ساز کیبورد را کامل بشناسید

کیبورد

کسانی که دوست دارند کیبورد را بشناسند و یا اطلاعات عمومی آنها بالا بره با ما باشند.شماها دو دسته اید یا میخوایید از ارگ یا کیبورد پول در بیارید و معروف بشید یا اومدید ازما اطلاعات بگیرید …

کیبورد یک ساز است و از خانواده ساز های کلاویه ای است .این ساز بسیار پرطرفدار و پرمخاطب است. کیبورد الکتریکی و یا دقیق تر الکترونیکی نوعی ساز که با استفاده از مدارات پیشرفته الکترونیکی و نت‌های موسیقی (که ظاهرا شکل پیانو می‌باشد ولی از پیانو دو اکتاو کمتر دارد.(از پیانو ۲۴ دکمه کمتر دارد)) در واقع نوعی شبیه ساز صدای سایر ساز‌ها است. به این صورت که با استفاده از انواع پیشرفتهٔ این نوع ساز‌ها تقریبا صدای تمامی ساز‌های دیگر را می‌توان نواخت. این نوع ساز‌ها مخصوصا انواع پیشرفته آنها تا حد بالایی قابل برنامه ریزی هستند. از برنامه‌های آنها می‌توان انواع ریتم‌ها و انواع صدا‌های ساز‌های مختلف را می‌توان نام برد. البته برنامه ریزی آنها بر روی حافظه هایشان صورت می‌گیرد. حافظهٔ انواع قدیمی تر فلاپی بوده و در حال حاظر از فلش و مموریکارت و سی دی و هارد دیسک استفاده می‌شود. از شرکت‌های مطرح تولید کننده کی بورد میتوان شرکت کورگ (KORG) و شرکت یاماها (YAMAHA) را نام برد. البته شرکت‌های دیگری نیز و جود دارند که در این زمینه فعالیت دارند مثل gem و…ساز کلاویه ای سازی است که نواختنش بوسیله ی کلاویه انجام میگیرد .کیبورد در سازهای کلاویه‌ای موسیقی به شستی‌ها و اهرم‌هایی گفته می‌شود که به ترتیب ویژه‌ای کنار هم قرار دارند و با فشردن آنها صدایی با بسامد مشخص تولید می‌شود.کلاویه یک کلید اهرمی مخصوص برای نواختن نت های موسیقی است که همشکل خانواده ساز های پیانو و انواع دیگر کار می کند . پیانو – ارگ کلیسا – ارگان فلوت – ملودیکا – هارپسیکورد – اکاردِئون همه نمونه هایی از ساز های طبیعی است که با برق کار نمیکند.

اما کیبورد های امروزی تفاوت های عمده ای با اون ساز ها دارند و دیگه تنها یک ساز نیستند و مجموعه ای از موسیقی و ساز های مختلف هستند . اما کیبورد هیچ سازی رو نمیتونه مثل طبیعی اجرا کنه ولی در حین حال هیچ سازی به کاملی و متنوع بودن کیبورد نیست .

قیمت ارگ یا کیبورد موسیقی

قیمت ارگ یا کیبورد موسیقی

 

اما کیبورد ها در چهار نوع دارند :

سکووانسر sequencer

 


کیبورد

توی این پک فوق العاده، استاد جلیل سجاد، نواختن ارگ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک کیبورد نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

سكووانر , مخصوص اهنگ سازي است و قدرت و امكاناتش در اهنگ سازي بيشتر مي باشد

ارنجر arranger

همانطور كه از اسمش پيداست كارش چيدمان و اماده سازي نواختن است . و داراي سرعت عمل بيشتري براي اجراي زنده است كه با يك كيبورد ارنجر ميتوانيد يك اهنگ كامل را بنوازيد

میدی کیبورد midi keyboa

ميدي كيبورد , خودش به تنهايي كاري انجام نميدهد و با اتصال به كامپيوتر روي نرم افزار هاي اهنگ سازي مناسب ميشه باهاشون نواخت و توي نرم افزار مخصوص ضبط كرد ..

قیمت کیبورد

قیمت کیبورد

سینت سایزر synth sizer

سينت سازر مخصوص صدا سازي است و قدرتش و امكاناتش در صدا سازي بيشتر مباشد ودر ساخت صدا كاربرد دارد

کیبوردها با نیروی الکتریکی کار میکنند، و زمانی که کلیدی فشرده میشود، نت ها به صورت دیجیتالی تولید میشوند. نت ها میتوانند برای مدت زمان نامحدودی امتداد یابند.

کیبورد ها معمولا قابل حمل هستند. نیازی به تیون (کوک) کردن ندارند و در انواع مختلفی از لحاظ اندازه و کیفیت موجودند.

از کیبورد ها می توان برای ایجاد صدای سازهای مختلف استفاده کرد، سازهایی مانند پرکاشن ها، سازهای بادی یا حتی سازهای زهی.Organ3 معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ

 

و اما تفاوت اُرگ و کیبورد

صفحه کلید ارگ ها شبیه صفحه کلید پیانو هاست، با این حال صدایشان بسیار متفاوت است.

تصور می شود که پیشینه ی ارگ به حدود 200 سال قبل از میلاد بازمیگردد، و در دنیای غرب سابقه ای طولانی داشته است. این ساز عموما در کلیساها استفاده می شود.

صفحه کلید های متعددی وجود دارد که با دست یا پا نواخته میشوند. هنگامی که این کلید ها فشرده میشوند، نوازنده چرخه ای را کامل میکند که باعث میشود هوا درون ارگ به حرکت درآید. هیچ ضربه ای به صورت فیزیکی، آنچنان که در پیانو هست، وارد نمیشود. ارگ می تواند صدای یک نت را برای مدت زمان نامحدودی نگهدارد، بدون اینکه به دوباره نواختنش نیازی باشد.

صدایی که از طریق استفاده از لوله ها و لوازم الکترونیکی، در ارگ ها ایجاد میشود، می تواند از صدای شیپور یا نی، تا صدای انواع سازهای بادی، متغییر باشد.

اگر شما هم نظری در این زمینه دارید، در بخش نظرات با سازی ها در میان بگذارید تا مطلب بالا تکمیل شود.

ارگ-کیبورد

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست