنقدر خوب و موفق عمل کرد که زمزمه هایی از ساخته شدن سری دوم آن هم به گوش می رسد. از این گذشته، این فیلم دارای موسیقی خارق العاده ای از لین مانوئل میراندا (Lin-Manuel Miranda) موزیسین با استعداد هم هست.

فیلم هایی که باید دید (2010 تا 2021)

12- 6 قهرمان بزرگ (2014)- Big Hero 6

  • ژانر:  خانوادگی،کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb7.8، امتیاز گوگل 88 و امتیاز Rotten Tomatoes 90
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سال
  • دانلود

6 قهرمان بزرگ (2014)- Big Hero 6

با اینکه استودیو مارول (Marvel Studios) منطقه ای از دیزنی است که رقم زننده چندین فیلم سینمایی موفق است، ولی 6 قهرمان بزرگ اولین انیمیشنی است که از شخصیت های کمیک استریپ های مارول گرفته شده است.

این فیلم ابرقهرمانی درباره پیوند یک نابغه جوان با یک ربات پس از مرگ برادرش است. آنها با چند نفر دیگر متحد می شوند تا یک تیم ابرقهرمانی که داستان فیلم درباره شان است را تشکیل بدهند. فروش 657.8 میلیون دلاری انیمیشن 6 قهرمان بزرگ واقعا غافلگیر کننده بود. این انیمیشن نه تنها جایزه اسکار دریافت کرد، بلکه منجر به ساخت یک سریال تلویزیونی به همین نام و یک اسپین آف (spin-off) دیگر با عنوان بیمکس (Baymax) نیز شد.

13- زوتوپیا (2016)- Zootopia

  • ژانر:  خانوادگی،کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb8، امتیاز گوگل 90 و امتیاز Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سال
  • دانلود

زوتوپیا (2016)- Zootopia

استودیو انیمیشن سازی والت دیزنی در طول دوران فعالیتش در ژانرهای مختلفی فیلم ساخته است؛ اما در سال 2016، اولین انیمیشن پلیسی خودش را به نمایش گذاشت. این انیمیشن زوتوپیا نام دارد و ماجرای یک افسر پلیس خرگوش زرنگ را روایت می کند که با یک روباه حیله گر برای حل یک ماجرای جنایی در دنیای حیوانات انسان نما همکاری می کند.

در اواخر دهه 2010، دیزنی فیلم های خوبی منتشر کرد که هم از نظر تجاری فروش خوبی داشتند و هم تحسین منتقدین را برانگیختند. زوتوپیا با فروش 1.024 میلیارد دلاری در سینما یکی از همین فیلمها بود که موفقیتی شگرف بدست آورد. از این گذشته این انیمیشن برنده جایزه اسکار نیز شد و یک سریال تلویزیونی بر اساس آن هم در راه است.

14- شیر شاه (1994)- The Lion King

  • ژانر:  خانوادگی،موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb8.5، امتیاز گوگل 92 و امتیاز Rotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه اسکار بهترین موسیقس اهنگ اصلی
  • دانلود

شیر شاه (1994)- The Lion King

انیمیشن شیرشاه در ابتدا نتواست از مرز فروش 1 میلیارد دلاری خود عبور کند، اما از آن زمان تا به حال و مجموعاً با انتشار مجددی که داشته به فروشی معادل به 1.083 میلیارد دلار رسیده است. در واقع می توان گفت که شیرشاه احتمالا سودآورترین محصول کمپانی والت دیزنی است، چرا که منجر به انتشار چندین سری دنباله دار، یک بازسازی لایو اکشن بسیار محبوب در سال 2019، یک نمایشنامه برادوی و چندین مورد دیگر برگرفته شده از این فیلم شد.

شیر شاه از این نظر خاص بود که داستانی کاملا بدیع و تازه داشت و داستان شاهزاده شدن یک شیر که پدرش توسط عمویش کشته شده را روایت می کرد. این انیمیشن به لطف صحنه های احساسی و موسیقی به یاد ماندنی اش به فیلمی که تا دهه ها برجسته و نمادین بود تبدیل شد.

یه لیست عالی دیگه: بهترین انیمیشن های دنیا (2010 تا 2021)

15- یخ زده (2013)- Frozen

  • ژانر:  انیمیشن ، ماجراجویی، کمدی
  • امتیازها: امتیاز imdb7.4
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه اسکار
  • دانلود

یخ زده (2013)- Frozen

والت دیزنی در طول همه این سالها فیلم های زیادی با موضوعات خاص ساخته است. مطمئنا شما هم فیلم های بی شماری دیده اید که روی موضوع نجات شاهزاده خانمها تمرکز می کنند و در مرکز همه آنها روابط عاشقانه یک مرد و یک زن قرار دارد. در سال 2013 انیمیشن یخ زده یا فروزن موفق شد این روند کلیشه ای و تکراری را به شکل خلاقانه ای کاهش بدهد.

در این انیمیشن به جای رابطه عاشقانه تکراری، ماجرای دو خواهر و عشق واقعی و حقیقی بین آنها هسته اصلی داستان است. آنا و السا- دو شخصیت اصلی داستان- درست مثل آهنگ فیلم یعنی “Let It Go”، خیلی زود به شخصیت های محبوب و افسانه ای تبدیل شدند. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا انیمیشن یخ زده به رکورد 1.281 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی برسد.

16- یخ زده 2 (2019)- Frozen II

  • ژانر:  خانوادگی،موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb6.8، امتیاز گوگل 88 و امتیاز Rotten Tomatoes 78
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه اسکار بهترین دستاورد در موسیقی
  • دانلود

یخ زده 2 (2019)- Frozen II

راز موفقیت فیلم های دنباله دار در این است که عامل اصلی محبوب شدن فیلم را بردارید و فقط با چند تغییر کلیدی دوباره آن را اجرا کنید. این همان چیزی است که در سال 2019 اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که Frozen 2 در سینماها به نمایش درآمد و غوغای زیادی به پا کرد. این انیمیشن صدر جدول را از آن خود کرد و با رسیدن به فروش 1.450 میلیارد دلاری رکورد زد.

یک لیست جذاب دیگه: 11 تا از بهترین انیمیشن های 2021

جالب اینجاست با اینکه یخ زده 2 نسبت به نسخه اولش فروش بیشتری داشت، اما به نظر نمی رسد به آن توجه زیادی شده باشد. با این حال، شخصیت هایی مانند آنا و السا این بار هم به همان اندازه قبل قوی بودند و از طرف دیگر آهنگ “Into The Unknown” یکی دیگر از آهنگ های باور نکردنی فیلم بود. یخ زده 2 هم درست مثل نسخه قبلی اش جوایز زیادی به ارمغان آورد.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست