خانه / آموزش اصولی پیانو (رایگان) / پکیج های آموزش پیانو / چگونه پیانو را تمیز کنیم؟ (و نکات کاربردی)
تمیز کردن پیانو

چگونه پیانو را تمیز کنیم؟ (و نکات کاربردی)

پیانو

این روزها هزاران محصول پاک کننده مختلف در بازار پیدا می شود که هر کدامشان برای یک منظور و هدف خاصی استفاده می شوند. خیلی از این پاک کننده ها حاوی میزان بالایی سفید کننده، الکل و سایر مواد هستند و با اینکه ممکن است سطوح آشپزخانه و حمامتان را برق بیندازند، ولی اگر از آنها برای تمیز کردن پیانوی دیجیتالی تان استفاده کنید آسیب زیادی به سازتان می زنید.

پس پیانو را چطور باید تمیز کرد؟ برای فهمیدن جواب این سوال با ما تا انتها همراه باشید!

روش های تمیز کردن پیانو

مرحله 1- ابتدا پاکسازی اولیه پیانو را انجام بدهید

در حال گردگیری وتمیز کردن پیانو

قبل از هر چیز، کل پیانو از کلیدها گرفته تا قسمت های دیگرش را با ملایمت گرد گیری کنید. توصیه می کنیم برای این کار از یک گردگیر پر ساده استفاده کنید. این کار به پاک کردن ذرات بزرگ گرد و غبار کمک می کند. اگر بدون گردگیری کردن مستقیما از پارچه برای تمیز کردن پیانو استفاده کنید، احتمالا ذرات بزرگتر گرد و غبار در کلیدهای پیانو می روند.

آموزش 15 ترفند بسیار کاربردی برای شروع یادگیری پیانو 

مرحله 2- چارچوب پیانو را تمیز کنید

دستمال میکرو فایبر مناسب بای گردگیری چارچوب پیانو

برای تمیز کردن چارچوب پیانو از یک پارچه میکروفایبر نرم که در صورت لزوم خیلی کم مرطوب شده باشد استفاده کنید. بعد با یک پارچه خشک روی همه سطوح را به خوبی پاک کنید تا رطوبت اضافی کاملا از بین برود. مهم است که حتما برای تمیز کردن این قسمتها از پارچه میکروفایبر نرم یا چیزی مشابه آن استفاده کنید نه هر پارچه ای. چون این نوع پارچه در مقایسه با پارچه های معمولی کثیفی های بیشتری را جذب می کند و حتی می تواند باکتری ها را هم از روی سطوح پاک کند.

 


پیانو آموزش

توی این پک فوق العاده، استاد الینا جبل عملی، نواختن پیانو رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک پیانیست حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

موقع تمیز کردن پیانو نیازی به محصولات پاک کننده مایع ندارید ولی اگر جایی لکه ای دیدید که پاک کردن آن با پارچه مرطوب سخت بود توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چند قطره صابون مایع را با مقداری آب گرم مخلوط کنید.
  • بعد یک پارچه میکروفایبر تمیز را به این محلول آغشته کنید. قبل از استفاده، حتما پارچه را بچلانید تا مایع اضافی آن خارج شود و پارچه شما فقط کمی نمناک باشد.
  • حالا آن را روی چارچوب پیانو بکشید و به آرامی لکه ها را پاک کنید. همین محلول تمیز کننده برای پاک کردن لکه ها از روی پیانو کافی است و نیازی به چیز دیگری ندارید.

مرحله 3- کلیدهای پیانو را تمیز کنید

تمیز کردن کلاویه های پیانو

راهنمای ویژه پیانو: آموزش نوت های شیت موسیقی به زبان ساده

تمیز کردن کلیدهای پیانوی دیجیتال باید با دقت و احتیاط انجام شود. اگر از محصولات پاک کننده نامناسب و اشتباه برای تمیز کردن کلیدهای پیانویتان استفاده کنید ممکن است مکانیسم کلیدها آسیب ببینید و عملکردشان مختل شود.

یادتان باشد تا جایی که ممکن است از رطوبت کمتری برای این کار استفاده کنید. ما اینجا یک فرایند سه مرحله ای برای تمیز کردن کلیدهای پیانو یاماها را در اختیارتان می گذاریم:

  • یک پارچه یا دستمال میکروفایبر نرم را با آب ولرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی خیس کنید. بعد پارچه را فشار بدهید تا آب اضافی اش خارج شود و موقع تمیز کردن پیانو روی کلیدها چکه نکند. برای تمیز کردن کلیدهای پیانو، پارچه را روی دورترین کلیدها نسبت به خودتان بکشید و روی نزدیکترین کلیدها بیاورید. این کار را به آرامی انجام بدهید. به این ترتیب می توانید همزمان چند کلید را با هم تمیز کنید.
  • یک پارچه میکروفایبر دیگر بردارید و آن را فقط با آب ولرم مرطوب کنید. بعد پارچه را بفشارید تا آب اضافی اش خارج شود. دوباره به همان روش قبلی یعنی از دورترین کلیدها تا نزدیکترین، پارچه را روی کلیدهای پیانو بکشید.
  • پارچه میکروفایبر سوم را بردارید. این دفعه پارچه شما باید کاملا خشک باشد. یکبار دیگر به همان روش روی کلیدها را با پارچه تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ نوع رطوبتی باقی نمی ماند و همه کلیدها را خشک کنید.

در اصل بهتر است که برای تمیز کردن پیانویتان تا جایی که ممکن است از محصولات تمیز کننده استفاده نکنید و با پارچه و مقدار خیلی کمی آب آن را پاک کنید تا پیانو آسیبی نبینید. اگر شک دارید که چطور باید پیانو را تمیز کنید بهتر است که با فروشنده تماس بگیرید و از او در این مورد سوال کنید.

آموزش انواع گام های پیانو (برای مبتدی ها)

نکات تکمیلی تمیز کردن پیانو

  • کلید ها مهم ترین قسمت در جرم زدایی و تمیز کردن پیانو هستند. می توانید آب اکسیژنه را بدون نیاز به نسخه پزشک از هر داروخانه ای تهیه کنید . این محلول آسیبی به کلید های پیانو وارد نمی کند.
  • یک تکه پنبه را با آب اکسیژنه مرطوب کنید و آن را روی کلید های سفید پیانو به حالت رفت و برگشتی بکشید.
  • از مواد ضد عفونی کننده که الکل رقیق شده دارند ، استفاده کنید. از مصرف محلول های سفید کننده یا هر محصولی که حاوی آب مرکبات هستند، خودداری کنید.
  • اگر از اسپری یا مایعات بطری ای استفاده می کنید، یک پد یا پارچه نرم داشته باشید . علاوه بر این مایع تمیزکننده را روی دستمال بریزید و نه روی پیانو.
  • همیشه در آخر با یک حوله خشک پیانو و کلید هایش را تمیز کنید تا هیچ مایعی روی آن باقی نماند.
  • استفاده از واکس و پولیش هم توصیه نمی شود، زیرا باعث آسیب رساندن به سطح پیانو می شود. این کار فقط باید توسط متخصصان آموزش دیده انجام شود . برای براق ماندن کلید های پیانو، آن ها را مرتبا با یک پارچه تمیز و نرم که با آب خالص مرطوب شده، پاک کنید.
  • هرگز نگذارید رطوبت بین کلید ها یا داخل آن نفوذ کند زیرا ممکن است که باعث تورم شده و حرکت آزادانه کلید ها را مختل کند.

یادگیری پیانو سخت است؟ چقدر طول می کشد؟

پیانو

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست