خانه / فیلم / لیست قطعی بهترین فیلم های دنیا در سال 2015+ لینک دانلود
بهترین فیلم های 2015

لیست قطعی بهترین فیلم های دنیا در سال 2015+ لینک دانلود

سال 2015 یکی از پربارترین سالها که در آن فیلم های بینظیری ساخته شده است و از این نظر در این مطلب کار راحتی پیش رو داریم! در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های دنیا در سال 2015 پرداخته شده است. اگر به فیلم های سینمایی علاقمند هستید، به شما توصیه می کنیم که این فیلم های جذاب را از دست ندهید.

5 نکته درباره فیلم های برتر سال 2015

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • اگر فیلمی می خواهید که مناسب تماشا با خانواده باشد، برای تست آن، نام فیلم را در این سایت وارد کنید تا به شما بگوید فیلم مناسب تماشا به صورت خانوادگی هست یا خیر؟
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم فیلم را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

20 فیلم برتر دنیا در سال 2015

20- مریخی (The Martian)

مریخی (The Martian)

  • ژانر: علمی-تخیلی/ماجراجویی
  • امتیازها: IMDb 8، امتیاز گوگل 93وRotten Tomatoes 91
  • جوایز دریافتی : این فیلم چندین جایزه دریافت کرد ، از جمله جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم سینمایی – موزیکال یا کمدی ، هفت نامزدی در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ، از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای گودارد ، و جایزه بلند هوگو در سال 2016 برای بهترین ارائه دراماتیک.
  • دانلود

مریخی یک فیلم علمی تخیلی اثر ریدلی اسکات است که با استقبال گسترده ای از سوی منتقدان روبرو شد. داستان این فیلم در مورد فضانوردی بنام مارک واتنی است که پس از یک طوفان شن در سیاره ی مریخ گیر می افتد و مجبور می شود با استفاده از علم و دانش خود زنده بماند. از طرفی از ناسا می خواهد تا برای نجات او کاری کند. شاید این فیلم از لحاظ علمی کاملاً دقیق نباشد اما بدون شک یک فیلم سرگرم کننده و جذاب است.

فیلم مریخی سرگرم کننده و الهام بخش است و نشان می دهد که زنده ماندن در شرایط سخت، با نبوغ انسان و همچنین عزم راسخ امکان پذیر است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال های اخیر بشمار می آید.

19- هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)

هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)

  • ژانر: وسترن/درام
  • امتیازها: IMDb 7.8، امتیاز گوگل 89وRotten Tomatoes 74
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین موسیقی اصلی دریافت کرد. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن (لی) و بهترین فیلمبرداری (رابرت ریچاردسون) شد.
  • دانلود

کوئنتین تارانتینو نویسنده و کارگردان این فیلم زیبا و به یادماندنی است. هشت نفرت انگیز مجموعه ای از شخصیت های رنگارنگ و خشن را در کنار هم قرار می دهد و فضایی به یادماندنی خلق می کند. تارانتینو با ساختن این فیلم نشان داد که در کار خود استاد است. دیالوگ، فیلمبرداری و فیلمنامه نویسی پیچیده همه و همه موجب ساخت این فیلم جذاب و به یاد ماندنی شده اند.

داستان این فیلم مربوط به دوران پس از جنگ داخلی آمریکا است و حول هشت فردی می گذرد که در طی اتفاقاتی مجبور می ‌شوند برای مدتی در یک مهمانسرا کنار هم بمانند. این مسئله باعث بوجود آمدن اتفاقات جالبی میان این هشت نفر می‌ شود. این فیلم دارای مفاهیم سیاسی، جنسی و نژادی مختلفی است. آثار تارانتینو به هیچ عنوان کسل کننده نیستند و شما بعد از دیدن این فیلم متوجه این امر خواهید شد.

18- مستقیم از کامپتن (Straight Outta Compton)

مستقیم از کامپتن (Straight Outta Compton)

  • ژانر: درام/جنایی
  • امتیازها: IMDb 7.8، امتیاز گوگل 92وRotten Tomatoes 89
  • جوایز دریافتی : توسط هیئت بررسی ملی به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال 2015 انتخاب شد و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شد.
  • دانلود

داستان این فیلم در مورد گروه موسیقی N.W.A است که کار خود را با سبک گنگستا رپ در سال 1986 آغاز کردند. این سبک در مورد مفاهیمی همچون مبارزه با پلیس و استعمال مواد مخدر است. گروه N.W.A از چند جوان سیاهپوست تشکیل شده بود که جزء اولین سبک های موسیقی هیپ هاپ بودند و در مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسیدند. این فیلم، داستان این گروه از زمان تاسیس تا رسیدن به شهرت را روایت می کند.

در حقیقت هدف اعضای گروه این بود که بتوانند زندگی سخت اجتماعی خود و محدودیت ها و احساسی که نسبت به شرایط اجتماعی دارند را در قالب موسیقی رپ به تصویر بکشند و در این زمینه بسیار موفق هم بودند.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

17- بیگ شورت (The Big Short)

بیگ شورت (The Big Short)

  • ژانر: کمدی/درام
  • امتیازها: IMDb 7.8، امتیاز گوگل 92وRotten Tomatoes 89
  • جوایز دریافتی : این فیلم علاوه بر نامزدهای بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بیل) و بهترین تدوین فیلم ، برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.
  • دانلود

داستان این فیلم در مورد حباب اقتصادی ایجاد شده در سال های 2007 تا 2010 است. در این فیلم از چندین اصطلاح سخت اقتصادی استفاده می شود که بسیاری از افراد با آنها آشنایی ندارند. The Short Short موضوعی پیچیده دارد و در همین حین مقداری طنز سیاه به آن تزریق شده است. ممکن است در پایان فیلم به طور کامل درک نکنید که رکود بزرگ چگونه رخ داده است اما بینش کافی را در این رابطه بدست خواهید آورد.

رکود بزرگ و نگرانی های اقتصادی ناشی از آن، بر بسیاری از فیلم های دهه 2010 تأثیر گذاشته است. اگرچه بسیاری از فیلم ها سعی می کنند که این موضوع را عادی جلوه دهند اما بیگ شورت آن را بصورت یک فاجعه نشان می دهد و مخاطب خود را درگیر موضوع می کند. در این فیلم با استفاده از زبان کمدی به توضیح موضوعات پیچیده و جدی پرداخته شده است و همین امر آن را برای مخاطب خود جذاب می کند.

16- کرید (Creed)

کرید (Creed)

  • ژانر: ورزش/درام
  • امتیازها: IMDb 7.6، امتیاز گوگل 91وRotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : استالونه برای بازی خود نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد ، این اولین نامزدی او برای اسکار پس از فیلم اصلی بود. او همچنین برنده جایزه National Board of Review برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، جایزه منتقدین برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم سینمایی شد.
  • دانلود

کرید یک فیلم ورزشی نادر و بی نظیر است. داستان این فیلم پیرامون پسری بنام آدونیس جانسون می چرخد که هرگز پدر مشهور خود آپولو کرید را ندیده چون او قبل از بدنیا آمدن فرزندش از دنیا رفته است. با اینحال بوکس در خون آدونیس جانسون است. آدونیس به فیلادلفیا می ‌آید و از راکی بالبوآ که دوست پدرش بوده می خواهد مربی ‌اش شود.

زمانی که راکی اراده و قدرت این پسر را می بیند، به آموزش او راضی می‌ شود. رایان کوگلر با ساخت این فیلم ثابت کرد یکی از هیجان انگیزترین کارگردانان دوران معاصر است. او هرگز تمرکز خود را بر بخش احساسی داستان از دست نمی دهد و در عین حال صحنه های مبارزه را به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش می گذارد.

15- سیکاریو (Sicario)

سیکاریو (Sicario)

  • ژانر: جنایی/ هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 7.6، امتیاز گوگل 88وRotten Tomatoes 92
  • جوایز دریافتی : این فیلم نامزد بهترین فیلمبرداری ، بهترین موسیقی متن اصلی و بهترین تدوین صدا در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شد. همچنین نامزدهای بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی فیلم را به دست آورد.
  • دانلود

این فیلم داستانی در مورد دنیای تیره و تار مرز آمریکا و مکزیک است. ماجرای سیکاریو از این قرار است که یک مامور اف ‌بی ‌آی به اسم کیت میسر برای دستگیری رییس یکی از کارتل ‌های بزرگ مکزیک مامور می شود. این کارتل بر بخش ‌هایی از کشور حکمرانی می‌ کند و با آویزان کردن جنازه‌‌ ها از پل ‌های شهر، رعب و وحشت فراوانی ایجاد می نماید. در این میان کیت هم برای موفق شدن، دست به روش‌ های به همین اندازه ترسناک و خارج از قانون می ‌زند.

فیلمبرداری این فیلم فوق العاده است. مرز جنوبی ایالات متحده تابحال به این اندازه بکر و در عین حال پیش بینی شده به نظر نمی رسید. سیکاریو برخی واقعی های تلخ ترسناک را بطور کاملا مستقیم، به نمایش می گذارد. این فیلم بسیار شگفت انگیز است و تماشای آن به تمام دوستداران فیلم های سینمایی توصیه می شود.

14- او تعقیب می ‌کند (It Follows)

او تعقیب می ‌کند (It Follows)

  • ژانر: ترسناک/هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 6.8، امتیاز گوگل 74وRotten Tomatoes 95
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم آستین شد.
  • دانلود

او تعقیب می کند یک فیلم ترسناک خلاق و میخکوب کننده است. این فیلم ترسناک با نوآوری های خود چیزی را خلق کرد که در اغلب آثار سینمایی دیده نمی شد. داستان آن درباره دختری است که مورد نفرین قرار می گیرد و یک هیولا او را دنبال می کند. او باید این نفرین را به شخص دیگری منتقل کند در غیر اینصورت هیولا او را میکشد.

دیوید میچل کارگردان این فیلم توانست با استفاده از فضاسازی حرفه ای و موسیقی مدهوش کننده، وحشت را در ثانیه به ثانیه ی فیلم بوجود بیاورد. این فیلم در عین جذابیت ساده است و چیزی برای رمزگشایی وجود ندارد. در انتهای فیلم مشخص می شود که کاراکترها ممکن است مجبور شوند تا پایان عمر خود (چه کوتاه و چه بلند)، با این هیولا زندگی کنند.

13- پشت و رو (Inside Out)

پشت و رو (Inside Out)

  • ژانر: خانوادگی
  • امتیازها: IMDb 8.1، امتیاز گوگل 89وRotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : این فیلم جوایز و نامزدهای متعددی را دریافت کرد ، از جمله جایزه BAFTA ، جایزه گلدن گلوب ، جایزه منتقدین ، ​​جایزه Annie ، جایزه ماهواره ای و جایزه اسکار بهترین انیمیشن.
  • دانلود

پیکسار که سابقه ی ساخت بهترین انیمیشن ها و پرطرفدارترین فیلم ها را دارد، در اوایل دهه 2010 کم کارتر از همیشه بنظر می رسید. اما با ساخت انیمیشن پشت و رو ثابت کرد که هنوز هم مثل گذشته عملکرد فوق العاده ای دارد. این انیمیشن از سوی منتقدان، بعنوان کامل ترین ساخته ی پیکسار شناخته شد.

پشت و رو یک انیمیشن کامل است و محدودیت سنی ندارد. این انیمیشن می تواند مخاطب خود را به خنده یا گریه وادار کند. علاوه بر این حاوی پیام های بسیار شگفت آور و تکان دهنده ای است که در دیگر فیلم های کودکانه پیدا نمی شود. سطح این انیمیشن از هر لحاظ بالاست و لیاقت این را دارد که در کنار آثار ماندگاری همچون داستان اسباب بازی و جستجوی نمو رتبه بندی شود.

12- جنگ ستارگان: نیرو بر می ‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)

جنگ ستارگان: نیرو بر می ‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)

  • ژانر: علمی-تخیلی/اکشن
  • امتیازها: IMDb 7.8، امتیاز گوگل 80وRotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی : این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد ، از جمله پنج نامزدی در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار و چهار نامزدی در شصت و نهمین دوره جوایز فیلم اسکار بریتانیا ، جایی که جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری را از آن خود کرد.
  • دانلود

بسیاری از طرفداران کشهکشان، مدت ها منتظر بازگشت این فیلم زیبا در شکلی زیباتر و غنی تر بودند. فیلم جنگ ستارگان سال 2015، تمام قواعد هنری و تجاری هالیوود را شکست و مورد استقبال مخاطبان زیادی واقع شد. این فیلم علاوه بر حالت نوستالژیکی، شخصیت های جدید را در خط مقدم قرار می دهد و بدون شک شایستگی قرار گرفتن در این لیست را دارد.

این فیلم فروش بی سابقه ای داشت و در حال نزدیک شدن به رکورد تایتانیک و آواتار است. اگر شما هم از طرفداران فیلم های کهکشانی هستید، توصیه می کنیم که این فیلم جذاب را از دست ندهید.

11- اسپات ‌لایت (Spotlight)

اسپات ‌لایت (Spotlight)

  • ژانر: درام/تاریخی
  • امتیازها: IMDb 8.1، امتیاز گوگل 89وRotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : Spotlight برنده جایزه اسکار بهترین فیلم ، به همراه بهترین فیلمنامه اصلی ، از مجموع 6 نامزدی شد ، و این اولین برنده بهترین فیلم از زمان بزرگترین نمایش روی زمین (1952) است که تنها یک اسکار دیگر برنده شده است. این فیلم همچنین برنده جایزه انجمن بازیگران سینما برای بازی درخشان توسط بازیگران در فیلم سینمایی شد.
  • دانلود

داستان این فیلم در مورد تحقیق و بررسی نویسندگان بخش اسپات ‌لایت روزنامه‌ ی بوستون گلوب است که برای کلیسای کاتولیک بحران بزرگی به وجود آورد. این خبرنگاران شروع به بررسی اتهامات آزار و اذیت جنسی کلیسای کاتولیک می کنند و متوجه می شوند که بالاترین اشخاص دولتی و دینی بوستون، سال ها به مخفی کاری پرداخته اند.

این فیلم هرگز شما را خسته نمی کند و مخاطب خود را به دنیای روزنامه نگاران می کشاند. اسپات ‌لایت در مورد تراژدی قربانیان نیست و همه چیز با اسناد و مدارک پیش می رود. این فیلم نکاتی را یادآوری می کند که هرگز نباید از آنها غافل شد.

10- کارول (Carol)

کارول (Carol)

  • ژانر: رمانتیک/درام
  • امتیازها: IMDb 7.2، امتیاز گوگل 88وRotten Tomatoes 94
  • جوایز دریافتی : این فیلم افتخارات زیادی از جمله پنج نامزدی جایزه گلدن گلوب ، شش نامزدی اسکار و نه نامزدی جایزه بفتا را دریافت کرد. و همچنین پنج جایزه دوریان و جوایز از طرف منتقدان فیلم نیویورک ، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس و انجمن ملی منتقدان فیلم.
  • دانلود

با تماشای فیلم کارول، کمدی های رمانتیک گذشته را فراموش می کنید چون این فیلم یکی از عاشقانه ترین فیلم های سال 2015 است. داستان این فیلم در مورد آشنایی دو زن در نیویورک در دهه ی 50 است. دختر جوانی به اسم ترزا کارمند یک فروشگاه در منهتن است و با کارول که در ازدواج ناموفقی گرفتار شده است، آشنا می ‌شود.

با گذشت زمان رابطه ی این دو عمیق تر می شود و به عشق تبدیل می گردد. اما کارول برای جدا شدن از همسرش با موانع زیادی روبرو می شود. همسر کارول از رابطه ی او و ترزا باخبر می شود و از همجنس گرایی اش برای گرفتن حضانت فرزندان استفاده می کند. فیلم کارول گاهی هیجان انگیز و گاهی ناراحت کننده است و یک داستان منحصر به فرد در مورد همجنسگرایی می باشد و آن را به عنوان یک نبرد سخت نشان می دهد.

9- اتاق (Room)-پیشنهاد من

اتاق (Room)

  • ژانر: درام/هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 8.1، امتیاز گوگل 89وRotten Tomatoes 93
  • جوایز دریافتی : در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ، روم چهار نامزد از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد. لارسون برنده انجمن بازیگران فیلم ، بفتا ، گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر زن شد.
  • دانلود

اتاق یکی از هراس انگیزترین فیلم های موجود در این لیست است. این فیلم متکی به خشونت فوق العاده یا هیولای ترسناک نیست و فقط در مورد تلاش مادر و پسری (بنام جک) برای فرار از داخل اتاقی کوچک و بدون پنجره است. مادر این پسر مثل هر مادر دیگری با تمام عشق از فرزندش مراقبت می‌ کند و سعی دارد تا محیط امن و خوشحال برای او فراهم کند. این در حالیست که آنها داخل اتاقی کوچک و بدون پنجره زندانی شده‌ اند. جک در مورد محیط بیرون کنجکاوی می کند و مادر او به فرار فکر می‌ کند. این درحالی است که آنها نمی ‌دانند وحشت واقعی در بیرون از اتاق است.

اتاق یک فیلم پر محتوا و غنی است و یکی از بهترین فیلم های سال 2015 محسوب می شود. این فیلم دارای یک داستان فوق العاده انسانی در مورد غلبه بر سختی های مشقت بار و تلاش برای ساختن یک زندگی کاملاً جدید برای خود است.

8- بازگشته (The Revenant)

بازگشته (The Revenant)

  • ژانر: وسترن/درام
  • امتیازها: IMDb 8، امتیاز گوگل 88وRotten Tomatoes 78
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده سه جایزه گلدن گلوب و پنج جایزه بفتا از جمله بهترین فیلم در هر دو نمایش شد. در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ، این فیلم 12 نامزد از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هاردی) را دریافت کرد.
  • دانلود

بازگشته یک فیلم حماسی و جاه طلبانه است و همین امر آن را از دیگر فیلم های سینمایی متمایز می کند. این فیلم از رمان بازگشته اثر مایکل پانک اقتباس شده است. فیلمبرداری این فیلم در نوع خود بینظیر است و تنها با استفاده از نور طبیعی، مناطق دورافتاده ی آمریکا و بازی فوق العاده ی لئوناردو دی کاپریو را به نمایش می گذارد.

داستان این فیلم در مورد یک گروه شکارچی است که با سرپرستی یک تاجر پوست به شکار می ‌روند. اما به علت دزدیده شدن یک دختر سرخپوست توسط دو نفر از آنها، با حمله سرخپوست‌ ها مواجه می گردند و بسیاری از آنها در این حمله کشته می‌ شوند.

7- نارنگی (Tangerine)

نارنگی (Tangerine)

  • ژانر:کمدی/درام
  • امتیازها: IMDb 7.1، امتیاز گوگل 76وRotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده ی جایزه ی فیلم مستقل گاتهام شد.
  • دانلود

نارنگی می تواند یکی از مهمترین فیلم های ساخته شده در سال 2015 باشد. این فیلم به خاطر مشکل بودجه، بطور کامل توسط آیفون 5s تصویر برداری شد و همین امر به یکی از ویژگی های آن تبدیل گردید. این یک فیلم درام-کمدی است و داستان آن درمورد دختری به نام سیندی است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

او پس از بازگشت از زندان متوجه می شود که نامزدش در طول این مدت به او خیانت کرده است. به این ترتیب او به همراه بهترین دوستش الکساندرا، سعی می کند که از حقیقت باخبر شود. این فیلم صحنه های متنوعی دارد اما هرگز حس شوخ طبعی خود را از دست نمی دهد و به همین دلیل تمام افراد می توانند بخوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

استفاده از یک تلفن هوشمند برای فیلمبرداری نه تنها تاثیر منفی روی این فیلم نداشت، بلکه به زیبایی ظاهری آن نیز افزود.

6- آنومالیسا (Anomalisa)

آنومالیسا (Anomalisa)

  • ژانر: رمانتیک/درام
  • امتیازها: IMDb 7.3، امتیاز گوگل 80وRotten Tomatoes 92
  • جوایز دریافتی : این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن بلند شد. این فیلم همچنین نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم بلند انیمیشن و پنج جایزه آنی شد.
  • دانلود

آنامالیسا از جمله انیمیشن هایی ست که برای بزرگسالان ساخته شده است. این انیمیشن در مورد مفاهیم روانشناختی بزرگسالان است و لایه های کودکانه آثار پیکسار در آن دیده نمی شود. داستان آن در مورد مرد افسرده ای به نام مایکل استون است که از زندگی ناامید شده است و همه چیز برای او یکنواخت و تکراری بنظر می رسد. مایکل در یک سفر کاری با زنی به نام لیزا آشنا می شود که برای او منحصر بفرد و متفاوت است.

موضوع کلی این فیلم در مورد انزوا و تنهایی است که بسیاری از افراد در دوران میانسالی آن را تجربه می کنند. مایکل استون برای تولد پسرش یک عروسک ژاپنی هدیه می دهد و نشان می دهد که او با کسانی که دوست دارد، ارتباط برقرار می کند. اگرچه مایکل استون یک شخصیت انیمیشنی است اما یکی از کامل ترین و انسانی ترین شخصیت های دهه 2010 بشمار می آید.

5- استیو جابز (Steve Jobs)

استیو جابز (Steve Jobs)

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.2، امتیاز گوگل 84وRotten Tomatoes 85
  • جوایز دریافتی : وینسلت برنده جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و سورکین برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلمنامه در هفتاد و سومین گلدن گلوب شد.
  • دانلود

فیلم استیو جابز سه لحظه حیاتی از زندگی بنیانگذار اپل را به تصویر می کشد. اگرچه برخی از صحنه های موجود در این فیلم ممکن است ساختگی باشند اما تمام اطلاعات و حقایق موجود در آن واقعی هستند. این فیلم در حقیقت یک بیوگرافی است که بسیار منسجم و بلند پروازانه ساخته شده است.

استیو جابز یک فیلم تمام عیار و عالی است. این فیلم هر آنچه را که باید درباره جابز بدانید به شما می گوید تا بفهمید که او در زندگی اش چه کارهایی انجام داده است و چرا. استیو جابز یک فیلمنامه قدرتمند از آرون سورکین و کاری از دنی بویل است که شایستگی دریافت جوایز بیشماری را دارد.

4- پسر شائول (Son of Saul)

پسر شائول (Son of Saul)

  • ژانر: جنگی/درام
  • امتیازها: IMDb 7.5، امتیاز گوگل 73وRotten Tomatoes 96
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار شد. این فیلم همچنین برنده گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد.
  • دانلود

پسر شائول یک فیلم هولوکاست محور و جذاب است. طراحی صدا و فیلمبرداری همگی طوری طراحی شده اند که بخوبی کابوس کار در اردوگاه های اجباری را به تصویر می کشند. داستان این فیلم در مورد مردی ست که عضو گروهی از یهودی‌ هایی است که مجبورند زیر فرمان نازی ‌ها در ماشین‌ های بزرگ نابودی جنازه ‌ها کار کنند. این مرد روزی در یکی از کوره ‌های جنازه‌ سوزی با جسد پسربچه ‌ای مواجه می شود و تلاش می ‌کند تا جنازه‌ ی او را از آتش دور کند و با مراسم شایسته‌ تری به خاک بسپارد.

پسر شائول یک فیلم فراموش نشدنی است و بر احساسات بیننده تاثیر زیادی می گذارد.

3- ققنوس (Phoenix)

ققنوس (Phoenix)

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.3، امتیاز گوگل 81وRotten Tomatoes 98
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده بهترین فیلم خارجی زبان از منتقدان فیلم مرکزی اوهایو شد.
  • دانلود

ققنوس می تواند تصویری روشنگر از بازآفرینی پس از جنگ جهانی دوم و همچنین یک تریلر پرتنش با محوریت هویت باشد. داستان این فیلم درباره‌ ی یک خواننده‌ یهودی آلمانی به نام نلی است که صورتش به خاطر زخم گلوله تغییر کرده است اما توانست از کمپ‌ های کار اجباری نازی‌ ها زنده بیرون بیاید. صورت نلی بعد از جراحی پلاستیک، تغییر می کند به گونه ای که با چهره ی قبلی اش متفاوت است و شوهرش نمی تواند او را بشناسد. نلی هویت خود را مخفی نگه می دارد تا بفهد که آیا مردی که زمانی عاشق ‌اش بوده است او را به نازی‌ ها لو داده یا نه.

این فیلم بسیار غنی و پرمحتوا است و تماشای آن به طرفداران فیلم های سینمایی توصیه می شود. پایان متفاوت این فیلم دلخراش، ساعت ها ذهن شما را درگیر می کند.

2- اکس ماکینا (Ex Machina)

اکس ماکینا (Ex Machina)

  • ژانر: علمی-تخیلی/هیجان انگیز
  • امتیازها: IMDb 7.7، امتیاز گوگل 89وRotten Tomatoes 92
  • جوایز دریافتی : این فیلم برنده بهترین جلوه های بصری در اسکار شد.
  • دانلود

داستان این فیلم از این قرار است که اسمیت برنامه‌ نویس یک شرکت بزرگ اینترنتی به عنوان جایزه‌ ی برنده شدن در یک مسابقه، می ‌تواند یک هفته را در ویلای اختصاصی رییس شرکت که بیتمن نام دارد، سپری کند. اسمیت به محض ورود به آنجا متوجه می ‌شود که بیتمن او را برای تست قابلیت‌ های جدیدترین هوش مصنوعی خود انتخاب نموده است.

پس از آن هر دو متوجه می شوند که با هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ تر از چیزی که تصور می ‌کردند، روبرو هستند. Ex Machina یک فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی است که مخاطب را به فکر فرو می برد. اگرچه این اولین فیلمی نیست که عواقب به ثمر رسیدن تکنولوژی هوش مصنوعی را در آینده نشان می دهد اما بسیار فراتر از پیش فرض های علمی تخیلی موجود است.

1- مکس دیوانه: جاده ‌ی خشم (Mad Max: Fury Road)

مکس دیوانه: جاده ‌ی خشم (Mad Max: Fury Road)

  • ژانر: اکشن/ماجراجویی
  • امتیازها: IMDb 8.1، امتیاز گوگل 92وRotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : این فیلم با دریافت 10 نامزدی اسکار در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی ، افتخارات بی شماری را دریافت کرد و بیشترین جوایز این مراسم را از آن خود کرد. با شش جایزه برای بهترین طراحی لباس ، بهترین طراحی تولید ، بهترین گریم و مدل مو ، بهترین تدوین فیلم ، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا.
  • دانلود

فیلم مکس دیوانه بهترین فیلم سال 2015 و یکی از بزرگترین آثار سینمایی ست که تا به حال ساخته شده است. این فیلم هر چیزی که از یک فیلم اکشن واقعی انتظار دارید را در خود دارد. این فیلم خارق العاده ساخته ی جورج میلز است و بهترین سکانس های اکشنی که تاکنون فیلمبرداری شده است را در خود دارد. این فیلم پر سرعت و بی توقف، از بازیگران بنامی استفاده کرده است که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را با حداقل دیالوگ منتقل می کنند.

مکس دیوانه بهترین فیلمی ست که ثابت می کند می توانید یک فیلم سرگرم کننده بسازید بطوریکه بینندگان مدت ها پس از پایان آن درباره اش بحث کنند. در این فیلم به جزئیات صحنه و لباس دقت ویژه ای شده است و می توان گفت که بسیار فراتر از فیلم های معمول هالیوودی است. مکس دیوانه توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند و موفق شد از سراسر سینماهای جهان بیش از 375 میلیون دلار کسب کند.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست