کیم هی سان

کیم هی سان: زندگینامه، بهترین فیلم ها و 20 حقیقت جالب

کیم هی سان (Kim Hee-Sun) بازیگر سرشناس کره جنوبی است که در اواسط تا اواخر دهه 1990 با بازی در نقش‌ های اصلی در مجموعه ‌ای از درام ‌های موفق کره‌ ای به شهرت رسید. از جمله آن ها می ‌توان به “Men of the Bath House”، “Mister Q” و “Wedding Dress” اشاره کرد. او پس از برنده شدن در مسابقه زیبایی Fair Fest Beauty در سال 1992 یعنی وقتی در دوره راهنمایی بود، پا به عرصه نمایش گذاشت. او سال بعد با سریال تلویزیونی “Dinosaur Teacher” اولین بازی‌اش را انجام داد. پس از آن در سریال‌های دیگری حضور یافت که جوایز و افتخارات متعددی را برایش به ارمغان آوردند.

او در سال 1998، برنده جایزه بزرگ Daesang در SBS Drama Awardsبرای بازی در “Mister Q” شد که جوانترین دریافت کننده این جایزه معروف در آن زمان بود. بازی در سریال ‌های تلویزیونی در کنار فیلم ‌هایی مثل Bichunmoo به تدریج او را تبدیل به ستاره موج کره ‌ای در سرزمین اصلی چین، تایوان، هنگ کنگ و در سراسر آسیای جنوب شرقی کرد.

او پس از ازدواج و مادر شدن چند سالی از حیطه بازیگری فاصله گرفت. اما بعدا دوباره به صحنه بازیگری بازگشت و به غیر از فیلم ‌ها و برنامه ‌های متنوع، در چندین سریال تلویزیونی معروف هم بازی کرد. از دیگر آثار قابل توجه کیم می ‌توان به فیلم ‌هایی مثل “Wanee & Junah” و “The Myth” و سریال ‌های تلویزیونی مثل “Faith”، “Wonderful Days” و “Angry Mom” اشاره کرد. (منبع)

کیم هی سان در پوستر فیلم

مشخصات فردی

تاریخ تولد: 11 ژوئن 1977

متولد: سئول کره جنوبی

خانواده:

  • همسر: Park Ju-Young (از سال 2007)
  • فرزندان: Park Yeon-Ah

قد: 168 سانتی ‌متر

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

دوران کودکی کیم هی سان

کیم هی سان در 11 ژوئن 1976 در سئول کره جنوبی در خانواده پارک بوک سون (مادر) و کیم هونگ گئون (پدر) به دنیا آمد. او با نام Kim Hee-seon‌ هم شناخته می ‌شود.

در سال 1992، زمانی که کیم در مدرسه راهنمایی تحصیل می ‌کرد، در مسابقه زیبایی Fair Face شرکت کرده و برنده شد. این موفقیت راه را برای ورودش به دنیای مدلینگ هموار کرد و تصویرش روی چندین مجله نوجوان چاپ شد.

در سال دوم دبیرستان، او در یک آگهی تبلیغاتی برای چیپس خرچنگ لوته سامکانگ در سال 1993 ظاهر شد. سپس این آگهی به او کمک کرد تا در آن سال در سریال تلویزیونی Dinosaur Teacher به عنوان هنرپیشه بازی کند. او در همان سال به عنوان مجری برنامه موسیقی “Live Tv Music 20” در کنار Bae Chul-su هنرنمایی کرد.

کیم بعدا به دانشگاه چونگ آنگ رفت و در رشته نمایش ‌نامه نویسی تحصیل کرد.

کیم هی سان

حرفه کیم هی سان

پس از پروژه Dinosaur Teacher، کیم به بازی در سریال ‌های تلویزیونی دیگر ادامه داد و در نهایت با بازی‌ های پشت سر هم در نقش ‌های اصلی در سریال ‌های درام‌ کره‌ ای، رزومه حرفه‌ای اش را تقویت کرد و در اواسط تا اواخر دهه 1990 محبوبیت زیادی به دست آورد. از جمله این کار ها می ‌توان به “Men of the Bath House” (1995)، “Wedding Dress” (1997)، “Propose” (1997)، “Mister Q” (1998)، “Forever Yours” (1998)، “Sunflower” (1998) و “Tomato” (1999) اشاره کرد.

بازی درخشان او در این سریال‌ ها جوایز متعددی را برایش به ارمغان آورد. بازی او در نقش هان هی وون در سریال تلویزیونی موفق Mister Q جایزه بزرگ Daesangرا در جشنواره SBS Drama Awards سال 1998 برایش به ارمغان آورد. او جوان ‌ترین بازیگری بود که این جایزه را دریافت می‌ کرد.

او در سال 2000 در فیلم رزمی کره‌ای به نام “Bichunmoo”در نقش اول بازی کرد. این فیلم، پرهزینه‌ ترین فیلم کره ‌ای آن زمان بود. این فیلم که در چین فیلم برداری شد، به دلیل حضور کیم با انتقاد هایی روبرو شد.

کیم هی سان

با این وجود، “Bichunmoo” به غیر از جایزه ‌ای که کیم برای این فیلم گرفت، در بیست و یکمین جشنواره Popular Star Award در سال 2000، در مقیاس ملی و بین‌المللی هم دیده شد. فعالیت تلویزیونی موفق کیم و درخشش در این فیلم به او کمک کرد تا همانطور که پیش از این نیز گفته شد؛ به یکی از ستارگان موج کره‌ ای در چین، تایوان، هنگ کنگ و سراسر آسیای جنوب شرقی تبدیل شود.

در ادامه، او نقش انیماتور موفق Wa-ni در سال 2001 را در فیلم “Wanee & Junah” بازی کرد. با اینکه این فیلم در باکس آفیس شکست خورد، اما بازی کیم توسط منتقدان تحسین شد و او جایزه “ستاره محبوب” را در بیست و دومین جوایز فیلم اژدهای آبی سال 2001 و جایزه محبوب ‌ترین بازیگر زن (فیلم) را در سی و هشتمین جوایز هنری Baeksang سال 2002 دریافت کرد.

 

با این حال، چند پروژه بعدی او چندان موفق نبود؛ زیرا فیلم “A Man Who Went to Mars” (2003) نتوانست در گیشه آن طور که باید بفروشد. سریال ‌های تلویزیونی “My Fairy Lady” (2003) و “Sad Love Story” (2005) هم رتبه ‌های پایینی به دست آورند.

او بعدها این فرصت را به دست آورد تا با رزمی کار، بازیگر و فیلم ساز مشهور جهان، جکی چان، در فیلم رزمی-فانتزی- ماجراجویی محصول هنگ کنگ “The Myth” همکاری کند. او برای این فیلم که در 11 می 2005 اکران شد و با فروش 120 میلیون دلاری در سراسر جهان به موفقیت تجاری تبدیل شد، مجبور بود تا زبان ماندرین را یاد بگیرد.

کیم هی سان در سکانسی از فیلم

بازی او در کره جنوبی هم چنان طرفداری نداشت، به همین خاطر تمام تلاشش را برای سریال تلویزیونی بعدی ‌اش یعنی “Smile Again” (2006) کرد تا نظر مخاطبان را دوباره به خودش جلب کند.

کیم پس از ازدواجش در سال 2007، چند سال از بازیگری فاصله گرفت تا بیشتر روی زندگی زناشویی و وظایف مادرانه ‌اش تمرکز کند. در این مدت تصویر او در مجلات چاپ می ‌شد. او همچنین در سال 2009 کتابی با عنوان “Kim Hee Sun’s Happy Mom Project” ارائه کرد که به مراقبت از کودک و راه‌ های کاهش وزن پس از بارداری مربوط می‌ شد.

لیست قطعی بهترین سریال های کره ای (2010 تا 2023)

پس از ایفای بازی در نقش کوتاه پانگ فی در فیلم حماسی چینی “The Warring States” در سال 2011، کیم با سریال فانتزی- تلفیقی- تاریخی و عاشقانه و درام پزشکی “Faith”، به طور رسمی به صحنه بازیگری بازگشت. این سریال از 13 آگوست 2012 تا 30 اکتبر 2012، از شبکه SBS پخش شد.

در این سریال، کیم نقش یو یون سو، یک جراح پلاستیک مدرن که 700 سال پیش به دوره گوریو ربوده شده و در زمان سفر می ‌کند را به تصویر می ‌کشد. این نقش چند جایزه از جمله Top Excellence Award، جایزه بازیگر زن در بیستمین دوره جوایز فرهنگ و سرگرمی کره در سال 2012 را برایش به ارمغان آورد.

در سال 2013، او به عنوان مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی SBS کره جنوبی تحت عنوان”Hwasin- ، Controller of the Heart” ظاهر شد. در سال ‌های بعد او به عنوان مهمان در برنامه ‌های متنوع دیگری حضور داشت.

ملودرام خانوادگی “Wonderful Days” (2014) که آخر هفته‌ ها پخش می ‌شد، جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام را در سومین دوره جوایز ستاره APAN در سال 2014 برای بازی در نقش Cha Hae-Won برای کیم به ارمغان آورد.

لیست قطعی بهترین فیلم های کره ای (2010 تا 2023)

او سپس نقش شخصیت جو کانگ جا را در سریال درام خانوادگی نوجوانان کره جنوبی “Angry Mom” بازی کرد که از 18 مارس 2015 تا 7 می 2015 از شبکه MBC پخش شد. بازی قابل توجه کیم در این سریال نه تنها باعث تحسین منتقدان شد، بلکه جایزه Top Excellence، بهترین بازیگر زن در بخش سریال کوتاه در چهارمین دوره جوایز ستاره APAN و جوایز 10 ستاره برتر در جوایز درام MBC در سال 2015را هم برایش به همراه داشت.

از دیگر سریال ‌های تلویزیونی دیدنی کیم می ‌توان درام تلویزیونی فانتزی چینی “Ice Fantasy” (2016) و تریلر معمایی درام کره جنوبی “Woman of Dignity” (2017) را نام برد. این سریال‌ های درام کره‌ای بالاترین امتیاز را در طول تاریخ تلویزیون کره داشته ‌اند.

از 22 می 2017، او به همراه کانگ هو- دونگ و جونگ یونگ- هوا به عنوان بازیگران ریلیتی شوی کره‌ای “Island Trio” حضور دارند.

زندگی شخصی کیم هی سان

در 19 اکتبر 2007، او با تاجری به نام پارک جو یونگ در هتل شرایتون گراند واکرهیل سئول ازدواج کرد. این زوج در 21 ژانویه 2009 صاحب دختری به نام پارک یون آه شدند.

7 حقیقت درباره او

1-او در Daegu کره جنوبی متولد شد.

2- او در‏ سال 1993 در SBS Inki Gayo حضور داشت. کیم در آن زمان هنوز دبیرستانی بود.

3- کیم‏ مدرک لیسانس هنرش را در رشته تئاتر در دانشگاه چانگ انگ گرفت. ‏

4-‏ او در 19 اکتبر 2007 با پارک جو یانگ که یک تاجر است، ازدواج کرد. ‏

کی پاپ چیست؟ 8 گروه معروف سبک پاپ کره ای را بشناسید

‏5- او و همسرش یک دختر به نام پارک یون آه دارند که در 20 ژانویه 2009 به دنیا آمد. ‏

‏6- سرگرمی‌ های کیم آواز خواندن، بازی پینگ پنگ، و بازی بیلیارد است. (منبع)

7-‏ او مهمان چندین برنامه تلویزیونی بوده است که عبارتند از:

  • ‏‏Happy Together: Season 3 |(2007)
  • Live Talk Show Taxi |(2007)
  • Running Man | (2010)
  • Hwasin: Controller of the Heart | (2013)
  • With You Along the Way: Season 1 | (2015)
  • Knowing Bros |(2015)
  • My Little Old Boy | (2016)
  • Island Trio|(2017)
  • Master in the House |(2017)
  • Talkmon|(2018)
  • Honeymoon Tavern |(2021)
بیوگرافیسینما

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.