خانه / مطالب متنوع دیگر / گروه بلک پینک چیست؟ نکات جالب و بهترین آهنگ ها
اعضای گروه بلک پینک

گروه بلک پینک چیست؟ نکات جالب و بهترین آهنگ ها

تئوری-موسیقی

تقریبا تمام افراد با شنیدن کلمه K-pop (پاپ کره ای)، به یاد گروه بی تی اس می افتند. اما غیر از BTS، گروه دیگری بنام “بلک پینک” (Blackpink) هم وجود دارد که به افتخارات و رکوردهای بین المللی مختلفی دست پیدا کرده است. بلک پینک یک گروه دخترانه چهارنفره است که از سال 2016 کار خود را آغاز کرده است. هر کدام از اعضای این گروه به چند زبان زنده ی دنیا مسلط هستند و به همین دلیل، در آن سوی مرزها هم طرفداران خود را دارند. اگرچه ممکن است جیسو، جنی، رزی و لیسا به تازگی تورهای جهانی خود را آغاز کرده باشند اما بسرعت به سمت پیشرفت و محبوبیت در حال حرکت هستند.

آهنگ “Ddu-Du Ddu-Du” بلک پینک در حال حاضر با 730 میلیون بازدید، پر بیننده ترین موزیک ویدیوی گروهی K-pop در Youtube است. (البته تک آهنگ “Gangnam Style” از Psy که در سال 2012 منتشر شد، با بیش از 3 میلیارد بازدید، همچنان در این زمینه رکورد دار است). بلک پینک در شبکه های اجتماعی هم فالورهای بسیار زیادی دارد. برای مثال لیسا که رقصنده اصلی و جوانترین عضو گروه است، با بیش از 16 میلیون فالوور، بیشترین فالور هنرمند زن K-pop را در اینستاگرام دارد.

آموزش اصطلاحات موسیقی (رایج ترین ها)

نام طرفداران گروه بلک پینک، بلینک (BLINK) است که حروف اول و آخر نام این گروه می باشد. (بلینک به معنای چشمک است).

جالب است بدانید که این گروه تاکنون رکوردهای آنلاین بسیار زیادی را شکسته‌ است. برخی از موزیک ویدئوهای آنها مثل “این عشق رو نابود کن” و “چطور دوستش داری”، در ۲۴ ساعت اول انتشار، رکوردهایی مانند پربیننده ‌ترین موزیک ویدئو را ثبت کردند. علاوه بر این موزیک ویدیوی “چطور دوستش داری”، توانست سه رکورد جهانی گینس را بشکند!

در این مطلب با گروه بلک پینک و هر کدام از اعضای آن که به شهرت جهانی K-pop رسیده اند، آشنا می شوید.

دلیل انتخاب نام “بلک پینک” برای گروه چیست؟

نام این گروه به معنای “سیاه صورتی” است که دو جنبه ی متفاوت از اعضای گروه را نشان می دهد. صورتی نشاندهنده معصومیت، زنانگی و زیبایی ست و سیاه نشاندهنده ی سرکشی و قدرت است. بطور کلی این نام نشان می دهد که این گروه در عین زیبایی و لطافت، قدرتمند و سرکش هم می باشد و نسبت دادن چند صفت به هر رنگ، یک حس دوگانگی بوجود می آورد.

چه چیزی بلک پینک را از سایر گروه ها متمایز می کند؟

دیسکوگرافی بلک پینک محدود است. این گروه قبل از انتشار “Kill This Love” و از زمان آغاز به کار خود در سال 2016، کمتر از 20 قطعه منتشر کرده بود.

برخی از آهنگ های محبوب این گروه، نه تنها در چارت های بیلبورد رتبه بندی شده اند بلکه در شبکه های اجتماعی هم توجه افراد زیادی را بخود جلب کرده اند. بلک پینک از سال 2020 تا کنون، موفقیت زیادی در میان گروه های پاپ کره ای یا کی پاپ بدست آورده است.

آشنایی با گروه پینک فلوید: 40 حقیقت و بهترین آهنگ ها

بخش عمده ای از جذابیت این گروه ترکیب رپ جسورانه، آواز قدرتمند، رقص زیبا و یک استایل فوق العاده جذاب است. اگرچه این موارد در گروه های موسیقی کره ای K-pop چیز جدیدی نیستند، اما بلک پینک از طریق تصاویر موجود در موزیک ویدیو های خود ازجمله “Ddu-Du Ddu-Du”، این موارد را بیش از پیش به نمایش می گذارد.

اعضای گروه بلک پینک چه کسانی هستند؟

1- جیسو (نام کامل: کیم جی سو) 24 ساله

جیسو (نام کامل: کیم جی سو)

جیسو بزرگترین عضو گروه بلک پینک است که می تواند پیانو و درام بنوازد. جیسو دختری شوخ طبع و دمدمی مزاجی است و می تواند در مورد هر موضوعی آهنگ بنویسد. او قبل از وارد شدن به بلک پینک، در تعدادی موزیک ویدیو و آگهی های تبلیغاتی بازی کرده بود. همچنین تنها عضو گروه است که بر انگلیسی تسلط کامل ندارد اما یک خواننده سه زبانه است و می تواند به زبان های کره ای، ژاپنی و چینی صحبت کند.

2- جنی (نام کامل: جنی کیم) 23 ساله

کیم جنی

جنی خواننده اصلی رپ بلک پینک است که آواز هم می خواند. او بمدت شش سال “کارآموز” بود تا توانست به این موفقیت دست پیدا کند. جنی قبل از بازگشت به کره جنوبی در سال 2010، مدتی در نیوزیلند زندگی کرد و بنابراین علاوه بر زبان کره ای و ژاپنی، بر انگلیسی هم تسلط کامل دارد. او اولین عضو گروه بلک پینک بود که آهنگی تک نفره خود با عنوان “SOLO” را منتشر کرد. این موزیک ویدئو نشان دهنده قابلیت های متنوع جنی به عنوان رپر و خواننده بود. علاوه بر این، وی بیش از 20 لباس را در این کلیپ سه دقیقه ای به عنوان یک نماد مد به نمایش گذاشت.

آشنایی با گروه بی تی اس، نکات جالب و بهترین آهنگ ها

3- رزی (نام کامل: رزان پارک) 22 ساله

رزان پارک

رزی در نیوزیلند متولد شد و در استرالیا بزرگ شده است. او در ممیزی های YG Entertainment در استرالیا شرکت کرد و در جایگاه اول قرار گرفت. رزی به زبان انگلیسی تسلط دارد و خواننده اصلی گروه است و صدای متمایز او به راحتی قابل تشخیص است. رزی می تواند گیتار و پیانو بنوازد و به زبان انگلیسی و کره ای آهنگ بخواند. او اخیراً جلدی از “Eyes Closed” را در روز تولد خود به عنوان هدیه به طرفدارانش به اشتراک گذاشت و نوشت: “این آهنگ بسیار عمیق و تاثیرگذار است و بمن آرامش می دهد. امیدوارم به اندازه ای که من از خواندن این آهنگ لذت بردم، شما هم از گوش دادن به آن لذت ببرید.”

4- لیسا (نام کامل: لالیسا مانوبان) 22 ساله

لالیسا مانوبان

لیسا کوچکترین عضو بلک پینک است و رقصنده اصلی این گروه می باشد. لیسا در تایلند متولد و بزرگ شده است و قبل از اینکه وارد K-pop شود، عضو یک گروه رقص بود. لیسا علاوه بر تایلندی، می تواند به کره ای هم صحبت کند. او پس از انتقال به کره جنوبی در سال 2011 شروع به یادگیری زبان کره ای کرد. علاوه بر این، به زبان های انگلیسی، ژاپنی و چینی مقدماتی هم تسلط دارد. اگرچه لیسا رپ و آواز می خواند اما رقص بسیار خوبی هم دارد که دوربین ها را مجذوب خود می کند. رقص او ترکیبی از حرکات انعطاف پذیر بدن، ضربه های سریع و حالت های جذاب چهره است که اغلب سوژه وایرال ویدیوهای بلک پینک می شوند.

بلک پینک چگونه به شهرت رسید؟

بلک پینک در سال 2016 با تک آلبوم Square One که متشکل از دو آهنگ “Whistle” و “Boombayah” بود، به طور رسمی آغاز به کار کرد. این اولین دبیو آنها در صحنه K-pop (پاپ کره ای) بود زیرا بلک پینک اولین گروه دختری بود که طی 7 سال از YG Entertainment، وارد عرصه ی بین المللی شد.

این آلبوم توانست رتبه اول و دوم چارت جهانی دیجیتال بیلبورد را از آن خود کند. این موفقیت گروه بلک پینک را به اولین آرتیست کره جنوبی تبدیل کرد که در این فرصت کوتاه توانست به این مقام برسد. ترک Whistle توانست به رتبه اول چارت دانلود، دیجیتال و استریم گائون برسد. علاوه بر این، بلک پینک موفق شد رتبه اول موزیک ویدئو محبوب هفته را از آن خود کند.

10 تا از سخت ترین سازهای موسیقی از لحاظ یادگیری

بلک پینک در سال 2018، توانست با تک آهنگ “Ddu-Du Ddu-Du” و “Square Up” به بالاترین رده بندی گروه دختران K-pop در بیلبورد برسد و در سطح بین المللی مورد توجه قرار بگیرد. “Ddu-Du Ddu Du” توانست در 100 تک آهنگ داغ بیلبورد، رتبه 55 را کسب کند و “Square Up” به رتبه 40 جدول بیلبورد 200 برسد. این گروه چند ماه بعد، با خواننده دوآ لیپا (Dua Lipa) در ترک “Kiss and Make Up” همکاری کردند. این آهنگ دو زبانه توانست در 100 آهنگ داغ بیلبورد رتبه ی 93 را کسب کند. به این ترتیب بلک پینک اولین گروه دخترانه در کره جنوبی بود که وارد چارت تاپ 40 شد.

گروه بلک پینک در اکتبر گذشته با Interscope Records و Universal Music Group قراردادی امضا کرد و وارد عرصه ی بین المللی شد. YG Entertainment نیز با هدف پیشرفت گروه در سطح بین المللی با این لیبل همکاری کرد. این گروه اندکی بعد، با اجرا درThe Late Show (نمایش دیر هنگام) با استیون کولبرت و سپس حضور در برنامه Good Morning America(صبح بخیر آمریکا) اولین حضور خود را در تلویزیون ایالات متحده انجام داد.

برای آشنایی با گروه بلک پینک، با چه آهنگ هایی شروع کنیم؟

برای آشنایی با گروه بلک پینک، ابتدا با آهنگ “Ddu-Du Ddu-Du” شروع کنید چون یک آهنگ رکوردشکن با شعرهای رپ زیبا و پویا است. این ترانه نام خود را از صدای شلیک گلوله گرفته است و نشان می دهد که چگونه نگرش افراد نسبت به افراد مشهور می تواند از تحسین به پرخاشگری تغییر کند.

علاوه بر “Ddu-Du Ddu-Du”، تک آهنگ هایی مانند “As if It’s Your Last” و “Playing With Fire” دارای ملودی های پرانرژی با شعرهای سرشار از عشق و علاقه هستند. از طرف دیگر اهنگ “Stay” یک کار نادر از این گروه است که رپ ملایم تر جنی و لیسا را به همراه صدای چند لایه جیسو و رزی به نمایش می گذارد.

کی پاپ چیست؟ 8 گروه معروف سبک پاپ کره ای را بشناسید

بلک پینک چگونه در شبکه های اجتماعی محبوب شد؟

تعداد فالورهای بلک پینک در شبکه های اجتماعی با انتشار هر آهنگ جدید، در حال افزایش است. لیسا بیشترین فالور زن K-pop را در اینستاگرام دارد. از طرفی گروه بلک پینک هم از آوریل 2019 با 16.4 میلیون فالوور، بیشترین دنبال کننده ی گروه K-pop را بدست آورد. پیش از انتشار “Kill This Love” عکسهای تیزر اعضای گروه با رنگ موهای جدید باعث شد که هر کدام از آنها بیش از دو میلیون لایک در اکانت های خود بدست آورند. تعداد دنبال کنندگان این گروه جذاب در توییتر نیز روز به روز در حال افزایش است.

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام مطلب مفیدی بود فقط اطلاعات اپدیت نیست
    مثلا فالور های لیسا الان تقریبا پنجاه ملیون هست و بازدید های یوتیوب هم الان بیشتره پس لطفا اپدیتش کنید:)

    پاسخ
  • خیلی اطلاعات خوبی درباره بلک پینک بود

    پاسخ
    • خب چند تا چیز باید اصلاح بشه
      ۱_ بازدید ها dududu الان ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون هستش
      ۲_ فالور های لیسا هم الان حدودا ۷۰ میلیون هستش بقیه اعضا هم: جنی ۵۸ میلیون…جیسو ۵۲ میلیون…رزی ۵۲ میلیون هست
      علاوه بر اینا باید این اضافه کنم که بلک پینک الان ۵ تا موزیک ویدیو بالای یک میلیارد بازدید تو یوتیوب داره و بزرگترین گرل بند دنیاست
      و همینطور چنل یوتیوب بلک پینک با ۷۰ میلیون سابسکرایب و جلو زدن از چنل جاستین بیبر در سابسکرایب ترین چنل تاریخ یوتیوبه و…
      سن اعضا در سال ۲۰۲۱
      جیسو ۲۶
      جنی ۲۵
      رزی ۲۴
      لیسا ۲۴
      الان دیگه کل دنیا بلک پینک رو میشناسن✨🦋

      پاسخ
  • سارا 💕 لیسا
    آذر 30, 1400 3:51 ب.ظ

    عالی
    من عاشق لیسا ام

    پاسخ
  • من عاشق رزی ام

    پاسخ
  • I am blinki and

    ❤️Love you Jeni ❤️

    پاسخ
  • با این که مطالب قدیمی بود ولی عالی بود الان دیگه بلک پینک با البوم born pink ترکونده😎🖤💓

    پاسخ
  • احیانن اسم اصلی رزی پارک چه یونگ نیس

    پاسخ
  • اینکه تونستی با این شباهت قیافه اسماشون رو تشخیص بدی خیلی باهوشی ……..خخ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست