خانه / آموزش ساز کالیمبا به زبانی ساده / معرفی و راهنمای خرید بهترین ساز کالیمبا ( ارزان و باکیفیت)
معرفی و راهنمای خرید بهترین ساز کالیمبا ( ارزان و باکیفیت)

معرفی و راهنمای خرید بهترین ساز کالیمبا ( ارزان و باکیفیت)

در این بخش سازی ها به شما بهترین مارک های کالیمبا را مغرفی خواهیم کرد و همچنین راهنمایی های در مورد خرید و نگهداری آن نیز قرار داده خواهد شد.

انواع ساز کالیمبا

انواع كالیمبا و راهنمای خرید

كالیمبا ها را از نظر تعداد تیغه ها نمی توان دسته بندی خاصی كرد ؛ چراكه بسیار سلیقه ای و متفاوت است

برای مثال از كالیمبا های 7 تیغه تا 20 تیغه در بازار جهانی موجود است .

اما به طور معمول تر : 1-هفت تیغه 2-دوازده تیغه 3-هفده تیغه

قطعا داشتن تیغه های بیشتر نشان از اجرای نت های بیشتر توسط این ساز است و مشخصا داشتن محدوده نتی بیشتر (جهت اجرای صداهای بم و زیر) برای یك ساز ویژگی مثبت به شمار می رود . اما باید توجه داشت كه هر چه ساز محدوده بیشتری داشته باشد سنگینتر و بزرگتر خواهد شد و گاهی رسیدن دست ها تا نت های وسط دشوار می شود .بنا بر این باید همه جوانب را سنجید .

فیلم آموزشی :

معرفی بهترین سازهای کالیمبا بالاترین کیفیت ممکن و بهترین قیمت:

شما میتوانید درسایت سازیها بهترین سازهای کالیمبای موجود در بازار را با قیمت وکیفیت عالی تهیه نمایید.

اینجا مشاهده کنید : بهترین مارک های کالیمبا

اما كالیمبا ها از نظر جنس بدنه

به طور كلی 90 درصد كالیمبا ها از جنس بدنه چوب ساخته می شوند اما شركت هایی اقدام به ساخت كالیمبا با شیشه و گاهی فلز یا پلاستیك كرده اند كه نمونه تصاویر آنها را می بینید .

برچسب‌های نت ساز کالیمبا

نواختن ساز کالیمبا آسان است. روی تیغه‌های فلزی ساز که حکم کلاویه‌های پیانو را هنگام نواختن دارند، برای شناسایی نت‌ها، برچسب‌های نت را می‌چسبانند که موجب سهولت و سرعت نواختن می‌شود. این برچسب‌ها معمولا به عنوان وسایل جانبی در جعبه آکبند ساز موجود است. اندازه حدودی کالیمبا به شرح زیر است: طول آن ۱۸ سانتیمتر، عرض ۱۳ سانتیمتر و ارتفاع آن ۳ سانتیمتر است. کالیمبا، وزنی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم دارد. در جعبه آکبند ساز، چکش کوک کالیمبا هم موجود است.

کالیمبا

اما نوع تیغه :

كالیمبا ها از نظر شكل قرار گیری تیغه ها به دو دسته تقسیم می شوند : 1- صاف 2-خم و صاف

در حالت عادی هر دو نوع شكل تیغه ها را می توان به نیم پرده تغییر نت داد ، اما شكل تیغه خم و صاف برداشتی از شستی های پیانو بوده كه تیغه های خم نقش شستی های سیاه پیانو یا همان نت های دیز و بمل را دارا هستند .

اما قیمت كالیمبا ها بجز كیفیت موارد ذكر شده به یك عامل دیگر نیز بستگی دارد

و آن هم داشتن پیكاپ با كیفیت است … پیكاپ نوعی میكروفن مخصوص ساز است كه در درون كالیمبا نسب می شود و تنها جای فیش آن در دیواره كالیمبا مشخص است و نوازنده می تواند با وصل كردن فیش به باند صدای بلندتری از سازش به گوش مخاطبان برساند .

درسهای کاربردی : دانلود رایگان ۳۵ درس مهم آموزش کالیمبا

راهنمای خرید :

پیشنهاد ما خرید كالیمباهای معمولتر است ، چرا كه متد آموزشی برای فرا گیری را راحت تر پیدا می كنید ، و برای پیدا كردن نت ها و … كمتر دچار مشكل می شوید .

ما به مارك خاصی اشاره نمی كنیم اما پیشنهاد ما خرید كالیمبا های 17 نت است

تمیز کردن کالیمبا

نکات حفظ و نگهداری کالمیبا:

نگهداری از این ساز کوچک و خوش صدا اهمیت زیادی دارد. بدنه ساز از چوب ساخته شده است که به عنوان جعبه صدا و نگهدارنده زبانه های فلزی استفاده شده است بنابراین نباید ضربه شدید به بدنه ساز وارد شود. همچنین ساز نباید در محیط گرم قرار داده شود زیرا باعث سست شدن چسب های بدنه، آسیب دیدن چوب و از هم گسستگی ساز می شود. همچنین تغییرات دما باعث انبساط و انقباض تیغه ها و تغییر کوک میشود بنابر این بهتر است دمای متعادلی برای نگهداری از ساز فراهم شود. رطوبت نیز باعث آسیب دیدن ساز می شود. پس بهتر است ساز را در فضای با رطوبت پایین نگهداری کنید.

در نهایت اگر قصد یادگیری کالیمبا را دارید لازم است بدانید که آموزش کالیمبا چندان پیچیده نیست با این حال نیاز به تمرکز بین انگشتان هر دو دست و تمرین خواهید داشت.

کالیمبا سازی برای هدیه دادن

بهترین ساز برای هدیه دادن:

این ساز بدلیل زیادی یکی از بهتری سازها برای هدیه دادن به دوستان و عزیزان هست , بدلیل صدای آرامش بخش , یادگیری آسان و سریع , قیمت مناسب , کم حجم بودن و قابلیت حمل راحت .
بررسی های انجام شده توسط تیم کالیمبا ایران نشان داده بیش از 90% اشخاصی که این ساز را استفاده کرده اند انگیزه بیشتری برای یادگیری دیگر سازها از خود نشان داده اند.

دلایل محبوبیت ساز کالیمبا:

یکی از نکات مهم درباره ساز کالیمبا این است که نوازنده با نواختن این ساز مفهوم موسیقی را به شیوه ایی متفاوت درک می کند. این ساز به نوازنده یاد می دهد که چگونه برای نواختن ساز انگشت شصت خود را تکان دهد. یکی ازمهمترین مزیت های این ساز این است که نوازنده می تواند با این ساز، سخت ترین آهنگ ها را بنوازد. نحوه چیدمان نت ها در ساز کالیمبا به گونه ایی است که نوازنده می تواند پیچیده ترین نت ها را نیز به راحتی بنوازد. ساز کالیمبا کمک بزرگی به آرامش ذهنی افراد می کند و هر چقدر ذهن آرامش بیشتری داشته باشد، بهتر می توان با جزئیات این ساز منحصر به فرد آشنا شد. در حقیقت می توان گفت نواختن ساز کالیمبا نوعی مدیتیشن است و به افراد کمک می کند با شخصیت درونی خود بیشتر آشنا شوند.

با نظرات مفید خود به ما جهت بهبود مطالب یاری رسانید…

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست