خانه / فیلم / 11 تا از بهترین فیلم های شاهرخ خان+ لینک دانلود
شاهرخ خان دوست داشتنی

11 تا از بهترین فیلم های شاهرخ خان+ لینک دانلود

در این مطلب بهترین فیلم های شاهرخ خان محبوب هندی را به شما معرفی می کنیم. این لیست گلچین بهترین فیلم های اوست که به ترتیب تاریخ تولید گردآوری شده است تا نهایت لذت را از تماشای انها ببرید.

6 نکته درباره این فیلم های شاهرخ خان

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
  • اگر فیلمی می خواهید که مناسب تماشا با خانواده باشد، برای تست آن، نام فیلم را در این سایت وارد کنید تا به شما بگوید فیلم مناسب تماشا به صورت خانوادگی هست یا خیر؟
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم فیلم را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

1-ترس (1993)- Darr

  • ژانر:  رمانتیک، هیجان انگیز
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.8 ، امتیاز گوگل 81
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه Golden Lotus
  • دانلود

ترس (1993)- Darr

کارگردان: یاش چوپرا (Yash Chopra)

بازیگران: سانی دئول (Sunny Deol)، جوهی چاولا (Juhi Chawla)، شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، آنوپام کهیر (Anupam Kher )، تنوی ازمی (Tanvi Azmi)، دالیپ تاهیل (Dalip Tahil)

کارگردن فیلم “ترس” به خوبی می دانسته که مرز بین عشق و جنون چقدر باریک است و این مساله را به شکل هنرمندانه ای در فیلمش به نمایش گذاشت. این فیلم یکی از جالب ترین آثار یاش چوپرا با موضوع عشق خشونت آمیز تا به امروز است که در آن خشونت و عقده های روانی ناشی از عشق به شکل جذابی ترسیم شده اند.

بازی متفاوت شاهرخ خان در این فیلم روند حرفه ای او را تغییر داد. نقش ضد قهرمانی که او در فیلم ترس بازی می کند هیچ وقت از نظر مخاطب دوست داشتنی نبود و هیچکس به او حق نمی داد. این نشان می دهد که شاهرخ خان چقدر خوب توانسته شخصیت منفی فیلم را از آب در بیاورد.

داستان فیلم درباره مردی است که عشق قبلی اش او را رها کرده و قصد دارد با فرد دیگری ازدواج کند. این اتفاق باعث به وجود آمدن کینه و عقده در درون او می شود. این کینه به حدی شعله ور می شود که او تصمیم می گیرد هر طور شده جلوی ازدواج دختر مورد علاقه اش با فرد دیگری را بگیرد و در این مسیر دست به کارهای جنون آمیزی می زند. عشقی که به وسواس و جنون تبدیل می شود به خوبی در این فیلم نمایش داده می شود و بیننده کاملا احساسات موجود در فیلم را می فهمد.

2-کاران آرجون (1995)- Karan Arjun

  • ژانر:  رمانتیک، اکشن
  • امتیازها: امتیاز imdb 6.8 ، امتیاز گوگل 75
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه FilmFare
  • دانلود

کاران آرجون (1995)- Karan Arjun

کارگردان: راکیش روشن (Rakesh Roshan)

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

بازیگران: شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، سلمان خان (Salman Khan)، راکهی (Rakhee)، کاجول (Kajol )، مامتا کولکارنی (Mamta Kulkarni)، امریش پوری (Amrish Puri) و آشیف شیخ (Aashif Sheikh).

فیلم سینمایی “کاران ارجون” یک درام انتقامی ساخته شده بر اساس نظریه تناسخ است. داستان از این قرار است که وقتی شوهر دورگا (با بازی راکهی) علیه ظلم و ستم دورجان سینگ (با بازی امریش پوری) اعتراض می کند، دورجان او را با بی رحمی می کشد. بعد از این اتفاق، دورگا دو پسرش کاران (با بازی سلمان خان) و آرجون (با بازی شاهرخ خان) را به تنهایی بزرگ می کند و راز قتل پدرشان را هم از بچه ها مخفی نگه می دارد.

وقتی دورجان می فهمد که دورگا زنده است تصمیم می گیرد او را هم بکشد اما کاران و ارجون جلوی او را می گیرند و در نهایت خودشان کشته می شوند. دورگا که از مرگ شوهر و فرزندانش بسیار اندوهگین است از خدا می خواهد که پسرانش را بازگرداند تا آنها بتوانند انتقام تحقیر شدن مادرشان و مرگ پدرشان را از دورجان بگیرند.

بیست سال بعد از این اتفاق، دو پسر دورگا دقیقاً شبیه وقتی که کشته شدند برمی گردند و موفق می‌شوند با کشتن دورجان سینگ انتقامشان را از او بگیرند و به قول مادرشان عمل کنند. می توان گفت که بزرگترین جذابیت این فیلم، همبازی شدن شاهرخ خان و سلمان خان در نقش دو برادر است که فیلم را بیشتر تماشایی کرده است.

3-دل دیوانه است (1997)- To Pagal Hai

  • ژانر:  کمدی، درام، موزیکال ، رمانتیک
  • امتیازها: امتیاز imdb 7
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه FilmFare بهترین بازیگر مرد
  • دانلود

دل دیوانه است (1997)- To Pagal Hai

کارگردان: یاش چوپرا (Yash Chopra)

بازیگران: شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، مادوری دیکشیت (Madhuri Dixit)، کاریشما کاپور (Karisma Kapoor)

یاش چوپرا با ساخت این فیلم موزیکال زیبا که شیامیک داور (Shiamak Davar) آن را طراحی کرده نشان داد که هنوز هم در اوج قرار دارد. داستان فیلم درباره راهول (با بازی شاهرخ خان) و نیشا (با بازی کاریشما کاپور)، دو دوست صمیمی است که با هم در یک گروه نمایشی رقص و آواز کار می کنند. از طرف دیگر، پوجا (با بازی مادوری دیکشیت) را می بینیم که یک دختر رقصنده آموزش دیده کلاسیک و به شدت رومانتیک و احساساتی است. داستان از آنجا جالب می شود که پای نیشا در حین تمرین دچار آسیب دیدگی می شود و راهول مجبور می شود به جای نیشا که نقش اصلی نمایشنامه را بازی می کرد یک نفر دیگر یعنی پوجا را بگذارد.

نیشا که در دلش و به طور مخفیانه عاشق راهول است به پوجا که قرار است جای او را بگیرد حسادت می کند. این حسادت زمانی عمیق تر می شود که او متوجه می شود که راهول عاشق پوجا شده است. در این مرحل آجی (با بازی آکشای کومار) وارد داستان می شود و با نیشا نامزد می کند.

16 تا از بهترین فیلم های ابرقهرمانی

راهول با فهمیدن این موضوع بسیار ناراحت می شود و رابطه خودش هم به هم می خورد. در نهایت می بینیم که آجی با پی بردن به احساسات واقعی پوجا و راهول نسبت به یکدیگر عشق خود را قربانی می کند و به این ترتیب فیلم پایان خوشی به خود می گیرد. در قسمتی از فیلم شاهد پلی آف رقص بین نیشا و پوجا هستیم و نیشا بدون توجه به مصدومیتش و فقط برای اینکه از پوجا کم نیاورد پا به پای او جلو می رود.

بازی بازیگران این بسیار باور پذیر است و بیننده می تواند همه احساساتی که شخصیت ها سعی در انتقالشان دارند را به خوبی و با قلب خود احساس کند. موقع دیدن فیلم حتما با نیشای عصبانی همدردی می کنید و دلتان می خواهد هر چه زودتر او به عشقش برسد! موسیقی زیبای این فیلم نیز بر جذابیت آن اضافه می کند و در نهایت همه چیز دست به دست هم می دهند تا شما یک فیلم رومانتیک جذاب و سرگرم کننده ببینید.

4-معجزه احساس (1998)- Kuch Kuch Hota Hai

  • ژانر:  رمانتیک، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.6 ، امتیاز گوگل 85
  • جوایز دریافتی:  جایزه Filmfare برای بهترین فیلم
  • دانلود

معجزه احساس (1998)- Kuch Kuch Hota Hai

کارگردان: کاران جوهر (Karan Johar)

بازیگران: شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)، کاجول (Kajol)، رانی موکرجی (Rani Mukerji)

کاران جوهر با ساخت فیلم “معجزه احساس” (که با نام “داره یه اتفاقایی میفته” هم شناخته می شود) پر سر و صدا و طوفانی وارد عرصه فیلمسازی شد. این فیلم که فیلم اول کاران جوهر است در هند و کشورهای دیگر با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خودش جلب کند.

داستان فیلم “معجزه احساس” ترکیبی از دو مثلث عشقی را به تصویر می کشد. راهول (با بازی شاهرخ خان) و آنجلی (با بازی کاجول) دوست صمیمی هم در کالج هستند تا اینکه سر و کله یک دختر دیگر به نام تینا (با بازی رانی موکرجی) پیدا می شود که از دانشگاه آکسفورد به آنجا آمده. تینا با راهول و آنجلی دوست می شود و بعد از مدتی راهول به آنجلی می گوید که عاشق تینا شده است. آنجلی که خودش در قلبش راهول را دوست داشته دلش از این اتفاق می شکند و تصمیم می گیرد برای همیشه از زندگی آن دو بیرون برود.

راهول با تینا ازدواج می کند و به یک تاجر موفق تبدیل می شود. تراژدی داستان زمانی خودش را نشان می دهد که تینا موقع به دنیا آمدن دخترش از دنیا می رود. او قبل از مرگش 8 نامه برای دخترش- که اسم او را آنجلی گذاشته- می نویسد تا او هر سال در روز تولدش یک نامه را باز کند و بخواند.

وقتی دختر تینا 8 ساله می شود آخرین نامه مادرش را می خواند که در آن مثلث عشقی بین خودش، راهول و آنجلی را توضیح داده و از دخترش خواسته تا راهول و آنجلی را یکبار دیگر به هم برساند. اینکه آنجلی (دختر تینا و راهول) چطور این کار را با کمک مادربزرگش (با بازی فریده جلال) انجام می دهد محور اصلی داستان فیلم را تشکیل می دهد. در طرف دیگر ماجرا می بینیم که آنجلی بعد از گذشت این سالها تغییر کرده و حالا با امن (با بازی سلمان خان) نامزد کرده است و این اتفاق مشکلاتی را برای رسیدن راهول و آنجلی به هم پیش می آورد.

فیلم معجزه احساس رابطه دوستانه و عمیق راهول و آنجلی را به شکلی بسیار قابل لمس و مشهود ترسیم می کند. ضمن اینکه موسیقی زیبای این فیلم نیز سبب شده تا جذابیت آن هر چه بیشتر شود و انتخابی به جز تماشا و تحسین این فیلم پیش روی شما نگذارد.

5-اسیر دل (1998)- Dil Se

  • ژانر:  رمانتیک، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.6 ، امتیاز گوگل 60 و امتیاز Rotten Tomatoes 60
  • جوایز دریافتی:  جایزه FilmFare
  • دانلود

اسیر دل (1998)- Dil Se

فیلم هندی “اسیر دل” در ژانر هیجانی و عاشقانه جنگی و به نویسندگی و کارگردانی مانی راتنام (Mani Ratnam) تولید شده است. در این فیلم شاهرخ خان و مانیشا کویرالا (Manisha Koirala) ایفاگر نقش های اصلی هستند و پریتی زینتا (Preity Zinta) نیز در نقش مکمل ظاهر می شود. فیلم اسیر دل اولین فیلم هندی بود که توانست در میان 10 فیلم برتر جدول باکس آفیس بریتانیا قرار بگیرد.

داستان فیلم از این قرار است که روزنامه نگار جوانی به نام عمار (با بازی شاهرخ خان) در حین انجام وظیفه عاشق زنی مرموز می شود ولی آن زن این علاقه را رد می کند. چندین سال بعد و وقتی عمار در آستانه ازدواج با فرد دیگری است، زن مرموز پیدایش می شود و از او درخواست کمک می کند.

26 تا از بهترین فیلم ها برای زمانی که ناراحت هستید

6-دوداس (2002)- Devdas

  • ژانر:  رمانتیک، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.6 ، امتیاز گوگل 88 و امتیاز Rotten Tomatoes 89
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه BAFTA
  • دانلود

دوداس (2002)- Devdas

“دوداس” نام یک درام رمانتیک هندی به کارگردانی سانجی لیلا باانسالی (Sanjay Leela Bhansali) است که نه تنها پر فروش بوده، بلکه توانسته برنده 5 جایزه ملی و 10 جایزه Filmfare هم بشود. در این فیلم شاهرخ خان، آیشواریا رای و مادوری دیکشیت نقش آفرینی می کنند و داستان آن درباره پسر یک خانواده اشرافی به نام دوداس (با بازی شاهرخ خان) است که قصد ازدواج با دختری که عاشقش است را دارد اما خانواده ثروتمندش او را از این کار منع می کنند. این اتفاق باعث افسردگی دوداس می شود و او برای کنار آمدن با این دلشکستگی و تسکین دردهایش به مصرف مشروبات الکلی رو می آورد و زندگی اش روز به روز بدتر می شود.

7-شاید فردایی نباشد (2003)- Kal Ho Naa Ho

  • ژانر:  رمانتیک، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.9 ، امتیاز گوگل 88 و امتیاز Rotten Tomatoes 70
  • جوایز دریافتی:  جایزه Apsara بهترین بازیگر زن نقش مکمل
  • دانلود

شاید فردایی نباشد (2003)- Kal Ho Naa Ho

“شاید فردایی نباشد” یک درام عاشقانه هندی به نویسندگی نیرانجان آیینگار (Niranjan Iyengar) و کاران جوهر (Karan Johar) و کارگردانی نیکیل آدوانی (Nikkhil Advani) است و جایا باچان (Jaya Bachchan)، شاهرخ خان (Shahrukh Khan)، سیف علی خان (Saif Ali Khan) و پریتی زینتا (Preity Zinta) در آن حضور دارند. این فیلم پرفروش در سال پخشش عنوان پردرآمدترین فیلم در خارج از کشور و در سراسر جهان را از آن خود کرد.

داستان فیلم زندگی پر از ترس و مشکل دختری به نام ننا (با بازی پریتی زینتا) را روایت می کند که با مسائل و چالش های سختی در زندگی درگیر است اما وقتی پسری به نام امان (با بازی شاهرخ خان) وارد زندگی اش می شود همه چیز تغییر می کند و رنگ و بوی بهتری به خودش می گیرد. در ادامه می بینیم امان با وجود اینکه ننا را دوست دارد به او می گوید که متاهل است و تلاش می کند روهیت (با بازی سیف علی خان) –دوست ناینا که عاشق ننا است- را به او برساند.

عاشق این لیست خواهید شد: بهترین فیلم های هندی در 20 سال اخیر

8-ویر- زارا (2004)- Veer-Zaara

  • ژانر:  رمانتیک، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.8 ، امتیاز گوگل 83 و امتیاز Rotten Tomatoes 92
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه Bollywood
  • دانلود

ویر- زارا (2004)- Veer-Zaara

“ویر- زارا” محصول سال 2004 سینمای هند، یک فیلم درام رمانتیک به کارگردانی یاش چوپرا است و در آن شاهرخ خان، پریتی زینتا و رانی موکرجی در نقش‌های اصلی و مانوج باجپایی (Manoj Bajpayee)، کرون کهیر (Kirron Kher)، دیویا دوتا (Divya Dutta) و آنوپام کهیر (Anupam Kher) در نقش های مکمل ظاهر می شود. علاوه بر این، بازیگران پیشکسوتی مثل آمیتا باچان (Amitabh Bachchan) و هما مالینی (Hema Malini) نیز در این فیلم حضور دارند. این فیلم پرفروش ترین فیلم بالیوود در سال 2004 بود و بازی بازیگران نقش های اصلی آن بسیار مورد تمجید و تحسین قرار گرفت.

داستان این فیلم رمانتیک درباره عشق یک خلبان هندی به نام ویر (با بازی شاهرخ خان) به یک دختر پاکستانی به نام زارا (با بازی پریتی زینتا) است. زارا دختر مسلمانی است که نامزد بی رحم و خشنی دارد و دلش می خواهد با ویر ازدواج کند؛ اما دست تقدیر باعث می شود ویر بخاطر اتفاقاتی 20 سال به زندان می افتد و زارا که فکر می کند ویر مرده، تمام زندگی خود را وقف مردم روستای خود در هند می کند.

9-سرزمین مادری (2004)- Swades

  • ژانر:  درام، موزیکال
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2 ، امتیاز گوگل 93 و امتیاز Rotten Tomatoes 83
  • جوایز دریافتی:  نامزد جایزه Apsara بهترین بازیگر مرد
  • دانلود

سرزمین مادری (2004)- Swades

درام هندی جذاب و تاثیر گذار “سرزمین مادری” به نویسندگی و کارگردانی آشوتوش گواریکر (Ashutosh Gowariker) ساخته شده و شاهرخ خان نقش اصلی آن را ایفا می کند. بازی فوق العاده شاهرخ خان در نقش نقش موهان بهارگاوا در این فیلم تحسین بسیاری را برانگیخت و از نظر خیلی ها این بهترین نقش آفرینی شاهرخ خان در طول تمام سالهای فعالیتش تا سال 2004 بوده است.

داستان از آنجا شروع می شود که موهان (با بازی شاهرخ خان) که مدیر پروژه ای در ناسا است به روستای مادری خود در هند برمیگردد تا دایه اش را با خودش به آمریکا ببرد؛ اما او خبر ندارد که این سفر زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد.

یه لیست عالی دیگه: 11 تا از بهترین سریالهای هندی

10-هند، به پیش! (2007)- Chak De! India

  • ژانر:  اسپورت، درام
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2 ، امتیاز گوگل 91 و امتیاز Rotten Tomatoes 94
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه Populer بهترین بازیگر مرد
  • دانلود

هند، به پیش! (2007)- Chak De! India

“هند، به پیش!” محصول سال 2007 یک فیلم ورزشی هندی است که شیمیت امین (Shimit Amin) و راب میلر (Rob Miller) (کارگردانی صحنه های ورزشی) آن را کارگردانی کرده اند. این فیلم که شاهرخ خان نقش اصلی اش را بازی می کند توانست جوایز زیادی کسب کند و تحسین تماشاگران را برانگیزد.

داستان فیلم “هند به پیش!” درباره ستاره سابق هاکی یعنی کبیرخان (با بازی شاهرخ خان) است که به او اتهام خیانت به کشور زده می شود. حالا او برای اثبات وفاداری خود به ملت هند، مربیگری تیم ملی هاکی زنان هند را در پیش می گیرد.

11-اسم من خان است (2010)- My Name Is Khan

  • ژانر:  رمانتیک، درام
  • امتیازها: امتیاز imdb 8، امتیاز گوگل 93 و امتیاز Rotten Tomatoes 85
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه Populer بهترین فیلم
  • دانلود

اسم من خان است (2010)- My Name Is Khan

“من خان هستم” یا “اسم من خان است” عنوان یک فیلم درام عاشقانه هندی به کارگردانی کاران جوهر است که شاهرخ خان و کاجول نقش های اصلی آن را بازی می کنند. این فیلم پس از اکران توانست رکورد گیشه را بشکند.

یه لیست جذاب دیگه: بهترین فیلم های سلمان خان

داستان فیلم درباره پسر مسلمانی به نام رضوان خان (با بازی شاهرخ خان) است که به اشتباه به تروریست بودن متهم می شود و برای اینکه ثابت کند بی گناه است تلاش می کند به دیدار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برود و دیدگاه مردم آمریکا نسبت به دین خودش یعنی اسلام را تغییر بدهد.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست