خانه / آموزش ویولن (رایگان) / کتاب آموزش ویولن / اپلیکیشن آموزش ویولن (9 تا از بهترین ها با لینک دانلود)
یادگیری ویولن

اپلیکیشن آموزش ویولن (9 تا از بهترین ها با لینک دانلود)

ویولن

این روز ها تقریبا برای همه چیز اپلیکیشن تلفن همراه وجود دارد، حتی برای آموزش نواختن ویولن. دنیای برنامه های موسیقی روز به روز در حال گسترش است. برنامه ‌های متنوعی برای کمک به نوازندگان در هر چیزی از تئوری موسیقی گرفته تا خواندن نت ها و سازمان‌ دهی زمان تمرین ارائه می شود.

مثلا برنامه های مفیدی برای ویولونیست ها وجود دارد. شما چه یک نوازنده باتجربه ویولن باشید و چه تازه شروع به گذراندن کلاس های ویولن کرده باشید، اپلییشن های زیادی وجود دارد که می تواند به ارتقای مهارت های شما کمک کند.

پس در این مقاله که به معرفی 9 برنامه مفید برای ویولونیست ها اختصاص داده شده ، با ما همراه باشید.

1-Trala

یکی از جدیدترین اما پر امتیازترین اپلیکیشن های آموزش رایگان ویولن است که می توانید برای آیفون و اندروید دانلود نمایید.

 


ویولن

توی این پک فوق العاده، نواختن ویولن رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ویولن نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

یک طرف کارت، نت را بر روی حامل موسیقی نمایش می دهد و طرف دیگر نشان می دهد که آن نت چه نتی است و باید انگشتان تان را روی چه بخشی از ویولن بگذارید.

2- Fiddle companion

برنامه Fiddle Companion که هم مناسب کمانچه نوازان و هم نوازندگان ویولن است، چارت های زیادی برای انگشت گذاری طبق آکورد و گام را در اختیار کاربران قرار می دهد.

علاوه بر این، از ابزار های کاربردی مختلفی مثل مترونوم و تیونر هم برخوردار است.

آموزش صفر تا صد ویولن با 11 درس رایگان

3- iReal pro (بسیار محبوب)

اگر گروهی برای تمرین ندارید ، مشکلی نیست برنامه iReal Pro مثل این است که همیشه یک گروه موسیقی همراه تان باشد.

چارت های آکورد هزاران آهنگ را دانلود کنید یا حتی چارت مخصوص خودتان را برای یک آهنگ بسازید. از قابلیت پلی بک برای انتخاب سبکی که می خواهید گروه “مجازی” تان بنوازند هم استفاده کنید!

4- Voice recorder

فریب کلمه “Voice” در عنوان این برنامه را نخورید . برنامه ” ضبط صدا ” برای ضبط اجرا ها و تمرینهای تان عالی است.

از سیستم پوشه (Folder system) پیشرفته استفاده کنید تا بتوانید چیز هایی که ضبط کرده اید را به طور مرتب ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید.

آموزش اصولی نوت های ویولن ویژه افراد مبتدی-متوسط

5- Sight reader

اگر در یادگیری نحوه خواندن موسیقی مشکل دارید ، برنامه Sight Reader به دردتان می خورد. این اپلیکیشن شامل یک دوره آموزشی تخصصی ویولن و چندین تمرین است که به شما در یادگیری نحوه خواندن موسیقی کمک می کند.

هنرجویان ویولن می توانند خواندن موسیقی را از طریق درس ها ، فلش کارت ها، آهنگ ها، فواصل زمانی، ریتم ها ، گام ها و کلی چیز دیگری که در این برنامه هست، یاد بگیرند.

6-Rhythm sight reading trainer

مهارت تان در اجرای به موقع ریتم را با واکنش فوری این برنامه به اجرا، محک بزنید .

این برنامه از ریتم های ابتدایی تا پیشرفته، یک نوار لغزنده تمپو، و یک حالت یادگیری برخوردار است که با آن می توانید در کنار اجرای درست ، ریتم های جدید را تمرین کنید.

7-Music journal

چه به تنهایی تمرین کنید و چه با یک معلم ویولن ، اپلیکیشن Musical Journal ابزاری فوق العاده برای پیگیری جلسات تمرین و سنجش پیشرفت شما است.

این برنامه یک سیستم پوشه عالی برای سازماندهی آهنگ ‌ها و تمرین‌های تان دارد و تمپوی مترونوم و سایر فاکتور های مهم مربوط به جلسات تمرین تان را هم پیگیری می ‌کند.

چطور شروع به نواختن ویولن در منزل کنیم؟ چند نکته کاربردی

8-Tempo (پیشنهاد من)

Tempo در اپ استور به‌ عنوان ” Staff favorite ” نمایش داده می ‌شود. این اپلیکیشن یک برنامه قدرتمند است که تقریبا هر امکاناتی که از یک برنامه مترونوم بخواهید را دارد.

کاربران می توانند لیستی از آهنگ ها را با تمپو های خاص بسازند و از بین بیش از 14 مجموعه صدا، یکی را انتخاب کنند.

9-PlayAlong violin

PlayAlong Violin یک برنامه عالی برای ویولونیست ها است. این اپلیکیشن به چیزی که کاربر می نوازد؛ گوش می دهد و می گوید که آیا نت ها را درست می نوازد یا خیر . موسیقی تنها در صورتی ادامه پیدا می کند که کاربر نت ها و ریتم های صحیح را اجرا کند.

علاوه بر این، قابلیت هایی آموزشی مثل چارت انگشت گذاری و نام نت ها، به مبتدیان کمک می کند تا آهنگ های جدید را به درستی و حرفه ای یاد بگیرند.

حتما بخوانید: چقدر زمان برای یادگیری ویولن نیاز است؟ و پاسخ به 4 سوال

برای یادگیری بهتر ویولن

هر موسیقی‌دانی از اهمیت و ارزشِ آهسته تمرین کردن اطلاع دارد، از یادگیریِ نواختنِ عالیِ یک قطعه موسیقی با یک سرعتِ قابل دستیابی. برقراری ارتباط با موسیقی در سرعت معمولی به این آسانی‌ها نیست و مستلزم نوع متفاوتی از تمرین است. درواقع نتیجتاً سریع نواختن، همان آهسته نواختنی که سرعتش را زیاد کرده‌باشید، نیست. اجرای سریع یک بخش،ی به مهارت‌های اضافه [مختص همان شرایط] مثل آماده‌سازی انگشتان، مدیریت حرکت‌ها، جلوجلو فکر کردن و یادگیری راه‌های جدید نواختن نیاز دارد. بسیاری از تکنیک‌ها در سرعت‌های گوناگون، کیفیت و شکل مختلفی پیدا می‌کنند. مثلاً درباره اشکال مشخصی از حرکت دادن منقطع رو به پایین و بالاِ آرشه، بایستی با حرکت سریع، جهشی و پرتابی آرشه به جای فشار حساب شده انگشتان روی گرفتن دسته آرشه کار کنید.

یا این وضعیت گرفتن آرشه و مهارت‌های دست چپ که برای نواختن آهسته کافی و کارامد به نظر می‌رسد، ممکن است برای سریع نواختن جواب خوبی ندهد. سختی کار در فشار بر آرنج یا انگشتان، یا در حرکت بیش‌ازاندازه آرشه که از حرکت دادن سریع آن روی سیم‌ها ممانعت می‌کند، است. یا معمولاً بالابردن بیش از اندازه انگشت‌ها از روی دسته ساز سرعت قرارگیری انگشتان در محلی درستشان را کاهش داده و موجب هماهنگی و تطابق ضعیف با آرشه می‌شود.

در ادامه: چرا تئوری موسیقی برای ویولنیست ها مهم است؟ علامت های مهم ویولن

ویولن

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست