خانه / آموزش ویولن (رایگان) / آموزش ویولن مقدماتی (گام به گام) / 5 تمرین کاربردی ویولن برای تقویت قدرت نوازندگی شما
تمرین ویولن

5 تمرین کاربردی ویولن برای تقویت قدرت نوازندگی شما

ویولن

یاد گرفتن نوازندگی با ابزارهای موسیقی، و در نهایت یادگیری نواختن آهنگ های مورد علاقه تان میتواند یک احساس فوق العاده باشد! هیچ چیز به اندازه ی تمرینهای سخت و فشرده نمیتواند کمک کننده باشد.

وقتی بهترین تمرین های ویولن را برای رسیدن به اهدافتان انجام میدهید، لازم است که با خودتان روراست باشید و نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید. برای ویولنیست های تازه کار، تمرین های عملی و تئوریکی به همراه هم میتواند کمک کننده باشد.

از دست ندهید: 5 نکته مهم قبل از شروع یادگیری اصولی ویولن که باید بدانید

از نوازندگی غافل نشوید

اگر نمیتوانید متن های موسیقی را بخوانید، این بهترین زمان یادگیری است! ممکن است فکر کنید که علامت های روی صفحه نامفهوم هستند، و شما هرگز قادر نخواهید بود که آنها را بکار ببرید، اما این دقیقا مانند یادگیری یک زبان جدید است و زمانبر میباشد! بهترین تمرین ویولن برای شما تلاش برای خواندن موسیقی است، مانند تلاش برای شناسایی کلیدها و علامت ها. معلم ویولن میتواند به شما کمک کند و یاد دهد که کدام تمرین ها را امتحان کنید.

تمرینات ریتم

تفاوت قابل ملاحظه ای بین نوازندگی تئوریکی و ایجاد یک احساس خوب ریتم وجود دارد. برخلاف یادگیری نت ها و کلیدها، تمرینات ریتم میتواند با یا بدون ویولن انجام شود و حتی با آرشه یا بدون آن باشد. سعی کنید که موارد زیر را امتحان کنید:

 


ویولن

توی این پک فوق العاده، نواختن ویولن رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ویولن نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

  • یکی از بهترین تمرینات ویولن حتی بدون ابزار و وسیله این است که به موسیقی مورد نظر و تمریناتتان توجه کنید و نت ها را بخوانید و توجه ویژه ای به قسمت های سخت داشته باشید. به ضرب و ریتم های پیچیده توجه کنید.
  • با ویولن تان-اما بدون آرشه- تکنیک های pizzicato و مهارت های ریتمیک را با کشیدن رشته ها درحالیکه موسیقی تان را میخوانید، تمرین کنید. اگر زمان بندی درونیتان برای نگه داشتن ریتم خوب نیست، یک اپلیکیشن metronome را برروی گوشی هوشمندتان نصب کنید.
  • درنهایت آرشه تان را به تمرینات ریتم اضافه کنید. سرعت کمان را تنظیم کنید چون برروی ریتم و تن موسیقی شما تاثیر میگذارد.

آرشه ویولن را کنار بگذارید

یکی دیگر از تمرینات ویولن که میتوانید برای قدرت انگشتان هر دو دستتان انجام دهید، تمرینات ریتم pizzicato میباشد. تمرینات انگشت و گوش ها را به طور همزمان انجام دهید. تغییر رشته ها و تغییرات موقعیت در همان رشته ها را تمرین کنید. به موقعیت دستتان توجه دقیق داشته باشید: خوانندگان معمولا جلوی آینه تمرین میکنند تا مطمئن شوند که هیچ چیزی روی تکنیک های آنها تنش ایجاد نمیکند، و این یک روش خوب برای شما به عنوان یک ویولونیست نیز میباشد که میتوانید از آن استفاده کنید. ناخن هایتان را همیشه کوتاه نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که از انگشتانتان درست استفاده خواهید کرد.

آرشه ویولن را بردارید

هنوز در آینه نگاه کنید، نگاه کنید که چکونه آرشه را در دستتان نگه داشته اید، آیا بطور کامل در دستتان انعطاف دارد تا بتوانید به راحتی آن را حرکت دهید؟ وقتی مطمئن شدید که به درستی در دستتان قرار گرفت، ترکیبی از نت های طولانی را تمرین کنید، حواستان باشد که انگشتان دست چپتان ، بین نت ها نلغزند. اپلکیشن هایی برای تنظیم ویولن وجود دارد، اما lite ,Clear tune دو اپلیکیشن خوب هستند.

کنترل آرشه بیشتری به دست آورید. با تعویض بین قرار دادن آرشه روی زه مفرد و گرفتن آرشه روی زه دوتایی در یک بار به آن توقف دو گانه میگویند.

حتما بخوانید: 10 کلیپ بسیار زیبا از ویولن نوازی حرفه ای که شما را متعجب می کند

سعی کنید برای تمرین ویولن از یک معلم خوب استفاده کنید تا تمرین هایتان را اصلاح کند. چشم ها و گوش هایتان را تمرین دهید تا بدانید که چکار میکنید. بد نگه داشتن آرشه ویولن و یا حتی طرز ایستادنتان اگر توسط یک فرد حرفه ای اصلاح نشود میتواند آسیب زا باشد. موفق باشید!

ویولن

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام.
    توی ریتم ۴/۲ مترونوم روی چند bpm تنظیم کنم ؟

    پاسخ
    • محمد ابرایم
      خرداد 12, 1400 3:29 ق.ظ

      روی ۲/۴ تنظیم میکنی ‌ . یعنی میزانی ۲ ضربی که هرضرب برابر با یک نت سیاه است

      پاسخ
  • امیر صادقی
    آبان 17, 1398 11:24 ق.ظ

    سلام؛ سایت خوبی دارین و ممنون از زحماتتون.
    لطفا دیدگاه من رو نشر ندین صرفا یه پیشنهاد براتون دارم؛ اگر قصد دارین به یک مرجع تبدیل بشین
    سری به وبسایت “متمم” بزنید، کاملادقت کنید جزییات که بکار برده تا مطالب خودش رو ارایه بده و ازش الهام بگیرین. شک نکنید اگر این روش رو پیش بگیرین موفق میشن و طی زمان بازدهی فوق العاده ای خواهین داشت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست