خانه / آموزش سنتور (گام به گام) / آموزش تصویری سنتور / 20 تا از بهترین کلیپ های سنتور نوازی بزرگان موسیقی ایران (رایگان)
santoor

20 تا از بهترین کلیپ های سنتور نوازی بزرگان موسیقی ایران (رایگان)

سنتور

آنچه که در این شبهای بلند زمستان خیلی ها رو دور هم جمع میکنه نواختن موسیقی های مختلف و دوست داشتنی است که باعث میشه افراد لحظات خوشی را با این ملودی های محبوب خوش بگذرانند. ساز سنتور یکی از این موسیقی های دلنواز است . در این مقاله 20 کلیپ از سنتور نوازیهای زیبای بزرگان و استعدادهای موسیقی ایران را برای شما تهیه کرده ایم که برای دانلود رایگان در اختیار شما علاقمندان قرار می دهیم. ما در گردآوری این ویدئوها سعی نموده ایم تا بهترین و کاربردی ترین فیلمها را برای شما تهیه کنیم تا گام کوچکی در درک بهتر شما از نحوه نواختن سنتور برداشته باشیم. امیدواریم که بپسندید و لذت ببرید.

مقدمه:

برای آموزش نواختن سنتور ابتدا بهتر است ۱۶ نکته طلایی برای یادگیری مقدماتی سنتور را بدانید. آموختن مبانی موسیقی (تئوری و سلفژ) به یادگیری شما کمک می کند. همینطور گوش دادن به موسیقی سنتی و خواندن کتاب های مربوط به موسیقی نیز موثر است. سنتور سازی زهی مضرابی است. وسعت صوتی آن حدود سه اکتاو و جعبۀ صوتی آن از جنس چوب و به شکل ذوذنقۀ متساوی الساقین است. این جعبه از دو صفحۀ ذوذنقه ای که در زیر و روی ساز قرار دارند و چهار کلاف که در نقش دیواره های ساز، صفحه های ذوذنقه ای رو و زیر ساز را به هم متصل می نماید تشکیل می شود. سنتورها انواع مختلفی دارند مانند سالاری، صادقی و علیزاده، موسوی، مدنی و … سنتور به دلیل اینکه از قبل کوک شده است، صدای خوش آیندی از آن ایجاد می شود. بهرحال برای خوب نواختن آن نیاز به تمرین و ممارست دارید.

پست مشابه: معرفی کامل سنتور و اجزای آن (فیلم و عکس)


نمونه ویدیوی آموزشی و تصاویر دروس

نمونه ای از این ویدیوها را در زیر می بینید (البته ویدیوهایی که دانلود می کنید، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند):

لینک دانلود :

⇓  دانلود فیلم های زیبای سنتور نوازی اساتید برتر ایران 

 

و اینک به سراغ تصاویر گرفته شده از این فیلمها می رویم که در ادامه می بینید.

 


سنتور

توی این پک فوق العاده، استاد علیرضا عبدالهی، سنتورنوازی رو از ابتدا جوری یادت میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان سنتور نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

درباره سنتور بدانید: معرفی انواع سنتور جهت یادگیری+ لیست جدیدترین قیمت ها

 point icoمعيارهای زير از اساسی ترين معيارهای انتخاب يک سنتور خوب می باشد.

  • صاف و مسطح بودن صفحه رویی
  • وجود يک انحنای جزيی به سمت بيرون ، در مرکز صفحه زير
  • اندازه  هاي دقيق اضلاع کلاف و ساير بخش هاي بدنه  سنتور
  • استفاده از چوب مرغوب و رنگ خوب

این ساز در انواع سنتور نه خرک سُل کوک، نه خرک لا کوک، ده خرک، سنتور باس، سنتور کروماتیک و کروماتیک بم ساخته میشود. سنتور متداول نه خرک سل کوک و لا کوک است. از نوازندگان معروف این ساز می توان از فرامرز پایور، پشنگ کامکار، پرویز مشکاتیان، نادر سینکی، اردوان کامکار نام برد.

پیشنهاد ما برای علاقمندان و هنرجویان به ساز سنتور این است که با دانلود 2تا از بهترین نرم افزارهای آموزش سنتور (موبایل+کامپیوتر) مهارت خود را در این هنر بالا ببرند و سنتورنوازی را حرفه ای اجرا کنند. ضمناً پاسخگوی سؤالات مرتبط شما در بخش نظرات هستیم.

سنتور

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست