خانه / آموزش اصولی سازدهنی / آموزش ساز دهنی برای کودکان با 10 فیلم+ نکات کاربردی
کودک در حال نواختن سازدهنی

آموزش ساز دهنی برای کودکان با 10 فیلم+ نکات کاربردی

ساز-دهنی

اینکه هارمونیکا در بین کودکان خیلی محبوبیت ندارد کمی تعجب بر انگیز است، چرا که این ساز برای مبتدی هایی مثل آن ها بهترین گزینه است. هارمونی کاها سبک هستند و علاوه بر حمل آسان، نواختن شان هم بسیار ساده است. علاوه بر این چون روی یک گام خاص کوک شده‌ ا،ند احتمال اشتباه زدن نتها هم تقریبا صفر است. این ساز فوق العاده است زیرا کودکان می توانند تئوری موسیقی را هم با آن یاد بگیرند و آهنگ های شناخته شده را خیلی سریع بنوازند.

پس اگر در این فکر هستید که کودکان تان را وارد دنیای موسیقی کنید اما بودجه لازم برای خرید یک گیتار یا پیانو را ندارید، هارمونیکا گزینه خوبی است زیرا یک ساز ایده‌آل برای کودکان مبتدی به حساب می آید. خوشبختانه ما نکات مفیدی را در این مقاله گردآوری کرده ایم که برای شروع به دردتان می خورد.

از کجا باید شروع کنیم؟

قبل از هر کاری باید یک هارمونیکا تهیه کنید. این ساز انواع مختلفی دارد که دو نوع محبوب و پرطرفدار آن، دیاتونیک و کروماتیک هستند. یک ساز دیاتونیک معمولا ده سوراخ دارد و هر هارمونیکا برای یک کلید خاص (مثل C، A، B، F# و …) کوک یا ساخته می شود. اما ساز دهنی دیاتونیک یک دکمه در بغل دارد که به نوازنده اجازه می دهد ت تمام 12 کلید را بنوازد و نواختن آن سخت تر از دیاتونیک است.

معمولا توصیه می شود برای کودکان و مبتدی ها ساز دهنی دیاتونیکی تهیه کنید که روی کلید C کوک شده باشد.

 


سازدهنی

توی این پک فوق العاده، مصطفی محسنی، سازدهنی رو از ابتدا جوری یادت میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان سازدهنی رو حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

هارمینکا و کودک

بهتر است چه نوع هارمونیکایی بخریم؟

هارمونیکا های ارزان قیمت بسیاری برای کودکان در بازار عرضه می شود اما بهترین مدل برای شروع، مارک هونر است. شرکت هونر طی 150 سال گذشته ساز دهنی های زیادی ساخته است که همه آن ها از استاندارد کیفی خوبی برخوردارند و می توانید از بین شان یکی را انتخاب کنید.

اگر کودک خردسال دارید، می توانید با یک هارمونیکای ابتدایی و ساده شروع کنید. این نوع ساز دهنی ها 4 سوراخ دارند بنابراین نواختن یک نت در آن واحد برای کودکتان ساده تر خواهد بود. مثلا مدل PL-106 هونر گزینه خوبی است.

harmonicas2

اگر کودک بالای 5 سال دارید، بهتر است خریدن هارمونیکا های اسباب بازی را از ذهن تان دور و یک ساز دهنی باکیفیت که چند سال برایتان کار کند را تهیه کنید. هارمونیکایی که بیشتر از همه برای کودکان و مبتدی ها توصیه می شود، مدل Special twenty کلید C هونر است. این ساز با کیفیت و قیمت مناسب (چیزی حدود 35 دلار) بهترین گزینه است. ظاهر و صدای بسیار خوبی دارد و برای یک مبتدی ایده‌آل است.

اگر به دنبال چیزی هستید که کمی ارزان تر و در عین حال باکیفیت باشد، مدل Blues Band هونر را پیشنهاد می کنیم. صدای خوبی دارد، نواختن آن اسان است و قیمت بسیار پایین آن (کم تر از 10 دلار) شما را شگفت زده خواهد کرد.

آموزش های آنلاین رایگان و وبسایت های مخصوص هارمونیکا

خوشبختانه آموزش های رایگان بسیاری وجود دارند که با کمک آن ها می توانید به کودکان تان ساز دهنی یاد بدهید. بعضی از این سایت ها عبارتند از:

  • Harmonica 4 kids که در آن آموزش هارمونیکا به کودکان وسط Dave Gage تدریس می شود. اطلاعات مفید و بسیار زیادی روی این سایت وجود دارد، مثل آهنگ، نکات و بازی های مختلف. این سایت یک منبع فوق العاده با محتویات به درد بخور است.
  • Harmonica for Children یک سایت عالی دیگر است که در آن درس ها و آموزش های آنلاین گذاشته شده است. آهنگ های معروف و آشنا هم در اینجا وجود دارد که کودکان می توانند همزمان با آن ها بنوازند.
  • در سایت Funky Nursery آموزش های مختلفی برای نواختن ساز دهنی وجود دارد. علاوه بر این طوری طراحی شده تا نوازندگان جوان بتوانند شیوه نواختن شعر های کودکانه قدیمی را روی هارمونیکای کلید C به بچه ها آموزش دهند.

10 فیلم آموزشی سازدهنی

درس اول

 

درس دوم

 

درس سوم

 

درس چهارم

 

درس پنجم

 

درس ششم

 

درس هفتم

 

درس هشتم

 

درس نهم

 

درس دهم

 

یک محصول که شما را از همه چیز بی نیاز می کند!

پکیج جدید و خودآموز سازدهنی

پکیج جدید و خودآموز سازدهنی

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست