خانه / سایر / اسم 34 معروف ترین بازیگران هندی زن و مرد با عکس
بازیگران هندی

اسم 34 معروف ترین بازیگران هندی زن و مرد با عکس

صنعت سینمای هند، یا همان بالیوود، با برخی از بازیگران برجسته و مشهور خود شناخته می‌شود. بازیگران هندی معمولاً با استعداد بوده و در طول سالیان متمادی توانسته‌اند جایگاه برجسته‌ای در صنعت سینمای جهانی به‌دست آورند. در این مطلب معروف ترین بازیگران هندی هم زن و هم مرد را که در تمام دنیا محبوب ترین و معروف ترین هستند را با عکس معرفی می کنیم.

مثلا 5 بازیگر معروف که در ایران محبوب هستند شامل:

1- شاهرخ خان: به عنوان “پادشاه بالیوود” شناخته می‌شود. او بیش از ۳۰ سال در صنعت سینمای هند فعالیت داشته و با بازی در بسیاری از فیلم‌های موفق به شهرت رسیده است.

2- آمیتاب بچچان: بازیگر، تهیه کننده و سیاستمدار هندی است. او یکی از صدای بلند هند در صنعت سینماست و بیش از ۵۰ سال تجربه در بازیگری دارد.

3- اکشای کومار: او یکی از بازیگران پرطرفدار و موفق هندی است. از آثار معروف او می‌توان به “روان”, “خیابان دیده‌بان” و “زندگی شیرین” اشاره کرد.

4- پریانکا چوپرا: او یکی از بازیگران برجسته هندی است که هم به‌عنوان بازیگر و هم به‌عنوان نویسنده و تهیه کننده در صنعت سینما فعالیت می‌کند.

5- رانویر سینگ: بازیگر و تهیه‌کننده نام آشنایی دیگر در صنعت سینمای هند است. او در برخی از فیلم‌های بسیار موفقیت‌آمیز مانند “باجیرائو مستانی” و “پادماواتی” به نقش‌های برجسته پرداخته است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

اما موارد بالا بازیگران قدیمی تر هندی هستند و بیشتر در ایران شناخته شده اند. اگر می خواهید معروف ترین بازیگران قدیم و جدید هند را بشناسید به خواندن مطلب ادامه دهید.

یه لیست عالی دیگه: 11 تا از بهترین سریالهای هندی

به‌طور کلی، بازیگران هندی از لحاظ ظاهری، استعداد در بازیگری و توانایی رقابت با هنرمندان بین‌المللی به‌خوبی شناخته می‌شوند و نقش مهمی در پرطرفداری بالیوود در سراسر جهان دارند.

1-امیر خان (Aamir Khan)

Aamir Khan

امیر خان در 14 مارس 1965 در بمبئی متولد شد. او یکی از موفق‌ ترین بازیگران بالیوود هند است که به عنوان “آقای کمال ‌گرای بالیوود” هم شناخته می ‌شود. با موفقیت ‌های اخیر امیر در بازار های فیلم هند و چین، راهش را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین سوپراستار های جهان هموار کرده است.

2- اکشی کومار (Akshay Kumar)

اکشی کومار

راجیو هاری “اکشی کومار” اوم باتیا، در 09 سپتامبر 1967 در آمریتسار پنجاب از مادری به نام آرونا باتیا و پدری به نام هاری اوم باتیا متولد شد. او بازیگر، تهیه‌ کننده فیلم، مدل سابق و شخصیت تلویزیونی هندی است. او زمانی به بانکوک رفته است تا نحوه استفاده از شمشیر را یاد بگیرد و همچنین به عنوان پیشخدمت در یک رستوران کار کرده است.

3- آجی دوگان (Ajay Devgn)

اجای دوگن

ویشال ویرو آجی دوگان در 02 اوریل 1969 در دهلی نو متولد شد. پدرش ویرو دوگان و مادرش وینا دوگان هستند. او بازیگر، کارگردان و تهیه ‌کننده هندی است که در صنعت بالیوود فعالیت می ‌کند و یکی از پردرآمد ترین افراد مشهور هند است.

4- امجد خان (Amjad Khan)

امجد خان

امجد خان بازیگر و کارگردان مشهور بالیوود بود که به خاطر بازی در نقش جبار سینگ در شعله (1975) بسیار محبوبیت دارد. او در کالج ملی R. D. و دبیرستان سنت اندرو در باندرا درس خوانده است. جالب است بدانید که خان، رئیس انجمن صنفی بازیگران هم بوده است.

حتما ببینید: 12 تا از بهترین فیلم های هندی در 20 سال اخیر

5- آمیتاب باچان (Amitabh Bachchan)

امیتاب باچان

آمیتاب باچان در 11 اکتبر 1942 در الله آباد، هند بریتانیا (Prayagraj امروزی) متولد شد. پدرش شاعری معروف به نام هاراوینش رای باچان و مادرش تجی باچان است. او همچنین یک برادر به نام آجیتاب دارد. آمیتاب تحصیلاتش را از اوتار پرادش به پایان رساند و به بمبئی رفت تا کار پیدا کند.

6- امل پالکار (Amol Palekar)

امل پالکار

امل پالکار یک شخصیت تئاتری شناخته ‌شده و یک بازیگر و فیلم ساز تحسین ‌شده هندی است که عمدتا در سینمای هندی و ماراتی کار می ‌کند. او در حدود ۵۰ فیلم به پنج زبان بازی و چندین فیلم بلند و نمایش تلویزیونی را کارگردانی کرده است.
پالکار در یک خانواده طبقه متوسط متولد شد.

7- ابی دیول (Abhay Deol)

ابحی دیول

ابی بازیگری است که هیچ وقت از گفتن نظرش خودداری نکرده است. او یک تهیه ‌کننده است که به “فرمول” اعتقاد ندارد و یک سرپرست فیلم خوب است که به جزئیات توجه می‌ کند و به داستان ‌های خوب تمایل بیشتری دارد. او یک نقاش هم هست و مایل است در جامعه تغییرات مثبت ایجاد کند.

8- اکشی خانا (Akshaye Khanna)

اکشای خانا

اکشی خانا در سال 1975 در بمبئی متولد شد. او پسر وسطی بازیگر و سیاستمدار بالیوود یعنی وینود کانا و برادر کوچک تر راهول کانا بازیگر است.
او پس از تحصیل در موسسه بازیگری کیشور نامیت کاپور در بمبئی، اولین فعالیت بازیگری ‌اش را در بالیوود در سال 1997 با فیلم Himalay شروع کرد.

9- ارشد وارسی (Arshad Warsi)

ارشد وارسی

ارشد وارسی در 19 اوریل 1968 در ماهاراشترای بمبئی متولد شد و تحصیلاتش را در مدرسه شبانه‌ روزی مدرسه بارنز، در منطقه ناشیک ماهاراشترا ادامه داد. او در سن 14 سالگی یتیم شد و دوران کودکی‌ سختی را در بمبئی گذراند. او بازیگر، رقصنده و تهیه ‌کننده فیلم هم هست.

10- آنوشکا شتی (Anushka Shetty)

انوشکا شتی

آنوشکا شتی بازیگر است. او زمانی مربی هم یوگا بوده و تحت نظر مربی یوگا برات تاکور، آموزش دیده است. قد بلند و زیباییِ او باعث شد تا برای اولین بار در سال 2005، در فیلمی با ناگارجونا هم بازی شود که به یک موفقیت بزرگ در باکس آفیس منجر شد. بعد ها عملکرد او در فیلم Vikramarkudu باعث شد تا به شدت مورد توجه قرار گیرد.

11- آتول کالکارنی (Atul Kulkarni)

اتول کولکارنی

اتول کولکارنی در 10 سپتامبر 1965 در کارناتاکا هند متولد شد. او بازیگر و تهیه‌ کننده است که برای فیلم‌ هایی مثل Rang De Basanti (2006)، Laal Singh Chaddha (2022) و Hey Ram (2000) شناخته شده است.

12- گواردان اسرانی (Govardhan Asrani)

گواردهان اسرانی

اسرانی در یک خانواده متوسط در ایالت سندی متولد شد. پدرش پس از تقسیم هند به جیپور مهاجرت و یک مغازه فرش باز کرد. او چهار خواهر و سه برادر دارد که دو تا بزرگ تر و یکی کوچک تر هستند. اسرانی خیلی به کسب و کار علاقه نداشت و در ریاضیات بسیار ضعیف بود.

13- آیوشمان هورانا (Ayushmann Khurrana)

ایوشمان خورانا

آیوشمان کورانا در 14 سپتامبر 1984 در چاندیگار هند متولد شد. آیوشمان کارش را به عنوان یک مجری برنامه ‌های سرگرمی و موسیقی در رادیویی آغاز کرد و در نهایت به یک VJ (مجری پخش ویدئو در تلویزیون ) در MTV هند و به یکی از محبوب ‌ترین مجریان در هند تبدیل شد. او در سال ۲۰۱۲ با آهنگ “Vicky Donor” به یک ستاره تبدیل شد.

14- آرونا ایرانی (Aruna Irani)

ارونا ایرانی

آرونا ایرانی اولین بازی ‌اش را در فیلم Gunga Jumna (1961) در سن نه سالگی در نقش عزرا انجام داد. او بعدها در چندین نقش کوتاه در فیلم ‌هایی مثل Jahanara (1967)، Farz (1967)، Upkar (1969) و Aaya Sawan Jhoomke (1968) بازی کرد. او با کمدین محمود علی در فیلم ‌هایی مثل Aulad (1968) هم همبازی شد.

15- آنو کاپور (Annu Kapoor)

انو کاپور

آنو کاپور اولین بازی ‌اش را در فیلم Mandi به کارگردانی شیام بنگال در سال 1983 انجام داد. او نزدیک به 30 سال در سینمای بالیوود، سریال‌ های تلویزیونی و ریَلیتی شو های سرگرمی فعالیت کرد. او بیشتر به خاطر مجری‌گری ‌اش در شوی آواز Antakshari که توسط ZEE TV تهیه شد، شناخته شده است.

16- آشیش ویدیارتی (Ashish Vidyarthi)

Ashish Vidyarthi

هنگامی که آشیش برای اولین بار کارش را در صنعت بازیگری آغاز کرد، به خاطر بازی در نقش یکی از دوست‌ داشتنی ‌ترین تبهکاران بالیوود شناخته شده بود. در حال حاضر، به عنوان یک یوتیوبر شناخته شده و فعال است که البته این آرزوی همیشگی ویدیارتی بوده است.

17- عادل حسین (Adil Hussain)

عادل حسین

عادل حسین به خاطر بازی تحسین ‌شده ‌اش در تئاتر و بازی در فیلم ‌هایی که برنده جایزه شده ‌اند، شناخته شده است. یکی از کار های او به نام “Othello- A Play in Black and White” به کارگردانی رویستن ابل در سطح بین ‌المللی مورد تحسین قرار گرفت و اولین جایزه فرینگ فِرست در ادینبورگ را دریافت کرد. نقش او در این نمایشنامه نقد های زیادی را در پی داشت.

18- آنوپام کهیر (Anupam Kher)

انوپام خر

آنوپام کهیر یک بازیگر مشهور هندی است که در صنعت فیلم هند به شدت فعال بوده و در فیلم ‌های بین‌المللی و سریال ‌های تلویزیونی زیادی بازی کرده است. او به خاطر همه فن حریف بودنش در بازیگری شناخته شده است و طیف مختلفی از شخصیت ‌ها را در طول حرفه ‌اش به تصویر کشیده است.
کهیر در مدرسه‌ D.A.V. در Simla‌ تحصیل کرده است.

19- آنیل کاپور (Anil Kapoor)

انیل کاپور

آنیل در سال 1959 در یک شاول در تیلک نَگَر به دنیا آمد. پدرش ، سوریندِر و مادرش سوچیترا کاپور هستند. او یک برادر بزرگ تر به نام بونی، یک خواهر به نام رینا و یک برادر کوچک تر به نام سانجی دارد. پدرش قبلا منشی شمی کاپور بوده است.
آنیل معمولا تن ها است و دوست زیادی هم ندارد.

20- آمریش پوری (Amrish Puri)

امریش پوری

باور کنید یا نه، آمریش پوری می ‌خواست قهرمان فیلم بالیوود شود اما در سال 1954 در آزمون سینما رد شد! اما در عوض آقای پوری به یکی از مشهورترین و معتبر ترین تبهکاران در تاریخ سینمای هند تبدیل شد. به یاد ماندنی ‌ترین نقش او کاراکتر موگامبو است.

21- آمول گوپته (Amole Gupte)

امول گوپته

آمول گوپت یک فیلمنامه ‌نویس، بازیگر و کارگردان هندی است که به خاطر کار در فیلم ‌های بالیوودی مثل Taare Zameen Par، Stanley Ka Dabba و . . . شناخته شده است. او در Bheja Fry 2 (2011)، Stanley Ka Dabba (2011)، Urumi (2011)، Phas Gaye Re Obama (2010) وKaminey بازی کرده است.

22- بومن ایرانی (Boman Irani)

بومان ایرانی

بومان ایرانی بازیگر، صدا پیشه، مربی فیلم نامه ‌نویسی و عکاس هندی است. او به عنوان یک بازیگر، بیشتر در سینما و تئاتر هند فعال است. بومان در اواخر دهه 30 به تئاتر گرایش پیدا کرد و در سال 2000 به بازیگری سینام روی آورد. ایرانی برای نقش خودش در کمدی – درام Munna Bhai M.B.B.S در سال ۲۰۰۳ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

23- بالراج سانی (Balraj Sanni)

بالراج ساهنی

بالراج ساهنی در 1 می 1913 در راولپندی، پنجاب هند بریتانیا (در حال حاضر پنجاب، پاکستان) متولد شد. او بازیگر و نویسنده ‌ای بود که به خاطر فیلم‌ هایی مثل Gamble (1951)، Kabuliwala (1961) و Bhabhi (1957) شناخته شده بود. همسران او سانتوش چاندوک و دامایانتی سانی بودند. او در 13 اوریل 1973 در بمبئی درگذشت .

24- بینو دیلون (Binnu Dhillon)

بینو دیلون در 29 اوت 1975 در سنگرور پنجاب هند متولد شد. او بازیگر و تهیه‌ کننده است که برای فیلم‌ هایی مثل Dev.D (2009)، Vekh Baraatan Challiyan (2017) و Bambukat (2016) شناخته شده است. او با گورجیندر کائور ازدواج کرده است.

25- برات بوشان (Bharat Bhushan)

بهارات بوشان

بهارات بوشان در 14 ژوئن 1920 در میروت اوتار پرادش هند متولد شد. او بازیگر و نویسنده‌ ای بود که به خاطر فیلم‌ هایی مثل Mirza Ghalib (1954)، Gateway of India (1957)‌ و Shri Chaitanya Mahaprabhu (1954) شناخته شده است. او در ۲۷ ژانویه ۱۹۹۲ در ماهاراشترا بمبئی درگذشت.

26- چیرانجیوی (Cheeranjeevi)

چیرانجیوی

این ستاره تلوگویی زبان، دانشجوی موسسه فیلم Madras و یک بازیگر آماتور بود. اولین اجرای عمومی او در باله رژه روز جمهوری ایالت آندرا پرادش در ۲۶ ژانویه ۱۹۷۶ انجا شد. اولین فیلمش هم Punadhirallu (1978) بود. برادر زن چیرانجیوی، آلا آراویند تهیه ‌کننده است.

27- چانکی پاندی (Chunky Pandey)

چاق و چله پاندی

چانکی پاندی در 26 سپتامبر 1962 در بمبئی هند در یک خانواده غیر سینمایی متولد شد. نام واقعی او چانکی سویاش شاراد پاندی است، اما با نام چاندراکانت پاندی هم شناخته می ‌شود. او با نقش فرعی در “Tezaab” که آنیل کاپور، مدوری دیکسیت نقش ‌های اصلی ‌اش را بر عهده داشتند، به شهرت رسید.

28- دنی دنزونگپا (Danny Denzongpa)

دنی دنزونگپا

دنی که با گاوا دنزونگپا، ملکه سیکیم ازدواج کرد، در حال حاضر در جاهوی بمبئی زندگی می ‌کند. او علاقه زیادی به گوش دادن موسیقی محلی نپالی به ویژه فلوت‌ های نپالی دارد. در سال‌ های اخیر او در مورد نقش‌ هایی که بازی می ‌کند وسواس بیشتری به خرج می‌ دهد.

29- دارشیل صفری (Darsheel Safary)

دارشئیل صفری

دارشیل در شهر و در همان ماهی که امیر خان به دنیا آمده، به دنیا آمد. خانواده دارشیل رابطه نزدیکی با خانواده امیر دارند. این هنرمند نوجوان که در 9 مارس 1997 در بمبئی هند متولد شده است، بازیگر فیلم کودک هندی است که بیشتر در فیلم ‌های بالیوودی بازی می‌ کند. او بیشتر به خاطر بازی تحسین برانگیزش در فیلم Taare Zameen Par در نقش کودکی بیمار که دچار اختلال خواندن و نوشتن بود، شناخته شده است.

30- دیپاک تیجوری (Deepak Tijori)

دیپاک تیجوری

دیپاک تیجوری در هند و در سراسر جهان به خاطر فعالیتش در صنعت سرگرمی بسیار شناخته شده است. او یکی از محبوب ‌ترین کارگردانان و بازیگران فیلم هندی است که جای خودش را در بالیوود پیدا کرده و به خاطر نقش ‌های به یاد ماندنی ‌اش در Aashiqui (1990)، Khiladi (1992) معروف است.

31- دارمندرا (Dharmendra)

دارمندرا

دارمندرا یکی از بزرگ ترین ستاره‌ های سینمای هند است. دارمندرا دیول نقش قهرمان رمانتیک را در فیلم ‌های مربوط به سال‌های 1960 تا 1968 بازی و از سال 1971 تا 1997 هم نقش قهرمانان اکشن را بازی کرده است . دارمندرا در 306 فیلم بازی کرده که معروف‌ترین شان ” شعله” است. او در این فیلم نقش کاراکتر معروف ” ویرو ” را بازی کرد.

32- شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)

شاهرخ-خان

او از سوی رسانه‌ها با عنوان‌هایی مانند «پادشاه بالیوود» یاد شده و برای نقش‌آفرینی‌هایش افتخارات مختلفی از جمله ۱۴ جایزهٔ فیلم‌فیر دریافت کرده‌است. دولت هند نشان پادما شری و دولت فرانسه نشان هنر و ادب و لژیون دونور را به او اعطا کرده‌است. شاهرخ خان طرفداران قابل توجهی در آسیا و مهاجران هندی در سراسر جهان دارد. از نظر تعداد مخاطب و درآمد از او به عنوان یکی از موفق‌ترین ستاره‌های سینما در جهان یاد شده‌است. 11 تا از بهترین فیلم های شاهرخ خان را ببینید.

33-سلمان خان (Salman Khan)

سلمان-خان

او در طول سه دهه فعالیت خود افتخارات گوناگونی از جملهٔ دو جایزهٔ ملی فیلم و دو جایزهٔ فیلم‌فیر دریافت کرده‌است. در رسانه‌ها از او به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران از لحاظ تجاری سینمای هند یاد می‌شود. نام او از سوی فوربز در فهرست ۱۰۰ سرگرمی‌ساز مشهور جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. خان با آمیتاب باچان در رتبهٔ ۷۱ این فهرست با درآمد ۳۳٫۵ میلیون دلاری قرار گرفت. طبق فهرست ۲۰۱۸ فوربز از ۱۰۰ سلبریتی دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد، خان با درآمد ۳۷٫۷ میلیون دلاری در رتبهٔ ۸۲ قرار گرفت. (منبع6 تا از بهترین فیلم های سلمان خان را ببینید.

34- آیشواریا رای (Aishwarya Rai Bachchan)

هنرپیشه معروف هندی و دختر شایستهٔ دنیا در سال ۱۹۹۴ است. او به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین سلبریتی‌های هند و جهان معرفی شده‌است. رسانه‌ها و مردم دنیا تاکنون بارها از او به‌عنوان زیباترین زن جهان یاد کرده‌اند. رای جوایز متعددی از جمله دو جایزه فیلم فیر دریافت کرده‌است و در سال ۲۰۰۹ توسط دولت هند با نشان پادما شری و از طرف دولت فرانسه نشان هنر و ادب را در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد.

عاشق این لیست خواهید شد: بهترین فیلم های هندی در 20 سال اخیر

 

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست