خانه / آموزش اصولی پیانو (رایگان) / پکیج های آموزش پیانو / 6 بهترین پیانو دیجیتال برای شروع (و نکات خرید)
Williams Rhapsody 2

6 بهترین پیانو دیجیتال برای شروع (و نکات خرید)

پیانو

پیدا کردن بهترین پیانو دیجیتال برای مبتدیان کار سختی است و دقیقا به همین علت ما این راهنما را برایتان آماده کرده ایم. فرقی نمی کند در چه سن و سالی باشید؛ در هر حال یادگیری پیانو می تواند زندگیتان را سرگرم کننده تر و جذابتر کند. حالا اگر تازه قصد یاد گرفتن پیانو کرده اید و نمی دانید باید چه نوع پیانویی بخرید اصلا نگران نباشید. ما اینجا لیستی از بهتر پیانو دیجیتالها برای شروع نوازندگی پیانو را در اختیارتان می گذاریم تا با خیال راحت گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید.

چرا مبتدی ها باید کارشان را با پیانو دیجیتال شروع کنند؟

انتخاب پیانو دیجیتال به عنوان اولین ساز انتخاب هوشمندانه ای به حساب می آید، چون در عین حال که شما با ساز با کیفیتی نوازندگی را یاد می گیرید، هزینه زیادی هم صرف خرید ساز نمی کنید. پیانو دیجیتال نسبت به سایر انواع پیانوها خیلی ارزانتر است و در عین حال همه ویژگیهای لازم برای شما را هم دارد.

تفاوت بین کیبورد و پیانو دیجیتال

کیبورد معمولا هم صدای بیشتری دارد و هم اینکه کلیدهای آن پلاستیکی و قیمتش هم ارزانتر است. از طرف دیگر، کلیدهای پیانو دیجیتال معمولا وزن دار هستند و این مساله در یادگیری نحوه صحیح نواختن پیانو به شما خیلی کمک می کند. از لحاظ جابجایی و حمل و نقل نیز، هم کیبورد و هم پیانو دیجیتال قابلیت حمل دارند؛ اما ما اکیدا توصیه می کنیم که به عنوان یک مبتدی کارتان را با پیانو دیجیتال شروع کنید.

آموزش روش تنظیم صدای پیانو (در 8 گام ساده)

لیستی از بهترین پیانو دیجیتالها برای مبتدیان

1- Roland FP-30X- بهترین گزینه برای مبتدیان

Roland FP-30X- بهترین گزینه برای مبتدیان

Roland FP-30X بهترین پیانوی دیجیتال برای مبتدیان به حساب می آید. این مدل پیانو نسبتا جدید است و قابلیتهای فوق العاده ای هم دارد. با اینکه این گزینه گرانقیمت ترین پیانو در لیست امروز ماست، اما کاملا ارزشش را دارد که کارتان را با چنین پیانویی شروع کنید. کلیدهای این پیانو حس لمسی بهتری به شما می دهند و عملکردشان هم واقعا عالیست.

 


پیانو آموزش

توی این پک فوق العاده، استاد الینا جبل عملی، نواختن پیانو رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک پیانیست حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

در کل می توان گفت برای مبتدیانی که بودجه خیلی زیادی ندارند و نمی خواهند همین اول کاری هزینه زیادی صرف خرید پیانو کنند، Roland FP-30X بهترین گزینه است.

2- Korg B2

Korg B2

B2 پیانو دیجیتال مخصوص مبتدیان ساخت شرکت Korg است که خیلی از مدرسان موسیقی اغلب اوقات خرید آن را به هنرجوهایشان توصیه می کنند، چون این پیانو هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت بالایی. اسپیکرهای داخلی این پیانو صدای بلند اما در عین حال واضح و با کیفیتی ارائه می دهند. برای کسانی که خانواده پر جمعیتی زندگی می کنند و نمی خواهند سر و صدای پیانو بقیه را اذیت کند، یک جک هدفون در پشت پیانو تعبیه شده که به راحتی می توانند هدفونشان را به آن متصل کنند. مدل Korg B2SP همین پیانو قیمت بالاتری دارد و همراه با پایه و سه پدال متصل عرضه می شود.

به طور کلی می شود گفت پیانو دیجیتال Korg B2 نسبت به قیمتش یک پیانوی فوق العاده برای مبتدیان به حساب می آید. اسپیکرها و کلیدهای به کار رفته در این پیانو باعث شده تا یک سر و گردن نسبت به رقبایش بالاتر باشد.

آموزش 15 ترفند بسیار کاربردی برای شروع یادگیری پیانو 

3- Casio Privia PX-S1100

Casio Privia PX-S1100

Privia PX-S1100 یکی از پیانو دیجیتالهای سبک وزن مخصوص مبتدیان است که فقط 11 کیلوگرم وزن دارد. اگر تا الان هیچ وقت طرفدار سازهای کاسیو نبوده اید الان وقتش رسیده نظرتان را عوض کنید. نکته قابل توجه درباره کلیدهای PX-S1100 این است که وزنشان در قسمت پایینی پیانو بیشتر می شود و این مساله باعث می شود موقع نوازندگی حس کنید با یک پیانوی واقعی کار می کنید و تجربه نوازندگی بهتری داشته باشید.

Casio Privia یکی از بهترین گزینه های پیش روی هنرجویان سطح مبتدی تا متوسط است. صفحه کلاویه های آن بسیار خوش ساخت و عالی است و این پیانو می تواند صدایی شبیه پیانو Yamaha P-115 تولید کند.

4- Alesis Recital Pro 88-Key

Alesis Recital Pro 88-Key

پیانو دیجیتال Alesis Recital Pro 88-Key با صدایش شما را غافلگیر خواهد کرد. این پیانوی شگفت انگیز نسبت به قیمتش کلاویه های خیلی خوب با صدایی رسا دارد. از جمله قابلیت های دیگر این پیانو می توان به پنج صدای واقعی موجود در آن از جمله ارگ و باس اشاره کرد.

حتما بلد باشید: اجزای پیانو و روش تولید صدا در آن (آموزش تصویری)

5- Williams Rhapsody 2

  • قیمت و لینک خرید

Williams Rhapsody 2

این پیانو دیجیتال 88 کلیدی نسخه ارتقا یافته پیانوی Williams Legato است. 88 کلید اکشن چکشی کاملاً وزنی این پیانو به شما موقع نوازندگی حسی واقعی می دهند. ویژگی پس لمسی (Aftertouch) این پیانو حساسیت فشار نت های پایین را بعد از ضربه زدن کنترل می کند. این قابلیت زمانی که بخواهید از ویبراتو استفاده کنید مفید است.

Rhapsody 2 وزن سنگیتری دارد و قاعدتا جابجایی اش هم سختتر است. درست مثل سایر پیانوهای مخصوص مبتدیان، این پیانو هم جک هدفون دارد. کلید اکشن موجود در این پیانو هم قابلیت خوبیست اما نه برای نوازندگان حرفه ای و باتجربه. با اینکه پیانوی Rhapsody 2 بهترین گزینه برای مبتدیان نیست؛ ولی هر قابلیتی که برای یک مبتدی لازم باشد را در خودش دارد.

ویژگی های پیانو دیجیتال Rhapsody 2

  • کلیدهای اکشن چکشی دارای وزن
  • حالت تقسیم و لایه
  • 12 صدا با 64 نت پلی فونی (چند صدایی)
  • حساس به سرعت
  • بلندگوهای داخلی
  • قابلیت USB MIDI
  • 12 صدای با کیفیت

6- Medeli SP4200 (گران ترین)

Medeli SP4200

برند هنگ کنگی Medeli برای خیلیها ناآشناست و احتمالا شما هم خیلی راجع به آن چیزی نشنیده اید. کلاویه های این پیانو نسبت به قیمتش هم زیبا هستند و هم سنگین. همانطور که می دانید پیدا کردن پیانوهایی که کلیدهای سنگینی داشته باشند و در این محدوده قیمت باشند کار خیلی آسانی نیست. برای همین Medeli SP4200 می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

از لحاظ صدا هم باید گفت که صدای Medeli SP4200 شما را شگفت زده می کند؛ اما خب به پای سایر رقبایش نمی رسد. با این حال می شود گفت این پیانو یک پله بالاتر از پیانو دیجیتال Wiliams Rhapsody 2 قرار می گیرد.

بلد باشید: تفاوت پیانو دیجیتال و آکوستیک و همه نکات کاربردی

پیانوی SP4200 مدلی نیست که بتواند با پیانوهایی مثل رولند یا یاماها رقابت کند؛ ولی بهرحال جزو گزینه های خوب برای مبتدیان به حساب می آید.

پیانو

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست