خانه / آموزش ویولن (رایگان) / آموزش ویولن مقدماتی (گام به گام) / ۶ تا از بهترین ویولن ها برای افراد مبتدی-متوسط (راهنمای خرید)
در حال نواختن ویولن

۶ تا از بهترین ویولن ها برای افراد مبتدی-متوسط (راهنمای خرید)

ویولن

به خرید ویولن فکر میکنید؟ انتخاب برند مناسب ویولن به دلیل اینکه گزینه های زیادی وجود دارد مشکل است. درحالیکه مبلغ خاصی را برای خرید در نظر گرفته اید میخواهید یک ویولن با کیفیت بخرید که هم ماندگاری خوبی داشته باشد و هم ارزشش را در طول زمان حفظ کند. برای اینکه خرید خوبی داشته باشید ما ۶ تا از بهترین ویولن های مبتدی و متوسط را برایتان آورده ایم و در اینجا نکات و ترفندهایی برای خرید موفق ویولن به شما پیشنهاد میکنیم.

ساختار ویولن

ساختار ساز ویولن

آرشه يا کمان: چوبي باريک و دراز است که رشته‌ هاي موي دم اسب در طول آن کشيده شده و به دو سر آن بسته شده ‌است. از اين چوب براي نواختن ويولون استفاده مي شود.

جعبه طنيني ( جعبه رزونانس): قسمتي جعبه‌ اي شکل در ويولون است که از 3 بخش صفحه بالايي ، صفحه زيرين و زوارهاي دور تشکيل شده‌است. بخش هايي مثل گريف ، خرک و سيم‌ گير در ويولون به دليل استحکام بيشتر از جنس چوب آبنوس ساخته مي شوند.

دسته يا گردن: در واقع دنباله چوب آبنوس تکيه سيم ‌هاست که محل انگشت گذاري نوازنده در قسمت بالاي آن قرار دارد. نوازنده ويولن مي تواند دست خود را در تمام طول چوب آبنوس قرار دهد. انتهاي دسته به جعبه کوچکي ( جعبه کوک ) وصل مي شود که سيم‌ها در درون آن به دور گوشي‌ هاي کوک پيچيده مي‌شوند.

 


ویولن

توی این پک فوق العاده، نواختن ویولن رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ویولن نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

خرک: خرک در واقع رابط بين سيم‌ها و جعبه طنيني است. وظيفه اين قسمت تقسيم راه سيم‌ ها، نگه داشتن سيم ها با ارتفاع خاص براي حرکت روي جعبه طنيني و انتقال ارتعاشات سيم‌ ها به جعبه طنيني است. در داخل جعبه طنيني استوانه اي چوبي قرار داده شده است که وظيفه آن انتقال ارتعاشات سيم ها به صفحه زيرين ساز است و به عنوان مانعي در مقابل شکسته شدن صفحه بالايي ساز از فشار سيم‌ها و خرک عمل مي کند.

گريف: گريف در طول دسته ويولن قرار داده شده است و تا ميانه جعبه ساز امتداد دارد. گريف بخشي است که نوازنده با انگشت خود سيم را به آن می‌ چسباند و با کوتاه کردن و بلند کردن طول سیم ها نت‌هاي مختلف را مي‌نوازد.

سيم گير: سيم گير در فاصله کمي از خرک تا آخر تنه ويولن امتداد مي يابد. این قسمت با زهی از جنس روده يا پلاستيک يا سيم به دکمه‌ ای که در قسمت پایين جدار قرار داده شده است متصل می گردد.

سيم‌ها: سيم‌ها از جعبه کوچک سر ساز آغاز می شوند و در طول تکيه‌ گاه سيم ها امتداد می یابند، سپس از روي خرک عبور کرده و در سيم‌ گير محکم مي شوند. سيم ‌هاي ويولن در گذشته از جنس روده گوسفند ساخته مي‌ شد. امروزه در سيم های بم ‌تر، روی روده سيم فلزی نازکی مي ‌پيچند و در سيم ‌هاي زيرتر از مفتول فلزي تنها استفاده مي‌شود.

سیم ویولن

کدام نوع ویولن را انتخاب کنم؟

1- ويولن آکوستيک: ويولون هاي آکوستيک که ساده ترين نوع ويولون ها هستند ، براي افراد مبتدي مناسب اند.

2- ويولن الکتريک: ويولون الکتريک داراي يک خروجي الکتريکي صدا است و معمولا بدنه آن از جنس فلز ساخته مي شود. اين ساز موسيقي در سبک هاي راک ، پاپ و … مورد استفاده قرار مي گيرد. ويولن‌هاي الکتريک با بدنه فلزي معمولا يک طراحي غيرسنتي و غير شبيه به ويولن هاي آکوستيک دارند تا در حد امکان وزن کمتري را داشته باشند. ويولن‌هاي الکتريک ممکن است تعداد بيشتري سيم نسبت به ویولون های آکوستيک داشته باشند. سيگنال ‌هاي ويولن الکتريک مثل گيتار الکتريک بر اثر پردازش‌هاي الکترونيکي، براي بدست آوردن صداي دلخواه به وجود مي‌آيد.

ویولن آکوستیک

ویولن آکوستیک

3- ويولن آلتو ( ويولا): شکل ظاهري اين ساز شبيه ويولن هاي آکوستيک است و نوازنده در هنگام نواختن مثل ويولن آن را روي شانه چپ قرار مي دهد.از آن جايي که اين ساز از لحاظ اندازه مقدار کمي (حدود 5 سانتيمتر) از ويولن بزرگتر است ، براي افرادي که با موسيقي آشنايي کمتري دارند ، تشخيص آن از ويولن مشکل است. اين ساز از نظر ميدان زير و بمي اندکي پايين تر از ويولن است و ميدان صوتي تنگ تر از آن دارد. اين ساز صدايی غني ، نافذ ، تيره ، آرامش بخش و سبک دارد.

ویولا

ویولا

4- ويولن سِل: اين ساز ها به علت اندازه بزرگ ، بر خلاف ويولن و ويولن آلتو، روي شانه نوازنده قرار نمي گيرد. نوازنده براي نواختن اين ساز، روي صندلي مي نشيند و ساز را روی پايه اي در انتهاي آن قرار دارد ، روي زمين و بين دو پا های خود قرار مي دهد. دسته ويولن سل بالاي شانه چپ نوازنده قرار مي گيرد و نوازنده آرشه را به صورت افقي روي سيم ها مي نوازد. ويولن سل از نظر سطح زير و بمي پايين تر و بم تر از ويولن و ويولن آلتو است. اين ساز از نظر وسعت صوتي گسترده است و از نظر طنين ، صوتي بسيار قوي ، زنگ دار و غني ايجاد مي کند و از ساز کنترباس چابک تر است. سيم اول اين ساز صداي درخشان و سيم بم آن صداي ضخيم توليد مي کند.

ویولن سل

ویولن سل

5- کنترباس (دابل باس): اين ساز از لحاظ اندازه بزرگترين عضو خانواده سازهاي زهي آرشه اي است. براي نواختن اين ساز، نوازنده مي ايستد و ساز را در کنار خود مي گيرد و به گونه اي که دسته آن بالاتر از شانه سمت چپ نوازنده قرار مي گيرد و آن را مانند ويولن سل با کشيدن افقي آرشه مي نوازد. کنترباس پايين ترين سطح زير و بمي و کمترين وسعت صوتي را در سازهاي زهي دارد. طنين کنتر باس قوي ، پُر، ضخيم و زنگ دار است. اين ساز به دليل سنگيني سيم ها از لحاظ چابکي از همه ساز هاي زهي ضعيف تر است.

دابل باس

دابل باس

مواردی که هنگام خرید ویولن باید مد نظر قرار دهید

از قیمت تا کیفیت! چند گزینه ی مهم وجود دارد که هنگام خرید ویولن باید آنها را مد نظر قرار دهید ازجمله:

محدوده ی قیمت: قبل از شروع جست و جو برای خرید ویولن باید ابتدا بودجه تان را مشخص کنید. ویولن های با کیفیت معمولا از 1 و نیم میلیون آغاز میشوند. پس بسته به اینکه چه برندی انتخاب کنید هزینه تان از این مقدار بالاتر میرود. اما نکته مهمی که اینجا مطرح است اینکه اگر مبتدی هستید (کمتر از یک سال آموزش دیده اید،به هیچ وجه ساز گران قیمت نخرید، چون نه تنها به سازهای گران قیمت صدمه می زنید بلکه بیش از نیمی از هنرآموزان ویولن به دلیل سختی در اوایل راه انصراف می دهند و بعد شما میمانید و یک ویولن گران قیمت که باید به نصف هزینه ای که پرداخته اید آن را رد کنید! به این نکته هم توجه کنید که احتمالا باید کمان-آرشه- و کیس ویولن را جداگانه بخرید. یک نمونه از لیست قیمت ها را در تصویر زیر می بینید:

خرید ویولن

کیفیت: علاوه بر تنظیم بودجه این مهم است که بدانید از لحاظ کیفیت چه چیزی را مد نظر قرار دهید. از طرفی دیگر نمیخواهید ویولن بی کیفیتی با قیمت بالا بخرید. پس هنگام خرید ویولن به ساختار آن توجه کنید. یک ویولن با کیفیت هنگام فشار دادن خم نمی شود. دقت کنید این نکته خیلی مهم است که منظور از کیفیت، صدا نیست زیرا اصلا کیفیت صدا در سازهای مبتدی تا متوسط را متوجه نخواهید شد. پس به این مورد خیلی توجه نکنید مگر اینکه حرفه ای هستید.

ویولن نو یا دست دوم: هنگام خرید ویولن شما دو گزینه دارید: یا اینکه یک ویولن نو بخرید یا یک ویولن دست دوم. اگر بودجه ی کمی دارید، خرید ویولن دست دوم میتواند به نفع شما باشد. فقط مطمئن شوید که ویولن سالم است و ارزش خرید دارد.

اندازه: ویولن ها اندازه های مختلفی دارند. برای بچه ها سایزهای 3/4,1/2,1/4,1/8,1/10,1/16 و 1/32 مناسب است. برای انتخاب سایز مناسب ویولن برای بچه ها به این صورت عمل کنید: بازوی چپ را کاملا از بدنشان دور کنید و از گردن تا مچ یا کف دست را اندازه گیری کنید، اندازه ی گردن تا مچ نشاندهنده ی سایز مناسب ویولن برای بچه است. ویولن های سایز 4/4  که به آن ها ويولون Full Size نيز مي گويند براي افراد با سنين بالاتر از 9 سال و بزرگسالان مناسب است. طول بازوي اين ويولون ها 23.5 اينچ و بالاتر است.

لوازم جانبی: حداقل احتیاجات یک ویولن خوب: آرشه حداقل 8 پر (سالم)، جعبه چهار گوش و مرغوب، زیرچانه باید یکی از این موارد باشد (1- ضد حساسیت ، 2-آلمانی مارک وسترن 3- یا از جنس آبنوس یا روز بوت) و همچنین گوشی های ساز البته در مورد گوشی تا می شود آبنوس چون در صدا تاثیر گذار است. خرک هم بسیار در صدای ساز تاثیر می گذارد و بهترین مارک ها- تلر و بوش- هست در مورد سیم تقریبا روی تمام ویولن ها سیم اولیه تست می باشد نه سیم ها گران مگر آنکه خود فروشنده روی آن قرار دهد.

لوازم جانبی ویولن

تنظیم بودن ساز: سعی کنید ساز را تنظیم شده بخرید. هزینه تنظیم ساز های بین 100 الی 300 هزار تومان می باشد ولی بسیار در صدای ساز تاثیر گذار است. کسی که اینکه را انجام می دهد باید مهارت لازم را داشته باشد و ساز باید با توجه با سبک تنظیم شود یعنی اگر ایرانی می زنید پل ساز را به گونه ای قرار می دهد که صدای بم بسیار عالی و اکشن ساز هم تا می شود پایین باشد ولی در کلاسیک جای پل فرق می کند که باعث می شود صدای ساز تیز شود اکشن بالاتر می رود تا در پوزیسیون های بالا ساز جوابگو باشد و سیم ساز را با توجه به سبکتان و اینکه آیا می خواهید با این ساز تمرین کنید و یا ساز نوازندگی حرفه ای در زمان های کم انتخاب می کنید مثلا برای سبک ایرانی معروف ترین ساز سیم پیراسترو سبز می باشد و برای کلاسیک سیم تونیکا از شرکت پیراسترو کم هم تمرینی است و هم صدای خوبی دارد و یا سیم اوا پیراز که بیشتر کنسرتی است تا یک سیم تمرینی

سبک ایرانی یا خارجی: این مورد در ویولن اهمیت دارد و توصیه اکثر اساتید این است که اگر قصد دارید ویولن ایرانی بنوازید حتما ویولن ایرانی بخرید و اگر قصد دارید ویولن سبک کلاسیک بنوازید، ساز خارجی. در مورد تفاوت ساخت ساز های ایرانی و خارجی می توان تنها به تفاوت در میزان قوس صفحه رو و پشت اشاره کرد که یک مقدار صدا را بم تر و تو دماغی تر می کند و در مورد تنظیم ویولن برای این 2 سبک به ترتیب اهمیت میتوان گفت : جای پل در ویولن بعد جنس خرک ،تنظیم خرک و اکشن ساز ،سیم و گوشی ها. در اینجا بر حسب تجربه و نظرات حرفه ای های ویولن به شما میگوییم خیلی درگیر این موضوع نشوید و با توجه به اینکه بیش از 90 درصد ویولن های موجود در ایران ساخت کشور چین هستند، یکی از مارک های گفته شده در پایین را خریداری کنید.

تفاوت بین ویولن های مبتدی، متوسط و حرفه ای

ویولن مبتدی: به طور کلی ویولن های مبتدی از چوبهایی با کیفیت پایین تر ساخته شده اند. در این ویولن ها معمولا قسمتهایی مثل سیم کوکها-pegs- و چانه گیراز پلاستیک ساخته شده است. این ویولن ها برای بچه ها عالی هستن چون به یادگیری علاقمندند ولی مشخص نیست که برای مدت طولانی ویولن بزنند یا نه. قیمت ویولن های مبتدی از 600 هزارتومان تا 2 میلیون متفاوت است.

ویولن متوسط: این ویولن ها بین مبتدی و حرفه ای قرار گرفته اند. قیمت آنها از 4 تا 8 میلیون متفاوت است. ویولن های سطح متوسط برای موسیقیدان هایی مناسب است که یک ویولن بهتر از سطح مبتدی میخواهند اما پول ندارند که میلیون ها تومان برای ویولن های حرفه ای بپردازند.

ویولن های حرفه ای: این ویولن ها معمولا از چوبهایی با کیفیت بالا ساخته شده اند و دست ساز هستند همچنین مواد بکار رفته در آن کیفیت بالایی دارند؛ مثلا فینگربورد آن از چوب آبنوس ساخته شده است. این ویولن ها فقط برای موسیقیدان های حرفه ای و پیشرفته مناسب هستند و قیمت آنها بین 8 تا 17 میلیون است.

بهترین مارک های ویولن: به هزاران دلیل که از حوصله این مقاله خارج است بهتر است ویولن خود را در ایران فقط از یکی از مارک های زیر انتخاب کنید:

  • مارک تی اف (برای افراد مبتدی)
  • یاماها (همه سطوح)
  • استگ (همه سطوح)
  • زک (همه سطوح)
  • رناتو (مبتدی-متوسط)

حتما بخوانید: معرفی بهترین مارک ویولن+ بهترین نوع سیم

حتما خرید خود را آنلاین انجام دهید

در درجه اول اکیدا پیشنهاد می کنیم که خرید ویولن را به استاد خود نسپارید! نه فقط به خاطر اینکه ممکن است با فروشگاه کمیسیون کاری وجود داشته باشد بلکه به این خاطر که خودتان باید از صدای ویولن خوشتان بیاید نه استادتان! همیشه به هنرجویان متذکر می شویم که بعد از انتخاب دو سه مدل از ویولن در راهنمای خرید، که در این مقاله معرفی می کنیم، به بازار بروید و همان دو سه مدل را در دست بگیرید و با آنها بنوازید یا اینکه از فروشنده بخواهید برایتان آهنگی بزند- پس میتوانید صدای ویولن را بشنوید و ببنید کدام مدل را بیشتر دوست دارید. هر کدام را پسندیدید به صورت اینترنتی سفارش دهید! دقت کنید از بازار خرید نکنید و فقط ویولن را بصورت اینترنتی خرید کنید! هنگام چک کردن ویولن این موارد را در نظر بگیرید:

  • نبود ترک در بدنه
  • دقت کنید لبه‌های کناری ویولن از بالا و پایین بیرون نزده باشند.
  • دقت کنید که دسته ساز صاف باشد
  • به ارتفاع سیم‌ها توجه کنید
  • گوشی های ساز که در قسمت بالای دسته قرار دارند و سیم ها به آن متصل هستند باید به راحتی در جای خود بچرخند و گیر نداشته باشند.
  • افرا، صنوبر، آبنوس، بید و بلسان بنفش بهترین چوب‌ها هستند و توصیه می‌کنیم چوب‌های دیگر را خریداری نکنید.در چوب ویولن باید رگه ها ریز، متراکم، یکنواخت و تا می شود به هم نزدیک باشند

اگر از فروشگاه و بازار خرید کنید مشکلات زیر را دارید:

1-تنوع محدود: آیا شما برند خاصی از ویولن برای خرید مد نظرتان است؟ فروشگاههای موسیقی معمولا تعداد محدودی ویولن در فروشگاهشان دارند.

2-قیمت بالا: به دلیل اینکه فروشگاهها کالاهای کمتری دارند تمایل دارند قیمت بالاتری داشته باشند. اگر شما مشکل بودجه دارید بهتر است ویولن خود را از اینترنت با قیمت مناسب بخرید.

اگر اینترنتی خرید کنید دو امتیاز مهم زیر را خواهید داشت:

1-میتوانید مستقل خرید کنید: هنگام خرید آنلاین شما از فروشنده هایی که سعی میکنند به شما گرانترین ویولون ها را بفروشند در امان هستید. شما میتوانید توصیه ها را گوش کنید، نظرات را بخوانید و با آرامش خریدتان را انجام دهید.

2- تنوع زیاد ویولن: بطور کلی فروشگاههای آنلاین ویولن، برندها و تنوع زیادی برای انتخاب دارند. اگر یک سایت، ویولنی که شما میخواهید را نداشته باشد می توانید آن را در سایت دیگری پیدا کنید.

معرفی 5 تا از بهترین برندهای ویولن برای افراد مبتدی تا متوسط

دقت کنید که منظور از افراد مبتدی کسانی است که تا یک سال آموزش دیده اند یا کمتر از آن، افراد نیمه حرفه ای یا متوسط هم افراد زیر سه سال آموزش مدنظر است. همانطور که قبلا گفته شد انواع مختلفی از ویولن ها وجود دارد. بعضی از آنها برای افراد مبتدی و متوسط است در حالی که بعضی آنها برای موسیقیدان های حرفه ای طراحی شده اند. در اینجا ما 5 تا از بهترین ویولن های مبتدی و متوسط را براساس بررسی ها و نظریات دیگران آورد ایم.

1- ویولن تی اف مدل 142 (پیشنهاد ما)

ویولن مبتدی
این ویولن چینی از نوع آکوستیک، برای شروع افراد مبتدی عالی ست. ویولن tf 142 از جمله سازهایی است که برای شروع آموزش موسیقی طراحی شده است. قیمت مناسب، کیفیت مطلوب ، ظاهر زیبا و صدادهی خوب از مواردی است که ساز مناسب بر اساس آن قابل انتخاب است. مدل 142 از شرکت TF یکی از پرفروش ترین محصولات در این رده است. این محصول تا سطح متوسط توانایی پاسخگویی به نیازهای نوازنده را داراست. صفحه روی ساز از صنوبر ساخته شده که صدا دهی شفاف و درخشان ساز را تضمین می کند و جنس چوب پشت، کناره‌ها و دسته از چوب افرا هستند. این چوب از مناسب‌ترین و مرغوب‌ترین چوب برای ساخت ویولن محسوب می‌گردد ومشخصه ظاهر زیبا، مقاومت بالا و خصوصیات آکوستیکی از ویژگی های این چوب است

   قیمت: حدود سه میلیون و دویست

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

2- ویولن TF Student (ارزان ترین ویولن موجود اما کیفیت مناسب)

خرید اینترنتی ویولن TF Student با بهترین کیفیت
ارزان‌ترین مدل‌ در سری ویولن‌های برند تی اف است؛ ولی حتی در این مدل نیز از بهترین چوب‌های معمول در ساخت ویولن برای بدنه و دسته استفاده کرده است. اندازه ساز 4/4 میباشد و مناسب برای نوجوان تا بزرگسال است. این مدل یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه برای افراد مبتدی میباشد که قصد یادگیری ساز ویولن را دارند. جنس گوشی ها و چانه گاه ساز از چوب آبنوس است. بدنه این ویولن از چوب های افراو صنوبر ساخته شده است. کیفیت صدایی که تولید می کند در حد شماره 1 همین لیست ولی کیفیت آن پایین تر از ویولن شماره 3 این لیست است.

   قیمت: حدود دو میلیون و صد

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

3-  ویولن آکوستیک استگ مدل VN 4/4 L

ویولن استگ
پیشنهاد میکنیم سراغ قیمت های زیر یک میلیون تومان نروید ولی اگر می خواهید ارزان ترین و در عین حال قابل قبول ترین کیفیت را داشته باشید همین مدل برای شما مناسب است. VN-4/4 L ارزان‌ترین مدل در سری ویولن‌های 4/4 برند استگ است. ولی استگ حتی در این مدل پایه نیز از بهترین چوب‌های معمول در ساخت ویولن برای بدنه و دسته استفاده کرده. صفحه رویی از چوب صنوبر ساخته شده که صدایی شفاف و درخشان دارد. پشت، کناره‌ها و دسته از جنس افرا هستند که به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت بالا و خصوصیات آکوستیکی، مناسب‌ترین و مرغوب‌ترین چوب برای ساخت ویولن محسوب می‌گردد. گریف، گوشی‌ها، سیم‌گیر و چانه‌گاه VN-4/4 L از جنس نوعی چوب چند لایه‌ی سخت ساخته شده که با جلای مشکی ظاهری همانند آبنوس یافته است

   قیمت: حدود یک میلیون تومان

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

4- ویولن فونیکس مدل VS 303 (بهترین برای سطح متوسط)

معرفی و خرید ویولن فونیکس مدل VS 303 با قیمت عالی
اگر مبتدی هستید و دوست دارید تا زمانی که به سطح متوسط برسید هم با یک ویولن کار کنید یا اگر در نواختن ویولن در سطح متوسط هستید این یکی از بهترین ها با توجه به کیفیت و قیمت است. اندازه این ویولن ، 4/4 است. سیستم صدایی ساز آکوستیک میباشد و به شما صدایی حجیم ، شفاف و دلنشین را عرضه میکند. جنس دسته و صفحه رویی ، از چوب افرا (Maple ) است. درخت افرا دارای چوبی سخت و مقاوم است ، که در صنایع مختلف هم به دلیل مناسب بودن آن در برش و تراش استفاده میشود.

بدنه ساز ، از چوب افرا تایگروود (Maple Tigerwood ) ساخته شده است. جنس صفحه انگشت گذاری ، چانه گاه و گوشی های ساز ، از چوب آبنوس ( Ebony ) میباشد. چوب آبنوس جزو چوب های مرغوب و گران قیمت به حساب می آید ، که به دلیل استحکام بالا به عنوان چوب تقویتی در بدنه ساز استفاده میشود.

   قیمت: حدود پنج میلیون

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

5-  ویولا آکوستیک استگ مدل VA 16

ویولن استگ 1
در سطح مبتدی تا متوسط، از گزینه های خاص، باکیفیت و خوش صدا همین مدل است. ویولا آکوستیک استگ مدل VA 16 با بهره گیری از چوب صنوبر در صفحه رویی ساخته شده که صدایی شفاف و درخشان را تولید میکند. پشت، کناره‌ها و دسته از جنس افرا هستند که به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت بالا و خصوصیات آکوستیکی، گزینه ای بسیار عالی محسوب میشود. یکپارچه‌بودن چوب صفحه‌ی رویی، پشت و کناره‌ها، صدای این ویولا کاملا مطلوب و دلنشین کرده است. مقر اصلی استگ در بلژیک قرار دارد و از بدو تاسیس در سال 1995 میلادی تاکنون، فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید انواع بسیار متنوعی از اداوت موسیقی و لوازم جانبی گسترش داده است. هدف این برند همواره عرضه‌ی محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین، برای پاسخ به نیاز طیف وسیعی از نوازندگان و موسیقی‌دانان در سطوح مختلف از مبتدی تا حرفه‌ای است.

   قیمت: حدود دو میلیون و هشتصد تومان

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

۶- ویولن فونیکس VT 606 (بهترین برای حرفه ای ها)

خرید اینترنتی ویولن فونیکس VT 606 4/4 با بهترین قیمت
اگر حرفه ای هستید و نمی خواهید قیمت سرسام آوری برای ویولن خرج کنید، در عین حال یک ویولن خاص و باکیفیت عالی می خواهید این گزینه یکی از بهترین هاست. ویولن PHOENIX VT606 : ویولن که به فرانسوی violin نامیده میشود ، یک ساز بسیار قدیمی است که برای اولین بار در ایتالیا به دست گاسپارو برتولتی ( Gasparo Bertolotti ) ساخته شده است. ساز ویولن در زمان های قدیم برای نواختن موسیقی کلاسیک استفاده میشده است. حدودا 80 سال از ورود ساز ویولن به ایران می گذرد. در طی این سالها استادانی چون علی ‌نقی وزیری و مرحوم ابوالحسن صبا ، مکاتبی را برای اجرای موسیقی ایرانی با این ساز به وجود آورده اند.

   قیمت: حدود هشت میلیون و هفتصد

خرید اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت ممکن

از دست ندهید: دانلود رایگان 30 تا از زیباترین عکس های ویولن

خرید یک ویولن مبتدی یک تجربه ی هیجان انگیز است. هنگام خرید به نکات گفته شده در بالا توجه کنید. همچنین میتوانید از مربی یا کسی که در خرید ویولن تجربه دارد کمک بگیرید. هر گونه سوالی در این مورد دارید در بخش نظرات مطرح فرمایید.

ویولن

حتما بخوانید!

37 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام رناتو مدل ۱۷۵ چند می ارزه؟ کسی میدونه کیفیتش چطوره؟

    پاسخ
    • سلام به توصیه ای بهتون میکنم
      اینکه هر سازی میگیرید فقط مدل tf student نگیرید و بنظرم از همون ابتدا به ساز درست و حسابی تهیه کنین که مثل من توش نمونید. بشدت ساز بدرد نخوریع

      پاسخ
      • سحر محمودی
        مهر 14, 1402 8:44 ب.ظ

        سلام خوبید

        من خیلی به ویولن علاقه دارم و زیاد درمورد ساز ها نمیدونم و دوس دارم که یاد بگیرم ولی نمیدونم چه مدل و مارکی بگیرم میشه یه پیشنهاد بدین؟

        پاسخ
  • امیرحسین
    بهمن 5, 1397 8:17 ب.ظ

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر.من میخوام ویولون را شروع کنم و چون شرایطم برای تمرین جوری نیست که بتونم با ویولون اگوستیک زیاد تمرین کنم خواستم بدونم آیا با ویولون الکتریک میشود با هدفون تمرین کرد و اینکه ویولون خودش صدا نداره یا هستن که اسپیکر داخلی داشته باشن؟چون دوست دارم هم با هدفون بدون صدای بیرونی تمرین کرد هم با صدای بیرونی خود ویولون.و سوال آخرم اینکه چه وسیله هایی برای ویولون الکتریک خریدش الزامی هست؟ممنون میشم جوابم رو بدید.حیلی ممنون

    پاسخ
  • سلام.میشه بگید ویولن مدل MV 146 چه کیفیتی داره؟

    پاسخ
  • علی فصاحت
    اسفند 12, 1397 3:08 ب.ظ

    سلام برای شروع ساز ویالون باید کدام ویالون راداشته باشی کلاسیک یا الکتریکی

    پاسخ
  • ببخشید ولی قیمت ها رو همه بالا زدید مخصوصا ویولن آخری که 11 ملیون نوشتید 8 ملیونه

    پاسخ
  • سلام. ویولن هم مثله گیتار قابلیت تغییر راست دست به چپ دست داره یا اصلا هیچ فرقی نداره؟

    پاسخ
  • سلام من یه ساز۴/۴ tf00800 گرفتم کلا پنج ودویست راستش استادم برام سفارش داده گرون نخریدم؟؟

    پاسخ
  • سلام . خسته نباشید . من یه ویولون sandner sv4نو میخوام بگیرم . کسی نداره که بدونم قیمتی که بهم میگه خوبه یا گرونه . اول اینکه این ساز چه سطحی هست .مبتدی یا متوسط یا حرفه ای . و اینکه حدودا چقدر می ارزه بخرمش

    پاسخ
  • سلام خسته نباشیدقیمت سازرناتو۱۲۰سایزیک چهارم چنده؟؟؟

    پاسخ
  • من 3 ساله ویولن میرم و به نظر من این ساز ها خوب نیست باید یک استاد خیلی ماهر تعید کنه استاد من تعید نکرد من یک ویولن خوب امسال گرفتم 1 میلیون 50 صداشم خوبه

    پاسخ
  • علی جمالی
    آذر 24, 1398 9:17 ق.ظ

    سلام قیمت ویلون پریریورالان چند هست آیا ساز خوبی هست.

    پاسخ
  • سلام
    من تازه کارم. به نظر شما ویولن TF 4/4 132 برای شروع مناسبه
    قیمت 1350000

    پاسخ
  • سلام. به استاد پسرم گفتم یه ویولن براش بگیره مدل tf00800 گرفته 5 و نیم ولی صداش میره تو مغز از بس تیزه به نظرتون بعد از یه مدت صداش بهتر میشه یا نه؟

    پاسخ
    • من خودم همین مدل 00800رو خریدم عالیه صداش حرف نداره نمی‌دونم برای شما چرا صدای جیغ داره شاید مقدار کلیفون مناسبی رو آرشه نکشید و گر نه صدای خیلی خیلی محشری داره در حدی که خود استادم هر سری دوست داره با ساز من هم امتحان کنه!

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید. من دیروز یک ساز خریدم مدل great wall 1 به قیمت 5.5 میلیون تومان. سازی بود که مشخص بود خیلی کار کرده و آکبند نبود ( وخب ویولن هرچی بیشتر کار کنه صداش پخته تر میشه). میخاستم بپرسم قیمت این ساز توی بازار چنده؟؟ گرون خریدم به نظرتون؟

    پاسخ
  • سلام
    يکی سفارش دادم ۴۱درصد تخفیف زده‌ بود ، جنس صفحه رویی را روسی زده ،خوبه؟
    وزنشم ۶۵۰گرم سیم گیرشم فلزیه؛
    چطوره؟!
    تازه میخوام شروع کنم و اولین باره دارم ویولون میخرم !
    خواهش میکنم راهنمایی کنید
    ۳۰ ساله ام

    پاسخ
  • ویولون مشتاق ايرانيه یا خارجی ؟
    کیفیت داره؟
    بازم ممنون

    پاسخ
  • سلام من ميخوام تازه شروع كنم يه ويولنى ميخوام كه نه مبتدى باشه نه خيلى حرفه اى كه تا اخر باشم باهاش الان دو گزينه چشمم رو گرفته هافنر بهتره يا فونيكس ؟ هر كدوم بهتره بگيد ممنون از سايت

    پاسخ
    • سلام
      سوالت خیلی کلی بود ولی میتونی مدلهای مختلف رو تو سازکالا مشاهده کنی و اونجا ویژگیهای هر کدوم رو به صورت جدا توضیح داده

      پاسخ
  • سلام من تازه شروع کردمو ویولون رناتو ۱۲۰ رو سفارش دادم میخواستم بدونم برای شروع مناسبه یا نه

    پاسخ
  • سلام من یه ویولن دارم کاملا نو استفاده نشده یعنی برام هدیه دادن اما بلد نیستم پرس و جو کردم، ویولن سطح متوسطه همرا کیف و صابون مخصوصش و آرشَش با کیفیته اگه میخاین من 4ونیم 5 میفروشمش

    پاسخ
  • سلام دوستان کسی میدونه چطور باید مدل و برند ویولن رو فهمید؟

    پاسخ
  • سلام من ویولن اکوستیک کارل هانفر 0045خریداری کردم میخواستم بدونم برای مبتدی خوب هست؟؟

    پاسخ
  • سلام من تا به حال ویلون نزدم و قصد دارم که یاد بگیرم پیشنهادتون چیه؟

    پاسخ
  • ویولن دست ساز چینی مدل کریستینا دارم صدا عالی با ضمانت جهت فروش خاستی بگو…!

    پاسخ
  • سلام من میخوام ویولون تازه شروع کنم و نمیدونم چ مدل بگیرم و اینک از ویولون ها ک ایستاده رو زمین هست میخوام بگیرم اگ اطلاعاتی دارید ممنون میشم در اختیار بزارید ممنون از شما

    پاسخ
  • سلام میشه بگی ویلون وین باخ چه ویلون است این ویلون برای شروع خوبه؟؟
    کیفت صداش خوبه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست