خانه / مطالب متنوع دیگر / یادگیری کدام ساز راحت است؟ (از زبان کارشناسان)
در حال نواختن

یادگیری کدام ساز راحت است؟ (از زبان کارشناسان)

تئوری-موسیقی

آیا به موسیقی علاقه دارید، اما از شروع می ترسید؟ با ما همراه باشید و با 5 ساز آسان آشنا شوید. به اشتباه تصور می شود یادگیری نواختن یک ساز در بزرگسالی، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. این ایده که یادگیری موسیقی باید در اوایل زندگی اتفاق بیفتد، بسیاری از افراد را از بررسی مهارت های موسیقیایی خود باز داشته است. خبر خوب این است که برای یادگیری هرگز دیر نیست! در حقیقت، یادگیری موسیقی در بزرگسالی مزایای بسیاری دارد مانند مزایای ذهنی، اجتماعی و حتی جسمی. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در ادامه پنج مورد از ساده ترین آلات موسیقی برای یادگیری را معرفی خواهیم کرد.

آسان ترین سازها برای یادگیری کدامند؟

در پاسخ به این پرسش می توان به گوزن، سازدهنی، بونگو، پیانو و گلونک پیپل اشاره کرد. یادگیری این سازها برای یک بزرگسال ساده و قابل دسترس است.

1- یوکللی

این ساز ارزان قیمت و فوق العاده سرگرم کننده، یکی از در دسترس ترین سازهای موجود است. با وجود تنها چهار سیم (به جای شش سیم گیتار)، می توانید به سرعت آکوردهای ساده را یاد بگیرید و در عرض چند هفته برخی از آهنگ های مورد علاقه خود را بنوازید. همچنین اگر بخواهید پس از این ساز به دنبال گیتار بروید، تجربه یادگیری آسان تری خواهید داشت.

یوکللی ساز کوچکی است اما تنها با تعداد انگشت شماری از آکوردها، می توانید برخی از آهنگ های مورد علاقه خود را بنوازید و با دوستان خود یک آهنگ بسازید. از Ukulele می توان تقریبا در هر ژانری از موسیقی استفاده کرد. برای آشنایی با اصول این ساز اهل هاوایی تنها چند جلسه کافی است و از نظر بسیاری از افراد فشار دادن سیم های آن آسانتر از گیتار استیل است.

چرا یوکللی یاد بگیریم؟

  • مقرون به صرفه است: شما می توانید یک یوکللی با کیفیت را زیر 100 دلار خریداری کنید.
  • قابل حمل است: بنابراین می توانید هنگام مسافرت آن را با خود حمل کنید یا حتی به پارک ببرید.
  • آسان است: برای نواختن این ساز به انگشتان قدرتمندی به اندازه گیتار نیاز ندارید.
  • همه کاره است: شما می توانید هر آهنگی را فقط با چند آکورد اجرا کنید.

یوکلله

2- هارمونیکا یا سازدهنی

با این ساز می توانید انواع سبک های موسیقی مانند بلوز، جاز، راک، فولکلور یا کانتری را بنوازید. یک ساز عالی که برای شروع یادگیری آن نیازی به دانستن چیزهای زیادی نیست- به نظر می رسد ایجاد صدای بد با سازدهنی ممکن نیست!

از این گذشته، سازدهنی براحتی قابل حمل است- شما می توانید آن را در هر مکان و هر زمان حمل و تمرین کنید. چه بخواهید مانند باب دیلن موسیقی فولک بنوازید و چه مانند Toots Thielemans موسیقی جاز و بلوز اجرا کنید، این ساز برایتان مناسب خواهد بود!

چرا سازدهنی یاد بگیریم؟

  • قابل حمل است: به معنای واقعی کلمه می توانید این ساز را در جیب خود بگذارید.
  • پر کاربرد است: سازی که می توانید تقریبا همه جا آن را بنوازید.
  • سبک خاصی دارد: اگر عاشق بلوز و جاز هستید، باید سازدهنی یاد بگیرید!
  • شروع یادگیری رایگان

هارمونیکا

3- بونگوس

اگر طرفدار سالسا هستید، ممکن است bongos ساز شما باشد. منشا بونگوس از کوبا است و از دو درام بهم پیوسته تشکیل می شود. این ساز گزینه ساده تری از یک کیت درام کامل است اما می تواند تجربه یکسانی را فراهم کند. نواختن بونگوس، حتی بدون هیچ دانش فنی، سرگرم کننده است. گرچه تسلط بر آن دشوار است، اما این ساز یکی از آسان ترین آلات موسیقی برای یادگیری اصول اولیه است.

بهترین قسمت یادگیری bongos این است که یک ساز واقعا پرکاربرد است. یادگیری نواختن آن به معنای پیوستن به یک گروه درام، عضویت در یک گروه سالسا و غیره است. علاوه بر این موارد، یادگیری آن در اجرای ریتم به شما کمک می کند و شما می توانید از این مهارت در سازهای دیگر استفاده کنید.

چرا بونگوس یاد بگیریم؟

  • ریتمیک است: یادگیری یک ساز کوبه ای مانند bongos ریتم شما را بهبود می بخشد، این مهارتی است که می توانید از آن در یادگیری سایر سازها استفاده کنید.
  • پرکاربرد است: هر باندی به یک درامر احتیاج دارد و داشتن ریتم عالی می تواند شما را به عضو بالقوه هر گروهی تبدیل کند.
  • قابل حمل است: حمل بونگوس در پشت ماشین یا زیر بازوی آسان است.

بونگوس

چه سازی یاد بگیریم؟ (انواع ساز و 7 نکته انتخاب مناسب)

4- پیانو

ممکن است پیانو پیچیده به نظر برسد – زیرا شما باید یاد بگیرید همزمان از هر دو دست خود به طور هماهنگ استفاده کنید – اما در واقعیت پیانو یکی از آسان ترین سازهای موسیقی برای یادگیری است.

یادگیری نواختن پیانو پایه یادگیری سازهای دیگر را ایجاد می کند. وقتی خواندن نت های پیانو را یاد می گیرید، این مهارت را پیدا می کنید که نت هر ساز غربی دیگر را بخوانید. علاوه بر این، اصطلاحات و مفاهیم موسیقی آموخته شده در پیانو اصطلاحات جهانی هستند که بعدا به شما به عنوان یک نوازنده کمک می کنند.

از آنجا که نت ها روی پیانو در جلوی شما گذاشته می شوند، درک آن می تواند از بسیاری از سازها آسان تر باشد. اگرچه ممکن است در نواختن نت ها دچار اشتباه شوید، اما هرگز نمی توانید مانند سایر سازها فالش نوازی کنید. به عبارت دیگر، نیازی نیست که نگران باشید مانند کاری که با سازهایی مانند ویولن انجام می دهید. علاوه بر این، به دلیل محبوبیت زیاد این ساز، منابع بسیاری برای یادگیری در اختیار شما خواهند بود!

چرا پیانو یاد بگیریم؟

  • مفید است: آشنایی با نحوه نواختن پیانو و خواندن نت های آن یکی از مهارت های مفید به عنوان یک نوازنده محسوب می شود، زیرا باعث افزایش هماهنگی و بهبود مهارت های تئوری موسیقی شما که پایه و اساس یک عمر موفقیت در این رشته است خواهد شد.
  • همه کاره است: شما می توانید تقریبا هر موسیقی را از پاپ گرفته تا راک و کلاسیک با پیانو اجرا کنید.
  • زیبا است: کمتر سازی به اندازه پیانو فریبنده است و یادگیری نواختن آن ساعت ها شما را به خود مشغول می کند.
  • شروع یادگیری رایگان

پیانو

5- گلوکن اشپیل

آموزش این ساز در بسیاری از کشورها از مدارس ابتدایی آغاز می شود. به نظر می رسد گلوکن اشپیل بسیار شبیه نسخه کوچکتر زیلوفون باشد، اما میله های آن به جای چوب از فلز ساخته شده اند و صدایی زیر و شادی را تولید می کنند. یادگیری این ساز راهی عالی برای ارتباط با کودک و نوازنده درون شما خواهد بود.

چرا glockenspiel یاد بگیریم؟

  • پرکاربرد است: سازی عالی برای ملحق شدن به یک گروه موسیقی است.
  • همه کاره است: گلوکن اشپیل در بسیاری از سبک های مختلف موسیقی، از رپرتوار گروه نمایش گرفته تا ارکسترال، و حتی برخی از آهنگ های راک استفاده می شود.
  • آسان است: یکی از ساده ترین سازها برای یادگیری محسوب می شود.
  • مفید است: یادگیری آن به شما کمک می کند تا با تئوری موسیقی آشنا شوید و ریتم و مقیاس وسترن را بیاموزید. اگر بعدا تصمیم بگیرید ساز دیگری مانند پیانو را یاد بگیرید، آشنایی با گلوکن اشپیل برایتان مزیت محسوب می شود.

گلوکن اشپیل

سخت ترین سازهای موسیقی برای یادگیری

6- گیتار

کلاسیک، آکوستیک و الکترونیک، سه نوع مختلف گیتار است که مزایای متفاوتی را نیز ارائه می دهند. نواختن گیتار جزو آسان ترین ها در موسیقی ست که ما پیشنهاد می کنیم با گیتار کلاسیک شروع کنید.

لازم نیست اولین گیتار شما صرفا بهترین یا گرانترین گیتار باشد؛ فقط کافیست سازی را انتخاب کنید که بتوانید هر موقع که می خواهید آن را بردارید و تمرین کنید. از طرف دیگر حواستان باشد اگر گیتارهای ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند آنها را انتخاب نکنید. اگر کار کردن با گیتار برایتان سخت و ناامید کننده باشد احتمالا کمتر به آن پایبند می شوید و انگیزه تان را برای یادگیری از دست می دهید. قبل از خرید گیتار الکتریک این 6 نکته ی مهم را بخوانید

در حال نوشتن آهنگ و ترانه 3

راحت ترین ساز از زبان یک کارشناس حرفه ای

  • کافی است پیانو را با سازی مانند ساکسیفون مقایسه کنید چه کسی می داند آن همه دکمه چه کاری انجام می دهند. اما در پیانو نت ها قابل مشاهده هستند.
  • نت ها به ترتیب از پایین ترین به بالاترین مرتب می شوند.
  • هر نت را می توان دقیقا در یک نقطه اجرا کرد این را با گیتار که می توان هر نت را با چهار تار مختلف نواخت مقایسه کنید.
  • لحن صدا در پیانو از همان ابتدا مشکلی ندارد در حالیکه سال ها طول می کشد یک ویولونیست به لحن صحیح دست پیدا کند.
  • نواختن پیانو معمولا دردناک نیست در حالیکه انگشتان یک گیتاریست معمولا پینه دارند.

تقریبا هر کسی می تواند یک پیانو بردارد و چند نت یا آکورد بنوازد. من یک گیتاریست هستم و می دانم که افراد برای اینکه بتوانند دستان لرزان خود را به شکل آکورد G در آورند متحمل چه سختی می شوند!

کدام ساز را انتخاب کنیم؟

یادگیری نحوه نواختن یک ساز موسیقی در بزرگسالی به اندازه ای که به نظر می رسد ترسناک نیست. ده ها ساز وجود دارند که برای شروع کار ساده و آسان هستند. گرچه گزینه های ذکر شده در بالا ممکن است آسان ترین سازها برای یادگیری باشند، اما نیازی به محدود کردن خود به آنها نیست!

اصول یادگیری موسیقی (آموزش 3 گام ساده)

هر سازی را که انتخاب کنید، در نهایت برایتان آسان و طبیعی خواهد شد، به شرطی که واقعا درگیر یادگیری باشید و از یک مربی (استاد) خصوصی کمک بگیرید. خوشبختانه امکان ارتباط آنلاین با استاد نیز وجود دارد. به این ترتیب به راحتی می توانید یادگیری یک ساز را شروع کنید. حتی در دوران همه گیری!

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست