خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / حذف صدا از روی آهنگ با 3 روش ‌(آنلاین + نرم افزار رایگان)
حذف صدا از آهنگ

حذف صدا از روی آهنگ با 3 روش ‌(آنلاین + نرم افزار رایگان)

آهنگسازی

اگر به دنبال آهنگ بدون کلام یک ترانه هستید یا می‌ خواهید آهنگ ‌هایی را به کتابخانه کارائوکه ‌تان اضافه کنید، جستجو در اینترنت ممکن است اولین راه‌ حلی باشد که به ذهن تان می ‌رسد که البته همیشه هم ایده ‌آل نیست.

آهنگ ‌های بدون کلام همیشه رایگان نیستند و در صورت رایگان بودن، ممکن است شبیه به نسخه واقعی نباشند. در کل یافتن نسخه کارائوکه یک آهنگ می ‌تواند مشکل باشد.

در این موارد، تنها راه‌ حل، جدا سازی وکال از آهنگ است. در گذشته، حذف آواز از یک آهنگ اساسا یک فرآیند دستی بود و بر کیفیت محصول نهایی تأثیر می‌ گذاشت.

حتما بخوانید: 80 اصطلاح رایج موسیقی که باید بلد باشید

به لطف نرم ‌افزار های مدرنی مثلCyberLink AudioDirector ، شما می ‌توانید به راحتی بخش وکال را از آهنگ حذف کنید، حتی اگر تجربه ‌ای در زمینه ویرایش صدا نداشته باشید. تکنیک‌ های مختلف حذف صدا از جمله برداشتن وکال، پیکربندی اکولایزر و یادگیری ماشینی وجود دارند .

 


اف ال استودیو

توی این پک فوق العاده، آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آهنگساز حرفه ای و معروف شو!


 

بیایید نگاهی دقیق‌ تر به حالت هایی بیندازیم که ممکن است بخواهید وکال را از یک آهنگ حذف کنید.

CyberLink AudioDirector را دانلود کرده و بر روی کامپیوترتان نصب کنید و سپس برای یادگیری نحوه حذف آواز از یک آهنگ، مراحلی که در ادامه گفته می ‌شود را دنبال کنید.

3 دلیل برای حذف وکال از یک آهنگ

کاور یا ترانه ساختگی خودتان را روی آهنگ بگذارید ساده ترین راه برای ایجاد کاور تبدیل آهنگ اصلی به بَک ترک با حذف وکال هنرمند اصلی است . سپس می ‌توانید وکال های خودتان را در بک ترک ضبط کنید. همچنین می ‌توانید از این روش برای بازسازی آهنگ اصلی به یک آهنگ بامزه استفاده کنید.

آهنگ بی ‌کلام را به ویدیو یا فیلم تان اضافه کنید اگر شما سازنده ویدیو هستید و می ‌خواهید بخش هایی از یک آهنگ را در محتوای تان بگنجانید، دانستن نحوه حذف آواز از یک آهنگ می‌ تواند به کارتان بیاید. به عنوان یک یوتیوبر یا سازنده فیلم خانگی یا فیلم بردار حرفه‌ ای، دلایل زیادی برای حذف وکال از آهنگ ‌ها خواهید داشت. استفاده از نسخه‌ بی‌ کلام یک آهنگ در ویدیوهای تان می ‌تواند به ایجاد حال و هوا یا انتقال یک حالت روایی خاص کمک کند. شما همچنین می ‌توانید از موسیقی برای مرتبط کردن محتوای تان با یک دوره یا فرهنگ خاص استفاده کنید.

آهنگ‌ های کارائوکه را در خانه ایجاد کنید ساختن آهنگ ‌های کارائوکه یکی از رایج ‌ترین دلایل حذف وکال از یک آهنگ است. چه یک دی ‌جی باشید و می ‌خواهید آهنگ های کارائوکه ‌تان بسازید و چه قصد تان برنامه ‌ریزی برای یک مهمانی باشد، می ‌توانید با استفاده از نرم ‌افزار حذف صدا در وقت و پول تان صرفه ‌جویی کنید. با CyberLink PowerDirector حتی می ‌توانید با متن ترانه هر آهنگ ویدیو های کارائوکه بسازید. با این حال، اگر فقط می ‌خواهید وکال ها را حذف کنید، AudioDirector تنها چیزی است که نیاز دارید.

روش1: نحوه حذف آواز از یک آهنگ با کمک سایت آنلاین رایگان

یک برنامه ویرایشگر صوتی آنلاین سریع ترین راه برای حذف آواز از یک آهنگ است. وبسایت AudioDirector Online بهترین حذف ‌کننده وکال موجود و استفاده از آن کاملا رایگان است. دستورالعمل ‌های زیر را دنبال کنید تا در سریع ترین زمان بتوانید وکال را از هر آهنگی حذف کنید. روش انجام کار با سایت در گوشی موبایل در ویدیوی زیر و بعد هم روش گام به گام کار با این سایت:

 

4 تا از بهترین نرم افزارهای حرفه ای آهنگسازی در گوشی اندروید

مرحله 1: آهنگ تان را آپلود کنید

روی این لینک کلیک کنید تا وارد سایت شوید. حالا با آپلود یک فایل MP3،WAV ، FLAC یا M4A شروع کنید . مدت زمان آهنگ باید کم تر از 10 دقیقه و حجم فایل کم تر از 100 مگابایت باشد.

AudioDirector Interface - Upload your audio file you want to remove vocals from

مرحله 2: اجازه دهید کار با هوش مصنوعی انجام شود

یک الگوریتم قدرتمند هوش مصنوعی وکال شما را از آهنگ جدا می ‌کند. این کار ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

مرحله 3: وکال را حذف کنید یا میزان صدایش را تنظیم کنید

حالا می ‌توانید صدا ها را به طور کامل حذف کنید یا ولوم شان را با نوار لغزنده تنظیم کنید. برای حذف کامل صدا ها مطمئن شوید که میزان صدا روی -30dB تنظیم شده است.

AudioDirector Interface - Vocal Removal Adjustments

مرحله 4 : محصول نهایی را دانلود کنید

آهنگ بی‌ کلام شما آماده است. آن را در کامپیوترتان دانلود کنید.

روش2: نحوه حذف وکال از یک آهنگ با کمک نرم افزار در ویندوز

اولین چیزی که برای حذف وکال از هر آهنگی نیاز دارید یک نرم ‌افزار ویرایش با چنین قابلیت‌ هایی است. ما CyberLink’s AudioDirector را توصیه می ‌کنیم. اول آن را دانلود کنید. (لینک دانلود)

بالانس و حذف وکال

در AudioDirector می ‌توانید با میوت یا بی‌ صدا کردن وکال آهنگ های استریو و مونو، آن را حذف کنید.

بعد از ایمپورت کردن آهنگ تان به ویرایشگرAudioDirector ، گزینه Vocal Boost and Removal را از منوی Adjust Audio‌ انتخاب کنید. سپس منوی Vocal Boost and Removal را باز کنید.

روش میکس صدا/آهنگ در منزل (و 7 نکته کاربردی)

در این جا، می ‌توانید میزان صدای وکال آهنگ را تنظیم کنید و صدای تنظیم ‌شده و اصلی را به صورت پیش ‌نمایش ببینید. برای حذف صدا ها، نوار لغزنده Vocal Volume را تا آخر به سمت -inf بکشید . پیش نمایش صدای تنظیم‌ شده را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که از نتیجه راضی هستید ، سپس بر روی Apply کلیک کنید.

AudioDirector Interface - Vocal Removal

با از بین رفتن وکال های آهنگ، تفاوت در امواج صوتی آهنگ را خواهید دید . روی File کلیک کنید و آهنگ بدون آواز در کامپیوترتان ذخیره کنید.

همچنین اگر می‌ خواهید فقط از وکال های آهنگ استفاده کنید، می‌ توانید Music Volume را کم کرده و در نهایت حذف کنید.

AudioDirector Interface - Music Removal

جمع بندی

AudioDirector یک گزینه عالی با طیف گسترده‌ ای از امکانات ضبط و ویرایش صدا است. یک رابط کاربری تمیز و شهودی دارد که یادگیری و استفاده از آن را برای مبتدیان آسان می‌ کند. با این حال، سادگی برنامه چیزی از ویژگی ‌های آن کم نمی ‌کند و تقریبا با تمام برنامه‌ های حرفه‌ ای قابل رقابت است.

با AudioDirector می‌ توانید هر تعداد آهنگی که می ‌خواهید را ضبط و آن‌ ها را در یک آهنگ با کیفیت میکس کنید . AudioDirector همه چیز هایی که برای بالا بردن کیفیت آهنگ بی‌کلام تان نیاز دارید را ارائه می ‌دهد.

دانلود کنید: 7 بهترین برنامه میکس آهنگ+ دانلود رایگان

AudioDirector مستقیما با PowerDirector که ابزار ویرایش ویدیوی CyberLink است، ادغام می شود. این ابزار اگر بخواهید یاد بگیرید که چه طور یک آهنگ را در خانه ضبط کنید، صدا را برای ویدیو های رسانه‌ های اجتماعی میکس کنید یا محتوای حرفه ‌ای ایجاد کنید، گزینه مناسبی است.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست