خانه / آموزش ساکسیفون (تصویری) / ساکسیفون آلتو چیست و چه تفاوت هایی با تنور دارد؟ کدام بهتر است؟
مقایسه ساکسیفون ها

ساکسیفون آلتو چیست و چه تفاوت هایی با تنور دارد؟ کدام بهتر است؟

ساکسیفون

4نوع اصلی ساکسیفون موجود است: soprano, alto, tenor, و bass. در میان این 4 نوع ساکسیفون آلتو و تنور از محبوبیت بیشتری در میان موسیقی دان ها، شنوندگان و آهنگسازان برخوردار هستند.

موزیسین های حرفه ای شامل John Coltrane –tenor- و Charlie Parker -alto-این 2 ساکسیفون را به جریان اصلی آورده اند. در حالیکه این 2 ساکسیفون اغلب در باندهای حرفه ای و ارکست ها، نقش های موسیقی یکسانی دارند، اما ذاتا بسیار منحصر بفرد هستند. در این متن ما تفاوت ها و شباهت های ساکسیفون های آلتو و تنور را بررسی میکنیم:

از دست ندهید: دانلود 8 موزیک زیبا از تکنوازی ساکسیفون که باید گوش دهید

اندازه

مهمترین تفاوت بین این دو ساکسیفون در اندازه ی آنهاست. ساکسیفون تنور به طور کلی بزرگتر و سنگینتر است درحالیکه ساکسیفون آلتو کوچکترو سبک تر از تنور است. دسته ی آنها کمی با هم متفاوت است اما فراتر از اینها، اندازه ی این دو ساکسیفون در نت هایی که تولید میکنند تفاوت ایجاد میکند. از آنجاکه ساکسیفون آلتو کوچکتر است، نت های آن بلندتر و واضح تر نسبت به ساکسیفون تنور است. ساکسیفون تنور صدای ملایم، غنی و عمیق تری تولید میکند.

درحالیکه موزیسین های حرفه ای میتوانند انواع صداها را از هر دو ساکسیفون ایجاد کنند، موزیسین های جوانتر و تازه کار که دست های کوچکتر و ظرفیت ریه ی کمتری دارند به ساکسیفون آلتو تمایل بیشتری دارند.

 


ساکسیفون

توی این پک فوق العاده، استاد محسن غناعت، نواختن ساکسیفون رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک ساکسیفون نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

ساکسیفون آلتو

این ساکسیفون تنور Yamaha YTS-26 است که ترکیبی از طراحی ساکسیفون یاماها و متداول میباشد.

حتما ببینید: 5 فیلم کاربردی آموزش ساکسیفون که باید ببینید!

تجهیزات جانبی

اگرچه ساکسیفون های آلتو وتنور ذاتا بسیار شبیه هستند، لوازم جانبی ضروری هم که باید برای آنها تهیه شود، نسبتا یکسان است. صرف نظر از نوع ساکسیفونی که انتخاب میکنید، به لوازم ضروری زیر احتیاج دارید:

یک کاور-پوشش- محکم، سوپاپ اضافه، دهانه، مترونوم و پایه-درحالیکه این از لوازم جانبی اختیاری است اما در ایجاد انگیزه و کمک به یادگیری شما مفید خواهد بود-. اگر نیاز به مشاوره و مشورت درمورد نگهداری از ساکسیفونتان دارید از معلم موسیقیان یا تکنسین های تعمیرات، فروشنده ها و… سوال کنید.

ساکسیفون آلتو تجهیزات جانبی آن

کدام ساکسیفون برای تازه کارها مفیدتر است؟

برای آموزنده های جوان، ساکسیفون آلتو به دلیل اندازه ی کوچکتر یک گزینه ی عالی است. از آنجاییکه این ساکسیفون به دهانه ی کوچکتری نیاز دارد، تکنیک های ساکسیفون آلتو برای جوان های تازه کار بهتر خواهد بود قبل از اینکه بخواهند یک ساکسیفون بزرگتر بنوازند. اگر کودک شما جسه ی کوچکی دارد، حداقل الزامات فیزیکی ساکسیفون آلتو یک انتخاب عالی برای آنها میباشد. اگر کودک شما بیشتر علاقمند به نواختن سبک جاز میباشد، ساکسیفون تنور برای او انتخاب بهتری است.

 

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست