خانه / ریپورتاژ آگهی / از فرهنگ مردم آنتالیا چه میدانید؟
سفر به آنتالیا

از فرهنگ مردم آنتالیا چه میدانید؟

آنتالیا یکی از شهر‌های معروف ترکیه است که مسافران بسیاری از نقاط مختلف جهان به آن سفر می‌کنند. ایرانیان بسیاری هم برای سفر‌های خارجی خود آنتالیا را به‌عنوان مقصدی جالب انتخاب می‌کنند. اگر عبارتی مانند تور آنتالیا علی بابا را جستجو کنید، متوجه علاقه مردم به این‌سفر می‌شوید و می‌بینید که تور‌های بسیاری با تنوع بالا از شهر‌های مختلف به مقصد آنتالیا برگزار می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سفر باید درباره آن بدانید فرهنگ مردمی شهری است که به آن سفر می‌کنید. بسیاری از افراد ترکیه و شهر‌های آن را به‌دلیل نزدیکی فرهنگ و رسوم آنان با ما انتخاب می‌کنند. اما بااین‌حال بهتر است قبل از سفر درباره نوع فرهنگ و رفتار مردم بیشتر بدانید. این‌موضوع باعث راحتی و لذت بیشتر شما در سفر می‌شود و کمک می‌کند تا بسیاری از جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و آثار تاریخی را بهتر درک کنید.

آنتالیا

آنتالیا یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های جهان است و آثار تاریخی و دیدنی‌های بسیاری را از دوره‌های مختلف در خود حفظ کرده است. اگر دوست دارید به این‌شهر زیبا سفر کنید و از سفر خود بیشترین لذت را ببرید بهتر است حتما درباره فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم آنتالیا تحقیق کنید.

جالب است بدانید اهالی محله‌های قدیمی آنتالیا اهمیت بیشتری برای به‌جا آوردن سنت‌ها قائل هستند تا مردمی که در سواحل و مناطق اطراف آن سکونت دارند. البته همان‌‎طور که طبیعی هم به نظر می‌رسد جوانان روز‌به‌روز اهمیت کمتری را به ارزش‌های قدیمی و سنت‌ها می‌دهند و ممکن است در چند دهه آینده این رسوم کم‌رنگ‌تر شوند. اما مهم است بدانید با وجود گذشت قرن‌ها، آنتالیا هنوز آداب و سنت‌های بسیاری را حفظ کرده و مردم به آن‌ها پایبند هستند.

در ادامه می‌خواهیم درباره مهم‌‌ترین آداب‌ورسوم مردم آنتالیا و فرهنگ آن‌ها صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این‌موضوع بیشتر بدانید یا قرار است در آینده‌‎ای نزدیک با تور آنتالیا به این‌شهر سفر کنید، حتما تا پایان این‌مطلب را مطالعه کنید.

سواحل آنتالیا

معرفی مهم‌ترین آداب‌ورسوم مردم آنتالیا

یکی از مواردی که نیاز است قبل از سفر به آنتالیا یا حین سفر درباره آن اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید، فرهنگ و رسوم مردم است. این‌‌موضوع در زمینه‌های مختلفی به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری داشته باشید و حتی ممکن است در بسیاری از موارد باعث کاهش هزینه‌های سفر شما شود. در ادامه در بخش‌های مختلف فرهنگ مردم آنتالیا را بررسی می‌کنیم تا شما نیز با آن‌ها تا حدودی آشنا شوید.

آداب برخورد و معاشرت مردم آنتالیا

ترک‌ها اهمیت زیادی به زبان مادری خود می‌دهند و اگر کسی بتواند به زبان آن‌ها صحبت کند، با استقبال گرمی از جانب آن‌ها مواجه خواهد شد. اگر شما هم به آنتالیا سر می‌کنید بد نیست بعضی لغات و اصطلاحات را خوب بیاموزید تا بتوانید ارتباط بهتری با مردم این‌شهر پیدا کنید. گاه یک یا چند جمله ساده ممکن است رابطه مناسبی را برای شما ایجاد کند که فواید بسیاری را به همراه داشته باشد.

سنت تعارف میان مردم آنتالیا

مردم آنتالیا افرادی خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. این خصوصیت میان ایرانی‌ها نیز رواج دارد و احتمالا شما با این‌نوع از مهربانی آشنا باشید. البته تعارفات مردم آنتالیا بسیار واقعی است و اگر به شما خوراکی یا چیزی را تعارف می‌کنند در‌واقع از صمیم دل می‌خواهند که شما در آن مورد با آن‌ها شریک شده یا از تعارف آن‌ها استفاده کنید.

آنتالیا

در بسیاری از موارد بهتر است شما تعارف مردم آنتالیا را قبول کنید، چون تعارف واقعی است و از روی حسن‌نیت صرف نیست. پس ممکن است رد تعارف آن‌ها از جانب شما باعث ناراحتی آن‌ها شود. از‌جمله تعارفاتی که ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید دعوت به یک چای گرم هنگام خرید از یک فروشگاه یا دعوت به خانه از سوی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید : آیا سفر به آنتالیا ترکیه ویزا میخواهد؟

فرهنگ شهری آنتالیا

باغ‌های پرتقالی زیادی را در سفر خود به این‌شهر خواهید دید. پرتقال سمبل آنتالیا است و در بسیاری از نقاط شهر یا حتی آثار تاریخی، اثراتی از آن را ملاحظه خواهید کرد. بسیاری از دیگر رفتار‌های مردم آنتالیا مانند رفتار آن‌ها در تجارت و خریدوفروش شبیه ایرانی‌ها است. معمولا رفتار آن‌ها در معاملات بسیار صبورانه است و با صبر و بدون عجله انجام می‌شود. نوروز نیز یکی از آیین‌های دیرین است که در ترکیه و بسیاری کشور‌های دیگر جشن گرفته می‌شود.

کلام آخر

آنتالیا برای بسیاری از افراد دنیا شناخته‌شده و معروف است. آثار و دیدنی‌های بسیار ترکیه باعث شده تا هر‌ساله افراد بسیاری به ترکیه و این‌شهر سفر کنند. آشنایی با فرهنگ مردم یکی از مهم‌ترین مواردی است که ما هنگام سفر به یک کشور یا شهر جدید باید با آن آشنا باشیم.

در این‌مطلب سعی کردیم تا جنبه‌هایی از فرهنگ و رسوم مردم آنتالیا را به‌صورت خلاصه بررسی کنیم. اگر دوست دارید با تور آنتالیا به این‌شهر زیبا سفر کنید حتما از راهنمای تور درباره رفتار‌های مهم دیگری که در هر‌منطقه نیاز است درباره آن بدانید، اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری کنید.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست