خانه / فیلم / بهترین فیلم های تام هاردی: 12 اثر برتر او+ دانلود رایگان
فیلم های تام هاردی

بهترین فیلم های تام هاردی: 12 اثر برتر او+ دانلود رایگان

ادوارد توماس هاردی، که برای سینما دوستان با نام تام هاردی شناخته می ‌شود، بازیگری اش را در اوایل دهه 2000 آغاز کرد، اما یک دهه طول کشید تا خودش را اثبات کند. او در اواخر سال 2010 نقش تاثیر گذارش در “مکس دیوانه” را بازی کرد.

هاردی از نقش ‌های مکمل کاراکتر – بازیگر به یک بازیگر نقش اصلی تبدیل شده است و نه تنها “مکس دیوانه”، بلکه در فرانچایز “ونوم” هم به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کرد. او حتی اخیرا صحبت هایی مبنی بر این که می تواند نقش مثال زدنی “جیمز باند” را هم بر عهده بگیرد، داشته است. هاردی که ظاهرا شباهت زیادی به گری اولدمن یا دنیل دی لوئیس دارد، به طور مداوم در هر نقشی مهارتش را در بازی سازی اش نشان می دهد و واقعا هوش لازم برای کار با کارگردانان برجسته ای مثل جورج میلر، کریستوفر نولان و الخاندرو گونزالس ایناریتو را هم نشان داده است.

تام هاردی کیست؟ 5 اثر برتر و 15 نکته جالب زندگی او

با این که تمرکز تام هاردی عمدتا بر روی فیلم متمرکز شده است، اما چند نقش تلویزیونی قابل توجه هم داشته است. یکی از اولین‌ سریال هایی که او بازی کرد، نقش کوچکی در مینی سریال” جوخه برادران” بود. همچنین از جمله فیلم های او می توان به “چمن زار”، “اولیور توئیست ” و” گرفتن” اشاره کرد، اما شاید پروژه تلویزیونی “تابو “در سال 2017 تاثیر گذارترین دستاوردش بود، زیرا او نه تنها به عنوان ستاره، بلکه به عنوان تهیه کننده و همکار سازنده هم حضور داشت.

تام فیلم های موفق بسیار زیادی را در کارنامه هنری اش دارد، اما ما این مقاله را به معروف ترین هایشان اختصاص داده ایم.

1-این یعنی جنگ (This means war)

  • ژانر : اکشن کمدی رمانتیک
  • امتیازها: 6.3IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین کمدی خارجی سال
  • دانلود

این یعنی جنگ (This means war)

به گزارش هالیوود ریپورتر، یک ماه و نیم از سال 2012 نگذشته بود که این فیلم کاندید بدترین فیلم سال شد! کل تصویر هم ظاهرا برای فیلم برداری مجدد برگردانده شده است!

این فیلم کمدی رمانتیک، کم ترین امتیاز را در کارنامه هنری تام هاردی دارد و شاید خیلی ها تمایلی نداشته باشند وقت شان را برای دیدنش سپری کنند. البته عناصر اکشن هم در این فیلم وجود دارد. هاردی نقش تاک، یک مامور سیا که در یک مثلث عشقی با ریس ویترسپون و یک مامور دیگر سیا (کریس پاین) گیر افتاده را بازی می کند.

این فیلم با بازی چلسی هندلر، آنجلا باست ، ابیگیل اسپنسر و تیل شوایگر در باکس آفیس نتیجه خوبی به همراه نداشت؛ اما خوشبختانه، به نظر می رسد که در همان اوایل به هاردی یاد داده است که اگرچه او خیلی توانمند است اما باز هم به گرد پای ریچارد گیر نمی رسد و باید میدان بازی های رمانتیک را برای دیگران خالی کند. این فیلم توانست بیش از 150 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

2- کودک 44 (Child 44)

  • ژانر : جنایی تاریخی درام
  • امتیازها: 6.4IMDB
  • جوایز دریافتی: بازیگر سال ، بهترین پوستر درام
  • دانلود

کودک 44 (Child 44)

خیلی ها کودک 44 را ندیده اند. این درام، هاردی را به عنوان فرمانده یک واحد ارتش سرخ نشان داد و به او فرصتی داده تا لااقل اگر چیز دیگری برای ارائه نداشته باشد، توانایی حرف زدن با لهجه روسی اش را به رخ بکشد.

این فیلم بر اساس رمانی با همین عنوان (که بر اساس ماجرای یک قاتل سریالی روسی نوشته شده بود )، در اتحاد جماهیر شوروی در دوران حکومت استالین در اوایل دهه 1950 ساخته شده است. هاردی به عنوان عضو آرمان گرای پلیس نظامی استالین در حالی که در حال تحقیق در مورد یک سری از قتل های کودکان است، از نظر موقعیت سیاسی دچار دردسر می شود. گری اولدمن، وینسنت کسل، نومی راپس، نیکولای لی کااس، جیسون کلارک و پدی کانسیدین بقیه بازیگران در این فیلم حضور دارند. ” کودک 44″ یک اکران کوتاه داشت و به سختی توانست یک پنجم بودجه اش را پس بگیرد.

جیمز براردینل از در موردش نوشت: ” فیلم به داستانی جذاب اشاره می ‌کند اما در اجرا بسیار ضعیف است.”

از دست ندهید: 8 تا از بهترین فیلمهای لئوناردو دی کاپریو

3- مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury road)

  • ژانر : علمی تخیلی اکشن
  • امتیازها: 8.1IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین دستاورد در تدوین فیلم
  • دانلود

مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury road)

این فیلم دیگری بود که در آن تام هاردی با اقتباس از لهجه استرالیایی جورج میلر توانست متفاوت به نظر برسد. تام در محیط ناکجا آباد بیابانی در نقش مکس روکاستانسکی، پلیسی که از اختلال اضطراب بعد از سانحه رنج می برد، بازی می کند.

به قول خود مکس، ” من کسی هستم که هم از زندگان و هم از مردگان فرار می ‌کنم، توسط لاشخور ها شکار می شوم، توسط کسانی که نمی توانستم از آن ها محافظت کنم، تسخیر می شوم. من محکوم به بودن در این سرزمین بایر هستم؛ پس غریزه ام می گوید که هر طور شده زنده بمان. ”

مکس به خاطر پسران جنگجو اسیر می شود، اما موفق می شود تا در طی یک تعقیب و گریز بسیار سریع آزاد شود. او سپس به نیرو های امپراتور فوریسا و ‘پرورش دهندگان’ ملحق می شود که آن ها سعی می کنند به مکان سبز فرار کنند و از ایمورتون جو مستبد و شیوه زندگی سادیستیکش فرار کنند.

علی رغم این که شخصیت اصلی تام بود، اما می شد به راحتی تحت تاثیر فوریسای مسحورکننده شارلیز ترون، افکت‌ های بصری فراوان یا حتی یک گیتار آتشین باحال قرار گرفت. تام هاردی به سختی دیالوگی در این فیلم دارد، با این حال او موفق می شود تا بدون هیچ ماسک یا گریم خاصی توجه مخاطب را جلب کند. مکس انسانی گیر افتاده در دنیای دیستوپیایی است و تنها کاری که می ‌خواهد انجام بدهد؛ زنده ماندن است. او توسط کسانی که به آن ها وابسته بود و نتوانسته بود محافظت کند، تسخیر شده است و به همین خاطر می خواهد از این وابستگی نجات پیدا کند.

4- ونوم (Venom)

  • ژانر : اکشن علمی تخیلی
  • امتیازها: 5.9IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین اجرای آواز/موشن کپچر
  • دانلود

ونوم (Venom)

مسلما محبوب ‌ترین فیلم هاردی، یکی از کار های اخیر او یعنی “ونوم” است که بینندگان و منتقدان را در دو دسته مخالف هم قرار داده است. این نبرد سال ‌ها بعد ادامه می ‌یابد، زیرا این پروژه یکی از آثار کم امتیاز این بازیگر به حساب می آید.

هاردی برای این فیلم بازی و تهیه‌کنندگی کرد و یکی از عجیب ترین بازی هایش را در فیلم‌ های سینمای مدرن با این موفقیت بزرگ ارائه داد. داستان حول ماجرا های کاراکتری که ضد مرد عنکبوتی است، می چرخد.

هاردی هم در نقش ادی براک انسان و هم با صداپیشگی سمبیوت ونوم که خودش را به براک می ‌چسبد، نقشی دوگانه بازی می‌ کند. در روتن تومیتوز، منتقدان واکنش منفی شدیدی به فیلم داشتند، اما تماشاگران از آن خیلی لذت بردند. برخی از منتقدان مثل کریستن لوپز آن را به سخره گرفتند و اظهار کرده اند که در حد استعداد های تام هاردی نیست. جاش وایلدینگ هم گفت که ونوم را به هیچ وجه؛ حتی با بازی منحصر به فرد تام هاردی و چیز های دیگر هم نمی توان نجات داد.

حفظ جنبه ‌های مثبت کاراکتر محبوب سمبیوت و تبدیل او به یک قهرمان دلسوز، باعث شد تا ونوم ماندگاری بیشتری در گیشه داشته باشد. به نظر می رسد این فرنچایز در حال رشد است، زیرا ” ونوم: بگذار کارنیج بیاید” محصول 2021، یکی از معدود فیلم های موفق دوران همه گیری کرونا بود که در آن سال اکران شد و بخشی از صحنه های بعد از تیتراژ پایانی “مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست” بود. ممکن است برداشت افراط آمیز و از سر علاقه هاردی از این شخصیت، او را وارد دنیای کاملا جدیدی کرده باشد.

یه لیست عالی دیگه از پر افتخارترین بازیگر زن دنیا: بهترین فیلم های مریل استریپ

5- تلقین (Inception)

  • ژانر : اکشن علمی تخیلی هیجان انگیز
  • امتیازها: 8.8IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین دستاورد در فیلمبرداری ، بهترین دستاورد در تدوین صدا
  • دانلود

تلقین (Inception)

این فیلم پر فروش کریستوفر نولان درباره تلقین است که تام نقش یک جاعل هویت به نام ایمز را بازی می‌کند. او باید مجموعه مهارت هایش که در فاز رویا استفاده می شود را به کار ببندد تا فیشر را از نظر ذهنی به سمتی که ممکن است تلقین انجام شود؛ سوق بدهد و بر ناخودآگاه او تأثیر بگذارد.

شخصیت ایمز جذاب و شوخ طبع است. او مردی خوش صحبت و یکی از معدود افرادی است که معتقد است تلقین می تواند انجام شود. او می گوید: ” غیرممکن نیست، فقط خیلی سخت است. ” این شخصیت دیالوگ های کوتاه و بامزه ای دارد که در این فیلم متفکرانه، لبخند را بر چهره تان می آورد.

وقتی برای اولین بار این فیلم را دیدم بلافاصله لئوناردو دی کاپریو، مایکل کین، کن واتانابه و ماریون کوتیار را شناختم. با این حال، نمی دانستم این رویاپرداز خوش صحبت کیست و باید برای فهمیدن این موضوع به اینترنت تکیه می کردم . در واقع این اولین باری بود که به نام تام هاردی توجه کردم و او را شناختم.

6- دانکرک (Dunkirk)

  • ژانر : اکشن درام تاریخی
  • امتیازها: 7.8IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین دستاورد در تدوین فیلم
  • دانلود

دانکرک (Dunkirk)

تریلر جنگی کریستوفر نولان، دانکرک، داستان نبرد بین آلمانی ها و نیرو های متفقین است. این داستان در سه جبهه با سه خط زمانی مختلف که به طرزی شگفت انگیز به هم می رسند، روایت می شود. نقطه اتکای این فیلم بازیگران فرعی آن است.

مارک رایلنس، بازیگر با استعداد بریتانیایی، روایت داستان در دریا را بر عهده دارد. کنت برانا شجاع ، در نقش بولتون، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی و تام هاردی در نقش خلبان جنگنده، فریر، داستان را پیش می ‌برند.

صورت فاریر در بیشتر فیلم با ماسک پوشانده شده است. حمله بمب ‌افکن ‌های غواصی دشمن، گیج سوخت فاریر را می ‌شکند و قبل از این که فاریر فرماندهی را به عهده بگیرد، گروه را بدون رهبر می ‌گذارد و به دفع بمب‌افکن‌ های غواصی ادامه می ‌دهد؛ بدون این که بداند چه قدر سوخت باقی مانده است.

زمانی که فاریر هواپیمایش را فرود می ‌آورد و نقابش را برمی ‌دارد، طیفی از احساسات مثل تردید و بالا رفتن آدرنالین را تجربه می کنیم. او برای نجات جان هزاران نفر دیگر فداکاری کرد و موفقیت چشم گیر عملیات دانکرک را به خوبی به تصویر کشید. تصمیم گیری در مورد سرنوشت او به عهده بینندگان گذاشته شده است.

یه لیست خفن دیگه: بهترین فیلم های دنیا از 2000 تا 2021

7- کندو (The Drop)

  • ژانر : جنایی درام
  • امتیازها: 7IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین برنامه تلویزیونی مستقل
  • دانلود

کندو (The Drop)

این فیلم داستان ساده‌ای دارد که می‌تواند بیننده را نسبت به آن بی علاقه کند. اما کمی به جذابیت این داستان ساده به خاطر حضور بازیگران فوق العاده ای مثل نومی راپس، تام هاردی و جیمز گاندولفینی در آخرین حضور سینمایی ‌اش، اضافه شده است.

تام هاردی در نقش باب، متصدی بار پسر عمویش مارو، بازی می کند. نام مارو هنوز بر روی در است، اما او یک دهه پیش آن جا را به اراذل و اوباش فروخته و الان از بار به عنوان پاتوق قاچاقچیان استفاده می شود. تام هاردی در این فیلم ثابت می کند که می تواند نه تنها از طریق دیالوگ هایش بلکه با چشم ها و حالات چهره اش با مخاطب ارتباط برقرار کند.

باب از آن دسته افرادی است که می توانیم با او ارتباط برقرار کنیم. ما هم مثل باب، فقط می ‌خواهیم سرمان را پایین بیندازیم و زندگی ‌مان را بگذرانیم. اما به هر حال این فیلم آن وجدان اجتماعی نهفته مان را بیدار می کند.

درست تا 20 دقیقه پایانی فیلم معتقدیم که باب شهروندی نمونه است تا جایی که آن روی دیگرش را نشان می دهد. او فاش می ‌کند که بیشتر از یک دهه پیش باعث کشته شدن یک مرد شده است.

این شما را می ‌ترساند، اما با تصویری که از باب در طول فیلم می‌ بینیم مطابقت دارد.

8- افسانه (Legend)

  • ژانر : جنایی بیگرافی درام
  • امتیازها: 6.9IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین فیلم بین المللی، بهترین نویسندگی فیلم بلند بریتانیایی
  • دانلود

افسانه (Legend)

این فیلم زندگی ‌نامه ‌ای درباره دوقلو های کِری است و بر زندگی رگی و رونالد که از تبهکاران لندن دهه 60 هستند، تمرکز دارد. این فیلم واقعا گیج‌کننده است، شاید به خاطر این است که ما به درام ‌های گانگستری دوره مارتین اسکورسیزی عادت کرده ایم. چیزی که به اکثر افراد این توانایی را می دهد تا این فیلم را به طور کامل تماشا کنند، بازی تام هاردی است. او در نقش هر دو قُل خیلی خوب ظاهر می شود.

من معمولا تام هاردی را تحسین می‌کنم؛ زیرا به بیننده امکان می‌ دهد تا در هر فیلم شاهد شخصیتی متفاوت از او باشد اما اجرای دو شخصیت متفاوت در یک فیلم شاهکار دیگری است.

یه لیست بی نظیر: 12 تا از بهترین فیلم های هیجان انگیز

9- برونسون (Bronson)

  • ژانر : اکشن بیوگرافی درام
  • امتیازها: 7IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین دستاورد در تولید، بهترین بازیگر مرد
  • دانلود

برونسون (Bronson)

شخصیت اصلی این فیلم که با نام مایکل پترسون متولد شده، بیشتر با نام چارلز برونسون شناخته می شود. این کاراکتر واقعی که او را ” خشن ترین زندانی بریتانیا ” و “بدنام ترین زندانی بریتانیا” لقب داده اند، توسط تام هاردی که در آن زمان تا حد زیادی ناشناخته بود، جان می گیرد.

برونسون مردی روان پریش است که دوران زندانش را مثل اقامت در هتلی می داند. فکر آزادی مشروط روحیه اش را خراب می کند. برانسون اول به هفت سال زندان محکوم شد، اما در زمان اکران فیلم، تقریبا سی سال دوران زندانش به پایان رسید. بیش از بیست و شش سال از آن دوران را به خاطر ماهیت خشونت آمیزش در انفرادی بوده است.

برونسون تام هاردی هم به عنوان راوی و هم کمدین وودویل عمل می کند که گاهی مرا به یاد بازی جوئل گری ” کاباره ” می انداخت. غیرقابل پیش بینی بودن آن شخصیت در زمانی که برونسون در زندان است ؛ کشف می شود. بازی هاردی در نقش برانسون ترکیبی از یک شخصیت پر ادا و اصول و زیرک است که به مخاطب کمک می‌ کند تا ماهیت متضاد این مرد که هیچ وقت نمی‌خواهد زندان را ترک کند را درک کند.

چارلز برانسون واقعی که در ابتدا از انتخاب تام هاردی برای نشان دادن کاراکترش به جهان ناراضی بود، این بازی نظرش را جلب کرد و بعد از دریافت اجازه تماشای فیلم گفت: “هیچ بازیگر دیگری روی کره زمین نمی توانست من را بهتر از تام هاردی به تصویر بکشد، او یک نابغه است. ”

10- لاک (Locke)

  • ژانر : درام
  • امتیازها: 7.1IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد
  • دانلود

لاک (Locke)

معمولا تماشای فیلم های تک کاراکتره خسته کننده است؛ مگر این که فیلم نامه و موسیقی متنی جذاب، تدوین استادانه و مهم تر از همه، بازیگران قوی داشته باشد. این نوعی فیلم است که به مخاطب امکان می دهد تا نگاهی کنجکاوانه به زندگی یک فرد داشته باشد. لاک که در داخل ماشین ایوان لاک ( تام هاردی ) که سرکارگر ساختمان و مدیر سایت است اتفاق می افتد، روی زندگی، انگیزه ها و کشمکش درونی شخصیت اصلی در حین رانندگی تمرکز دارد. این ها در یک سری مکالمات تلفنی که در طول فیلم اتفاق می افتند، به ما ارائه می شود.

از این طریق شخصیت او را درک می کنیم و علیرغم این که روی دیگر شخصیتش را نمی شناسیم؛ با لاک همدزاد پنداری می کنیم. این تنها زمانی ممکن است که تام هاردی ما را با طیف وسیعی از احساسات درگیر می کند و با موفقیت باعث می شود که مخاطب بر نیات کنجکاوانه اش غلبه کند و به شخصیت خودش اهمیت دهد. تام هاردی با درگیری درونی اش برای یافتن کلمات جهت آگاه کردن همسرش از خیانتش ، این نقش را به حد کمال می رساند و باعث می‌شود تا آرزو کنید که ای کاش این فیلم به این زودی ها تمام نشود.

یه لیست عالی دیگه: 9 تا از بهترین فیلم های بردپیت

11- شوالیه تاریکی بر می خیزد (The dark knight rises)

  • ژانر : اکشن درام
  • امتیازها: 8.4IMDB
  • جوایز دریافتی: اجرای اکشن برجسته توسط یک گروه بدلکاری در یک فیلم سینمایی، بهترین جلوه های ویژه بصری
  • دانلود

شوالیه تاریکی بر می خیزد (The dark knight rises)

در آخرین قسمت از سه گانه ” شوالیه تاریکی ” کریستوفر نولان، تام هاردی، کاراکتر بِین را به تصویر می کشد. بین شخصیتی شرور با قدرتی فوق العاده است که موفق می شود بروس وین را از لاک بازنشستگی خودخواسته اش در بیاورد.

در یک ساعت اول، بِین کم تر از 10 دقیقه در صفحه نمایش ظاهر می شود، با این حال، دگرگونی فیزیکی اش و طوری که او رفتار می کند باعث می شود تا باور کنید که او آرام است و کاملا به خودش کنترل دارد.

بین دشمنی بسیار خطرناک است که مطمئنا مخاطب نمی خواهد طرف او باشد.

تام هاردی برای نقش بین مجبور بود که حجم و وزنش را افزایش بدهد تا بتواند شرایط لازم برای غلبه بر بتمن را داشته باشد. در رویارویی نهایی ، زمانی که بتمن ماسک بین را بر می دارد، باعث می ‌شود که او درد بدی را تجربه کند و در نتیجه به یک ربات جنگی تبدیل ‌شود.

بین در واقع تروریستی است که بعد از این که شهروندان گاتهام حقیقت را در مورد هاروی دنت، قانون دنت و دروغی که بر اساس آن ساخته شده بود، فهمیدند، موفق می شود اثراتش را بر روی گاتهام به ما نشان دهد. او توانست بتمن را در چشم بینندگانی که با فداکاری شوالیه تاریکی در پایان فیلم قبلی قانع نشده بودند، بالا ببرد.

تام هاردی در این جا دو گزینه داشت ؛ او باید تصویر بن کارتونی که در فیلم ” بتمن علیه رابین ” در سال 1997 دیده بود را ارتقا می داد، یا باید به بازی نمادین هیث لجر در نقش جوکر نزدیک می ‌شد. او دومی را انتخاب کرد و مبارزی عضلانی که کمر بتمن را می شکند را به ما نشان داد.

12- از گور برخاسته (The Revenant)

  • ژانر : اکشن درام
  • امتیازها: 8IMDB
  • جوایز دریافتی: بهترین بازی توسط یک بازیگر نقش اول مرد
  • دانلود

از گور برخاسته (The Revenant)

اگر بخواهیم بازی تام هاردی در این فیلم با یک کلمه توصیف کنیم، آن واژه ” با جذبه ” است! این همان کلمه ای است که برای توصیف بازی لئوناردو دی کاپریو استفاده می شود. با این حال، بعد از تماشای دقیق این فیلم، می توان متقاعد شد که از همین کلمه برای توصیف جان فیتزجرالد (تام هاردی) هم استفاده کرد. هاردی برای این فیلم، کشیده حرف می زند که معمولا در فیلم های وسترن آمریکایی دیده و شنیده می شود.

جان فیتزجرالد مردی ظالم و زیرک است که در ذهنش به اعمالش هر چه قدر هم که نفرت انگیز یا خودخواهانه باشند، باور دارد. با این که کار های او متضاد به نظر می رسد، اما عملکردش طوری است که می تواند حداقل تعدادی را متقاعد کند که طرز فکر شان را در مورد او تغییر بدهند ، چرا که کار های او در غریزه طبیعی انسان جذاب هستند.

برای این که تماشاگر از مبارزه قهرمان داستان لذت ببرد به یک مخالف و دشمن نیاز است. فیتزجرالد همان کسی است که هیو گلس (دی کاپریو) به خاطرش خودش را به بیابان سرد و یخ زده می کشاند. میل به دیدن گلس برای گرفتن انتقام از فیتزجرالد افزایش می یابد. بدون آدم شروری مثل فیتزجرالد، آیا مبارزه گلس در آن شرایط آب و هوایی و رسیدن به پیروزی آن قدر شیرین خواهد بود؟

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست