خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / پکیج استودیوی خانگی چیست؟ 8 بهترین ها برای خرید
استودیو خانگی

پکیج استودیوی خانگی چیست؟ 8 بهترین ها برای خرید

آهنگسازی

برخی از موسیقیدانان شاخص دنیا به خاطر راحتی بیشتر کار رکوردینگ (ضبط کردن)، ترجیح می دهند به جای کار در استودیوهای حرفه ای و مجهز در خانه فعالیت کنند.

جالب است بدانید که گروه های موسیقی فو فایترز (Foo Fighters)، اُل سیتی (Owl City)، دنیل بِدینگفیلد (Daniel Bedingfield) و بُن ایوِر (Bon Iver) آلبوم های شگفت انگیز و آثار تحسین شده خودشان را به لطف فعالیت در یک محیط راحت و آسوده مثل گاراژ، اتاق خواب و بعضاً کلبه های شکار جنگلی خلق کرده اند.

اگر شما هم دوست دارید از روش کاری این هنرمندان موفق الگوبرداری کنید، لازم است تا با بهترین پکیج های استودیوی خانگی آشنا شوید. شما می توانید با انتخاب ابزار مناسب هر چیزی که برای یک شروع خوب در تولید و مسترینگ یک آهنگ (آخرین پروسه‌ تولید آهنگ که در آن همه‌ صداها باید در کنار هم به بهترین شکل ممکن قرار بگیرند) نیاز است مثل یک اینترفیس صوتی، میکروفون و نرم افزار ساخت موسیقی (DAW) را در اختیار داشته باشید.

حتما بخوانید: تجهیزات استودیویی: لیست همه ابزاری که نیاز دارید

بسته های پیشنهادی ما در خصوص معرفی بهترین پکیج های خانگی برای تازه کارها بسیار مفید بوده و شامل مجموعه ای شگفت انگیز از سخت افزار و نرم افزارهای ضروری با قیمتی مناسب است.

 


اف ال استودیو

توی این پک فوق العاده، آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آهنگساز حرفه ای و معروف شو!


 

ضمن اینکه در این بسته ها، ابزارهای مورد علاقه حرفه ای ها نیز گنجانده شده است. قرار گرفتن این آیتم ها در کنار یکدیگر، دست شما را برای ایجاد بهترین پک های ترکیبی موسیقی کاملاً باز گذاشته است.

پس اگر دنبال خلق آهنگ های سطح بالا و حرفه ای بدون خارج شدن از منزلتان هستید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید!

7 نمونه از بهترین پکیج های استودیوی خانگی

1- پکیج استودیوی خانگی Focusrite Scarlett 2i2

پکیج های Focusrite با ارائه صدایی کاملاً شفاف و برخورداری از قیمت مناسب، از جمله سرشناس ترین ابزارهای دنیای حرفه ای های صدا به شمار می روند.

پکیج Focusrite Scarlett 2i2 شامل یک جفت پورت ورودی برای میکروفون، لاین یا سازهای مختلف و همچنین حالت Focusrite’s Air mode است. این تجهیزات عمق و گرمی بیشتری در صدای ضبط شده شما ایجاد می کند و دیگر نیازی نیست قبل از میکس (اولین مرحله بعد از ضبط آهنگ که شامل تفکیک کردن صداهای انتخاب شده و تنظیم و مرتب کردن آنهاست) و مسترینگ، آنها را دستکاری کنید.

پکیج استودیوی خانگی Focusrite Scarlett 2i2

شرکت Focusrite در کنار بسته استودیویی Focusrite Scarlett 2i2، یکی از پر فروش ترین اینترفیس های صوتی USB (دیجیتال) به همراه یک میکروفون کاندنسر CM25 MkIII، کابل برگشت اکسترنال (XLR) و تعدادی کابل USB و البته یک ست کامل از هدفون های استودیویی HP60 MkIII را ارائه می دهد.

میکروفون کاندنسر با در اختیار داشتن ویژگی هایی نظیر الگوی سیگنال قلبی شکل و ضبط صدایی واضح و روان اصوات گیتارهای آکوستیک و کیبوردها، ابزاری کامل برای انجام فعالیت های صوتی به شمار می رود. همچنین می توانید با استفاده از هدفون های استودیویی پشت بسته، عملیات رکوردینگ خود را لحظه به لحظه زیر نظر داشته باشید. وجود کابل های XLR و USB کار ضبط مستقیم با هر نوع نرم افزار DAW روی سیستم عامل های مک یا ویندوز را بسیار تسهیل نموده است.

پکیج استودیویی Focusrite Scarlett برای سرعت بخشیدن به کار شما، هر دو نرم افزار Ableton Live Lite و ProTools First را در خود جای داده است. ضمن اینکه بسته های ویژه شبیه سازی شده Focusrite Scarlett با ارائه نمونه صدای آمپلی فایرها و تجهیزات صوتی معروف، امکانات بیشتری در هنگام ضبط صدا روی کامپیوتر در اختیارتان قرار می دهد.

نقاط مثبت

  • فناوری ارائه شده توسط اینترفیس استودیویی پر فروش Scarlett 2i2 Focusrite
  • پشتیبانی از انواع DAW ها، که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از این پکیج تراکی کامل را ضبط، میکس و مستر کنید.

نقاط منفی

  • تعدادی از کاربران از پخش صدای زیاد هدفون ها به بیرون گله مند بودند.
  • میکروفون این پکیج فاقد پاپ شیلد یا محافظ هستند.

2- پکیج رکوردینگ خانگی M-Audio AIR Complete

برای انجام رکوردهایی متمرکز و واضح با بودجه ای محدود، بهترین گزینه انتخاب پکیج ضبط خانگی M-Audio AIR است. این مجموعه تمام چیزهایی را که شما برای شروع یک ضبط استودیویی خانگی نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد، و در عین حال برای کاربران تازه کار و حرفه ای پکیجی ساده و مقرون به صرفه محسوب می شود.

بسته استودیویی AIR همچنین شامل یک اینترفیس صوتی USB با پورت خروجی 1.4 اینچی برای اتصال انواع سازها و یک خروجی کمبو است.

آکوستیک چیست؟ تجهیزات مناسب و نکات مهمی که باید بدانید

به این پکیج می توان انواع گیتارها، سازها و تجهیزات ضبط صدا را متصل کرد و پخش صدای اسپیکرهای استریوی آن به خوبی هدفون هایش است. این دستگاه با ایجاد صوتی 24 بیتی و 192 کیلوهرتزی عمق فوق العاده ای به صدا می دهد و با نمونه برداری مداوم از آن وضوح مطلوبی ایجاد می کند. این ویژگی ها سبب می شود عملیات رکوردینگ را با خیالی آسوده انجام دهید و با هر درجه ای از صدا، صوتی بدون خط و خش و طبیعی داشته باشید.

پکیج رکوردینگ خانگی M-Audio AIR Complete

این پکیج همچنین یک میکروفون کاندنسر با یک لرزه گیر مخصوص دارد که به میکروفون این امکان را می دهد تا در طول ضبط بدون مشکل کار کند. این دستگاه قابلیت سازگاری با سیستم عامل های مک و ویندوز را دارد و شما می توانید با استفاده از کابل های XLR و USBداخل پکیج، اینترفیس خود را به کامپیوتر متصل کنید.

علاوه بر اینترفیس و میکروفون موجود در این بسته، نرم افزارهای Ableton Live Lite و ProTools Firstهم از جمله دیگر آپشن های آن به شمار می روند. ویژگی های این پکیج از جمله سادگی میکس و مستر کردن یک تراک، باعث شده است تا به یکی از پر طرفدارترین های بازار تبدیل شود.

نقاط مثبت

  • وجود لرزه گیر میکروفون به منظور ثبات بیشتر عملیات رکوردینگ
  • خروجی کمبو که از تمام سازها، میکروفون ها و سیگنال های خروجی پشتیبانی می کند

نقاط منفی

  • ابزارهای کنترلی اینترفیس صوتی USB بسیار ابتدایی هستند و آپشن های زیادی برای تنظیم صدا وجود ندارد
  • وجود تنها یک خروجی برای اتصال ساز و تجهیزات ضبط صدا

3- پکیج استودیوی ضبط خانگی Mackie

اگر دنبال بسته ای کامل از تجهیزات استودیویی رکوردینگ هستید که یک سر و گردن بالاتر از سایر استودیوهای ضبط خانگی باشد، بسته Mackie بهترین انتخاب ممکن است. این پکیج یک برنامه مدیریت مرکزی فوق العاده، اسپیکرهای مانیتورینگ استریو و یک میکروفون زاپاس در اختیار شما قرار می دهد.

اینترفیس صوتی دیجیتال این پکیج با کیفیت صدای 24 بیتی و 192 کیلوهرتزی و قابلیت تنظیماتی بی نظیر، تا سه خروجی کمبو به صورت همزمان را پشتیبانی می کند. پری آمپلی فایرهای Onyx این پکیج پخش صدایی واضح و بدون خش دارند و فاقد هر گونه به هم ریختگی یا انعکاس نامناسب صدا هستند.

برای ضبط صدا و نوای سازها، شما یک میکروفون کاندنسر EM-91C با دیافراگمی بزرگ و یک میکروفون ضبط صدای دینامیک EM-89D در اختیار دارید. امکان استفاده از دو آپشن به شما اجازه می دهد تا بتوانید میکروفون با کیفیت تری برای کار انتخاب کنید یا به صورت همزمان از چندین لاین خروجی استفاده کنید.

پکیج استودیوی ضبط خانگی Mackie

فرقی نمی کند برای میکس کردن بخواهید از اسپیکرهای مانیتورینگ یا هدفون ها استفاده کنید، این بسته تمامی این عملیات را پوشش می دهد. اسپیکرهای مانیتورینگ استریوی این پکیج ابزارهایی کمیاب و ارزشمند برای میکس و مستر صدا در هنگام ضبط استودیویی به شمار می روند.

ضمن اینکه در این پکیج به نرم افزارهای ProTools First و Waveform OEهم دسترسی دارید که شامل مجموعه ای از کاربردی ترین شبیه سازهای آمپلی فایر و افکت های Mackie’s DAW هستند و با هر دو سیستم عامل مک و ویندوز سازگارند.

نقاط مثبت

  • وجود چندین میکروفون که به تنظیم هر چه بهتر صدای شما با سازهای مختلف کمک می کند
  • اینترفیس پیشرفته و اسپیکرهای مانیتورینگ استریو که ارزش این پکیج را بسیار بالا برده است

نقاط منفی

  • گران تر بودن قیمت آن نسبت به سایر پکیج های استودیوی ضبط خانگی
  • پکیج های بزرگتر این مجموعه دارای آیتم هایی هستند که برای تازه کارها گنگ است یا شاید اصلاً نیازی به استفاده از آنها نداشته باشند.

4- پکیج ضبط دیجیتال استودیویی PreSonus AudioBox 96

اگر دنبال پکیجی هستید که تمرکز آن روی نرم افزار بیشتر از سخت افزار باشد، حتماً سراغ بستهPreSonus AudioBox 96 بروید.

این مجموعه شامل نرم افزار PreSonus’ Studio One Artist DAW، یک اینترفیس صوتی، میکروفون کاندنسر با دیافراگم بزرگ و یک هدفون است و به شما این امکان را می دهد تا بهترین کنترل ممکن را روی آهنگ خود داشته باشید.

آموزش ضبط صدای خواننده: همه نکات کاربردی که باید بدانید!

اینترفیس صوتی این پکیج دارای دو پورت خروجی کمبو با وضوح صدای 24 بیت و 96 کیلوهرتز است. کار با پنل کنترلی جلوی دستگاه بسیار ساده و مشخص است و صفحه دکمه ها و نشانگرهای آن برای انجام هر گونه تنظیمات مدنظرتان روی صداها امکانات لازم مثل تنظیم درجه خروجی و EQ را در اختیار شما قرار می دهد.

پکیج ضبط دیجیتال استودیویی PreSonus AudioBox 96

اینترفیس این پکیج همچنین دارای پورت های خروجی و ورودی دیجیتالی برای اتصال انواع سازها (پورت MIDI) است که در بین اینترفیس های صوتی در این محدوده قیمت منحصر به فرد هستند. پورت MIDI این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سازهای مختلف را به نرم افزارهای DAW خود متصل کنید و پروسه ضبط را با پلاگین ها و کنترلگرهای مخصوص انجام دهید.

بر خلاف سایر پکیج ها، این پکیج یک نسخه کامل از نرم افزار Studio One Artist دارد که تراک ها، پلاگین ها و افکت های بی شماری در اختیارتان قرار می دهد تا میکس نهایی آهنگ های شما به شکل چشمگیری بهبود پیدا کنند.

نقاط مثبت

  • کامل بودن نسخه نرم افزاری DAW متصل به اینترفیس شما (بر خلاف پکیج های دیگر که از نسخه های آزمایشی استفاده می کنند)
  • پورت ورودی و خروجی MIDI که امکان اتصال ابزارهای مختلف را به DAW شما از طریق اینترفیس در اختیارتان قرار می دهد.

نقاط منفی

  • کانورترهای 96 کیلوهرتزی که مغایر با استاندارد 192 کیلوهرتزی سایر پکیج هاست.
  • برخی از کاربران وجود صداهای زیر و نازک در هنگام مانیتورینگ مستقیم را گزارش کرده اند.

5- ست استودیویی میکروفون کاندنسر Neumann TLM-102 Studio

میکروفون های Neumann به دلیل کیفیت وضوح، گرمی ناب و شفافیت صدای بالای خود از جمله بهترین میکروفون های تاریخ رکوردینگ به شمار می روند. اما بر خلاف سایر محصولات شرکت Neumann که تا ده ها هزار دلار به فروش می روند، پکیج TLM-102، یک میکروفون کاندنسر با کیفیت به همراه تمام ابزارهای موردنیاز برای عملیات رکوردینگ در اختیارتان قرار می دهد.

این مجموعه لاکچری شامل میکروفون TLM-102 است که الگوی صوتی قلبی شکل کلاسیک Neumann را در کپسول دیافراگمی بزرگی ارائه می کند.

ست استودیویی میکروفون کاندنسر Neumann TLM-102 Studio

میکروفون این دستگاه برای مدارهای خود از ترانسفورماتور استفاده نمی کند، که این ویژگی در مقایسه با میکروفون های دیگر که صدا را دچار تغییر و خش دار می کنند، صوتی با وضوح بیشتر ارائه می دهد. این کار باعث می شود زیر بودن صدا تا حدی افزایش یافته و خروجی صدای شما واضح، شفاف و بدون خش شود.

همچنین در کنار میکروفون این پکیج به منظور راحتی کار و امنیت بیشتر، یک پاپ اسکرین (نویز گیر)، یک شاک مانت (لرزه گیر)، یک جفت هدفون پشت باز و کابلی جهت اتصال میکروفون به اینترفیس یا نرم افزار DAW شما تعبیه شده است.

نقاط مثبت

  • گرمی صدا و شفافیت فوق العاده میکروفون حتی با زیاد شدن صدا
  • سهولت تنظیمات و کاربری به جهت قابل فهم بودن ساختار پکیج

نقاط منفی

  • عدم وجود اینترفیس صوتی یا نرم افزار DAW، این پکیج فقط یک میکروفون و تجهیزات مخصوص رکوردینگ دارد.
  • قیمت بالای پکیج در مقایسه با سایر پکیج ها

6- پکیج رکوردینگ خانگی Tascam TrackPack 2×2

اگر در نظر دارید از یک پکیج استودیوی ضبط خانگی با کیفیت بالا و قیمت مناسب استفاده کنید، بدون شک پکیج Tascam TrackPack 2×2 بهترین گزینه ممکن است. این مجموعه با ویژگی «ارتقا»ی مقرون به صرفه خود تمام تجهیزات لازم برای یک استودیوی ضبط را فراهم می کند.

اینترفیس صوتی این پکیج شامل یک جفت پورت ورودی کمبو است و می تواند شدت صدا را تا 57 دسی بل تقویت کند. صدای ضبط شده این مجموعه شفاف و روشن است و به کمک آن می توانید تنظیمات صدای خود را با ولوم دقیق انجام دهید. و با وجود آمپلی فایرهای عملیاتی NE5532، هیچ گونه تغییر یا تداخل صدایی حتی در بالاترین ولوم ها را احساس نخواهید کرد.

پکیج رکوردینگ خانگی Tascam TrackPack 2x2

ابزار مهم دیگر این پکیج میکروفون کاندنسر کاردیوید TM-80 است.

این میکروفون الگوی برداشت یک جهته قدرتمندی دارد که برای ضبط های استودیویی خانگی بسیار مناسب است زیرا از تداخل سر و صدای محیط اطراف و ایجاد نویز در میکس های شما جلوگیری می کند.

شدت صدای این پکیج قابلیت افزایش تا شدت 136 دسی بل را دارد و شما می توانید با میکروفون این پکیج روی درام ها و آمپلی فایرها بدون هیچ آسیبی کار کنید.

فرکانس نت های موسیقی (لیست کامل)

و بالاخره اینکه این مجموعه شامل یک جفت هدفون استریو و تعدادی کابل نیز می باشد. ضمناً شما به نرم افزار Ableton Live Lite هم دسترسی دارید که نرم افزاری کاربردی برای میکس و مستر کردن پلاگین های ایجاد شده است.

نقاط مثبت

  • شدت صدای حداکثری 136 دسی بل به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از میکروفون کاندنسر برای ضبط صدا با درام ها و آمپلی فایرها استفاده کنید.
  • قابلیت تقویت اینترفیس صوتی تا 57 دسی بل برای بالا بردن کیفیت ضبط استودیویی و اعمال بهترین تنظیمات ممکن

نقاط منفی

  • فقط دارای یک شاک مانت دسکتاپی است و میکروفون آن برای کار با سازها مناسب نیست.
  • کنترل هر دو پورت ورودی کمبو فقط از طریق یک سوییچ پاور فانتوم صورت می گیرد.

7- هدفون استودیویی رو گوشی Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm

هدفون حرفه ای Beyerdynamic DT 770 با برخورداری از کیفیت پخش صدایی بکر و امپدانس (مقاومت جریانی) 250 اهمی، قادر است هر نوع موزیکی که شما می خواهید را ایجاد کند، ضمن اینکه کار با این هدفون حس خوب و لذتبخشی را به شما القا می کند.

این هدفون پشت بسته برای جلوگیری از شنیده شدن سر و صداهای خارجی، جزئیات و باس جالبی دارد. این موضوع در زمان پروسه رکوردینگ در استودیوها فوق العاده ضروری است زیرا شما باید تراک های خود را بدون هیچ صدای خارجی مزاحمی میکس و مستر کنید.

هدفون استودیویی رو گوشی Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm

وجود امپدانس 250 اهمی به این معناست که DT 770 Pros حتی در ضبط صداهایی با ولوم پایین، صدایی با جزئیات و رسایی مناسب ارائه می دهد. این ویژگی برای تشخیص تفاوت های بسیار جزئی در موزیک ساخته شده شما بدون اینکه نیاز باشد ولوم آن را افزایش دهید بسیار موثر است.

همچنین از آنجایی که این هدفون روکش محافظی روی گوشی و دسته خود دارد، به راحتی می توانید ساعت های زیادی با آن کار کنید.

نقاط مثبت

  • برخورداری از امپدانس خیلی بالا به منظور مسترینگ صداهای ضبط شده بدون آسیب رساندن به گوش های شما
  • طراحی پشت بسته که برای جلوگیری از تداخل سر و صداهای مزاحم در هنگام میکس تراک ها بسیار کارآمد است

نقاط منفی

  • برای کار با این مجموعه باید تجهیزاتی مثل اینترفیس صوتی، میکروفون و یک نرم افزار DAW هم تهیه کنید
  • کابل 250 اهمی به کار رفته در این هدفون، وزن آن را تا حدودی سنگین کرده است.

8- اسپیکر مانیتورینگ KRK Rokit

اسپیکرهای مانیتورینگ KRK’s Rokit بهترین گزینه برای میکس و مسترینگ تراک ها با وضوح بالا هستند. صدای ایجاد شده توسط این اسپیکرها فرکانسی کاملاً یکنواخت دارد و به شما اجازه می دهد تا بتوانید تِرک های خود را بدون هیچ افکت یا صدای اضافه ای گوش کنید.

همچنین محدوده فرکانس این اسپیکرها بین 43 و 40 هزار هرتز است که موجب می شود بتوانید نت های موسیقی را در ضعیف ترین حالت بم و قوی ترین حالت زیر هم با بهترین کیفیت ممکن بشنوید.

ضمن اینکه این امکان برای شما فراهم است که صدای بم (باس) اسپیکر را تا 2 دسی بل تقویت کنید و به صدای ضبط شده خود قدرت بیشتری بدهید.

مهم ترین اصول آهنگسازی که برای شروع حرفه ای باید بلد باشید

اسپیکرهای مانیتورینگ Rokit از طریق اتصال به اپلیکیشن KRK، امکان دسترسی به ابزارهای تنظیم و اصلاح صدا را در اختیار شما قرار می دهد.

این ویژگی برای سامان دادن نحوه استقرار و چگونگی تنظیمات اسپیکر شما جهت هر چه دقیق تر اجرا شدن عملیات رکوردینگ بسیار موثر است.

نقاط مثبت

  • محدوده فرکانس 43 تا 40 هزار هرتزی تمامی طیف های قابل شنود را با بهترین کیفیت پوشش می دهد.
  • اپلیکیشن KRK که باعث بهینه سازی اسپیکرهای شما بدون در نظر گرفتن کیفیت فضایی که در آن قرار گرفته اید، می شود.

نقاط منفی

  • وجود فقط یک افزونه برای رکوردینگ، کامل بودن این پکیج را زیر سوال برده است.
  • در صورتی که ابزار استودیویی دیگری نداشته باشید، تهیه یک جفت از این اسپیکرها هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست