دانلود آهنگ های تک نوازی سه تار

دانلود آهنگ های تک نوازی سه تار (لطفی،علیزاده،غمگین و…)

تار-سه-تار

مقدمه

سه‌تار یکی از سازهای سنتی ایرانی است که با صدای نرم و دلنشین خود، جایگاه ویژه‌ای در موسیقی ایرانی دارد. این ساز که به دسته‌ی تارها تعلق دارد، از قرن‌ها پیش تاکنون همراه موسیقی‌دانان ایرانی بوده و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. سه‌تار با ساختار منحصر به فرد خود، نه تنها در موسیقی کلاسیک ایرانی بلکه در موسیقی معاصر نیز تاثیرگذار بوده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه، ویژگی‌ها و ساختار سه‌تار، جایگاه آن در موسیقی ایرانی و تاثیرات آن بر موسیقی معاصر پرداخته خواهد شد. همچنین به معرفی اساتید برجسته‌ی سه‌تار از جمله یوسف فروتن، احمد عبادی، جلال ذوالفنون، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده خواهیم پرداخت.

تاریخچه و تکامل سه‌تار

سه‌تار یکی از قدیمی‌ترین سازهای ایرانی است که تاریخچه‌ی آن به دوران باستان بازمی‌گردد. این ساز در ابتدا به شکل‌های مختلف و با نام‌های گوناگون وجود داشته است. اولین نشانه‌های وجود سه‌تار به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. در آن زمان، سازهای تارمانند با چهار سیم ساخته می‌شدند که بعدها یکی از این سیم‌ها حذف شد و به شکل سه‌تار امروزی درآمد.

در طول تاریخ، سه‌تار تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. در دوره‌ی صفویه، سه‌تار به یکی از محبوب‌ترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل شد و در دوره‌ی قاجار نیز این روند ادامه یافت. در این دوره، نوازندگان برجسته‌ای چون میرزا عبدالله و آقا حسینقلی به نوازندگی سه‌تار پرداختند و تکنیک‌های جدیدی را برای این ساز ابداع کردند.

با گذشت زمان، سه‌تار به یکی از مهم‌ترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل شد و در دهه‌های اخیر نیز با نوآوری‌هایی که توسط اساتید برجسته‌ی موسیقی ایرانی صورت گرفته است، این ساز به شکلی نوین و مدرن ارائه شده است. امروزه، سه‌تار نه تنها در موسیقی سنتی بلکه در موسیقی معاصر نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

 


توی این پک فوق العاده، استاد بهزاد سلیمی، نواختن سه تار رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک سه تارنواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

ویژگی‌ها و ساختار سه‌تار

سه‌تار از سازهای زهی مضرابی است که با استفاده از یک مضراب فلزی نواخته می‌شود. این ساز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نقش مهمی در تولید صدای خاص سه‌تار دارند.

بدنه

بدنه‌ی سه‌تار از چوب ساخته شده و به شکل گلابی است. این بخش از ساز که به آن کاسه گفته می‌شود، به تولید صدای طنین‌دار و دلنشین سه‌تار کمک می‌کند. چوب مورد استفاده برای ساخت کاسه‌ی سه‌تار معمولاً از چوب توت یا گردو انتخاب می‌شود.

دسته

دسته‌ی سه‌تار از چوبی محکم ساخته شده و طول آن به گونه‌ای است که نوازنده بتواند به راحتی بر روی پرده‌ها حرکت کند. دسته‌ی سه‌تار به کاسه متصل است و پرده‌های سه‌تار بر روی آن قرار می‌گیرند.

پرده‌ها

سه‌تار دارای ۲۵ تا ۲۸ پرده است که از جنس روده‌ی حیوانات ساخته می‌شوند. این پرده‌ها به صورت متحرک بر روی دسته قرار می‌گیرند و امکان تنظیم فواصل صوتی مختلف را فراهم می‌کنند.

سیم‌ها

سه‌تار دارای چهار سیم است که هر یک از آنها نقش خاصی در تولید صدای سه‌تار ایفا می‌کنند. سیم اول و دوم از جنس فولاد و سیم سوم و چهارم از جنس برنز ساخته می‌شوند. این سیم‌ها با کشش مناسب تنظیم می‌شوند تا صدای دلنشین و هماهنگی تولید کنند.

مضراب

مضراب سه‌تار یک قطعه فلزی کوچک است که برای نواختن سیم‌ها استفاده می‌شود. مضراب به نوازنده این امکان را می‌دهد که با ضربه‌های دقیق و کنترل شده به سیم‌ها، صدای سه‌تار را تولید کند.

جایگاه سه‌تار در موسیقی ایرانی

سه‌تار به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی، جایگاه ویژه‌ای در این هنر دارد. این ساز با صدای نرم و دلنشین خود، توانایی بیان احساسات و عواطف مختلف را دارد و به همین دلیل در بسیاری از سبک‌های موسیقی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسیقی سنتی

در موسیقی سنتی ایرانی، سه‌تار یکی از سازهای اصلی است که به عنوان همراهی کننده‌ی آواز و نیز به صورت تکنوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز با توانایی تولید نغمات دلنشین و پیچیده، به نوازنده این امکان را می‌دهد که احساسات و حالت‌های مختلف را به خوبی بیان کند.

موسیقی مقامی

سه‌تار در موسیقی مقامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. این ساز با قابلیت اجرای ردیف‌های موسیقی ایرانی، به نوازنده امکان می‌دهد که قطعات مختلف مقامی را با دقت و هنرمندی اجرا کند. سه‌تار به دلیل صدای خاص و منحصر به فرد خود، در اجرای قطعات مقامی بسیار تاثیرگذار است.

موسیقی معاصر

در موسیقی معاصر ایران نیز سه‌تار به عنوان یکی از سازهای پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به توانایی‌های خاص این ساز، بسیاری از آهنگسازان معاصر از سه‌تار در آثار خود بهره می‌برند. این ساز با تطبیق‌پذیری بالا، می‌تواند در سبک‌های مختلف موسیقی معاصر نیز نقش ایفا کند.

نقش سه‌تار در موسیقی کلاسیک ایرانی

سه‌تار در موسیقی کلاسیک ایرانی نقش بسیار مهمی دارد. این ساز با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در این سبک از موسیقی پیدا کند. در موسیقی کلاسیک ایرانی، سه‌تار به عنوان ساز اصلی در اجرای ردیف‌ها و قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه ی دست گرفتن سه تار

اجرای ردیف

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سه‌تار در موسیقی کلاسیک ایرانی، اجرای ردیف‌های موسیقی ایرانی است. ردیف‌ها مجموعه‌ای از قطعات موسیقی هستند که به صورت سنتی و آموزشی به نوازندگان آموزش داده می‌شوند. سه‌تار با صدای دلنشین و توانایی اجرای دقیق، به نوازنده این امکان را می‌دهد که ردیف‌ها را با دقت و هنرمندی اجرا کند.

تکنوازی

سه‌تار در تکنوازی‌های موسیقی کلاسیک ایرانی نیز نقش بسیار مهمی دارد. نوازندگان برجسته‌ی سه‌تار با استفاده از تکنیک‌های مختلف، قادرند قطعات پیچیده و دلنشینی را به صورت تکنوازی اجرا کنند. تکنوازی سه‌تار یکی از بخش‌های مهم کنسرت‌های موسیقی کلاسیک ایرانی است که همواره مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

همراهی آواز

سه‌تار به عنوان ساز همراهی کننده‌ی آواز نیز در موسیقی کلاسیک ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز با توانایی تولید نغمات نرم و دلنشین، به خوبی می‌تواند صدای آواز را همراهی کند و به آن جلوه‌ای ویژه ببخشد. نوازندگان سه‌تار با تجربه و مهارت خود، قادرند با صدای آواز هماهنگی کاملی ایجاد کنند.

اساتید و مشاهیر معروف سه‌تار

در طول تاریخ موسیقی ایرانی، بسیاری از نوازندگان برجسته و اساتید سه‌تار با هنر و مهارت خود، توانسته‌اند این ساز را به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل کنند. در این بخش به معرفی چند تن از معروف‌ترین اساتید سه‌تار پرداخته خواهد شد.

یوسف فروتن

یوسف فروتن یکی از برجسته‌ترین نوازندگان سه‌تار در تاریخ موسیقی ایرانی است. وی با تکنیک‌های منحصر به فرد و اجرای دقیق ردیف‌های موسیقی ایرانی، توانست تاثیر زیادی بر نوازندگان نسل‌های بعدی بگذارد. یوسف فروتن با آموزش به شاگردان خود، نقش مهمی در حفظ و انتقال هنر سه‌تارنوازی به نسل‌های بعدی ایفا کرد.

احمد عبادی

احمد عبادی نیز یکی از معروف‌ترین نوازندگان سه‌تار است که با سبک خاص و تکنیک‌های بی‌نظیر خود، تاثیر زیادی بر موسیقی ایرانی گذاشته است. وی با استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند تریل‌ها و آرپژها، توانست صدای سه‌تار را به شکلی نوین و جذاب ارائه کند. احمد عبادی با کنسرت‌های متعدد و آموزش به شاگردان، نقش مهمی در ارتقاء سطح نوازندگی سه‌تار داشت.

جلال ذوالفنون

جلال ذوالفنون یکی دیگر از اساتید برجسته‌ی سه‌تار است که با سبک خاص و اجرای تکنیک‌های پیچیده، توانست جایگاه ویژه‌ای در موسیقی ایرانی پیدا کند. وی با استفاده از تکنیک‌های مختلف، توانست صدای سه‌تار را به شکلی نوین و مدرن ارائه کند. جلال ذوالفنون با برگزاری کنسرت‌های متعدد و آموزش به شاگردان، نقش مهمی در ترویج هنر سه‌تارنوازی داشت.

محمدرضا لطفی

محمدرضا لطفی نیز یکی از اساتید برجسته‌ی سه‌تار است که با سبک خاص و اجرای تکنیک‌های پیچیده، توانست جایگاه ویژه‌ای در موسیقی ایرانی پیدا کند. وی با استفاده از تکنیک‌های مختلف، توانست صدای سه‌تار را به شکلی نوین و مدرن ارائه کند. محمدرضا لطفی با برگزاری کنسرت‌های متعدد و آموزش به شاگردان، نقش مهمی در ترویج هنر سه‌تارنوازی داشت.

حسین علیزاده

حسین علیزاده نیز یکی از اساتید برجسته‌ی سه‌تار است که با سبک خاص و اجرای تکنیک‌های پیچیده، توانست جایگاه ویژه‌ای در موسیقی ایرانی پیدا کند. وی با استفاده از تکنیک‌های مختلف، توانست صدای سه‌تار را به شکلی نوین و مدرن ارائه کند. حسین علیزاده با برگزاری کنسرت‌های متعدد و آموزش به شاگردان، نقش مهمی در ترویج هنر سه‌تارنوازی داشت.

تاثیر سه‌تار در موسیقی معاصر ایران

سه‌تار در موسیقی معاصر ایران نیز تاثیر زیادی داشته است. این ساز با صدای دلنشین و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در موسیقی معاصر پیدا کند. بسیاری از آهنگسازان معاصر از سه‌تار در آثار خود بهره می‌برند و با استفاده از این ساز، توانسته‌اند آثار بی‌نظیری خلق کنند.

 

ترکیب با سازهای دیگر

یکی از تاثیرات مهم سه‌تار در موسیقی معاصر، ترکیب این ساز با سازهای دیگر است. آهنگسازان معاصر با ترکیب صدای سه‌تار با سازهای مختلف، توانسته‌اند آثار جدید و جذابی خلق کنند. این ترکیب‌ها باعث شده‌اند که صدای سه‌تار به شکلی نوین و مدرن در موسیقی معاصر ظاهر شود.

نوآوری در تکنیک‌های نوازندگی

سه‌تار در موسیقی معاصر با نوآوری‌های مختلفی در تکنیک‌های نوازندگی نیز همراه بوده است. نوازندگان معاصر با استفاده از تکنیک‌های جدید و خلاقانه، توانسته‌اند صدای سه‌تار را به شکلی نوین و جذاب ارائه کنند. این نوآوری‌ها باعث شده‌اند که سه‌تار جایگاه ویژه‌ای در موسیقی معاصر پیدا کند.

تاثیر بر موسیقی پاپ و راک

سه‌تار در موسیقی پاپ و راک نیز تاثیر زیادی داشته است. بسیاری از گروه‌های موسیقی پاپ و راک ایرانی از صدای سه‌تار در آثار خود استفاده می‌کنند و با ترکیب این ساز با سازهای مدرن، توانسته‌اند آثار جذاب و متفاوتی خلق کنند. این ترکیب‌ها باعث شده‌اند که صدای سه‌تار به شکلی نوین و مدرن در موسیقی پاپ و راک ظاهر شود.

شیوه‌های نوازندگی و تکنیک‌های سه‌تار

نوازندگی سه‌تار با استفاده از تکنیک‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هر یک از آنها نقش مهمی در تولید صدای خاص این ساز دارند. در این بخش به بررسی برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های نوازندگی سه‌تار پرداخته خواهد شد.

مضراب‌زنی

مضراب‌زنی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های نوازندگی سه‌تار است. نوازنده با استفاده از مضراب، ضربه‌های دقیقی به سیم‌ها وارد می‌کند و صدای خاص سه‌تار را تولید می‌کند. این تکنیک به نوازنده این امکان را می‌دهد که با کنترل دقیق مضراب، صدای دلنشین و هماهنگی ایجاد کند.

تریل

تریل یکی دیگر از تکنیک‌های مهم نوازندگی سه‌تار است. در این تکنیک، نوازنده با استفاده از انگشتان دست چپ، به سرعت بین دو نت مجاور جابجا می‌شود و صدای لرزان و دلنشینی ایجاد می‌کند. این تکنیک به نوازنده این امکان را می‌دهد که حالت‌های مختلف احساسی را به خوبی بیان کند.

آرپژ

آرپژ نیز یکی از تکنیک‌های مهم نوازندگی سه‌تار است. در این تکنیک، نوازنده با استفاده از مضراب، نت‌های مختلف یک آکورد را به صورت جداگانه و به ترتیب اجرا می‌کند. این تکنیک به نوازنده این امکان را می‌دهد که صدای دلنشین و هماهنگی ایجاد کند و قطعات پیچیده‌تری را اجرا کند.

گلویی

گلویی یکی دیگر از تکنیک‌های مهم نوازندگی سه‌تار است. در این تکنیک، نوازنده با استفاده از انگشتان دست چپ، به سرعت بین دو نت مجاور جابجا می‌شود و صدای لرزان و دلنشینی ایجاد می‌کند. این تکنیک به نوازنده این امکان را می‌دهد که حالت‌های مختلف احساسی را به خوبی بیان کند.

نمونه‌هایی از قطعات معروف برای سه‌تار

سه‌تار در طول تاریخ موسیقی ایرانی، در اجرای بسیاری از قطعات معروف و دلنشین نقش داشته است. در این بخش به بررسی برخی از مهم‌ترین قطعاتی که برای سه‌تار نوشته شده‌اند پرداخته خواهد شد.

قطعه‌ی «دشتی» از جلال ذوالفنون

قطعه‌ی «دشتی» یکی از معروف‌ترین قطعاتی است که برای سه‌تار نوشته شده است. این قطعه با استفاده از تکنیک‌های مختلف نوازندگی، توانسته است صدای دلنشین و احساسی سه‌تار را به خوبی به نمایش بگذارد. جلال ذوالفنون با اجرای این قطعه، توانسته است تاثیر زیادی بر نوازندگان سه‌تار بگذارد.

قطعه‌ی «شور» از احمد عبادی

قطعه‌ی «شور» یکی دیگر از معروف‌ترین قطعاتی است که برای سه‌تار نوشته شده است. این قطعه با استفاده از تکنیک‌های مختلف نوازندگی، توانسته است صدای دلنشین و احساسی سه‌تار را به خوبی به نمایش بگذارد. احمد عبادی با اجرای این قطعه، توانسته است تاثیر زیادی بر نوازندگان سه‌تار بگذارد.

قطعه‌ی «همایون» از محمدرضا لطفی

قطعه‌ی «همایون» یکی دیگر از معروف‌ترین قطعاتی است که برای سه‌تار نوشته شده است. این قطعه با استفاده از تکنیک‌های مختلف نوازندگی، توانسته است صدای دلنشین و احساسی سه‌تار را به خوبی به نمایش بگذارد. محمدرضا لطفی با اجرای این قطعه، توانسته است تاثیر زیادی بر نوازندگان سه‌تار بگذارد.

قطعه‌ی «اصفهان» از حسین علیزاده

قطعه‌ی «اصفهان» یکی دیگر از معروف‌ترین قطعاتی است که برای سه‌تار نوشته شده است. این قطعه با استفاده از تکنیک‌های مختلف نوازندگی، توانسته است صدای دلنشین و احساسی سه‌تار را به خوبی به نمایش بگذارد. حسین علیزاده با اجرای این قطعه، توانسته است تاثیر زیادی بر نوازندگان سه‌تار بگذارد.

علاقه مندان سه تار امروز برای شما چند آهنگ تکنوازی سه تار و آلبوم تکنوازی را برای دانلود شما قرار داده ایم.

آلبوم پرند استاد ذوالفنون
آلبوم پرند استاد ذوالفنون

نکته مهم! با کمک این بسته آموزشی استثنایی، سه تار را بصورت حرفه ای، اصولی و بدون نیاز به کلاس بیاموزید!

جلال ذوالفنون یک از نوازندگان سه تار سنتی ایران بود که از روش های اساتیدی مانند ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین راهنمایی‌ های احمد عبادی بهره یافت.در این مطلب آلبوم پرند استاد ذوالفنون را برایتان آماده کرده ایم که به صورت تک نوازی سه تار میباشد.

دانلود آلبوم پرند استاد ذوالفنون

این مطلب مهم را بخوانید: خلاصه ای از آموزش صفر تا صد سه تار

جلال الدین ذوالفنون - پرواز

تک نوازی سه تار جلال الدین ذوالفنون

دانلود مجموعه پرواز تک نوازی سه تار جلال الدین ذوالفنون

 

دانلود مجموعه دوم پرواز تک نوازی سه تار جلال الدین ذوالفنون

 

دانلود آهنگ فوق العاده زیبای محمدرضا شجریان به نام تکنوازی سه تار ونی

 

دانلود آهنگ فوق العاده زیبای پرویز مشکاتیان به نام تکنوازی سه تار

 

دانلود آهنگ تکنوازی سه تار محمدرضا لطفعلی

 

این مطلب آموزشی به کار شما می آید: آموزش نحوه صحیح نشستن و به دست گرفتن سه تار

این هم کلیپ تک نوازی بسیار زیبای سنتور برای علاقه مندان این ساز پرطرفدار…

 

چنانچه به دنبال آهنگ خاص از سازی ها و یا تکنوازی از هر استادی دارید با ما درمیان بگذارید تا برای شما قرار داده شود.لینک های بالا چنانچه حق نشر مولف دارند بفرمایند تا از سایت حذف گردد.

نتیجه‌گیری

سه‌تار به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی، جایگاه ویژه‌ای در این هنر دارد. این ساز با تاریخچه‌ی طولانی و تحولات زیادی که پشت سر گذاشته است، توانسته است نقش مهمی در موسیقی ایرانی ایفا کند. سه‌تار با صدای دلنشین و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در موسیقی سنتی، مقامی و معاصر ایران پیدا کند. اساتید برجسته‌ای مانند یوسف فروتن، احمد عبادی، جلال ذوالفنون، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده با هنر و مهارت خود، توانسته‌اند این ساز را به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل کنند. نوآوری‌های مختلف در تکنیک‌های نوازندگی سه‌تار و ترکیب آن با سازهای دیگر، باعث شده است که این ساز در موسیقی معاصر ایران نیز نقش مهمی ایفا کند. در نهایت، سه‌تار به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی، همواره مورد توجه و علاقه‌ی نوازندگان و شنوندگان موسیقی ایرانی خواهد بود.

تار-سه-تار
آهنگ سه تارتک نوازی سنتور جلال ذالفنونتک نوازی سنتور لطفیتک نوازی سه تار غمگین

حتما بخوانید!

31 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام استاد من دست چپ هستم میخواستم بدونم میتونم ساز سه تار رو یاد بگیرم.با تشکر

    پاسخ
    • بله میشه یادبگیرین موقع خرید بگین برای چپ دست تنظیم کنن

      پاسخ
    • مهدی دستوری
      مرداد 25, 1397 7:21 ق.ظ

      سلام مشکلی نیست منم چپ دستم ولی مثل راست دست ها همه نوع یاز میزنم حتی بهتر اصلا مشکلی نداره یکم اولش سخته بعد عادت میشه به نظر من چپ کوک نکن عادت میکنی اگه کسی ساز بهت داد بزنی به مشکل میخوری

      پاسخ
      • مهری جابریان
        آبان 14, 1398 8:26 ق.ظ

        دقیقا همینطور هست، من سازنده ساز هستم و اغلب برای هنرجویان چپ دست که سفارش ساز میدن توصیه میکنم با دست راستشون بنوازند.

        پاسخ
        • سلام. ببخشید مزاحم شدم.یک سه تار خوب بخوام با عرض معذرت میشه قیمتش رو بفرمایید همراه با مشخصاتش

          پاسخ
      • خیلی نظرتون برام جالب بود. سپاس از روشنگری و نظر خوب

        پاسخ
    • ینی با این سوال تمام چپ دستارو زیر سوال بردی. مرد مومن ما چپ دست ها از راست دست ها باهوش تریم. نیم کره ی راست مغزمون فعال تره. موضوعات رو به روشی تحلیل میکنیم که هیچ راست دستی تواناییشو نداره. این سواله میپرسی؟ میخوای زیر سوال بریم؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  • حسین سودمندان
    تیر 13, 1397 6:30 ب.ظ

    سلام استاد من مدت دو سال سه تار کار کردم الان میتونم خیلی از آهنگها رو بزنم ولی تو زدن قطعات آوازی مشکل دارم در صورتیکه استادم میگفت گوش قوی داری ممنون میشم راهنمایی کنین چطور میتونم چند ت قطعه آوازی رو یاد بگیرم چون با این قطعات بهتر ارتباط برقرار میکنم.

    پاسخ
  • سلام ببخشید من دوماه سر جلسه سه تار رفتم ولی اون شوقی هم ک داشتم از دستم رفت چرا اینجوری شدم

    پاسخ
    • سلام…بهش میگن عشق زود آتیشش میخوابه…باید جوری با سه تار باشی که انس بگیری باهاش … جوری که همیشه تشنش باشی

      پاسخ
  • با سلام خدمت شما ، راستش بنده خیلی به ساز سه تار علاقه دارم ولی متاسفانه شرایط کلاس رفتن برام مهیا نیست ، به نظر شما امکان این وجود داره که بنده با خرید یک سه تار و شروع به یادگیری خود اموز و کسب تجربه ، در حد معمول این ساز رو یاد بگیرم؟

    پاسخ
  • حیدر چیره
    مرداد 16, 1397 6:04 ب.ظ

    سلام و عرض ادب به هنر دوستان اگه میشه لطف کنید کلیپ های بیشتری از آموزش ستار از مبتدی تا حرفه ای همراه با نت خوانی بگذارید یا اگه سایت یا کانال خاص موجود هست به اطلاع عموم بگذارید با تشکر از زحمات دوستان

    پاسخ
  • سلام
    ببخشید من ستار گرفتم کلاس نرفتم
    میشه راهنمایی گنید بدون کلاس چجوری یاد لگیرم 3 ماهی میشه تکرین میکنم

    پاسخ
  • خسته نباشید…من قبل از اینکه ترنم رو بخرم (اسم سه تارم?) شک داشتم ک چه سازی بخرم … کدومشون اون حس رو به من میده…حقیقتش اینه که سه تار واقعا زیباست ولی اگر نتونی باهاش ارتباط برقرار کنی دلتو میزنه و بعدش میندازیش کنار…من الان طوریم ک اگه یه روز با ترنم درد دل نکنم حالم خراب میشه…نقطه ضعفمم مضراب ریزه ممنون میشم یه راه حل برای مضراب ریز یادم بدین

    پاسخ
    • درود بر شما دوست عزیز
      صولا سعي كنيد دامنه مضراب سه تار بيشترين حد ممكن باشد. يعني هنگام زدن مضراب راست نوك انگشت اشاره به انتهاي شست برخورد كند و هنگام زدن مضراب چپ هم اجازه بدهيد انگشت كاملا باز بشود. سعي كنيد هنگام زدن ريز هم اين مساله را رعايت كنيد. در مورد سرعت زياد نگران نباشيد, با افزايش تجربه به سرعت مطلوب مي رسيد.
      در مورد كم حجم بودن صداي سازاستاد بنده يكبار گفت هنگام زدن ريز فرض كن كه مي خواهي انگشتت را به كاسه سه تار بزني! درست است كه سيم سه تار نبايد هنگام نواختن كنده بشود اما اكيدا از مضراب سطحي خودداري كنيد تا به يك صداي شفاف و يكدست برسيد.
      بهترين تمرين براي ريز هم خود ريز است! ابتدا با يك سرعتن معقول مثلا 4 مضراب در يك ثانيه شروع كنيد, سپس به تدريج سرعت را بالا ببري(بتوانيد با رعايت همه نكات گفته شده سرعت را به 8 مضراب در ثانيه برسانيد خوب است, البته اين نظر بنده است). البته اين پيشنهاد چند نفر از اساتيد است.

      پاسخ
  • با سلام خدمت هنر دوستان من سه ماهی هسش که سه تار کار میکنم از نظر تئوری خ ب پیش میرم و تو فهمش مشکلی ندارم ولی تو مضراب زدن مشکل دارم نمیتونم خیلی مرتب مضراب بزنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام و عرض خسته نباشید
    راستش من میخوام موسیقی رو شروع کنم ولی نمیدونم واقعا با چه سازی شروع کنم چون وقتی گدش میدم به ویولون و سه تار و سنتور واقعا علاقه دارم ولی نمیدونم تصمیم بگیرم
    اگر امکانش هست راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام من مدتیه که سه تار رو شروع کردم. فکر نمی کنم از نظر مضراب و … مشکل جدی داشته باشم.
    مشکل اصلیم تو حفظ کردن نوت هاست. تمرین زیاد هم کمکی نکرده. وقتی هم به سختی درس جدید رو یاد میگیرم، درس قبلی رو فراموش کردم. چکار باید بکنم ؟

    پاسخ
  • محمودمسلمی
    آبان 16, 1397 8:05 ب.ظ

    درود باید به طور جدی و براش وقت بذاری با تمرین مرتب مطمئن باش روزی از خودت تعجب میکنی و روز های گذشته برات عجیب مياد که بله همه میتونه نوازنده بشه،حتما.

    پاسخ
  • سلام.میشه با سه تار خوانندگی هم کرد؟

    پاسخ
  • سلام میشه هر آهنگ و شعری که دوست داریم با سه تار بزنیم ؟ آیا باید نت نویسی بلد باشیم؟؟؟

    پاسخ
  • سلام استاد من عاشق نوای سه تار هستم وقت کلاس ندارم
    عاشق یادگیری هستم
    لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟

    پاسخ
  • دوستانی که تازه میخواین شروع کنین حتما پیش یه استاد خوب برین منم اولش پیش یکی آقایی کلاس میرفتم اون شوق رو از من گرفت بهش پول دادم برام ساز بخره خیلی طولش داد سازمم ساز خوبی هست اما گرون خریدمش چقدر بهم دروغ گفت اون آقا که مثلا مربی من بود چقدر اذیتم کرد اما من سعی کردم از سازم دلزده نشم الان انقدر بهش وابسته ام که واقعا عاشقشم خیلی دوسش دارم اسمشم گذاشتم دلنواز واقعا دلنوازه…دیگه پیش اون آقاهم کلاس نمیرم الان یه استاد جدید پیدا کردم…خلاصه از من به شما نصیحت به هراستادی اعتماد نکنین و هرجایی کلاس نرین حتما پرسوجو کنین از دوستان از آشنایان که استاد خوب رو بهتون معرفی کنه

    پاسخ
  • امیرحسین
    مهر 21, 1398 5:49 ب.ظ

    اسم این قطعه چیه؟

    پاسخ
  • حمید رضا
    دی 19, 1398 6:55 ق.ظ

    خدایی سایتتون خیلی خوبه دمتون گرم

    پاسخ
  • سلام..با عرض معذرت لطفا بفرمایید محمد رضا لطفعلی دیگه کی هستش.
    اونجایی که نوشتین تکنوازی سه‌تار ؛ ایشون استاد محمدرضا لطفی هستن نه(لطفعلی).
    خواهشا درست کنید این دیگه چه اشتباهیه.

    پاسخ
  • اره درست میگی

    پاسخ
  • سلام ، آهنگهاتون زیبان ، من یک کلیپ دیدم که روش آهنگ سنتی ملایم داشت ، خیلی گشتم تا بتونم فایل صوتی کامل آهنگ رو پیدا کنم ، اما این کلیپ رو نمیدونم چطور واستون ارسال کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.