خانه / سایت آموزش آهنگسازی و تنظیم / 8 تکنیک ساده برای اینکه بهترین ضبط آهنگ استودیو را داشته باشید
ضبط استودیو

8 تکنیک ساده برای اینکه بهترین ضبط آهنگ استودیو را داشته باشید

آهنگسازی

ضبط صدا کاری هنری، علمی، فرایندی و تجربه‌ای کیمیاگرانه است. نباید با عجله ضبط کرد. تمامی آوازها را در یک روز ضبط نکنید. این کار کمکی به شما نخواهد کرد. بعلاوه ضبط آهنگ برای موفقیت آن آهنگ هم بسیار حیاتی است. در حین تولید آهنگ نمی‌توانید هیچ چیز را پنهان کنید. یک آهنگ به خودی خود فقط با صدای یک گیتار و آواز، حرفش را می زند. اگر چنین آهنگی، کسی را به وجد نمی‌آورد پس به مقصودتان نرسیده‌اید. خودتان را گول نزنید.

با گذشت زمان فردی هنرمند در این حوزه می‌تواند 2 یا 3 آهنگ یا حتی 5 یا 6 آهنگ ضبط کند چون مطالب زیادی در این حوزه آموخته است ولی هنرمندانی را هم دیده‌ام که 10 آهنگ ضبط می‌کنند و شکست می‌خورند. کارشان واقعاً خوب است؛ صداها و ایده‌های فوق العاده‌ای دارند ولی تولید آهنگ و آواز با این سرعت درست نیست.

مهم ترین اصول آهنگسازی که برای شروع حرفه ای باید بلد باشید

به همین خاطر این فهرست را تهیه کردم. امیدوارم که با این نکات بهترین آهنگ را ضبط نموده و در نمودار بهترین آهنگ‌ها به مکان برجسته‌ای برسید!

8 تکنیک برای ضبط آهنگی فوق العاده

1-خودتان را دست بالا بگیرید

ضبط آهنگتان به خوبی آوازتان در می‌آید. خودتان را با افراد حرفه‌ای مقایسه نکنید. هنرمندان جدید بهتر از دیگران پیشرفت می‌کنند به ویژه اگر به طور مستقل و بدون سرمایه بازاری کار کنند. اخبار یک موسیقی فوق العاده به سرعت پخش می‌شود.

 


اف ال استودیو

توی این پک فوق العاده، آهنگسازی دیجیتال، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آهنگساز حرفه ای و معروف شو!


 

2- خودتان را در اتاق حبس کنید و تا وقتیکه آهنگی خوب ضبط نکرده‌اید، بیرون نیایید

برخی از دوست داشتنی‌ترین هنرمندان این حوزه، به این روش کار می‌کنند. هاوزیر از این روش برای ضبط آهنگش استفاده کرد. اگر کار روزانه دارید، شب‌ها خودتان را در اتاق حبس کنید یا بالعکس. برای رسیدن به بهترین نتیجه نیازمند تمرکز بی وقفه هستید.

3- سخت کار کنید تا بتوانید حرفتان را به گوش همه برسانید

در مورد امور عادی ننویسید و به دنبال پنهان کردن درونتان نروید. تنها روش برای نوشتن آهنگی فوق العاده و اثرگذار، افشای روحیات درونی خودتان است. برای جلب توجه مردم باید سخت تلاش کنید. این دنیا واکنشی به اشتباهات نشان نمی‌دهد.

4- چشم انداز و مفهوم قدرتمند

هنرمند به پیامی واضح و صدایی قدرتمند برای شنیده شدن، نیاز دارد. علاوه بر تک آهنگ باید به انتشار آهنگ‌های ضبط شده بپردازیم. مجموعه‌ای از آهنگ‌ها، برهه‌ای از زندگی هنرمند را تشکیل می‌دهند. روی چشم انداز مفهوم آلبومتان کار کنید و روی آن حساب کنید.

5- شاهد

یکی از مهم‌ترین دیدگاههای موسیقی شما، متعلق به خودتان است. با این حال باید آنرا به عینیت تبدیل کنید. در مذهب بودا، این دیدگاه را «شاهد» می‌نامند. بسیاری از افرا دارای دیدگاه بسیار ذهنی در مورد آوازهایشان هستند و همین امر هم باعث نابودی آهنگ‌های ضبط شده می‌شود. زمان کمک کننده است. محفل درونی هم به شما کمک می‌کند (ادامه را مشاهده کنید). دو هفته آهنگتان را کنار بگذارید و بعد به آن گوش دهید. در واقع چشم انداز عینی همه چیز است بعد واکنش دلتان را بررسی کنید. دل و درونتان را زیر سؤال نبرید.

6- بیدار بمانید

تا زمان رسیدن به میکس نهایی (و حتی بعد از آن) بیدار بمانید. نخوابید. این آهنگ مثل کودکتان، چشم اندازتان و قطعه‌ای از هنرتان است. از فراگیر شدنش مطمئن شوید. یعنی به ضبط مجدد اصوات، میکس مجدد یا تغییر آهنگ با کمک تولید کننده‌ای دیگر نیاز دارید. هیچ چیزی نباید مانع شما در این مسیر شود.

استعداد بدون سختکوشی به تراژدی ختم می‌شود. امید به سختکوشی نباید بیشتر از فعالیت در جهت سخت کوشی شود. کارل کول

7-محفل درونی مطمئن

با افرادیکه حقیقت را با عشق و احترام برایتان بازگو می‌کنند، محفل درونی مطمئنی را تشکیل دهید. افرادی را انتخاب کنید که به عقایدشان اعتماد دارید. هیچ چیزی بیشتر از این اهمیت ندارد.

دانلود 12 درس رایگان آموزش آهنگسازی و تنظیم موسیقی با کامپیوتر

8- تیمی استثنایی را بسازید و حفظ کنید

برای یافتن تیم تولید، خیلی زیاد جستجو کنید. به آنها رجوع کنید، به محصولاتشان گوش کنید و تا زمانیکه صدای ضبط شده مدنظرتان را پیدا نکرده‌اید، تیم را انتخاب نکنید. تولید کنندگان آهنگ هم مثل شما هنرمند هستند. ولی اگر صدایتان را در آهنگ‌های آن‌ها نمی‌شنوید، پس به درد همکاری با هم نمی‌خورید. فرقی ندارد که دیگران چه می گویند، گروهی را انتخاب کنید که به شکوفایی شما کمک می‌کند نه اینکه شما را زمین بزند.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست