خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش تصویری گیتار / 6 بهترین مارک انواع گیتار در تمام دنیا (و گران ترین ها)
Harley Benton

6 بهترین مارک انواع گیتار در تمام دنیا (و گران ترین ها)

آموزش گیتار

اگر نوازنده گیتار هستید باید به شما تبریک بگوییم، چون در دوره ای زندگی می کنید که عصر طلایی گیتار محسوب می شود و می توانید گیتاری دقیقا مطابق چیزی که می خواهید پیدا کنید. برندهای گیتار زیادی در بازار وجود دارد و این هم خوب است و هم کمی بد. وجود اینهمه مارک و برند مختلف از یک طرف دست شما را برای انتخاب کاملا باز می گذارد و از طرف دیگر می تواند باعث سردرگمی و گیج شدنتان بشود. اگر به فکر خرید گیتار افتاده اید اما نمی دانید کدام مارک از همه بهتر است، با مطلب امروز ما همراه باشید تا با 6 مورد از بهترین برندهای گیتار در تمام دنیا آشنا شوید.

1- Fender- فندر (صدایی متمایز همراه با ویژگیهای تنظیم پذیر)

Fender- فندر

کارمان را با یک برند افسانه ای شروع می کنیم: فندر! احتمالا اسم فندر زیاد به گوشتان خورده، اما دلیل این همه شهرت چیست؟ یکی از ویژگیهای اصلی شرکت فندر کیفیت و نوآوری آن در ساخت محصولاتش است. گیتار الکتریکهای فندر به کیفیت بسیار بالا مشهورند و خیلی از آهنگهای خاطره انگیز و ثبت شده در ذهن ما با همین گیتارها نواخته شده اند.

صدای متمایز و ویژگیهایی با تنظیم پذیری بالا سبب شده تا فندر اسم و رسم زیادی در حوزه تولید گیتار دست و پا کند. علاوه بر این، گیتارهای فندر با قیمتهای مختلفی عرضه می شوند و همین باعث محبوبیت بیشترش هم می شود. از جمله مدلهای پرفروش گیتار الکتریک فندر می توان به موتسانگ (Mustang)، جگوار (Jaguar) و جزمستر (Jazzmaster) اشاره کرد. فندر علاوه بر گیتار الکتریک، گیتار آکوستیکهای فوق العاده جذاب و معروفی هم میسازد.

بلد باشید: روش نگهداری از گیتار +5 نکته تمیز کردن گیتار

2- Harley Benton- هارلی بنتون (بهترین کیفیت موجود در بازار نسبت به قیمت)

Harley Benton- هارلی بنتون

همانطور که می دانید اکثر برندهای معروف گیتار محصولات گرانقیمتی عرضه می کنند؛ اما هارلی بنتون تصمیم گرفته رویکرد کاملا متفاوتی در پیش بگیرد و با شعار کیفیت حداکثری و قیمت حداقلی جلو رفت. قیمت گیتارهای هارلی بنتون در مقایسه با کیفیت آنها واقعا باورنکردنی و پایین است!

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

هارلی بنتون بیشتر به خاطر خلق کپی های خیره کننده از مدل های کلاسیک گیتار مثل Strats، Tele’s و Les Pauls معروف است و دست بر قضا این کار را هم به بهترین شکل ممکن انجام می دهد!

یکی از جالبترین چیزها درباره برند معروف هارلی بنتون ساخت کپی های باور نکردنی از گیتار آکوستیک های برند گیبسون (Gibson) است. گیتارهای HB Gibson wannabe نه تنها فوق العاده با کیفیت و خوب هستند، بلکه قیمت خیلی خوب و به صرفه ای هم دارند.

سیم گیتار، روش خواندن، گیج ها، روش کار و نکات جالب

3- PRS- پی آر اس (تولید گیتار با بالاترین کیفیت و استاندارد)

PRS- پی آر اس

دنبال سازی می گردید که هم شیک و مجلل باشد و هم خوشنواز؟ پس باید گیتارهای پی آر اس را امتحان کنید. این کمپانی از سال 1985 شروع به ساخت گیتارهای خارق العاده ای کرد که در نهایت به دست نوازندگان مشهوری مثل جان مایر (John Mayer) و کارلوس سانتانا (Carlos Santana) رسیدند.

اگر دنبال گزینه مقرون به صرفه ای میگردید اول از همه باید روی گیتارهای سری SE پی آر اس تمرکز کنید. این گیتارها که بین 500 تا 1000 دلار قیمت دارند بسیار مستحکم و بادوامند. گیتارهای سری S2 که اتفاقا خیلی هم پر فروش هستند همان گیتارهای کلاسیکی هستند که برند پی آر اس بخاطرشان مشهور است. در نهایت گیتارهای سری Private Stock نشان دهنده اوج مهارت و توانایی برند PRS هستند، چون این گیتارها توسط بهترین سازندگان کمپانی پی آر اس ساخته شده اند.

با خرید گیتار پی آر اس می توانید مطمئن باشید که ساز معتبر و با کیفیتی در دست می گیرید و می نوازید. این سطح اعتبار و کیفیت به خصوص برای نوازندگان با تجربه و حرفه ای که دنبال نام و نشان باکیفیت و معتبری می گردند قانع کننده و اطمینان بخش است.

4- Taylor- تیلور (صدای رسا و باور نکردنی)

Taylor- تیلور

برند تیلور حاکم بی چون و چرای گیتار آکوستیک در بازار امروزی به حساب می آید. گیتارهای تیلور بافت صوتی خیره کننده ای ارائه می کنند و شما را به اوج هنر می رسانند. اگر دنبال گیتار ارزان قیمتی می گردید، احتمالا باید دور برند تیلور را خط بکشید. برندهای دیگری وجود دارد که هم قیمت مناسبتری دارند و هم می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

در هر صورت گیتار تیلور سازیست که هنرمندان حرفه ای آن را در دست می گیرند. پیوند بین نوازنده حرفه مناسب و گیتار آکوستیک تیلور به خلق اثری به یاد ماندنی منجر می شود. طراحی بی عیب و نقص و کیفیت صدای عالی، باعث شده تا گیتارهای تیلور به بهترین گزینه برای حرفه ای ها تبدیل شود. وجود سریهای مختلف گیتار تیلور می تواند تصمیم شما برای خرید را سخت کند؛ اما جای نگرانی نیست. با کمی تحقیق و بررسی می توانید گیتار تیلور مناسب خودتان را پیدا کنید.

حتما بخوانید: معرفی انواع گیتار: راهنمای کامل افراد مبتدی

5- Gretsch- گرچ (صدای خاص و فریبنده)

Gretsch- گرچ

تا اینجا همه گزینه هایی که معرفی کردیم عمدتاً شرکت‌های سازنده گیتار الکتریک یا آکوستیک بودند. اما حالا وقتش رسیده که با گرچ آشنا شوید: سلطان بی رقیب گیتارهای هالو بادی (hollow-body)! گیتارهای گرچ تقریبا در دهه 50 و اوایل دهه 60 رهبری موج صدای انقلابی گیتار راک اند رول را در دست گرفتند. گروههای مثل بیتلز (Beatles)، AC/DC و گرین دی (Green Day) هر کدام در دهه خودشان با گیتارهای گرچ آثاری فراموش نشدنی خلق کردند.

گیتار هالو بادی گرچ به نوازنده امکان خلق صدایی فوق العاده هارمونیک و بافت صوتی واقعا جادویی را می دهد. همانطور که می دانید گیتارهای هالو بادی با گیتار آکوستیک متفاوت است و بنابراین نمی توان از آن انتظار همه کاره داشتن داشت. البته برند گرچ به جز گیتار هالو بادی گیتارهای آکوستیک هم تولید می کند؛ اما وقتی اسم گرچ را می شنویم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند گیتارهای هالو بادی محشر این برند است.

این نکات را بلد باشید: خرید گیتار: قبل از خرید این 7 نکته را حتما بخوانید

6- Gibson- گیبسون (میراث پادشاهان)

Gibson- گیبسون

با اینکه برند گیبسون در دهه گذشته مورد انتقاد گیتارنوازان قرار گرفته؛ اما همه این واکنشها منصفانه نبوده است. کیفیت بسیار بالا و قدمت این برند باعث شده تا بهترین نوازنده های دنیا با در دست گرفتن گیتار الکتریک یا گیتار آکوستیکهای گیبسون شاهکارهایی به یاد ماندنی خلق کنند. جف بک (Jeff Beck)، اریک کلاپتون (Eric Clapton)، جیمی پیج (Jimmy Page)، اسلش (Slash)، رندی رودز (Randy Rhoads)، آنگس یانگ (Angus Young) و بسیاری دیگر، فقط چند مورد از نامهای بزرگی هستند که با گیتارهای گیبسون هنرآفرینی کرده اند.

یکی از گیتارهای افسانه ای کمپانی گیبسون مدل ES-335 بود که بدنه ای نیمه توخالی و بسیار خاص و منحصر به فرد داشت. برند گیبسون همانقدر که در حوزه ساخت گیتار الکتریک معروف است در ساخت گیتار آکوستیک هم مهارت دارد. مدل هایی مانند J-45، SJ-200، Hummingbird و بسیاری دیگر، از جمله مدلهای معروف گیتار آکوستیک برند گیبسون هستند. (منبع)

آموزش تئوری گیتار (آموزش گام به گام+ ویدیو)

مشکل اصلی گیتارهای گیبسون قیمت بالای آنها است. به ندرت پیش می آید که یک گیتار گیبسون را در دست یک گیتاریست مبتدی ببینید و آن هم به خاطر گرانقیمت بودن گیتارهای این برند است. علاوه بر این، گیتارهای گیبسون از لحاظ قابلیتها برای افراد مبتدی مناسب نیستند و اگر تازه شروع به یادگیری گیتار کرده اید توصیه می کنیم دنبال گیتار دیگری بگردید.

گیتار

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست