خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش تصویری گیتار / کدام گیتار برای شروع بهتر است؟ (برای یادگیری اصولی)
انواع گیتار

کدام گیتار برای شروع بهتر است؟ (برای یادگیری اصولی)

آموزش گیتار

اگر تصمیم به یادگیری گیتار دارید، برای گرفتن یکی از متنوع ترین، تاثیر گذارترین و هیجان انگیز ترین تصمیمات زندگی تان به شما تبریک می گوییم. در کنار یافتن یک استاد خوب یا یک دوره آنلاین مناسب، باید ” گیتاری مناسب ” را نیز پیدا کنید.

با وجود سه نوع مختلف از گیتار و در دسترس بودن رنگ های متنوع، انتخاب یک گیتار می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. بنابراین انتخاب سازی که در دستان شما قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا موسیقی زیبایی بسازید، یکی از بزرگترین لذت های شروع نواختن گیتار است.

کلاسیک، آکوستیک و الکترونیک، سه نوع مختلف گیتار است که مزایای متفاوتی را نیز ارائه می دهند. نوع نواختن و صدا و قیمت هر کدام نیز متفاوت است. که در این قسمت از سایت به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

نکات یادگیری بهتر گیتار (21 ترفند برای مبتدیان)

اکنون، به عنوان یک مبتدی، می توانید راه خود را برای تبدیل شدن به یک گیتاریست عالی با هر نوع گیتاری آغاز کنید. به هر حال، بسته به اهدافی که در این راه دارید و همچنین ترجیحات خود به عنوان یک نوازنده، ممکن است نواختن نوعی گیتار به شما حس رضایت بدهد اما در مورد انواع دیگر این گونه نباشد.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

به طور طبیعی ، نوع موسیقی که می خواهید بنوازید، به نوع گیتار شما هم بستگی دارد. نوازنده های سبک راک از گیتار الکتریک، نوازنده های سبک کلاسیک، فلامنکو و اسپانیایی از گیتار کلاسیک و کسانی که به سبک موسیقی فولک و محلی علاقه دارند، از گیتار آکوستیک استفاده می کنند.

با تغییر دادن ترجیحات گذشته و تفکرات قدیمی بر اساس تجربیات من، در مورد نیاز یک گیتاریست مبتدی، این گونه است که گیتاری برای یک فرد مبتدی گیتار خوب محسوب می‌ شود که برای یادگیری و تمرین موارد پایه و ایجاد حس آشنایی با دستگاه مناسب باشد و در نهایت دو نوع گیتار دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

شباهت و تفاوت گیتار های آکوستیک، الکتریک و کلاسیک

اگرچه هر نوع گیتار به روشی متفاوت ساخته شده است، اما همه آن ها قطعات اساسی یکسانی دارند – تار ، بدنه، قسمت گردن،fretboard دسته گیتار ( که شامل فرت ها و سیم ها می شود. ) ، headstock سرگیتار (کلید های تنظیم کوک در آنجا قرار گرفته است. ) و hardware قسمت سخت افزار.

گیتار های کلاسیک معمولاً مجهز به تارهای نایلونی هستند، در حالی که اکثر گیتار های آکوستیک و همه گیتار های الکتریک تارهای استیل دارند، که ظاهرا نواختن آن ها آسان تر است.

در حقیقت ، تار های نایلونی حس لطیفی به شما می دهند، در حالی که تار های استیل این گونه نیستند – وقتی که شما انگشتان تان را روی تار های استیل گیتار می کشید احساس کشش می کنید، و عضلات شما هر آکورد/نت را حس می کنند. این حس در مورد تار های نایلونی کمتر اتفاق می افتد.

به عنوان مثال؛اگر شکل استاندارد گیتار dreadnought (شکل بالا) را در نظر بگیرید، بدنه گیتار آکوستیک در بین سه مدل گیتار موجود، از همه بزرگتر است.

نکته ی قابل توجه بین گیتار آکوستیک و الکتریک، ظهور گیتار های “نیمه-آکوستیک” است که می تواند با یک سیم به آمپ وصل شود، البته این موضوع در مورد گیتار های کلاسیک صدق نمی کند.

به طور خلاصه ، اهدف همه انواع گیتار یکسان است، در حالی که تقریباً تمام جزئیات آن ها با یکدیگر متفاوت است.

الکتریک، آکوستیک یا کلاسیک؟ کدام برای شما بهتر است؟

بیایید ویژگی ها و اهداف مناسب هر نوع گیتار را بررسی کنیم. به غیر از موضوع واضح گیتار های الکتریکی که مخصوص سبک راک ‘n’ رولر است و گیتار های کلاسیک که مناسب نوازندگان سبک کلاسیک و فلامنکو است، هر نوع گیتار دارای مزایا و معایب عملی برای مبتدیانی است که به تازگی ساز جدید خود را به دست گرفته اند.

بیایید به هر نوع گیتار و چگونگی تأثیر آن بر یادگیری نگاهی بیندازیم.

مزایای شروع با گیتار الکتریک

نواختن گیتارهای الکتریک فوق العاده آسان است اما تسلط بر آن ها بسیار دشوار است. دلیل خوب بودن آن ها برای مبتدیان این است که قادر خواهید بود ساعت ها بدون آسیب رساندن به انگشتان خود آن را بنوازید – اگر احساس می کنید که نت های نواخته شده را به خوبی نمی شنوید، به راحتی صدای آمپر گیتار خود را زیاد کنید.

تار ها کاملاً به هم نزدیک هستند و قسمت گردن گیتار باریک است، به این معنی که دست شما بدون نیاز به کشش، قادر خواهد بود اکثر اشکال آکورد (اجرای هم زمان چند نت) و گام ها (توالی چند نت را گام می گویند) را بنوازد. به علاوه ، برش های موجود در گیتار الکتریکی باعث می شود تا پرده های بالاتر در ساز راحت در دسترس باشند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا از روز اول، تکنوازی و پخش ازقسمت بالاتر ناحیه گردن گیتار را انجام دهید.

معایب شروع با گیتار الکتریک

بیشتر افرادی که با گیتار الکتریک شروع می کنند، به ندرت با گیتار آکوستیک کنار می آیند چه برسد به گیتار کلاسیک. دلیلش کاملا ساده است – گیتار های الکتریک تنوع پذیری بیشتری دارند و نواختن آن ها آسان تر است.

ایراد واقعی در اینجا، کنار گذاشتن تسلط کامل بر اصول است – اگر می خواهید به آکورد و گام تسلط پیدا کنید ، بهترین راه برای انجام این کار، قدم های کوچکی برای شروع نواختن با گیتار آکوستیک یا کلاسیک است.

نواختن گیتار الکتریک بسیار راحت تر است زیرا تارها ی آن (معمولاً) سبک تر هستند و صدای تقویت شده با الکتریسیته، در بیشتر موارد، اشتباهات شما را می پوشاند و باعث می شود تا کمتر مشخص شود. بنابراین نیازی به انجام تمرینات مبتدیان با گیتار آکوستیک ( و گیتار هایی با تار نایلونی) حس نخواهید کرد.

اصول پایه برای رشد شما به عنوان یک نوازنده بسیار مهم است. پیشکسوتان و افراد حرفه ای غیر از استفاده از دانش خود در زمینه مهارت های پایه در سطح کاملاً متفاوت، کار خاصی انجام نمی دهند – ساده ترین تکنیک ها، از طریق تمرین و تکرار، پیشرفته می شوند و زمینه را برای پیشرفت بیشتر فراهم می کنند.

دومین ایراد در مورد گیتار های الکتریکی، قیمت آن ها است. آن ها بسیار گران تر از نمونه های غیر-الکتریک هستند و حتی قیمت ارزان ترین گیتار الکتریک از گیتارهای آکوستیک و کلاسیک با قیمت متوسط نیز بیشتر است. البته به این قیمت، هزینه یک آمپلی فایر و کابل (patch) پچ را نیز اضافه کنید، و به طور کلی برای نواختن این گیتار باید دو برابر هزینه کنید.

مزایای شروع با گیتار آکوستیک

گیتار های آکوستیک معمولا انتخاب اول بیشتر گیتاریست های مبتدی است. آن ها از نظر صدا و قابلیت پخش متعادل ترین نوع گیتار هستند و برای درک مفهوم اساسی نوازندگی به کمترین زمان نیاز دارند.

گیتار آکوستیک برای تمرین اصول – گام، آکورد ، achord progression ( مجموعه ای از آکورد ها که در کنار یکدیگر معنی می دهند.) و ریف ( الگویی ریتمیک که در طول موسیقی تکرار می شود.) عالی است. اگر یک نت را اشتباه بنوازید، به راحتی می توانید آن را بشنوید و اشتباه خود را اصلاح کنید.

مشابه گیتار های الکتریک، گیتار های آکوستیک هستند که گاهی اوقات شیار هایی دارند و طیف کاملی از نت های “قابل فرت” را برای شما فراهم می کنند که این امکان برای گیتار های کلاسیک وجود ندارد.

شکل بزرگتر گیتارهای آکوستیک به معنای کمی سنگین تر بودن آن ها است ، اما این موضوع در واقع به مبتدیان کمک می کند تا هنگام نواختن، بازوی خود را بر روی بدنه ی گیتار قرار دهند و استراحت کنند و در نتیجه در هنگام نواختن این گیتار دست شما کمتر از نواختن با گیتار الکتریک و کلاسیک خسته می شود. همچنین ، برخی از گیتارهای آکوستیک را می توان به دستگاه های تقویت کننده متصل کرد – که به آن ها “گیتار نیمه آکوستیک” می گویند.

معایب شروع با گیتار آکوستیک

فقط دو ایراد واقعی برای شروع با گیتار های آکوستیک وجود دارد – اول اینکه ، آن ها معمولاً از گیتارهای کلاسیک گران ترند، و ثانیا، در ابتدا تار های استیل تا هنگامی که به گیتار عادت کنید، به انگشتان شما آسیب می رسانند.

اگر از پس قیمت این گیتار بربیایید، در طول کار کردن با آن با درد رو به رو خواهید شد، بنابراین انتظار شما چیست؟!

تار های استیل گیتار های آکوستیک در مقایسه با تار های نایلونی گیتار های کلاسیک برای گرفتن فرت سخت تر هستند، اما طنین بیشتری دارند و و نواختن آکورد با آن ها آسان تر است. استیل به طور طبیعی سخت تر از نایلون است و آکورد ها راحت تر بر روی تار های استیل گیتار ها نواخته می شوند زیرا این تار ها معمولا نازک تر هستند و به شما حس “فرت قفل شده” را می دهد.

به طور خلاصه، اگر بتوانید کمی بیشتر پس انداز کنید، گیتارهای آکوستیک برای شروع مناسب ترند.

مزایای شروع با گیتار کلاسیک

اگر کاملا مبتدی هستید، حس تارهای نایلونی برای اولین بار شما را از آزمایش تار های استیل منصرف می کند. آن ها بسیار ملایم هستند، به شما احساس خوبی می دهند و نواختن آن راحت است.

گیتار کلاسیک همچنین دارای بدنه کوچکتر و سبک تری نسبت به گیتار آکوستیک و الکتریکی است.

دلیل عمده اینکه بسیاری از مبتدیان گیتارهای کلاسیک را انتخاب می کنند، ارزان بودن آن ها نسبت به گیتارهای آکوستیک و الکتریکی است.

معایب شروع با گیتار کلاسیک

گیتارهای کلاسیک اغلب توسط متخصصان در آموزشگاه های موسیقی تدریس می شوند زیرا سخت ترین نوع گیتار برای مسلط شدن هستند. حالا چرا اینطور است؟

اول از همه باید گفت، احساسی که از تارهای نایلونی می گیرید تفاوت قابل ملاحظه ای با تارهای استیل دارد و افرادی که با گیتارهای الکتریکی یا آکوستیک تمرین کرده اند، احساس می کنند کاملاً مبتدی هستند.

50 گیتاریست برتر تمام تاریخ تا امروز

ثانیا ، صداهایی که از گیتار های کلاسیک ساطع می شود، هوا مانند است و همه ی اشتباهات شما بیشتر برجسته می شوند. این امر برای اکثر مبتدیان سخت است، اگرچه می تواند به تمرین کمک کند، اما باید به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به انواع دیگر محسوب شود.

در آخر این که، گیتار های کلاسیک فاقد سطح ماندگاری مانند گیتارهای الکتریکی و آکوستیک هستند. نواختن آکورد روی گیتار کلاسیک طنین کمتری به همراه خواهد داشت، که ممکن است شما حس کنید نیاز دارید سخت تر بنوازید و می تواند باعث ناامیدی تان شود.

بنابراین، کدام گیتار بهتر است؟

در نهایت، همه چیز به اولویت شخصی و سبکی برمی گردد که می خواهید بنوازید. افرادی که با مفهوم محض “خونریزی انگشتان” که بیشتر نوازندگان گیتار آکوستیک در مورد آن صحبت می کنند، از نوازندگی منصرف شده اند، باید گیتار کلاسیک را امتحان کنند. در حالی که کسانی که به دنبال نت های راک ‘n’ رول خود هستند، به هر حال گیتارهای الکتریکی را انتخاب می کنند.

با این حال، از نظر استراتژیک و عینی گیتار های آکوستیک برای مبتدیان بهتر است – به دلیل ماندگاری بالا، ارزان تر بودن و این که اشتباهات خود را به وضوح می شنوید (برخلاف الکتریکی) اما نه کاملاً واضح به طوری که برجسته شوند (بر خلاف کلاسیک). از همه بهتر ، اگر موفق به تسلط بر یک گیتار آکوستیک شوید، نواختن هر دو نوع گیتار الکتریک و کلاسیک به هیچ وجه سخت نخواهد بود.

راهنمای خرید گیتار ما را از دست ندهید!

به یاد داشته باشید: اصول و تکنیکی که شما به عنوان یک مبتدی یاد می گیرید، مادامی که در حال آموختن هستید، در ذهن شما باقی خواهد ماند.

بنابراین اگر توسط تار های نایلونی نرم یک گیتار کلاسیک یا انرژی و هیجان یک گیتار الکتریکی وسوسه شدید، گیتار آکوستیک بهترین انتخاب برای گیتاریست مبتدی است که هدفش یادگیری گام ها، آکورد ها، تغییرات آکورد و تکنیک های گیتار از ابتدا است- تصمیمی که زمینه ساز یادگیری بی درد سر ساز شما شود.

همه افرادی که در گیتار حرفه ای به نظر می ‌رسند با این روش شروع کرده اند – یادگیری اصول و تکنیک، و سپس انقدر در این راه تلاش کرده اند تا سبک منحصر به فرد خود را خلق کنند. تصمیم گیری واقع بینانه در اوایل یادگیری گیتار می تواند به شما کمک کند تا سریع تر به آن سطح از موسیقی طبیعی و “بدون زحمت” برسید!

گیتار

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست