خانه / فیلم / لیست قطعی بهترین فیلم های کوتاه (2010 تا 2023)+ لینک تماشا
بهترین فیلم های دنیا

لیست قطعی بهترین فیلم های کوتاه (2010 تا 2023)+ لینک تماشا

سینما همیشه مدیومی برای داستان گویی به صورت تصویری بوده است اما با این حال فقط ۱۵ الی ۲۰ سال است که فیلم‌ های کوتاه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و مورد توجه قرار گرفته اند. خوشبختانه فرهنگ اینترنت، طیف وسیعی از فیلم‌ های کوتاه را به شکل موفقیت آمیز با میلیون‌ ها داستان مختلف روی کار آورده است. از کمدی گرفته تا فیلم های درام، علمی تخیلی و ژانر ترسناک.

داستانِ خوب، خوب است و فرقی ندارد که در مورد چه چیزی باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درخشان ترین فیلم های کوتاه را در دهه اخیر به شما معرفی کنیم.

4 نکته درباره بهترین فیلم های کوتاه

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود یا تماشا نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • لینک تماشای برخی فیلم ها به دلایل مختلف داخل سایت های فارسی وجود ندارد و به همین دلیل لینک یوتیوب آنها قرار گرفته است و برای تماشا باید وی پی ان روشن کنید
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)

1-Naysayer (2019)

Naysayer (2019)

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.4
  • جوایز دریافتی : برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بین المللی جشنواره بین المللی فیلم میامی
  • دانلود

این فیلم کوتاه هوشمندانه که در آن استیون یون بخاطر نقشش در walking dead معروف شده است، خودنمایی و ایفای نقش می کند، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. او در این فیلم نقش پدر جوانی را بازی می کند که از دوری پسرش خسته شده و تصمیم می گیرد که به سراغ او برود و هرطور که شده او را پیش خودش بیاورد. نوزادی هم در طول فیلم، مدام در پشت ماشین گریه می کند. این مرد با همسر سابقش به نام میچل تماس گرفته و می گوید که از دوری پسرش خسته است و یک مکالمه عجیب و غریب بین این دو نفر راه می افتد.

کارگردان این داستان یک فضای بسیار عجیب و غریبی را برای بیننده رقم می زند که اجرای دو بازیگر هم کاملا زیباست و شما با ترکیبی از احساسات و فراز و فرود هایی در این زمینه مواجه می شوید.

2- الیسون Alison (2016)

الیسون Alison (2016)

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 6.7، امتیاز گوگل 85،Rotten Tomatoes 100
  • دانلود

این داستان در مورد جی صحبت می کند که یک فرد معمولی است و یک شب سخت را پشت سر می گذارد و تلاش دارد که از دوست دختر خود که الکل زیادی نوشیده، به نام الیسون محافظت کند. البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و تلاش دارد که او را کنترل کند سپس از خودش سوال می پرسد که آیا به این رابطه تعهد دارد یا خیر. البته که عشق الیسون تمام قلب او را فرا گرفته است اما او مجبور می شود که به این قضیه فکر کند که شاید این عشق ناقص است و به درد نمی خورد. این داستان توسط جسیکا رز نوشته شده است و در مورد سلامت ذهن، روابط صمیمی و آسیبی که به دو طرف وارد می شود، صحبت می کند و ارزش و لیاقت افراد را مورد سنجش قرار می دهد و یک فیلم غمگین است که تا مدت ها درگیر آن خواهید بود.

3- Science Of Love (2018)

Science Of Love (2018)

این فیلم کوتاه فرانسوی در مورد آینده صحبت می کند اما آینده ای که خیلی دور نیست. تکنولوژی انقلابی را به تصویر می کشد که در مورد عشق است. این داستان در مورد یک شخص جوان است که تصمیم می گیرد عشق نامزدش را طی یک آزمایش همراه با سرگرمی بسنجد اما این تجربه به دلیل خوشحال بودن و هیجان اتفاق می افتد که کم کم شک و تردید های جدی در او ایجاد می شود و برای دیدن نتایج تست بسیار مشتاق می شود.

این داستان به نویسندگی و کارگردانی تیموتی هوکت، یکی از ستارگان بزرگ فرانسوی در یوتیوب است که یک فضای تاریک را در فرهنگ شبکه اجتماعی نشان می دهد. البته کارگردانی قوی و اجرا های بسیار عالی در این فیلم کوتاه به شدت خودنمایی می کنند و باعث می شوند که شما بهترین اپیزود ها را در آن مشاهده کنید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

4-The Neighbors’ Window (2019) پنجره همسایه

The Neighbors’ Window (2019) پنجره همسایه

  • امتیازها: IMDb 7.3، امتیاز گوگل 93
  • جوایز دریافتی : برنده بهترین داستان کوتاه جشنواره فیلم SCAD ساوانا ، برنده بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم سنت لوئیس
  • دانلود

آلی یک مادر میانسال است که سه فرزند دارد و به دلیل روتین روزانه کسل کننده اش و روابط با همسر و فرزندانش، به شدت کلافه و خسته است و مدام به دنبال مفاهیمی جدید می گردد و احساس می کند که بهترین سال های عمرش هدر رفته اند اما هنگامی که یک زوج جوان و پر از هیجان همسایه آن ها می شوند، او شروع می کند که خودش را ارتقا دهد و روابط صمیمانه و لحظات خوبی را در کنار شان سپری کند.

این درام برنده اسکار شده و کارگردانی و نویسندگی آن به عهده مارشال کوری بوده است که مستند های زیادی ساخته است. این فیلم در مورد یک داستان حقیقی صحبت می کند و زندگی واقعی را به تصویر می کشد که حتما باید آن را نگاه کنید و محال است که قلب و احساسات شما حین نگاه کردن به این فیلم درگیر نشود و با نگاه کردن به آن قطعاً به عمق زندگی خود فکر خواهید کرد.

5- FTL (2017)

FTL (2017)

  • ژانر: علمی-تخیلی
  • امتیازها: IMDb 6.6، امتیاز گوگل 95
  • دانلود

اتان کان یک فضانورد است که می خواهد ماموریت نهایی خودش را تکمیل کند. در طول این ماموریت، به اولین مردی تبدیل می شود که با سرعت نسبتا معمولی وارد فضا شد ه است. در حالیکه پسرش، همسرش و جمعیت زیادی او را تماشا می کنند. او توانسته اولین شخصی باشد که از زمین در عرض چند ثانیه به مریخ می رود و کل جهان این کارش را جشن می گیرند. البته عملکرد نامناسب سفینه فضایی هنگام برگشت باعث می شود که به یک مکان ناشناخته فرستاده شود و در یک چشم به هم زدن از کل این دنیا محو شود.

این فیلم کوتاه یک فیلم علمی تخیلی است. کارگردان آن به نام آدام استرن یک نوع احساسات قوی را در شما برانگیخته می کند. بازیگر کانادایی هم نقش اصلی این فیلم کوتاه را برعهده دارد و شما در طول این فیلم کوتاه با اتفاقات غیرقابل پیش بینی مواجه می شوید و احساس می کنید که حقایقی عجیب تر پیش روی شما هستند.

6-Up On The Roof (2013) بالا روی پشت بام

Up On The Roof (2013) بالا روی پشت بام

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 5.9
  • دانلود

مارکس جوانی است که در فقر زندگی می کند و مشکلات زیادی دارد و دیگران او را نادیده گرفته اند اما سعی می کند مسیر خودش را پیدا کند و قله های بزرگ را فتح کند. او سعی می کند در تنهایی مشکلاتش را حل کند. متاسفانه فضای امن او به زودی تخریب می شود و باید به دنبال کمک برود اما حسادت و غرور بی جای پسرانه اش هم وضعیت او را سخت تر می کند.

این فیلم مهیج توسط نور وازی کارگردانی شده است و یک نگاه واقع بینانه و بالغانه بسیار عجیب به مشکلات جوانان در کشور لندن دارد.

همچنین بازی کاملاً رئالیستیک در آن اتفاق افتاده است که فضا را جذاب تر می کند. این فیلم یک فیلم ساده است و در مورد دو جوان می باشد که در درد و رنج زندگی کرده و مشکلات زیادی را سپری می کنند. همچنین نشان دهنده مشکلات و دست و پنجه نرم کردن با انسانیت است.

7-Made public (2019) عمومی شده

Made public (2019) عمومی شده

  • ژانر: کمدی
  • امتیازها: IMDb 6.8
  • دانلود

این فیلم یک کمدی هوشمندانه در مورد یک پسر جوان به نام دیو است که بعد از ابراز کردن شک و شبهه هایش در مورد ازدواج در پست شبکه اجتماعی به سمت تباهی می رود و به طور تصادفی در شبکه اجتماعی معروف می شود. او سعی دارد که همه چیز را قبل از مراسم برای عروس شفاف سازی کند اما همه چیز مدام بدتر می شود و شرایط برای او سخت تر می گردد و هیچ کس نمی تواند عروس را متقاعد کند.

این فیلم در مورد تاثیرات عجیب شبکه اجتماعی روی افراد صحبت می کند و به بررسی مشکلات آن ها می پردازد. همچنین تمام جزئیات فیلم به خوبی به نمایش گذاشته شده اند و یک صدای بسیار قوی دارد که البته گاهی اوقات شما را متعجب می کند.

8-ReMoved (2013) حذف شده

ReMoved (2013) حذف شده

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 8.2، امتیاز گوگل 90
  • دانلود

این فیلم در مورد یک دختر بچه ۱۰ ساله به نام زو است که زندگی بسیار سختی داشته و مادرش او را نادیده گرفته و ترک کرده است. ناپدری خشن اش سرپرستی او را به عهده گرفته است و از برادرش جدا کرده و این دختر بچه نمی تواند واقعیت را قبول کند اما خودش را باید با شرایط وفق دهد و مشکلات رفتاری او به دلیل موقعیت سختی که در آن زندگی کرده است، باعث ایجاد یک مکانیسم دفاعی بسیار سخت و شدید در شده است که خشونت و سردرگمی اش را افزایش داده است.

این فیلم پر از لحظات احساسی است و در یوتیوب معروف شده است. علت آن هم کارگردانی بسیار قوی و اجرای زیبای دختر بچه است. دو سال بعد عنوان این فیلم به “داستان مرا به یاد داشته باش” تغییر پیدا کرد و در کل جهان مشهور شد و افراد زیادی بودند که می خواستند پایان زندگی زو را بدانند.

9- Jada (2016)

Jada (2016)

این فیلم هم یک پیش زمینه یا تم مشابه با فیلم قبلی دارد که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و یک روز از زندگی فردی را نشان می دهد؛ یک فرد ۷ ساله که بی خانمان است و به تنهایی در خیابان ها زندگی می کند. او سعی دارد با کار های دستی که درست کرده، پول دراورد. ناگهان متوجه می شود که یک مرد ناشناس به سمت او حرکت می کند. این فیلم سرشار از احساسات بی انتها است و واقعیت زندگی را به خوبی به تصویر می کشد و بیشتر، رفتار انسان های اطراف را بررسی می کند.

کارگردان این فیلم یک فضای بسیار تحسین برانگیز و جذاب را با شخصیت های کاملاً هیجان انگیز، اجرا های عالی و موسیقی متن به تصویر می کشد و یک لایه عمیق از فیلم را به شما هدیه می دهد که قطعاً احساسات تان نیز در آن درگیر خواهد بود.

10- Night Shift (2017) شیفت شب

Night Shift (2017) شیفت شب

  • امتیازها: IMDb 7.4، امتیاز گوگل 90
  • دانلود

این فیلم کوتاه با ساختِ ویولا دیویس یکی از شاهکارهای فیلم سازی محسوب می شود که داستان الیور را بیان می کند. الیور یک توانایی منحصربفرد دارد و آن هم قدرت ناپدید شدن است. او در گیر و دار طلاق به سر می برد و در یک کلاب شبانه کار می کند. فیلم او به گونه ای پیش می رود که ما او را حین شرایط سخت در محل کار دنبال می کنیم.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی مارشال تیلر یک فضای بسیار عالی از قابلیت های انسانی را به تصویر می کشد. اجرای عالی بازیگران یک فضای جدیدی را برای افراد ایجاد می کند و شخصیت های آن به خوبی بازی خود را انجام می دهند و باعث می شود که شما بیشتر به عمق فیلم پی ببرید. شیفت شب یکی از بهترین فیلم های کوتاهی است که تا به حال ساخته شده است و حتماً همه باید آن را ببینند.

11- Avarya (2019)

Avarya (2019)

  • امتیازها: IMDb 7.5، امتیاز گوگل100
  • دانلود

وقتی که این فیلم در ماه سپتامبر منتشر شد، چلسیا و راب اولین کسانی بودند که روی صحنه پیش چشم بقیه به نمایش در امدند. این فیلم لحظات بسیار خوبی را برای بینندگان به اجرا در می آورد و همه تیم، کار خودشان را به خوبی انجام داده اند و اکثرا دوست دارند این فیلم را تماشا کنند.

اپیزود های بسیار جذاب در این فیلم بسیار خواهند بود و شما می توانید ۲۰ دقیقه بسیار هیجان انگیز و پر از لذت را تجربه کنید. نظراتی که دیگران در مورد این فیلم داده اند، بسیار عالی بوده و بازخورد بسیار خوبی داشته است. این فیلم کوتاه ترکیه ای، بهترین و شگفت آور ترین فیلمی است که باعث می شود خود واقعی تان را بهتر کشف کنید.

بهترین فیلم های ترسناک دهه اخیر

12-BLOEISTRAAT 11 (2018)

BLOEISTRAAT 11 (2018)

این فیلم افرادی را داخل خودش دارد که سرشار از استعداد هستند. در نتیجه یکی از بهترین های فیلم کوتاه را در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته اند که البته کار آسانی هم نبوده است. این فیلم به کارگردانی نینکه دیوتز یک فیلم خاص محسوب می شود که قطعاً احساسات شما را درگیر می کند و پر از صحنه های جذاب است و در آن می توانید به کشف دنیای کودکی خود بپردازید و همچنین در مورد دوران بلوغ هم صحبت می کند.

پرتره های بسیار جذاب از بازیگران این فیلم، فضای آن را احساسی تر می کند و تجربه عمیق را در شما به یادگار می گذارد و ترکیبی از تکنیک های بسیار جذاب در آن استفاده شده است که باعث می شود این فیلمِ کوتاه، بازخورد بهتری داشته باشد و خاطرات مختلف کودکی را در شما تداعی کند.

13- Dirty (2020) کثیف

Dirty (2020) کثیف

این اولین باری نیست که شما آثار متیو پوکینی را مشاهده می کنید و از آن لذت می برید و احساس غیرقابل وصفی به شما دست می دهد. او در ساخت فیلم بسیار عالی ظاهر شده است و استعداد بسیار زیادی هم در زمینه نویسندگی و هم در کارگردانی دارد و یک صحنه های جذاب را در اختیار شما قرار می دهد که از دیدن آن ها به شدت لذت خواهید برد و همچنین با لنز دوربین خود صحنه های بسیار جذابی را ثبت می کند و شبیه به یک راوی بسیار توانا داستان را برای شما تعریف می کند. داستان او سرشار از صداقت، ذوق و جذابیت است و فضای بسیار مثبتی را به وجود خواهد آورد.

14- Doublespeak (2021) صحبت دوبرابر

Doublespeak (2021) صحبت دوبرابر

این فیلم به قدری جذاب ساخته شده است که نتیجه آن هم کاملاً لایق و شایسته تلاش افرادی است که به ساخت آن پرداخته اند. یک داستان کوتاه بوده که احساسات شما را درگیر می کند و تخریب یک روح را در طول داستان نشان می دهد و شما نیز کاملاً با آن همزاد پنداری خواهید کرد و در رابطه با نگرانی هایی در مورد شغل افراد صحبت می کند و اینکه چگونه باید امنیت کامل را در شغلی که دارند به وجود بیاورند.

کارگردان این فیلم بر اساس تجربیاتی که دارد فیلم را برای شما ساخته است که یک فضای مطلوبی را ایجاد کرده و شخصیت اصلی آن به خوبی در فیلم ایفای نقش می کند. همچنین در مورد ناامیدی و ناراحتی یک قربانی صحبت می کند که احساس می کند هیچ کسی صدایش را نمی شود و تنها گیر کرده است.

فیلم هایی که باید دید (2010 تا 2021)

If Anything Happens I Love You -15 (اگر هر اتفاقی بیفتد، دوستت دارم )

If Anything Happens I Love You (اگر هر اتفاقی بیفتد، دوستت دارم )

  • امتیازها: IMDb 7.8، امتیاز گوگل 88،Rotten Tomatoes 100
  • جوایز دریافتی : در 93 مین دوره جوایز اسکار ، اسکار بهترین فیلم کوتاه متحرک را دریافت کرد.
  • دانلود

یک انیمیشن سیاه و سفید و بدون رنگ است و در مورد پدر و مادری صحبت می کند که در حال دست و پنجه نرم کردن با غم از دست دادن فرزندشان در حادثه تیراندازی در مدرسه هستند. این انیمیشن جزء فیلم های کاندید برای اسکار بود. افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داد و با قدرت بسیار زیاد ظاهر شد.

کسانی که این اثر را مشاهده کردند، نظرات مثبتی در مورد آن دارند. در واقع تنها فیلم کوتاهی بود که شانس برنده شدن اسکار را داشت. این روایت در چند دقیقه کوتاه کاملا احساسات شما را برمی انگیزد و با وجود اینکه از ابزار خاصی در طول فیلم استفاده نمی کند اما به طور کل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم کوتاه در نتفلیکس هم منتشر شد و به خاطر تاثیرگذاری که داشت، برنده جایزه شد.

16- Colette (2020)

Colette (2020)

  • امتیازها: IMDb 7.2، امتیاز گوگل 82،Rotten Tomatoes
  • جوایز دریافتی : این فیلم در 93 مین دوره جوایز اسکار برنده اسکار بهترین موضوع کوتاه مستند شد.
  • دانلود

شاید بتوان گفت که کارگردان این فیلم بهترین اثر را در بین انیمیشن ها و فیلم های کوتاهش برای ما ساخته است و لیاقت بردن اسکار را دارد و اگر جایزه های بزرگ را ببرد، دور از انتظار نیست.

این فیلم در مورد مقاومت کشور فرانسه در برابر ارتش نازی است اما بیشتر در مورد جرات روبرو شدن با مرگ صحبت می کند. ترکیبی از اثرات ژورنالیستی و اتفاقات کاملا تجربی و وزن دار، همراه با موسیقی در این فیلم کوتاه فضای بسیار عالی را ایجاد می کند. این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه ای رای بسیار بالایی در بین مردم داشته است و داستان یک مرد ۹۰ ساله است که وارد ارتش آلمان می شود و برادرش را مرده می یابد. پرتره های مختلفی از این مستند موجود هستند که نقطه قوت آن محسوب می شوند و شما را مجاب می کند که چندین بار این اثر را تماشا کنید.

Two Distant Strangers-17 (دو غریبه دور از هم )

Two Distant Strangers (دو غریبه دور از هم )

  • ژانر: درام/علمی تخیلی
  • امتیازها: IMDb 6.9، امتیاز گوگل 84،Rotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی : فیلم دو غریبه ی دور از هم برنده جایزه «بهترین فیلم کوتاه سال» از جشنواره «انجمن منتقدین آفریقایی-آمریکایی» شد و همچنین در تازه ترین اعلام آکادمی اسکار، توانست اسکار «بهترین فیلم کوتاه لایو اکشن سال» را نیز از آن خودش کند.
  • دانلود

این مستند کوتاه در نتفلیکس سر و صدای زیادی به پا کرد. تجربه ای از ترس و وحشت و ناراحتی را برای شما به ارمغان می آورد. این فیلم کوتاه ۳۲ دقیقه ای در مورد یک جوان سیاه پوست است که می خواهد به خانه اش برود و با سگش ملاقات کند اما تحت خشونت پلیس قرار می گیرد. دو غریبه دور از هم در مورد ظلم هایی که به سیاه پوستان در طول تاریخ شده است، صحبت می کند و بخشی از آن را به نمایش می گذارد و جزو بهترین فیلم هایی است که لیاقت بردن اسکار را دارد.

بهترین انیمیشن های دنیا

18-فیلم حبس مایکل تامپسون 2022 The Sentence of Michael Thompson

2022-The-Sentence-of-Michael-Thompson

  • ژانر: مستند
  • امتیازها: IMDb 8.6، امتیاز گوگل 84،Rotten Tomatoes 91
  • جوایز دریافتی : 
  • دانلود

در این فیلم دختر میکائیل و وکیلش در جریان مبارزه با مواد مخدر به بررسی آسیب هایی می پردازند که جنگ مواد مخدر بر جوامع وارد کرده است و با نزدیک تر شدن به واقعیت، راه هایی را بررسی می کند. در سال ۱۹۹۴، مایکل تامپسون به جرم فروش سه پوند ماری جوانا به یکی از دوستان نزدیکش که خبرچین پلیس شده بود، در میشیگان دستگیر شد. برای این کار، مایکل به ۴۰ تا ۶۰ سال زندان محکوم شد و از ۲۵ سال پیش، سه بار تقاضای عفو و دو بار تقاضای عفو را رد کرد. به نظر می رسد مایکل بالاخره شانسی برای آزادی داشته باشد.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام فیلم کوتاه پنجره ی همسایه شیفت شب و همچنین BLOEISTRAAT که فک کنم به معنی کوچه بلو هست رو دیدم و هر سه ارزش دیدن داشت و انتقال معنا به زیباترین شکل ممکن پنجره ی همسایه و شیفت شب پایان بندی بینظیری داشت و داستان رو لو نمیداد و همچنین ضربه ی نهایی رو شامل میشد که اصلی ترین نکته ی یک فیلم چه کوتاه و چه بلنده موضوع فیلم پنجره ی کوتاه رو به شدت دوست داشتم اینکه ما انسان ها همیشه فک میکنیم افراد دیگه از ما خوشبخت ترن و زیبایی هایی که در زندگی خودمون وجود داره رو نمیبینیم و فیلم کوچه بلو اگر اشتباه نکنم خیلی خلاقانه و جالب بود مرسییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست