خانه / آموزش تار و سه تار / آموزش سه تار (گام به گام) / کتاب آموزش سه تار جلال ذوالفنون+ نمونه های سه تار نوازی فوق العاده استاد
استاد-ذوالفنون

کتاب آموزش سه تار جلال ذوالفنون+ نمونه های سه تار نوازی فوق العاده استاد

تار-سه-تار

تاکنون افراد زیادی توانسته اند پرچم والای موسیقی ایران را در سراسر جهان به اهتزاز درآورند. یکی از این بزرگان، استاد جلال ذوالفنون می باشند که مهارت وی در زمینه نوازندگی سه تار بر کسی پوشیده نیست. در این بخش از آموزش های کاربردی موسیقی تصمیم داریم تا کتاب آموزش سه تار را برای شما به اشتراک بگذاریم.

مقدمه:

استاد جلال ذوالفنون یکی از شخصیتهای برجسته و نوآور در فرهنگ موسیقی ایرانی می باشند که یاد و خاطر ایشان همواره در دلهای هنر دوستان موسیقی ایران زنده می باشد. در آموزشگاه های مختلف سراسر کشور سبک سه تار نوازی این استاد به آماتورهای علاقمند به نوازندگی ساز سه تار آموزش داده می شود. استاد جلال ذوالفنون نقشی ویژه در عمومی کردن این ساز ایفا کردند و موسیقی ایران موفقیت های امروز خود را مدیون هنرنمایی این استاد گرانقدر است.

تماشای این کلیپ ها را از دست ندهید: 8 تا از زیباترین تکنوازی های سه تار حسین علیزاده

 تصویر2ویدئوی تكنوازی استاد جلال ذوالفنون:

سال ۱۳۱۶بود که استاد جلال ذوالفنون در شهر آباده شیراز متولد شد. در کودکی با خانواده به تهران آمد، تار پدر و ویلن برادرش او را با موسیقی آشنا کرد و از ده سالگی به سه تار پرداخت. برای ادامه موسیقی به هنرستان موسیقی ملی رفت، در آنجا سه تار چندان مورد استفاده نبود و او اجباراً تار را برگزید، با سازهای دیگر چون ویلن نیز آشنا شد و آن را نزد برادرش محمود ذوالفنون آموخت و در این حال سه تار را همچنان می نواخت. در ادامه راه با چهره های شاخص موسیقی ایران نظیر مرحوم نورعلی خان برومند و دکتر داریوش‌ صفوت آشنا شد. و از روشهای اساتیدی چون مرحوم صبا و مرحوم ارسلان خان درگاهی و همچنین راهنماییهای ارزنده دکتر صفوت بهره فراوان یافت. پس از اتمام دانشکده در همان جا و نیز مرکز حفظ واشاعه موسیقی ملی به تدریس سه تار پرداخت. از ذوالفنون کتابی با عنوان گل صدبرگ منتشر شده است که دیدگاه ها و زندگی و برخی خاطرات او از زیست موسیقایی و حرفه ای اش را بیان می کند. وی با اغلب هنرمندان طراز اول کشور همکاری جدی و مستمر داشته است و با همکاری با داریوش خواجه نوری واجرای آثار مشترک با این هنرمند پرداخته است. ذوالفنون در جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر به عنوان چهره برگزیده موسیقی انتخاب شد. او اوایل اسفند به جراحی قلب باز پرداخت و سه هفته بعد در عصر روز 28 اسفند 1390 به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان البرز کرج دار فانی را وداع گفت.

 ≡  لینک دانلود کتاب آموزش سه تار استاد جلال ذوالفنون

 


توی این پک فوق العاده، استاد بهزاد سلیمی، نواختن سه تار رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک سه تارنواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

همچنین ببینید: 10 نمونه کلیپ از سه تار نوازی فوق العاده زیبای استاد لطفی

در بخش نظرات پاسخگوی سؤالات مرتبط شما هستیم.

تار-سه-تار

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خیلی دوست دارم نواختن سه تار را یاد بگیرم حضوری برام مقدورنیست آیا ازطریق تلگرام یا واتسپاپ میتونم یاد بگیرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست