تحریر در موسیقی و خوانندگی

ویدیوی آموزش کاملا اصولی تحریر زدن در آواز

آواز

تحریر زدن در آواز یا همان چهچه زدن در آواز یعنی غلت دادن صدا در حنجره . که یکی از تکنیک های سخت آواز خوانی می باشد . تحریر ها برگرفته از طبیعت است ( صدای بلبل) یکی از راز های نهانی آواز ایران است  که در تاثیر گذاری کلام و کلیت آواز تاثیر بسیار زیادی دارد. تحریر زدن در آواز اگر بیش از حد باشد هیچ جذابیتی ندارد . به گفته استاد طاهر زاده  تحریر زدن در آواز نباید از سه تا بیشتر و پنج تا کمتر باشد. 

تحریر در آواز ایرانی

مقدمه

تحریر یکی از مهم‌ترین و زیباترین جنبه‌های آواز ایرانی است که به صورت یک هنر صوتی، نقش برجسته‌ای در تزیین و تشدید زیبایی آوازها دارد. این تکنیک از دیرباز در موسیقی ایرانی به کار گرفته شده و نشان دهنده‌ی مهارت و توانایی بالای خواننده در کنترل صدا و اجرای نُت‌های متوالی است. در این مقاله به بررسی جامع تحریر در آواز ایرانی، کاربردها، انواع آن و تأثیرات فرهنگی و هنری آن می‌پردازیم.

تعریف تحریر

تحریر در موسیقی ایرانی به معنای ایجاد نُت‌های متوالی و تکراری با استفاده از تغییرات سریع و پیوسته در صدای خواننده است. این تکنیک شامل اجرای نُت‌های کوتاه و متصل به هم است که به شکلی سریع و نرم تغییر می‌کنند. تحریر را می‌توان به عنوان زینتی در آواز تلقی کرد که با افزودن تحریر به ملودی، به غنای صوتی و زیبایی آن افزوده می‌شود.

کاربردهای تحریر

تحریر در آواز ایرانی کاربردهای متعددی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 


avaz

توی این پک فوق العاده، استاد فرهاد فراهانی، آواز، تحریر و صداسازی رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان خواننده حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

  1. تزیین ملودی: تحریر به عنوان یک عنصر تزیینی به کار می‌رود که به زیبایی و غنای ملودی افزوده و آن را جذاب‌تر می‌کند.
  2. ایجاد تأثیرات احساسی: با استفاده از تحریر، خواننده می‌تواند احساسات مختلفی را منتقل کند، از جمله شادی، غم، هیجان و آرامش.
  3. نمایش مهارت خواننده: تحریر نشان دهنده‌ی مهارت و توانایی بالای خواننده در کنترل صدا و اجرای تکنیک‌های پیچیده است.
  4. ارتباط فرهنگی: تحریر در موسیقی ایرانی ریشه در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد و به عنوان یک عنصر هویتی در موسیقی سنتی ایرانی محسوب می‌شود.

این مطلب جالب را از دست ندهید: آموزش تصویری و کامل نت خوانی موسیقی+ دانلود کتاب نوت و تئوری

انواع تحریر

تحریر در آواز ایرانی دارای انواع مختلفی است که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی برخی از این انواع می‌پردازیم:

  1. تحریر ساده: این نوع تحریر شامل اجرای نُت‌های متوالی با تغییرات ساده و پیوسته است. تحریر ساده معمولاً در بخش‌های آرام و ملایم موسیقی به کار می‌رود.
  2. تحریر شکسته: در این نوع تحریر، نُت‌ها با سرعت بیشتر و به شکلی شکسته و تکه تکه اجرا می‌شوند. تحریر شکسته بیشتر در بخش‌های پرهیجان و سریع موسیقی استفاده می‌شود.
  3. تحریر پیوسته: در این نوع تحریر، نُت‌ها به صورت پیوسته و بدون توقف اجرا می‌شوند. تحریر پیوسته به ایجاد یک جریان ملایم و پیوسته در ملودی کمک می‌کند.
  4. تحریر متناوب: این نوع تحریر شامل اجرای نُت‌ها به صورت متناوب و با فواصل مشخص است. تحریر متناوب به ایجاد تنوع و جذابیت در ملودی کمک می‌کند.
  5. تحریر افزایشی و کاهشی: در این نوع تحریر، نُت‌ها به تدریج افزایش یا کاهش می‌یابند. این نوع تحریر به ایجاد تأثیرات پویا و تغییرات احساسی در موسیقی کمک می‌کند.

از جمله انواع دیگر تحریر عبارتند از :چکشی، بلبلی، زیر و رو، غنه، آکسان دار(آکسان به معنای سکوت)، ضربی، فلکی،فلکی، مقطع،هلهله، خورده تحریر می باشند.

تکنیک‌های اجرای تحریر

اجرای تحریر نیازمند تسلط بر تکنیک‌های خاصی است که به خواننده کمک می‌کند تا این هنر صوتی را به شکلی زیبا و حرفه‌ای اجرا کند. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

  1. تمرین‌های تنفسی: کنترل نفس و تنفس صحیح برای اجرای تحریر بسیار مهم است. تمرین‌های تنفسی مانند تنفس دیافراگمی به خواننده کمک می‌کند تا نفس خود را بهتر کنترل کند و تحریر را به شکلی پایدار اجرا کند.
  2. گرم کردن صدا: گرم کردن صدا قبل از اجرای تحریر ضروری است. تمرین‌های ساده مانند لیپ ترلز و اجرای مقیاس‌ها به گرم کردن تارهای صوتی کمک می‌کند.
  3. تمرین‌های سرعتی: برای اجرای تحریرهای سریع، تمرین‌های سرعتی مانند اجرای نُت‌های کوتاه و سریع به صورت متوالی بسیار مفید است.
  4. تکرار و تمرین مداوم: تکرار و تمرین مداوم تحریرها به بهبود مهارت و تسلط بر این تکنیک کمک می‌کند.
  5. گوش دادن به اساتید بزرگ: گوش دادن به اجراهای اساتید بزرگ موسیقی ایرانی و تحلیل تکنیک‌های آنان می‌تواند به خواننده در یادگیری و بهبود تحریر کمک کند.

تمرین های مقدماتی برای تحریر زدن در آواز 

تمرین‌های مقدماتی برای تحریر زدن در آواز به خوانندگان کمک می‌کند تا کنترل بهتری بر صدا و انعطاف‌پذیری بیشتری در اجرای نُت‌های متوالی داشته باشند. این تمرین‌ها برای تقویت عضلات صوتی و بهبود هماهنگی بین نفس و صدای تولید شده بسیار مفید هستند. در ادامه چند تمرین مقدماتی برای تحریر زدن آورده شده است:

 ۱. تمرین لیپ ترلز (Lip Trills)

  • لب‌های خود را به هم بچسبانید و صدای “ب” را تولید کنید، مانند صدای پرواز زنبور.
  • این تمرین را با مقیاس‌های مختلف انجام دهید تا کنترل بهتری بر ارتعاش صدا پیدا کنید.

 ۲. تمرین مقیاس‌ها (Scales)

  • اجرای مقیاس‌های پایه (دو، ر، می، فا، سل، لا، سی، دو) با تاکید بر تغییرات سریع بین نُت‌ها.
  • این تمرین را به آرامی شروع کرده و سپس سرعت را افزایش دهید.

 ۳. تمرین “هاهاها”

  • با صدای آرام و کنترل شده چند بار “هاهاها” بگویید.
  • تمرکز بر حرکت سریع و نرم بین هر “ها” برای بهبود تحریر.

 ۴. تمرین آکوردها

  • اجرای آکوردهای مختلف با تغییرات سریع بین نُت‌ها.
  • مثلاً اجرای یک آکورد سه‌صدایی (دو، می، سل) و تغییر سریع به آکورد بعدی.

 ۵. تمرین ویبراتو

  • شروع با نُت پایه و افزودن ویبراتو به صدا.
  • تمرکز بر کنترل دقیق ویبراتو و هماهنگی آن با تغییرات نُت.

 ۶. تمرین‌های کوتاه و سریع

  • اجرای نُت‌های کوتاه و سریع به صورت متوالی.
  • مثلاً اجرای نُت‌های “دورمیردو” به سرعت و تکرار آن.

 ۷. تمرین با ملودی‌های ساده

  • انتخاب یک ملودی ساده و اجرای آن با تاکید بر تحریر زدن در نُت‌های کلیدی.
  • این تمرین به هماهنگی بین نفس و صدا کمک می‌کند.

 ۸. تمرین با حروف صدادار

  • انتخاب حروف صدادار مانند “آ”، “او”، “ای” و اجرای نُت‌ها با استفاده از این حروف.
  • تغییر سریع بین حروف برای بهبود کنترل صدا و تحریر.

با انجام منظم این تمرین‌ها، خوانندگان می‌توانند تکنیک‌های تحریر خود را بهبود بخشند و به اجرای بهتری دست یابند.

تمرین‌های مقدماتی برای تحریر زدن

تمرین‌های مقدماتی برای تحریر زدن در آواز به خوانندگان کمک می‌کند تا کنترل بهتری بر صدا و انعطاف‌پذیری بیشتری در اجرای نُت‌های متوالی داشته باشند. این تمرین‌ها برای تقویت عضلات صوتی و بهبود هماهنگی بین نفس و صدای تولید شده بسیار مفید هستند. در ادامه چند تمرین مقدماتی برای تحریر زدن آورده شده است:

 ۱. تمرین لیپ ترلز (Lip Trills)

  • لب‌های خود را به هم بچسبانید و صدای “ب” را تولید کنید، مانند صدای پرواز زنبور.
  • این تمرین را با مقیاس‌های مختلف انجام دهید تا کنترل بهتری بر ارتعاش صدا پیدا کنید.

 ۲. تمرین مقیاس‌ها (Scales)

  • اجرای مقیاس‌های پایه (دو، ر، می، فا، سل، لا، سی، دو) با تاکید بر تغییرات سریع بین نُت‌ها.
  • این تمرین را به آرامی شروع کرده و سپس سرعت را افزایش دهید.

 ۳. تمرین “هاهاها”

  • با صدای آرام و کنترل شده چند بار “هاهاها” بگویید.
  • تمرکز بر حرکت سریع و نرم بین هر “ها” برای بهبود تحریر.

 ۴. تمرین آکوردها

  • اجرای آکوردهای مختلف با تغییرات سریع بین نُت‌ها.
  • مثلاً اجرای یک آکورد سه‌صدایی (دو، می، سل) و تغییر سریع به آکورد بعدی.

 ۵. تمرین ویبراتو

  • شروع با نُت پایه و افزودن ویبراتو به صدا.
  • تمرکز بر کنترل دقیق ویبراتو و هماهنگی آن با تغییرات نُت.

 ۶. تمرین‌های کوتاه و سریع

  • اجرای نُت‌های کوتاه و سریع به صورت متوالی.
  • مثلاً اجرای نُت‌های “دورمیردو” به سرعت و تکرار آن.

 ۷. تمرین با ملودی‌های ساده

  • انتخاب یک ملودی ساده و اجرای آن با تاکید بر تحریر زدن در نُت‌های کلیدی.
  • این تمرین به هماهنگی بین نفس و صدا کمک می‌کند.

 ۸. تمرین با حروف صدادار

  • انتخاب حروف صدادار مانند “آ”، “او”، “ای” و اجرای نُت‌ها با استفاده از این حروف.
  • تغییر سریع بین حروف برای بهبود کنترل صدا و تحریر.

با انجام منظم این تمرین‌ها، خوانندگان می‌توانند تکنیک‌های تحریر خود را بهبود بخشند و به اجرای بهتری دست یابند.

تأثیرات فرهنگی و هنری تحریر

تحریر به عنوان یک عنصر برجسته در موسیقی ایرانی، تأثیرات فرهنگی و هنری بسیاری دارد. این تکنیک نه تنها به زیبایی و غنای موسیقی افزوده، بلکه به عنوان یک بخش مهم از فرهنگ و هویت موسیقی ایرانی شناخته می‌شود. برخی از این تأثیرات عبارتند از:

  1. حفظ و انتقال فرهنگ موسیقی: تحریر به عنوان یک عنصر سنتی در موسیقی ایرانی، نقش مهمی در حفظ و انتقال فرهنگ موسیقی این سرزمین دارد. اجرای تحریر توسط نسل‌های مختلف خوانندگان، به حفظ این تکنیک و انتقال آن به نسل‌های بعد کمک می‌کند.
  2. تأثیرات احساسی و روحی: تحریر با ایجاد تغییرات سریع و پویا در صدا، می‌تواند تأثیرات احساسی و روحی عمیقی بر شنونده بگذارد. این تکنیک به خواننده امکان می‌دهد تا احساسات مختلفی را به شکلی مؤثر و زیبا بیان کند.
  3. تزیین و تزیین ملودی: تحریر به عنوان یک عنصر تزیینی، به زیبایی و غنای ملودی افزوده و آن را جذاب‌تر می‌کند. این تکنیک به خواننده امکان می‌دهد تا ملودی‌ها را به شکلی زینتی و زیبا اجرا کند.
  4. نمایش مهارت و توانایی: تحریر نشان دهنده‌ی مهارت و توانایی بالای خواننده در کنترل صدا و اجرای تکنیک‌های پیچیده است. اجرای موفق تحریر می‌تواند تأثیر زیادی بر شنونده بگذارد و نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن خواننده باشد.

ویدئو ی آموزشی از تحریر زدن

محمد معتمدی (آموزش تحریر در برنامه دور همی)

 

تحریر زدن در هنگ الهه ناز

 

تحریر نیما فریدونی 

 

تحریر زدن در موسیقی 

 

تحریر در موسیقی 

تحریر زدن در موسیقی(صوتی)

 

 

مطالب متنوع در این لینک:جزوه و فیلم آموزش نت خوانی و الفبای موسیقی سازدهنی

نتیجه‌گیری

تحریر در آواز ایرانی به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین تکنیک‌های صوتی، نقش برجسته‌ای در تزیین و تشدید زیبایی ملودی‌ها دارد. این تکنیک با کاربردهای متعدد خود از جمله تزیین ملودی، ایجاد تأثیرات احساسی، نمایش مهارت خواننده و حفظ و انتقال فرهنگ موسیقی، به عنوان یک بخش اساسی از موسیقی ایرانی شناخته می‌شود. با تمرین‌های منظم و تسلط بر تکنیک‌های اجرایی تحریر، خوانندگان می‌توانند این هنر صوتی را به شکلی زیبا و حرفه‌ای اجرا کنند و به غنای موسیقی ایرانی افزوده کنند.

اگرکه سوالی در این زمینه دارید لطفا در بخش نظرات مطرح کنید.

تکنیک آواز

حتما بخوانید!

40 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ببخشید من گفته اقای معتمدی رو انجام دادم تا حدودی تونستم اما فقط در توسط وبم تومستم تو اوج چجوری باید بزنم اموزش ازدادسازی ثدا ودراوج حیر درست زدن رو به اشتراک میزارید یا لطف میکنیو توضیح بدید ممنون

    پاسخ
    • سلام آقا سینا باهام تماس بگیر من از شاگردای اساتید مکتب اصفهانم من اسمم محمده عزیزم حیفه بخوای از صدای معتمدی تحریر یاد بگیری من راهنمائیت میکنم البته من خودم هنوز شاگردم اما راهنمائیت میکنم مکتب ناز زیبا وتک اصفهان رو کار کن که از آواز لذت ببری نه اینکه زده بشی
      قابل دونستی تماس بگیر یاعلی

      پاسخ
      • سلام داداش محمد میشه بنده رو هم کمک کنید خیلی دوس دارم صدامو براتون بفرستم ایراد هاشو بگین و چی چیزهایی باید یاد بگیرم

        پاسخ
        • عباس خدادادی
          اردیبهشت 29, 1398 5:28 ب.ظ

          صدا مثل یک قطعه از ماشین نیست که بتونید بعد از خراب شدنش اون رو تعویض کنید , قبل از هرکلاس یا هرچیز دبگه ای خطر جدی اون رو در نظر بگیرید , صدای شما ایرادی نداره حتی بدترین صداها بهترین هستن فقط شما باید بدونید چه راهی رو درست حرکت کنید که اینو شاید هرکسی ندونه و باعث تخریب صداتون بشه و اینو یه معلم 13 سال تجربه به بالا هم شاید نتونه بهتون بگه , یا نخواد مثل فنون کوزه گری بعضی از جزییاتو بگه اون که استاد این موضوعش , شما و دوستانی که دوست دارن صداشون رو تحلیل کنن به ایمیلم صداشون رو بفرستن به همراه شماره واتس آپشون من فقط پل ورود رو بهشون میدم ولی همون از تو یه صدای شفاف میسازه

          پاسخ
          • سلام .لطفا بگید صدامون رو از چه طریقی واستون بفرستیم.ویا لطفا شمارتون رو بفرستید ممنون میشم.

          • داداش بمنم یاد بده دیونه شدم صدام اصلا خوب نیست

      • سلام،لطفا من رو هم راهنمايي كنيد،كه از چه كلاسي و از كجا شروع كنم

        پاسخ
      • حمیدرصا
        آذر 2, 1397 8:17 ب.ظ

        سلام دوست عزیز اگه میشه شمارتونو بهم بدید منم از کمکتون استفاده کنم

        پاسخ
      • سلام.شمارتونو به منم بدید

        پاسخ
      • میشه به منم کمک کنید.

        پاسخ
      • درود .. وقت بخیر!.. میشه بفرمایید چرا گفتید که حیف است که از تحریرهای محمد معتمدی یاد بگیری به اون دوستی که سوال کردند.. در ضمن من مکتب اصفهان را خیلی دوست دارم و ردیف هاش را گذروندم ولی نمی تونم تحریر بزنم یعنی جاش را تو صدام پیدا نمی کنم لطفا راهنمایی بفرمایید تا بتونم ت و مکتب اصفهان تحریر بزنم خیلی مکتب تهران را دوست ندارم .. راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

        پاسخ
        • عبدالرسول دستیار از یاسوج
          اسفند 6, 1400 10:31 ب.ظ

          سلام خدمت استاد محمدمعتمدی عزیز
          استاد من چندسالی شروع کردم به تحریر زدن تقریبا سه سال ولی اونجوری که دلم بخواه نمیتونم تحریرها را اجرا کنم باید چکار کنم لطف میکنید شمارتو را بفرستین راهنمایی بکنید ممنونم

          پاسخ
      • امیر حسین
        اسفند 15, 1397 9:05 ب.ظ

        سلام میشه شمارتونو به بنده هم بدین.
        خدا خیرتون بده

        پاسخ
      • سلام ببخشید من چجوری همین که گفتید رو کار کنم گفتید اصفهان آموزشش رو از کجا پیدا کنم؟ لطفا بهم بگید

        پاسخ
      • سلام اقامحمدميشه شماره ياآيدي تلگرام بديدن تاازتجربه ي شمااستفاده کنيم

        پاسخ
      • علی اکبر صابری
        آبان 14, 1398 5:05 ب.ظ

        سلام میشه به منم کمک کنیدایدیمolpneاینه لطفا پیام بدین

        پاسخ
      • سلام به من هم کمک میکنید

        پاسخ
      • سلام شمارتون لطفا…درمورد تحریر..

        پاسخ
    • علیرضا باقری
      بهمن 24, 1397 3:00 ب.ظ

      اگر تنفس شکمی برای صدا های بالا جوری باشه که شکم منقبض نشه به هیچ وجه.شما میتونید با همین روش که البته بهم پیوسته باید باشه تا تحریر وافپقعی رو تشکیل بده…به تحریری که در پرده بالا میخواید برسید

      پاسخ
  • محمدجوادمحمدی
    آذر 2, 1397 8:43 ب.ظ

    سلام..ببخشید کسی هست منو راهنمایی کنه واسه تحریر زدن…خاهشا

    پاسخ
  • محمدرضا
    دی 22, 1397 8:32 ب.ظ

    سلام من اهنگ های ابی رو البته با صدای خودم بدون مشکل میخونم یه لطفی کنید میخواستم صدامو بفرستم واستون که نظر بدید

    پاسخ
    • عباس خدادادی
      اردیبهشت 29, 1398 5:06 ب.ظ

      شمارتون و صداتون رو به ایمیلم بفرستید تا پس از بررسی درون واتس آپ صداتون رو چک کنم خوندهای آهنگهای ابی شاید صدای شما به مرز خوندش برسه ولی حداقل حاصل دو سال زحمت در امر تکنیک صداست که کار یه شب ممکن صدای خودتون رو از دست بدید مثل خواننده های بزرگی مثل Adele که چندین بار عمل حنجره انجام دادن

      پاسخ
  • من ۱۳ سالمه از ۱۰ سالگی دارم تلاش میکنم بدون هیچ استادی . الان خیلی زیبا تحریر میرم البته اولاش تو دوران ۱۰،۱۱ سالگی زیاد اصولی نمیرفتم اما الان واقعا ندیدم نوجونی عِین من تحریر بره.خواستم بگم واقعا با تلاش همه کار میشه کرد شاید که زمان ببره اما نتیجشو میبینی

    پاسخ
  • سلام
    من به صورت تخصصی قرائت قرآن کار میکنم. قبلا دوره های سلفژ رو گدروندم و تمرین آواز هم میکنم. تحریر زدن و چهچه زدن من تقریبا روان هست. اما گاها احساس میکردم که تحریرهای من با اون چیزی که از اساتید میشنوم کمی تفاوت داره. فایل صوتی شما رو که گوش دادم متوجه این تفاوت شدم.
    من تحریرهایی که توی آواز میزنم گلویی هست. برای من که چند سال هست که از جای درست تحریر آواز رو نمیزدم چه راهکاری برای اصلاحش دارید؟

    با تشکر

    پاسخ
    • عباس خدادادی
      اردیبهشت 29, 1398 5:49 ب.ظ

      به عقب برگرد و تمام کلیه چیزهایی که تا حالا یاد گرفتی رو توی یه دفتر بنویس , با مشاوره با یه استاد دیگه دقیقا میتونی بفهمی مشکلت چیه , بعد سلفژ ربط کاملی به صدا نداره در واقع سلفژ رو میشه اینجوری بیان کردن (( ورود , تحلیل , خروج )) معنی سلفژ همینه به مثال وقتی نفس میکشی (( ورود )) , چند لحظه هوا رو نگه داشتن (( تحلیل )) و در نتیجه بازدم هوا که همان (( خروج )) , در سلفژ هم همین نمونه رو مشابه مورد تصور بیان دارید , صدا رو میشنوید (( ورود )) , درون مغز میشه (( تحلیل یا پروسسینگ )) و در آخر تمامی جزییات رو روی کاغذ یا با بیان یا تمامی جزئیات مشابهی که برای نوشتن یا نواختن اون نت آهنگ صداهای موسیقیایی در نظرتون هست (( خروج )) برسونه , چه بسا در تمامی مراحل این جزییات ممکن صدا زیبایی خواصی رو هم پیدا کنه ولی ممکن اشتباه خواصی هم مورد توجهتون قرار گرفته بشه , چرا راه خودتون رو دور میکنید هر روز با خوندن یه آهنگ یا نوای موسیقیایی که بشه بیانش کرد کار خودتون رو شروع کنید بهتر از سلفژ هم شاید عمل کنه قبل از هرچیزی از کاری که میکنید پرسش کنید

      پاسخ
  • درود بر شما این فضا بسیار عالی هست امیدوارم روز به روز دوستان به اهدافشون برسند

    پاسخ
  • یکی از عزیزان با تجربه در زمینه صدا تلگرام یا شماره تماس بفرسته من تو صحبت کردن معمولی هم دچار مشکل هستم . راهنمایی کنه روی صدام کار کنم بلکه از این شرایط خلاص شم
    آیدی تلگرام : Saeidabcd@

    پاسخ
  • با سلام
    لطفا اساتید راهنمایی کنند
    آسیب زدن به صدا یا حنجره چه موقع اتفاق می افته؟
    بخاطر تمرین غلط؟ داد زدن؟ یا شرایط فیزیکی

    پاسخ
  • سلام.بنده امروز اولین جلسه آواز رو رفتم و استادم سه تار نواز هستن با این ذکر که به ردیف ها و گوشه های موسیقی آشنایی کامل دارند ولی به گفته خودشون چندین ساله آواز نخوندن و حنجره شون خشک شده.امروز با بنده درآمد شور رو شروع کردن که من با صدای ظبط شدشون برم خونه تقلید کنم و جلسه بعد برم درس رو تحویل بدم.موضوعی که شما مطرح فرمودین صدا خراب بشه دیگه نمیشه کاریش کرد نگرانم میکنه که نکنه بنده اول راه اشتباهی تعلیم ببینم و بعده ها نتونم جبران کنم.لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید.تشکر

    پاسخ
  • هوشنگ مرادی
    مرداد 21, 1398 9:44 ب.ظ

    بسیار عالی،

    پاسخ
  • دوستان تحریر تشکیل شده از “”ها”” و “” هه””که در کنار هم با چندتا “ها” و چند تا “هه” بوجود میاد.برای یاد گیری سعی کنید تعداد و تکرارشان رو بخاطر بسپارید و تمرین کنید.

    پاسخ
  • سلام میشه ایمیتون روبرام بفرستین تا صدامو براتو ایمیل کنم و نظر تون رو برام بگین

    پاسخ
  • سلام .
    من توي شهرستاني هستم كه كلاس موسيقي سنتي ايراني يا نيس يا من ندیدم .
    رفیقام میگن استعدادت خوبه برو یاد بگیر . ولی من نمیدونم باید از کی و کجا یاد بگیرم .
    ممنون میشم کسی راهنماییم کنه .

    پاسخ
  • دفترفيلمسازي صفت فيلم(سعيد--رضاصفت)فعالترين دفتر توليد فيلم سينمايي در تهران
    اسفند 16, 1399 6:08 ق.ظ

    دفترفيلمسازي صفت فيلم (سعيد–رضاصفت)بهترين وفعالترين دفترتوليد فيلم در تهران انتخاب شد . آدرس خ انقلاب بالاتراز سينمافردوسي كوچه شكوه

    پاسخ
  • این فایل صوتی آخر لامصب ناگهانی با صدای انکرالاصوات تحریر زد زهره ترک شدم – لامصب یواشتر

    پاسخ
  • کسانی که احساس میکنن با تمرین میتونن صداشونو بهتر کنن و به کمک نیاز دارن در واتساپ یک ویس به این شماره ارسال کنن حتما راهنمایی میکنیم در هرسبکی باشد 09909818579 یزدانی هستم

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب
    من قدرت صدام خوبه وجنس صدامو خیلیا تعریف کردن
    فقط تمرین اصولی و حرفه ای چهچه رو بلد نیستم البته تمرین ها ها رو ب خواهرزاده ام گفتم انجام داد ۹سالشه الان یجوری چهچه میزنه کیف میکنن همه.
    میتونین منو هم راهنمایی کنین چهچه بزنم حرفه ای

    پاسخ
  • من خیلی دوست دارم بخونم خودمم تا یک حدی پیش رفتم ولی احساس میکنم دارم اشتباه مسیر رو میرم جلو اگر دوست داشتید تجربه هاتون تو این زمینه رو با منم در میون بگذارید متشکرم از لطفتون 🌹🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.