خانه / فیلم / لیست قطعی فیلم هایی که باید دید (2010 تا 2023) +لینک دانلود
فیلم هایی که باید دید

لیست قطعی فیلم هایی که باید دید (2010 تا 2023) +لینک دانلود

در این مقال قصد داریم به معرفی فیلم های یک دهه اخیر که به انتخاب منتقدان جز آثار برتر سینما ها بوده اند و مردم در 10، 20 و حتی 50 سال آینده هم آن ها را تماشا خواهند کرد، بپردازیم.

6 نکته درباره این فیلم هایی که حتما باید ببینید

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
  • اگر فیلمی می خواهید که مناسب تماشا با خانواده باشد، برای تست آن، نام فیلم را در این سایت وارد کنید تا به شما بگوید فیلم مناسب تماشا به صورت خانوادگی هست یا خیر؟
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم فیلم را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

1-پسرانگی (2014) Boyhood

پسرانگی (2014) Boyhood

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.9 ، امتیاز گوگل 86،Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : این فیلم در بخش اصلی مسابقه شصت و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین شرکت کرد و برنده خرس نقره ای بهترین کارگردانی شد. همچنین نامزد پنج جایزه گلدن گلوب شد و برنده بهترین فیلم سینمایی – درام ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آرکت شد. پنج جایزه بفتا ، برنده بهترین کارگردانی و بهترین فیلم ؛ و شش جایزه اسکار ، برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آرکت.
  • دانلود

تماشای “پسرانگی” ریچارد لینکلیتر باعث می شود تا تصور کنیم که فیلم خودمان را تماشا می کنیم. فیلمبرداری در دوازده سال، این امکان را به ما می دهد که بزرگ شدن میسون (اِلار کورترین) در این فیلم 2 ساعت و 46 دقیقه ای را شاهد باشیم. کارگردان هر سال فقط چند روز از بازیگران خود فیلم می گرفت که فقط چند صحنه کوتاه از دوره های مختلف زندگی میسون هستند. همچنین رابطه این کاراکتر با پدرش (اتان هاوک) و مادر (برنده اسکار، پاتریشیا آرکت) و فراز و نشیب های دوران نوجوانی اش هم به تصویر کشیده شده است.

2-مالیخولیا (2011) Melancholia

مالیخولیا (2011) Melancholia

  • ژانر: درام/علمی-تخیلی
  • امتیازها: IMDb 7.2، امتیاز گوگل 81،Rotten Tomatoes 80
  • جوایز دریافتی : دانست جایزه بهترین بازیگر زن را در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن دریافت کرد. این فیلم سه جایزه در جوایز فیلم اروپا برای بهترین فیلم ، بهترین فیلمبردار و بهترین طراح را از آن خود کرد. انجمن ملی منتقدان فیلم ایالات متحده مالیخولیا را به عنوان بهترین تصویر سال 2011 انتخاب کرد و کرستن دانست را به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب کرد. این فیلم همچنین نامزد چهار جایزه هنرهای سینمایی و تلویزیونی آکادمی استرالیا شد.
  • دانلود

حیف شد که به خاطر صحبت های لارس فون تریر این فیلم شاهکار در رقابت با “درخت زندگی “ترنس ملیک نتوانست جایزه نخل طلایی در جشنواره کن را دریافت کند. هر دو فیلم به صورت حماسی روایت شده اند و نشان می دهند که چطور خصوصیات روحی ما در کیهان منعکس می شود. سکانس های قبل از تیتراژ آغازی فیلم “مالیخولیا” به مدت 8 دقیقه با اپرای “تریستون و ایزولد” شروع می شود و اتفاقات ناخوشایندی که قرار است در آینده برای قهرمان افسرده و پریشان فیلم بیفتد را به تصویر می کشد.

بهترین فیلم های تاریخی در 30 سال اخیر

3-منچستر کنار دریا (2016) Manchester by the sea

منچستر کنار دریا (2016) Manchester by the sea

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.8 ، امتیاز گوگل 83،Rotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی : در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار ، منچستر کنار دریا جوایز بهترین بازیگر مرد برای افلک و بهترین فیلمنامه اصلی و نامزدهای اضافی برای بهترین فیلم ، بهترین کارگردان ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هجز) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (ویلیامز) را از آن خود کرد. افلک همچنین برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد – فیلم درام شد.
  • دانلود

کنت لونرگان در “منچستر کنار دریا “استادانه به این حقیقت که زندگی بعد از مرگ متوقف نمی شود، می پردازد. داستان فیلم از این قرار است که سرایدار اهل ماساچوست به نام لی (کیسی افلک) و برادرزاده اش پاتریک (لوکاس هیدز) تحت تأثیر از دست دادن پدر پاتریک قرار می گیرند . دقایقی بعد از دریافت این خبر، مجالی برای واکنش نشان دادن وجود ندارد. ماجرا درباره تدارکات ناشیانه تشییع جنازه، خواندن وصیت نامه و تصمیم گیری در مورد سرپرستی یک نوجوان است.

4-روزی روزگاری در هالیوود (2019) Once upon a time… in hollywood

روزی روزگاری در هالیوود (2019) Once upon a time… in hollywood

  • ژانر: درام/کمدی
  • امتیازها: IMDb 7.6، امتیاز گوگل 75،Rotten Tomatoes 85
  • جوایز دریافتی : این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار ، از جمله بهترین فیلم ، 10 نامزد دریافت کرد و برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیت) و بهترین طراحی تولید شد. همچنین این فیلم برنده بهترین فیلم سینمایی – موزیکال یا کمدی ، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیت) در هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب شد.
  • دانلود

نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو، یکی از اختلاف بر انگیز ترین و مورد بحث ترین فیلم های دهه بود. بسیاری از آثار کلاسیک تاریخ سینما که در حال حاضر به رسمیت شناخته شده اند، هنگام اکران مورد پسند همه قرار نگرفته اند، اما آن ها مبحثی را باز کردند که در طول سال ها ادامه یافت و باعث شد مردم بار ها و بار ها به تماشایشان بنشینند. این فیلم تارانیتنو مملو از لحظات به یاد ماندنی است، سکانس کلیف بوث (برد پیت) در بین خانواده مانسون در منطقه Spahn Ranch در لس آنجلس، به تنهایی یکی از بهترین صحنه های دهه است.

5-عمل کشتن (2012) The act of killing

عمل کشتن (2012) The act of killing

  • ژانر: مستند/تاریخی
  • امتیازها: IMDb 8.2 ، امتیاز گوگل 83،Rotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : Act of Killing برنده جایزه فیلم اروپایی 2013 برای بهترین مستند ، جایزه آسیا و اقیانوسیه شد و نامزد اسکار بهترین فیلم مستند در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار شد. همچنین در 67 مین جوایز BAFTA برنده بهترین مستند شد.
  • دانلود

دو کارگردان به نام های جاشوا اوپنهایمرو کریستین سین، با همکاری یکی از کارگردانان ناشناس اندونزیایی، توانستند حقیقت را برای اولین بار از زبان افرادی که مسئول نسل کشی هولناک تقریبا یک میلیون اندونزیایی در سال های 1965-66 بود، فاش کنند. به مدت چند دهه، کل کشور آنچه اتفاق افتاده بود را انکار می کردند. اگر دولت و رسانه ها سکوت کنند و افراد مسئول آنچه اتفاق افتاده را فاش نکنند، چطور می توان جلوی پنهان شدن قتل ها در دل تاریخ را بگیرید؟ البته می شود این واقعیت ها را به صورت فیلم در آورد و تعریف کرد. فقط کافی است که لباس کابوی یا گانگستر بر تن عاملین قتل بکنید تا با افتخار خاطرات شان را برای تان بازگو کنند.

بهترین فیلم های دنیا از 2000 تا 2021

6-خباثت ذاتی (2014) Inherent Vice

خباثت ذاتی (2014) Inherent Vice

  • ژانر: جنایی/رازآلود
  • امتیازها: IMDb 6.7 ، امتیاز گوگل 83،Rotten Tomatoes 73
  • جوایز دریافتی : این فیلم نامزد چندین جایزه از جمله دو جایزه در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار و بهترین بازیگر مرد – فیلم موزیکال کمدی یا کمدی برای ققنوس در هفتاد و دومین دوره جوایز گلدن گلوب بود. انجمن ملی بازبینی آن را یکی از ده فیلم برتر سال معرفی کرد. برخی از منتقدان گفته اند که Inherent Vice سازنده یک فیلم فرقه ای است. در سال 2016 ، این فیلم در نظرسنجی منتقدان بین المللی به عنوان هفتاد و پنجمین فیلم برتر از سال 2000 انتخاب شد.
  • دانلود

“خباثت ذاتی ” پل توماس اندرسون نمونه ای از یک نوع فرعی از ژانر جنایی آمریکایی است. در این نوع فیلم ها معمولا یک معما وجود دارد که تا پایان قصه حل می شود ( البته گاهی اوقات فقط تا حدی ). این شیوه در نهایت بهانه ای است برای رویارویی با شخصیت های عجیب و غریب و درگیر زمان و مکان آن ها شدن. داستان این فیلم اقتباسی است از رمان توماس پینچون “Vice”که در لس آنجلس و در حدود 1970، یعنی زمانی که رویا های یک آرمان شهر ضد فرهنگ، با ترکیبی از نوستالژی و طمع جایگزین شده بود، اتفاق افتاد. خواکین فینیکس در نقش قهرمان داستان و کارآگاهی به نام دوک بازی می کند که درگیر مواد مخدر است. پلیسی صحنه جرم را طوری می چیند که این کارآگاه هیپی هم دست به نظر برسد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

7-فیلمبردار (2016) Cameraperson

فیلمبردار (2016) Cameraperson

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 7.4 ، امتیاز گوگل 83،Rotten Tomatoes 99
  • جوایز دریافتی : این فیلم در مجموع 21 جایزه دریافت کرد.
  • دانلود

” فیلمبردار ” کریستن جانسون، یک تابلو فرش بی نظیر از تجربیات زندگی است که از قطعات حذف شده دیگر فیلم هایی که جانسون روی آن ها کار کرده است، جمع آوری شده است. او که یک فیلمبردار حرفه ای و ذاتا یک فیلسوف است که به بررسی مردم و مکان هایی که از گذشته به یاد دارد، می پردازد. جانسون با مرتب سازی فیلم های 25 سال گذشته، آن ها را یکی می کند. مقدمه این مستند را ” خاطرات ” می نامد که متشکل است از تصاویری است که توجهش را جلب و او را شگفت زده کرده اند. ” فیلمبردار ” به موضوعات کلی مثل بچه های شاد، مکان های کشتار، محرمانه بودن دولتی خلیج گوانتانامو می پردازد و به نظر می رسد همه حس هایی است که در زندگی درگیرش می شویم در این مستند گنجانده شده است.

8-این یک فیلم نیست (2011) This is not a film

این یک فیلم نیست (2011) This is not a film

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 7.4، امتیاز گوگل 84،Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : این فیلم به عنوان یکی از 15 فیلم واجد شرایط برای بهترین فیلم مستند در هشتاد و پنجمین دوره اسکار انتخاب شد.
  • دانلود

“این یک فیلم نیست “پروژه سال 2011 جعفر پناهی است که در آن زمان به صورت غیر قانونی از ایران به جشنواره فیلم کن رفت. این فیلم مستند بیانیه ای هنری از یکی از بزرگترین متمردین سینمای جهان است و به این موضوع اشاره دارد که دولت ایران پناهی را از نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلمش هنگامی که در سال 2011 علیه دولت صحبت کرد ، منع کرده است.

با این حال اگر کسی بخواهد این فیلم را طبقه بندی کند، در هیچ دسته ای نمی گنجد زیرا بخشی از آن مستند است و قسمت های دیگر صحنه پردازی شده اند. این فیلم طی ده روز فیلم برداری شد، اما در یک روز بعد از ظهر وقتی پناهی در آپارتمانش در حال فیلم برداری توسط دوستش مجتبی میرطهماسب است و در لحظه خواندن یک فیلمنامه دست نخورده صدایش منعکس می شود، مثل سینما وریته (حقیقت) به پایان می رسد.

بهترین سریال های جهان تا سال 2021

9- 12سال بردگی (2013) 12 years a slave

12سال بردگی (2013) 12 years a slave

  • ژانر: درام/تاریخی
  • امتیازها: IMDb 8.1 ، امتیاز گوگل 93،Rotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : این فیلم 9 نامزدی اسکار را دریافت کرد که سه مورد را از آن خود کرد: بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نیونگو. برنده جایزه بهترین فیلم ، مک کوئین را به اولین تهیه کننده سیاه پوست بریتانیایی که این جایزه را دریافت کرد و اولین کارگردان سیاه پوست برنده بهترین فیلم تبدیل کرد. این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام را دریافت کرد و آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا آن را با بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد برای اجیوفور به رسمیت شناخت.
  • دانلود

برای استیو مک کوئین، کارگردان بریتانیایی آوانگارد زمان برد تا اولین جایزه اسکار بهترین فیلم را برای مقابله با یکی از بدترین وحشت های آمریکا به دست بیاورد . خاطرات سالومون نورثاپ در سال 1853 در مورد بردگی دوازده ساله اش در دوران قبل از جنگ داخلی، توسط جان ریدلی فیلمنامه نویس به رشته تحریر در آمده است. در سال 1841 به نورثاپ ( چیواتل اجیوفور ) که مردی آزاد بود، مواد مخدر خورانده و به بردگی گرفته شد.

10- اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند (2018) If Beale street could talk

اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند (2018) If Beale street could talk

  • ژانر: درام/رمانتیک
  • امتیازها: IMDb 7.1 ، امتیاز گوگل 86،Rotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : این فیلم افتخارات و نامزدهای متعددی از جمله برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن در اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرد. همچنین در 76 مین دوره جوایز گلدن گلوب نامزد بهترین فیلم درام و بهترین فیلمنامه و در 91 مین مراسم اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن اصلی شد.
  • دانلود

بری جنکینز، نویسنده و کارگردان شخصیت های رمان جیمز بالدوین که دو جوان عاشق ( کیکی لین، استفان جیمز ) هستند را هنرمندانه به تصویر می کشد. هر عنصر در بالاترین سطحش در اختیار این فیلم ساز قرار دارد، از کلمات غنایی رمان بالدوین و فیلم برداری دلپذیر جیمز لاکستون گرفته تا موسیقی فوق العاده زیبای نیکلاس بریتل و طراحی لباس فوق العاده که به بهتر روایت شدن داستان و برجسته تر شدن شخصیت ها کمک می کند. ظرافت بازی این زوج عاشق اجازه نمی دهد ما هم عاشق کاراکتر شان نشویم زیرا آن ها بسیار دوست داشتنی، امیدوار و زیبا هستند آنها با خطر طرد شدن توسط مادر پسر، بی عدالتی وحشتناک، بارداری برنامه ریزی نشده و موارد دیگر مواجه می شوند.

11-پارازیت (2019) Parasite

پارازیت (2019) Parasite

  • ژانر: هیجان انگیز/کمدی
  • امتیازها: IMDb 8.6 ، امتیاز گوگل 90،Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : پارازیت اولین فیلم کره جنوبی است که جایزه اسکار را دریافت کرد و یکی از سه فیلمی است که برنده نخل طلا و اسکار بهترین فیلم شد. این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه بفتا برای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان ، و اولین فیلم غیر انگلیسی زبان بود که برنده جایزه انجمن بازیگران سینما برای بازی درخشان توسط بازیگران فیلم سینمایی شد.
  • دانلود

بعد از استیون اسپیلبرگ، بونگ جون هو کره ای، فیلمساز برجسته عامه پسند دهه گذشته بوده است که فیلم های هوشمندانه، خنده دار، بین المللی و اغلب ویرانگری ساخته است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. فیلم های او “Snowpiercer”، “Mother”، “Okia” و اخیرا ” انگل “بوده که فیلمی است نادر و به نظر می رسد هنگام تماشای آن از یک ژانر وارد ژانر دیگر می شویم . فیلم، داستان یک جوان فقیر است که با کمک خواهرش مربی دختری ثروتمند می شود و کم کم خودش را در دل این خانواده جا می کند و وارد زندگی شان می شود.

12-درون و بیرون (2015) Inside out

درون و بیرون (2015) Inside out

  • ژانر: خانوادگی/کمدی
  • امتیازها: IMDb 8.1 ، امتیاز گوگل 89،Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : این فیلم جوایز و نامزدهای متعددی را دریافت کرد ، از جمله جایزه بفتا ، جایزه گلدن گلوب ، جایزه منتقدین ، ​​جایزه آنی ، جایزه ماهواره ای و جایزه اسکار بهترین انیمیشن.
  • دانلود

جیم هنسون یک بار گفت که اگر همه ماپت ها (کودن ها) را کنار هم بگذارید، آن ها با یک انسان کامل برابر می شوند زیرا هر شخصیت جنبه خاصی از روان انسان را در خود جای داده است . با ورود به ذهن رایلی 11 ساله ( کیتلین دیاس ) شاهد این هستیم که احساسات به شکل شخصیت هایی مثل لذت ( امی پولر ) و غم (فیلیس اسمیت) در می آیند. سلسله افکاری وجود دارد که ” همه جا را در بر می گیرد” ، یک اتاق انتزاع که شخصیت ها را یک بعدی می کند و یک استودیو که در آن هنرمندان با بازآفرینی دیوانه وار خاطرات رایلی با شوقی ناشیانه او را در خواب غافلگیر می کنند.

13-سکوت (2016) Silence

سکوت (2016) Silence

  • ژانر: درام/حماسی
  • امتیازها: IMDb 7.2 ، امتیاز گوگل 78،Rotten Tomatoes 83
  • جوایز دریافتی : هیئت ملی نقد و موسسه فیلم آمریکا Silence را به عنوان یکی از ده فیلم برتر خود در سال انتخاب کردند و همچنین نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را دریافت کردند.

همانطور که همیشه در فیلم های اسکورسیزی شاهدش هستیم، ” سکوت ” هم هنگام به تصویر کشیدن رنج عاطفی و جسمانی افراد، ذهن گرا، بی تجربه و شدیدا پرشور است. این فیلم وحشیانه است، به ویژه هنگامی که ژاپنی ها یسوعیان را زندانی و شکنجه می کنند تا آن ها را مجبور به ارتداد کنند. ما به عنوان بیننده در ابتدا با یسوعیان همدل هستیم زیرا آن ها در مرکز داستان هستند، اما هر چه بیشتر شخصیت های ژاپنی صحبت می کنند، بیشتر درک می کنیم که چرا آن ها در مورد کوتاه کردن دست اروپایی ها از سرزمین شان حق دارند. این فیلمی است که برای برانگیختن درون نگری و استدلال طراحی شده است.

14- جدایی نادر از سیمین (2011) A separation

جدایی نادر از سیمین (2011) A separation

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 8.3 ، امتیاز گوگل 92،Rotten Tomatoes 99
  • جوایز دریافتی : این فیلم در سال 2012 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد و اولین فیلم ایرانی بود که این جایزه را دریافت کرد. خرس طلایی بهترین فیلم و خرس های نقره ای بهترین بازیگر نقش اول زن و بازیگر زن در شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد و اولین فیلم ایرانی بود که برنده خرس طلایی شد. این فیلم همچنین برنده گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد و جایزه آسیا و اقیانوسیه برای بهترین فیلم بلند. این فیلم نامزد دریافت اسکار برای بهترین فیلمنامه اصلی شد.
  • دانلود

این شاهکار اصغر فرهادی داستانی از تصمیمات مهم و اساس زندگی است که بسیاری از آن ها تحت تاثیر فرهنگ و دین هستند. فرهادی قصد ندارد کسی را مقصر جلوه بدهد. ما به عنوان بیننده و انسان واقعا آموزش دیده ایم تا جانبدارانه قضاوت کنیم. از کودکی، کتاب هایی که می خوانیم و فیلم هایی که تماشا می کنیم شخصیت اصلی و آنتاگونیست را نشانمان می دهند اما زندگی همیشه به این شکل پیش نمی رود. به نظر می رسد داستان این فیلم بیشتر به سمت تراژدی سوق داده شده است. در این داستان یک قهرمان یا شرور مطلق وجود ندارد، مخصوصا در یک خانواده از هم پاشیده است.

چیزی که فیلم فرهادی را به یاد ماندنی می کند شیوه هم دلی او با تمام شخصیت های داستانش است. انسانیت نسبی در شخصیت های او وجود دارد و نشان می دهد که انسان گاهی اوقات تحت فشار و تنش محدودیت های جامعه قرار می گیرد. بازیگران اصلی این فیلم پیمان معادی ( نادر ) و لیلا حاتمی ( سیمین ) هستند. فیلم هایی از این قبیل به ما یادآوری می کند که زندگی بسیار خاکستری تر از سیاه و سفید است.

15-شبکه اجتماعی (2010) The social network

شبکه اجتماعی (2010) The social network

  • ژانر: درام/تاریخی
  • امتیازها: IMDb 7.7 ، امتیاز گوگل 92،Rotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی : در هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار ، هشت نامزدی از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای آیزنبرگ را دریافت کرد و سه جایزه: بهترین فیلمنامه اقتباسی ، بهترین موسیقی متن اصلی و بهترین تدوین فیلم. همچنین این فیلم در شصت و هشتمین دوره جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم سینمایی – درام ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی اصلی را دریافت کرد.
  • دانلود

در برخی از فیلم ها تمام عوامل تلاش می کنند تا کارشان را به خوبی انجام دهند. مثلا در این فیلم قلم آرون سورکین (نویسنده) برای از بین بردن ایگو با گفتگو، مهارت دیوید فینچر ( کارگردان )، اشتیاق جسی آیزنبرگ ( در نقش مارک زاکربرگ ) برای غیر جذاب نشان دادن هوش و استعداد به خوبی کارشان را انجام داده اند. این یک فیلم به این حقیقت می پردازد که چطور انسان گریزی یک شخص می تواند باعث به وجود آمدن یکی از تاثیرگذارترین شرکت های جهان شود. این دهه پر از اتفاقات مختلف بوده، از مجادله های مربوط به حریم خصوصی و سو استفاد های فیس بوک گرفته تا گرفتن جایزه اسکار توسط فینچر.

از همان اولین صحنه “شبکه اجتماعی” ما فیلمی را تماشا می کنیم که در هر قاب، اعتماد به نفس نشان داده می شود. ما با یک نابغه خودخوانده آشنا می شویم که نمی داند با مردم و حتی دوست دخترش اریکا (رونی مارا) چطور صحبت کند.

16-استاد (2012) The master

استاد (2012) The master

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.2 ، امتیاز گوگل 83،Rotten Tomatoes 84
  • جوایز دریافتی : این فیلم سه نامزد اسکار دریافت کرد: بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن . در سال 2016 ، استاد به عنوان بیست و چهارمین فیلم برتر قرن 21 توسط 177 منتقد از سراسر جهان انتخاب شد.
  • دانلود

در “استاد “، فردی کوئل برای اولین بار در نیروی دریایی و اواخر جنگ جهانی دوم دیده می شود . اقدامات او و جملات کوتاه اما واضحش (مثل زمانی که او بهترین راه خلاص شدن از شر شپش خرچنگ را توصیف می کند) نشان از حالت روانی ناپیدارش دارد. فردی ببرعکس آرتور فلک فیلم “جوکر “که هیچ علاقه ای به نوشیدنی ندارد، عمل می کند. او موارد دارو های بی اثر مصرف می کند و رفتار کودکانه اش او را از حوزه جنسیتش بیرون می کشد چه برسد بتواند رابطه ای عاشقانه برقرار کند.

17- برو بیرون (2017) Get out

برو بیرون (2017) Get out

  • ژانر: ترسناک/هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 7.7 ، امتیاز گوگل 89،Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : این فیلم توسط هیئت ملی مرور ، موسسه فیلم آمریکا و مجله تایم به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال انتخاب شد. پیل برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی در نودمین دوره جوایز اسکار ، با نامزدی برای بهترین فیلم ، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد (کالوویا) شد. همچنین پنج نامزدی در بیست و سومین جایزه منتقد منتخب ، دو نامزد در هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب و دو نامزد در هفتاد و یکمین جوایز فیلم اسکار بریتانیا به دست آورد.
  • دانلود

“Get out” فیلم هیجان انگیز و اجتماعی جردن پیل است که به خاطر ابداع مفهوم مکان محزون و گرفته یا همان Sunken place سزاوار این است تا در لیست ما قرار بگیرد. البته در این دهه چند فیلم دیگر هم عباراتی را ابداع کرده اند. این فیلم، شعری بصری از شرایط وحشتناک کریس ( دنیل کالویا ) است که از جانب فردی ستمگر که از نرم ترین وسایل به عنوان سلاح استفاده می کند مورد آزار و اذیت قرار گرفته و ترسانده می شود.

18-روما (2018) Roma

روما (2018) Roma

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.7 ، امتیاز گوگل 75،Rotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : روما با 91 نامزد دریافت 91 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه اصلی ، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن ، تعدادی افتخار دریافت کرد. این فیلم همچنین در هفتاد و ششمین دوره جوایز گلدن گلوب و …
  • دانلود

” روما ” فیلمی در گذشته و حال است. با اینکه هر فریم بازسازی یک خاطره از دوران کودکی کارگردان، نویسنده و فیلمبردار آن یعنی آلفونسو کوارون در دهه 1970 مکزیکوسیتی است، اما” روما “با تصاویر سیاه و سفید دیجیتالی به جای زندگی آلفونسو بیشتر به کاراکتر لیبوریا رودریگز یعنی همان سرپرست و کارگر خانوادگی آلفونسو می پردازد. این فیلم، تصویری احساسی از مصیبتهایی که کلوئی ( یالیتزا آپاریسیو )، نقش خیالی لیبو در فیلم، به خاطر به دوش کشیدن بار عاطفی حاصل از طلاق کارفرمایانش متحمل می شود را به تصویر می کشد.

19-زیر پوست (2013) Under the skin

زیر پوست (2013) Under the skin

  • ژانر: درام/علمی-تخیلی
  • امتیازها: IMDb 6.3 ، امتیاز گوگل 65،Rotten Tomatoes 84
  • دانلود

” زیر پوست “یک فیلم جالب توجه ژانر ترسناک و علمی تخیلی مدرن است. این فیلم از طریق هیپنوتیزم، بازی دقیق بازیگران، فیلمبرداری و طراحی صدا پاسخ صبر بیننده را می دهد. طرح و موضوعات آن اساسی و بنیادی هستند. کارگردانی این فیلم توسط جاناتان گلیزر سازنده فیلمهای”Sexy beast” و “Birth” انجام و داستان آن از رمان میشل فابر اقتباس شده است . “زیر پوست” یک طلسم جادویی است. اگر آن را بیش از حد به هم بریزید، کوچکتر از آنچه هست به نظر می رسد. اما وقتی درگیر فیلم می شوید، بسیار غم انگیز و تاثیرگذار خواهد شد. این فیلم در واقع یک اثر عرفانی سینمایی است که ذهن شما را متمرکز و مجبور می کند تمام توجه تان به فیلم باشد.

20-گرگ وال استریت (2013) The wolf of wall street

گرگ وال استریت (2013) The wolf of wall street

  • ژانر: درام/ کمدی
  • امتیازها: IMDb 8.2 ، امتیاز گوگل 92،Rotten Tomatoes 79
  • جوایز دریافتی : این فیلم نامزد چندین جایزه شد ، از جمله پنج جایزه در هشتاد و ششمین مراسم اسکار: بهترین فیلم ، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمنامه اقتباسی ، بهترین بازیگر مرد (برای دی کاپریو) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای هیل).
  • دانلود

” گرگ وال استریت “در سال 2013 واقعا توجه ها را به خود جلب نکرد اما به سرعت پیشرفت کرد. به نظر من این فیلم تفسیری درباره زمان است یعنی زمان حال همان گذشته است و گذشته، حتی اگر کسی متوجه نباشد پیش بینی می کند که اوضاع چطور پیش خواهد رفت . و زمان حال هم به عنوان یک هشدار ( هر چند بسیار ضعیف ) برای آینده عمل می کند.

21-رشته خیال (2017) Phantom Thread

رشته خیال (2017) Phantom Thread

  • ژانر: درام/رمانتیک
  • امتیازها: IMDb 7.5 ، امتیاز گوگل 77،Rotten Tomatoes 91
  • جوایز دریافتی : در نودمین دوره جوایز اسکار ، این فیلم نامزد بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین بازیگر نقش اول زن برای دی لوییس ، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لزلی منویل و بهترین موسیقی متن اصلی شد و برای بهترین طراحی لباس برنده شد. این فیلم همچنین در هفتاد و یکمین دوره جوایز فیلم اسکار بریتانیا چهار نامزد دریافت کرد و برنده بهترین طراحی لباس شد و دو نامزدی گلدن گلوب را دریافت کرد.
  • دانلود

اگر دهه 2010 را از منظر سینمایی بررسی کنیم، به طور قطع پل توماس اندرسون به عنوان یکی از بزرگترین فیلم سازان آمریکایی عصر خود شایسته مقامی برجسته است. او این دهه را با فیلم “The Master” آغاز کرد که روایت مسحورکننده ای است از یک سرباز جنگی گیج و سرگشته ( خواکین فینیکس ) که تحت تاثیر فرقه ای مرموز و رهبر کاریزماتیک آن، فیلیپ سیمور هافمن قرار می گیرد. اندرسون پس از آن در سال 2014 با “Inherent vice” که داستان یک راز شگفت انگیز در دهه 70 است، موفق شد رمان منحصر به فرد توماس پینچون را به تصویر بکشد.

22-مکس دیوانه: جاده خشم (2015) Mad max: fury road

مکس دیوانه: جاده خشم (2015) Mad max: fury road

  • ژانر: اکشن/ماجراجویی
  • امتیازها: IMDb 8.1 ، امتیاز گوگل 92،Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : Fury Road که یکی از برترین فیلم های اکشن تمام دوران و یکی از بهترین های دهه 2010 محسوب می شد ، با دریافت 10 نامزدی اسکار در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی ، افتخارات بی شماری را دریافت کرد و بیشترین جوایز این مراسم را از آن خود کرد. با شش جایزه برای بهترین طراحی لباس ، بهترین طراحی تولید ، بهترین گریم و مدل مو ، بهترین تدوین فیلم ، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا.
  • دانلود

این فیلم جرج میلر اثر فانتزی و خیالی آخرالزمانی و یک هیجان غریزی است که مملو از سکانس های اکشن تکان دهنده و خشونت وحشیانه بالتیک می باشد. این فیلم در مورد یک تعقیب و گریز طولانی است که هم از نظر دامنه و هم از نظر جزئیات غنی است. این فیلم کاملا در دنیای سری فیلم های “مکس دیوانه ” ساخته میلر قرار می گیرد، اما در عین حال ویژگی های خاص خودش را دارد. ” جاده خشم ” یک موفقیت بزرگ در سینما به حساب می آید. وقتی این فیلم در ماه می سال 2015 اکران شد، من در یک نقد آن نوشتم ” هر تبلیغ و غلوی درباره این فیلم می شنوید یا می بینید را باور کنید، زیرا شما را شگفت زده خواهد کرد “.

23-درون لوین دیویس (2013) Inside Liewyn davis

درون لوین دیویس (2013) Inside Liewyn davis

  • ژانر: درام/موزیک
  • امتیازها: IMDb 7.5، امتیاز گوگل 87،Rotten Tomatoes 92
  • جوایز دریافتی : این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و نامزد دو جایزه اسکار (بهترین فیلمبرداری و بهترین میکس صدا) شد. و سه جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم سینمایی – کمدی یا موزیکال ، بهترین بازیگر مرد – فیلم موزیکال یا کمدی (ایزاک) و بهترین آهنگ اصلی.
  • دانلود

“اگر چیزی هیچ وقت جدید نباشد و هرگز قدیمی نشود، پس حتما یک آهنگ محلی است”.

این جمله توسط لوین دیویس در آغاز داستان پس از این که او با یک گیتار آکوستیک در دست به میکروفون تکیه می دهد و به آرامی قطعه ” دارم بزن، دارم بزن” را می خواند، به زبان آورده می شود. لطافت سازی که قهرمان داستان می نوازد و اشعاری که او در ابتدا می خواند، ( من مرده خواهم شد و رفته ام ) شخصیتش را پیشگویی می کند. سفر وجودی برادران کوئن در صحنه پر گرد و غبار و دودی مردم محلی گرینویچ ویلیج نیویورک در سال 1961 هم هیچ وقت قدیمی نخواهد شد و از همان ابتدای فیلم قدیمی و در عین حال تازه، متواضع و معنی دار است.

24-مهتاب (2016 ) Moonlight

مهتاب (2016 ) Moonlight

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.4 ، امتیاز گوگل 81،Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم ، همراه با بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای علی و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای جنکینز و مک کرنی از مجموع هشت نامزدی ، در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار شد. این فیلم اولین فیلم LGBTQ بود ، اولین فیلم با بازیگران سیاه پوست و دومین فیلم پرفروش داخلی (پشت قفسه آسیب دیده) که اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.
  • دانلود

این فیلم پس از انتشار مورد تحسین و افتخار قرا گرفت، در مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه شد و نقل محفل گزارش های خبری بود . منتقدان و تماشاگران فیلمی فوق العاده را نظاره گر بودند و اصلا فکر نمی کردند با داستان بلوغ یک بچه سیاه پوست در میامی به نام شیرون تا این حد ارتباط برقرار کنند. این فیلم جهانی نه تنها از نظر جزئیات، شخصیت ها ، محیط و احساسات بسیار خاص است، بلکه نشان می دهد عناوینی که در زندگی به یک فرد اختصاصا می یابد گاهی در حد و شان او نیستند . هیچ کس روی زمین فقط یک فروشنده، مادر، پسر، نوجوان، معتاد، همجنسگرا یا سیاه پوست نیست. همه ما عمیق تر از نام های مستعار، مارک ها و برچسب هایی که جامعه بر ما می زند یا خودمان بر روی خودمان می گذاریم، هستیم.

25-درخت زندگی ( 2011) The tree of life

درخت زندگی ( 2011) The tree of life

  • ژانر: درام/فانتزی
  • امتیازها: IMDb 6.8 ، امتیاز گوگل 71،Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : درخت زندگی در رقابت در جشنواره فیلم کن 2011 برنده جایزه نخل طلا شد. درخت زندگی سه نامزد اسکار دریافت کرد: بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری.
  • دانلود

تاریخ سینما مملو از فیلم هایی است که سعی می کنند دنیای مادی و معنوی را با هم ترکیب کنند، اما تعداد کمی از آن ها این کار را به خوبی فیلم ” درخت زندگی ” که انتخاب ما به عنوان بهترین فیلم دهه است، انجام داده اند.

26-زمان ( 2020) Time

زمان ( 2020) Time

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 6.8 ، امتیاز گوگل 78،Rotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : در نود و سومین دوره جوایز اسکار ، فیلم نامزد بهترین فیلم مستند شد.
  • دانلود

جملاتی مثل ” زمان همان چیزی است که شما از آن می سازید” ،” زمان می گذرد “و ” زمان همه زخم ها را التیام می بخشد ” با این مستند فوق العاده زیبا معنا پیدا می کند. ” زمان ” داستان زندگی کارآفرین و فعال اجتماعی زنی به نام سیبیل فاکس ریچ را روایت می کند که برای آزادی همسرش، روبرت ریچاردسون از زندان ایالت لوئیزیانا، که به آنگولا معروف است، لابی می کند. ( زندان از آسمان با یک دوربین فیلمبرداری پهپاد نشان داده می شود و بر وسعت بسیار زیاد ساختمان تأکید می کند ). گرت بردلی فیلم های مدرن ریچ که شامل مراقبت از فرزندانش، سخنرانی های تاثیرگذار و مدیریت کسب و کارش هستند را به تصویر می کشد.

27-باکورائو (2019) Bacurau

باکورائو (2019) Bacurau

  • ژانر: درام/هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 7.4 ، امتیاز گوگل 88،Rotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی : این فیلم برای رقابت برای نخل طلا در جشنواره فیلم کن 2019 انتخاب شد ، و برنده جایزه هیئت داوران شد.
  • دانلود

فیلم هایی که داستان گروهی را روایت کنند که برای مبارزه با مهاجمان خارجی به هم ملحق می شوند، بسیار نادرند. سکانس ها، لحظات و قهرمانی هایی که می خواهید را در این فیلم می ببینید . خون ریزی، انتقام و عدالت همگی در باکورائو جای دارند. داستان این فیلم در مورد یک شبه ویرانشهر با محوریت شهری خیالی در منطقه شمال غربی برزیل است. پس از بررسی جغرافیا، واقعیت های سیاسی و روال روزانه شهر، یک شرور حیله گر آمریکایی وارد می شود. او رهبری تیمی از کماندو های مشتاق و داوطلب را بر عهده دارد که کشتن برایشان حکم یک هیجان جدید را دارد. صحنه های این فیلم بسیار پرتنش هستند.

28- اولین گاو (2019) First cow

اولین گاو (2019) First cow

  • ژانر: درام/وسترن
  • امتیازها: IMDb 7.1 ، امتیاز گوگل 82،Rotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده بهترین فیلم در جوایز منتقدان فیلم نیویورک 2020 ،شد و یکی از ده فیلم برتر سال 2020 توسط هیئت ملی بررسی نام گرفت.
  • دانلود

” اولین گاو “، فیلم مهیج و پر مایه کلی رایچارت، با کشف دو اسکلت در جنگل آغاز می شود. یک زن جوان بدون نام ( که آلیا شاوکت نقشش را بازی می کند ) و سگش به استخوان هایی بر می خورند. در ادامه فیلم ما به زمانی برمی گردیم که قلمرو اورگان کم تر توسعه یافته بود یعنی دوران استثمار بی حد و حصر. و با کوکی (جان ماگارو) که آشپزی بی پروا و بی ادعا برای گروهی از شکارچیان است، آشنا می شویم. در نهایت او با کینگ لو ( اوریون لی )، مهاجر چینی که ادعا می کند از دست روس ها فرار کرده، دوست می شود. این دو از هر فرصتی برای پول به دست آوردن استفاده می کنند.

29-درباره بی کرانگی (2019) About endlessness

درباره بی کرانگی (2019) About endlessness

  • ژانر: درام/کمدی
  • امتیازها: IMDb 6.9 ، امتیاز گوگل 74،Rotten Tomatoes 94
  • جوایز دریافتی : درباره بی نهایت (سوئدی: Om det oändliga) یک فیلم درام سوئدی محصول سال 2019 به کارگردانی روی اندرسون است. این فیلم برای رقابت برای شیر طلایی در 76 مین جشنواره بین المللی فیلم ونیز انتخاب شد. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز برنده شیر نقره ای بهترین کارگردانی شد.
  • دانلود

” درباره بی کرانگی ” فیلمی از روی اندرسون، یک فیلمساز سوئدی آوانگارد است . داستان این فیلم به زنی که روی سکوی قطار منتظر یک تغییر مثبت چشم به راه می ماند یا مردی که محکوم به اعدام است، می پردازد. اندرسون در مورد مفاهیم عمیق فیلم سکوت می کند مگر زمانی که نادیده گرفته است. یکی از دانش آموزان، که در یک اتاق خوابگاه با یک همکلاسی نشسته است، بی پایان بودن انرژی و این که حاصل مرگ ما پوچی نیست و بعد از آن به سوی ابدیت و به جای دیگری منتقل می شویم را توضیح می دهد.

بهترین فیلم های ترسناک دهه اخیر

30- آکاسا، خانه من (2020) Acasa, my home

آکاسا، خانه من (2020) Acasa, my home

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 7.7 ، امتیاز گوگل 89،Rotten Tomatoes 100
  • دانلود

” آکاسا، خانه من ” مستند دیگری از Radu ciorniciuc است که وقایع سه سال از زندگی فقیرانه اهالی حاشیه بخارست را روایت می کند. گیکا ایناچه و همسرش نیکولینا و نه فرزندشان، و حیوانات مختلف در خانه ای موقت و به دور از زندگی شهری و امکانات زندگی می کنند . تقاضای مدنی سرانجام بر خانواده تأثیر می گذارد و رادو از نزدیک انتقال سخت آن ها به زندگی شهری را دنبال می کند. آکاسا، خانه من مستندی است درباره ملتی که همیشه در حال تغییر بوده اند و این که چطور زندگی فردی با موج پیشرفت کنار گذاشته می شود.

31-ارتش مردگان (2021) Army of dead

ارتش مردگان (2021) Army of dead

  • ژانر: ترسناک/اکشن
  • امتیازها: IMDb 5.8 ، امتیاز گوگل 70،Rotten Tomatoes 68
  • دانلود

زاک اسنایدر پس از ” لیگ عدالت ” با ژانری متفاوت در ” ارتش مردگان ” که دارای ساختاری هوشمندانه است، دوباره وارد سینما می شود. این فیلم داستان سرقتی در لاس وگاس است (درست مثل یازده نفر اوشن) که مایه های جدید و جذابی را برای مردگان متحرک خلق می کند. بازیگرانی مثل تیگ نوتاروی کمدین که بعد از اتمام فیلمبرداری به صورت دیجیتالی، به فیلم ملحق شده اند بسیار تیزبین هستند. هیچ کدام از فیلم های اسنایدر کامل نیستند، اما ارتش مردگان بهترین فیلم با بودجه بالا است که امسال در نتفلیکس عرضه می شود.

بهترین فیلم های معمایی چهل سال اخیر

 

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست