خانه / مطالب متنوع دیگر / 10 درس مهم و کاربردی آموزش نی هفت بند (رایگان)
نی-هفت-بند

10 درس مهم و کاربردی آموزش نی هفت بند (رایگان)

تئوری-موسیقی

در ادامه مباحث آموزش موسیقی های ایرانی و اروپایی در این مطلب 10 درس مهم و کاربردی آموزش نی هفت بند را که در قالب فیلم آموزشی می باشند برای دانلود رایگان د راختیار شما قرار می دهیم. در تهیه و گردآوری این ویدئوها سعی کرده ایم تا مناسب ترین و کاربردی ترین آموزش ها را برای شما گلچین نماییم تا ضمن یادگیری آموزش های مفید این نوع ساز بتوانید از نحوه نواختن ساز نی توسط استاد آن الگوبرداری نمایید و نی هفت بند را حرفه ای بنوازید.

مقدمه:

همانگونه که از اسم این ساز مشخص است، نی هفت‌بند از گیاه نی ساخته می‌شود. برای ساخت این گونه نی آن را طوری برش می دهند که از سر تا ته آن شامل هفت بند شود. نی هفت بند یا به اصطلاح نی متشکل از ۵ سوراخ در جلو و یک سوراخ در پشت آن است که توسط انگشتان دوم و چهارم از یک دست و انگشتان اول تا چهارم از دست دیگر پوشیده می‌شوند. به‌طور کلی نی را با جا گرفتن بین دو دندان نیش و گرد کردن زبان در پایین و پشت آن می‌نوازند و سخت‌ترین کار در ساز نی درآوردن صدای آن است و انگشت گذاری آن ساده است.

همچنین بخوانید: معرفی انواع مختلف سازدهنی و بهترین آنها برای یادگیری +تصاویر


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های آموزش نی هفت بند (رایگان)

در این قسمت هم  تصاویر مختلف از این دروس را می بینید:

تماشای فیلم های این پست را از دست ندهید: 10 کلیپ شاد و زیبای نی انبان (نی همبون)

از استادان معروف و مطرح در زمینه نوازندگی نی می‌توان نایب اسدالله اصفهانی، حسین یاوری، حسن کسایی، حسین عمومی، جمشید عندلیبی، محمد موسوی، حسن ناهید، محمد علی کیانی نژاد و عبدالنقی افشارنیا را نام برد.

نی یکی از آلات موسیقی سبک و قابل حمل است و می توانید در مسافرت یا گردش همراه خود داشته باشید و در دورهمی ها و مهمانی ها لحظات خوب و خوشی را در کنار دیگران با این موسیقی سپری کنید. در پایان هم از اینکه نظرات باارزش خود را در بخش نظرات با ما درمیان می گذارید از شما سپاسگذاریم.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست