خانه / فیلم / بهترین فیلم های اکشن دهه اخیر (2010 تا 2023) +لینک دانلود
فیلم اکشن

بهترین فیلم های اکشن دهه اخیر (2010 تا 2023) +لینک دانلود

درست مثل فیلم های کمدی و ترسناک که هدفشان خنداندن و ترساندن مخاطب است، هدف فیلم اکشن هم بالا بردن ضربان قلب به کمک حرکت سریع و ضربه های شدید است. مثلا مشتی که به صورت می خورد، ماشینی که با سرعت بیش از 160 کیلومتر بر ساعت روی آسفالت کشیده می شود، چرخیدن چماق در هوا با هدف برخورد به یک انسان و تعقیب یک هلیکوپتر در دره های تنگ اتفاقاتی نیستند که در دنیای واقعی با آن ها رو به رو شویم، در حالی که سازندگان فیلم های اکشن از این حوادث برای سرگرم کردن، ایجاد هیجان و تخلیه روانی بیننده بهره می برند.

در دهه اخیر شاهد افزایش بیش از حد جلوه های ویژه برای ایجاد هیجان در این فیلم ها بوده ایم، اما هنوز فیلم سازان با استعدادی در سراسر دنیا وجود دارند که در ساخت فیلم های اکشن از بدلکاری، هنر های رزمی و خلاقیت شان استفاده می کنند. در ادامه به معرفی 17 فیلم برتر اکشن در طول سال های 2010 تا 2023 می پردازیم.

6 نکته درباره این فیلم های اکشن برتر

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
  • اگر فیلمی می خواهید که مناسب تماشا با خانواده باشد، برای تست آن، نام فیلم را در این سایت وارد کنید تا به شما بگوید فیلم مناسب تماشا به صورت خانوادگی هست یا خیر؟
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم فیلم را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

1-مرد ماه جوزا (2019) Gemini Man

  • امتیازها: IMDb 5.7، امتیاز گوگل 75،Rotten Tomatoes 26
  • جوایز دریافتی: برنده جشنواره جوایز فناوری پیشرفته جامعه تصویرسازی
  • دانلود

فیلم اکشن/ علمی – تخیلی لی انگ شاید داستان جذابی نداشته باشد، اما از نظر صحنه های تعقیب و گریز، مبارزه و تیراندازی دو طرفه فوق العاده است. با اینکه جعبه اسباب بازی تکنیکی لی برای صحنه هایی مثل صحبت کردن، غذا خوردن و تنفس افراد با مشکل روبرو است، اما فرمت 60-120 فریم بر ثانیه با سکانسهای اکشن جان می گیرد زیرا توجه بیننده را به شیوه های جذاب و هیجان انگیز به نبرد جلب می کند. این فیلم لی هدیه ای به آن دسته از طرفداران اکشن است که مشکلی با همراه شدن داستان های ساده با جلوه های بصری هیجان انگیز ندارند.

2-نقشه دوم (2016) Plan B

  • امتیازها: IMDb 5.8، امتیاز گوگل 89
  • دانلود

با اینکه بسیاری از فیلم های این لیست مورد تحسین قرار گرفته اند، به این گوهر آلمانی آن طور که باید توجه نشده است. کن آیدین، یون چا لی و فونگ گیانگ سه بدلکار حرفه ای هستند که در فیلم های اکشن فوق العاده و پر فروش استودیویی زیادی هنرنمایی کرده اند، اما در “نقشه دوم” به عنوان بازیگر جلوی دوربین ظاهر شده اند. آن ها نقش سه دوست را بازی می کنند که بدشانسی می آورند و پایشان به یک نقشه خشونت آمیز کشیده می شود. این گروه علاوه بر این که سه کاراکتر جذاب هستند، ورزشکاران فوق العاده و مبارزانی چابک و سریع هم هستند. این فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد و واقعا جذاب است.

3-شوالیه تاریکی بر می خیزد (2012) The dark knight rises

  • امتیازها: IMDb 8.4، امتیاز گوگل 87،Rotten Tomatoes 87
  • جوایز دریافتی: این فیلم برنده 18 جایزه و نامزدی های زیاد است.
  • دانلود

این فیلم قسمت آخر سه گانه بتمن اثر کریستوفر نولان است که پایانی حماسی و احساسی از یکی از بزرگترین حماسه های ابرقهرمانی که تاکنون ساخته شده را به تصویر می کشد. ” شوالیه تاریکی برمی خیزد ” همچنین این فیلم اکشن واقعی یک سکانس هیجان انگیز از عملیات در هواپیما دارد که یکی از بهترین بدلکاری های های فیلم های این دهه به حساب می آید. از بین همه فیلم های ابر قهرمانی، این یکی از معدود فیلم هایی است که موفق به نمایش سکانس های اکشن واقعی شده است و بقیه فرنچایزهای اکشن باید از رویکردی که این فیلم نسبت به این ژانر دارد، یاد بگیرند.

4-بلوند اتمی (2017) Atomic blonde

  • امتیازها: IMDb 6.7، امتیاز گوگل 74،Rotten Tomatoes 79
  • دانلود

شارلیز ترونی که در آغاز این فیلم می بینیم، هیچ شباهتی به بازی های دیگری که قبلا از او دیده ایم، ندارد. او نقش یک مامور مخفی به نام لورین را بازی می کند و مثل خاکستری ترین نقوش کتابهای کمیک Daredevil دیوید مازوچلی به نظر می رسد. این فیلم هر کاری می کند تا داستان حماسی ترین مبارزه شارلیز را روایت کند. وقتی به صحنه های کتک کاری می رسیم متوجه می شویم که این فیلم به دوران جنگ سرد مربوط می شود و به قدرت نفوذ ناپذیر لورین ایمان می آوریم. کارگردان دیوید لیچ ، زد و خورد اصلی او را در یک شات می گیرد که به صورت دیجیتالی به هم متصل می شوند. شرایط مثل مبارزات قبلی است که با ضربات قدرتی لورین آغاز می شود، اما این بار فرق دارد. آن ها مدام حمله می کنند و مبارزه از راه پله به آپارتمان و دوباره به راه پله و خیابان و ماشین در کش و قوس است. بالاخره لورین زنده می ماند اما به سختی. داستان بلوند اتمی ساده اما غیر منطقی است. شارلیز ترون در این فیلم یک هیولای سمج است و به ازای هر مشتی که می خورد ، ده برابر تحویل می دهد.

5-گریزناپذیر (2015) No escape

  • امتیازها: IMDb 6.8، امتیاز گوگل 87،Rotten Tomatoes 48
  • دانلود

صحنه ای که ویلسون فرزند خود را از پشت بام یک کوچه به طبقه دیگر می اندازد ، ارزش تماشا دارد. اما علاوه بر این، ” گریز ناپذیر ” صحنه های اکشن خونین و بی رحمانه ای هم دارد که فرار یک خانواده از دست یک گروه خشن را نشان می دهد. این فیلم هم مثل فرنچایز “Has fallen ” جرارد باتلر که به موضوع نژاد پرستی اشاره دارد و در عین حال شیوه و مشخصه های فیلم های 1967 تا 1994 (Cannon Films) را مد نظر قرار می دهد تا بتواند زشتی های زننده خشونت و وحشی گری و توانایی بشر در ایجاد دردسر و دلهره را به تصویر بکشد. ترکیبی از ترس، وحشت و خشم در صحنه های کشتار این فیلم به چشم می خورد. با دیدن ” گریز ناپذیر ” هیجاناتتان تخلیه می شود که این از مزایای این ژانر است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

6-سفارش قتل (2017) Kill order

  • امتیازها: IMDb 4.2، امتیاز گوگل 74،Rotten Tomatoes 22
  • دانلود

این فیلم نادیده گرفته شده، محصول کمپین Kickstarter و ساخته بدلکاری به نام جیمز مارک است که رویای کارگردانی در سر داشته است. مثل اکثر کمپین های جذب سرمایه از سوی فیلم سازان تازه کار، این پروژه هم توانست بودجه کمی تأمین کند. سبک ” خودت انجامش بده ” به کار گرفته شده به جذابیت این فیلم افزوده و انرژی، صحنه های مبارزه طراحی شده و بدلکاری فوق العاده آن باعث شده ” سفارش قتل ” بسیار موفق تر از فیلم هایی باشد که 100 برابر بودجه داشته اند. داستان در اصل برداشتی علمی-تخیلی از بورن است، اما مشخصه های اقتباسی فیلم چیزی از جذابیت آن کم نمی کند. اگر بودجه قابل توجهی به این گروه اختصاص داده شود، مطمئنا شاهد کارهای فوق العاده تری از آن ها خواهیم بود.

7-انتقام گیر (2018) Revenger

  • امتیازها: IMDb 5.7، امتیاز گوگل 70،Rotten Tomatoes 40
  • دانلود

وقتی من به این محصول کره ای اورجینال نتفلیکس که در ژانویه منتشر شد ، علاقه نشان دادم، مورد تمسخر قرار گرفتم. اما الان می بینیم که به خاطر عملکردش هنوز در کنار بهترین هاست. شاید این فیلم داستان خوبی نداشته باشد، اما به دلیل داشتن صحنه های اکشن جذابش در این لیست قرار گرفته است. بروس خان نقش یک پلیس را بازی می کند که در تعقیب مردی تبهکار راهی یک جزیره می شود. داستان شامل یک سری مزخرفات است، اما با داشتن صحنه های اکشن و درگیری جذاب ، این موضوع به حاشیه رانده می شود. خان یک قهرمان اکشن خارق العاده آسیایی است و هیکلی به مراتب ورزیده و عضلانی تر از لی شوارتزنگر دارد که البته این حجم از ماهیچه با سرعت برق آسا، انجام حرکات بدلکارانه و ضربات قدرتمند او تداخلی ندارد.

8-در آستانه (2017) The brink

  • امتیازها: IMDb 5.6، امتیاز گوگل 77
  • جوایز دریافتی: دریافت دو نامزدی در سی و هفتمین جوایز فیلم هنگ کنگ
  • دانلود

شاید برای خیلی ها دیدن عملیات تشریفاتی پلیس جذاب تر باشد ، اما من به شخصه همان طور که در این فیلم هم می بینید، حرکات اکشن پلیس مثل زد و خورد و مشت و لگدمال کردن خلافکاران را ترجیح می دهم. “در آستانه” جاناتان لی برگرفته از مکتب فکری اخیر است. داستان، ماجرای یک کارآگاه بی اعتبار است که در زاغه های فقیرنشین و شهر هنگ کنگ گشت می زند تا مانع از اقدامات یکی از حلقه های زنجیره قاچاق طلا شود. این طرح ساده زمینه را برای بروز هرج و مرج فراهم می کند و این دقیقا همان اتفاقی است که در یک فیلم اکشن می افتد. یک بخش هیجان انگیز فیلم هم در زیر آب اتفاق می افتد. ” در آستانه ” هیچ صحنه اکشن نا خوشایندی ندارد که بخواهد عطش ما برای کشتار و خشونت را بیشتر کند، و همین زیبا است.

9-گرگ مبارز 2 (2017) Wolf warrior 2

  • امتیازها: IMDb 6، امتیاز گوگل 80،Rotten Tomatoes 69
  • جوایز دریافتی: این فیلم به عنوان ورودی چینی برای بهترین فیلم خارجی زبان در نودمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.
  • دانلود

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که این فیلم بالاترین فروش را در بین گزینه های این لیست داشته است. وو جینگ این حماسه بزرگ را کارگردانی و در آن بازی می کند . او نقش یک سرباز بازنشسته چینی که با تروریست ها در آفریقا رو برو می شود را بازی می کند. گرچه به خاطر مضمون وطن پرستانه اش قابل ستایش نیست، اما جذابیت صحنه های اکشنش آن را قابل تحمل کرده است. درگیری با اسلحه در این فیلم کم نیست اما وو تقریبا از درگیری های سنتی مثل هنرهای رزمی و بدلکاری برای رویارویی با فرانک گریلو بهره می گیرد. ” گرگ مبارز 2 ” چینی در واقع پاسخی هیجان انگیز به فرنچایز “Fast & Furious” است.

10-چرا نمی میری! (2018) Why don’t you die!

  • امتیازها: IMDb 6.8، امتیاز گوگل 80،Rotten Tomatoes 97
  • دانلود

یک مرد عاشق، یک چکش دو شاخ را پشت سرش می گیرد و وارد آپارتمان می شود و قصد دارد انتقام یک فاجعه بزرگ انسانی را بگیرد، اما به طرف مقابلش اجازه صحبت می دهد. او شرایط رنج آور و خونین بدی را تجربه می کند. در طول این فیلم 95 دقیقه ای به مخاطب فرصت داده می شود دو یا سه لحظه تا نفس بکشد، اما در بیشتر صحنه ها وحشیگری های کودکانه شخصیت های داستان به اکشن تر شدن فیلم دامن می زند. ” چرا نمی میری! ” به کارگردانی کیریل سوکولف کارگردانی و نوشته شده است.

11-آشوب مدام (2021) Chaos walking

  • امتیازها: IMDb 5.7، امتیاز گوگل 70،Rotten Tomatoes 22
  • دانلود

این فیلم بر اساس مجموعه رمان هایی به همین نام ساخته شده که ماجراجویی علمی-تخیلی را بسیار خلاقانه و بی نظیر به تصویر می کشد . این داستان در سیاره ای اتفاق می افتد که به نظر می رسد همه زنان ناپدید شده اند و افکار مردان مثل یک نمایش رادیویی برای شنیدن همه پخش می شود. وقتی دختری به نام ویولا (دیزی ریدلی) بر روی کره زمین فرود می آید که افکارش قابل شنیدن نیست، پسری (تام هالند) می فهمد که (ویولا) در خطر است و با او متحد می شود .

بهترین فیلم های رزمی 20 سال اخیر

12-رتبه رئیس (2021) Boss level (پیشنهاد ویژه ما)

  • امتیازها: IMDb 6.8، امتیاز گوگل 78،Rotten Tomatoes 74
  • دانلود

اگر شما عاشق سفر در زمان هستید، ” رتیه رئیس” شرکت هولو با موضوع گرفتار شدن یک مأمور سابق نیروهای ویژه در یک حلقه زمانی در روز مرگش، قطعا به نظرتان جذاب خواهد آمد.

13- تاپ گان 2022 Top Gun: Maverick

2022 Top Gun Maverick

  • امتیازها: IMDb 7.4، امتیاز گوگل 92 روتن 85
  • دانلود

تاپ گان ماوریک یا اسلحه برتر ماوریک؛ فیلمی اکشن درام به عنوان پرفروشترین فیلم سال 2022 به کارگردانی جوزف کوشینسکی و در ادامه فیلم تاپ گان 1986 با بازی تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر است. پیت «ماوریک» میچل، پس از بیش از سی سال خدمت به عنوان یکی از برترین هوانوردان نیروی دریایی، اکنون جایی قرار گرفته است که به آن تعلق دارد. او به عنوان یک خلبان آموزشی شجاع، از پیشرفت و دریافت رتبه‌ای که می‌تواند او را زمین‌گیر کند طفره می‌رود و چون عاشق پرواز است این ارتقاء رتبه را قبول نمی‌کند اما…

14-مورتال کامبت (2021) Mortal kombat

  • امتیازها: IMDb 6.1، امتیاز گوگل 86،Rotten Tomatoes 55
  • دانلود

مخاطبان ژانر اکشن تقریبا همیشه برای نسخه های جدید فرنچایزهایی مثل ” مورتال کمبت ” که در سالهای قبل منتشر شده اند، آماده خواهند بود و دلتنگ دیدن چنین فیلمهایی هستند.

بهترین فیلم های ترسناک دهه اخیر

15-سریع و خشن 9 (2021) F9

  • امتیازها: IMDb 5.2، امتیاز گوگل 89،Rotten Tomatoes 59
  • دانلود

نسخه جدید فرنچایز ” سریع و خشمگین ” فوق العاده است. از جذابیت های جدید این فیلم درخشش ستاره هایی مثل چارلیز ترون و دام هلن میرن است که این فرنچایز که عمدتا مرد محور بوده را به دست زنانی با سطح استعداد عالی می سپارد .

16- تهدید سه گانه (2018) Triple Threat

  • محصول کشور امریکا / چین
  • امتیازها: IMDb 5.6، امتیاز گوگل 83 ،Rotten Tomatoes 69
  • دانلود

این فیلم به کارگردانی” جسی وی جانسون” و با بازی ستاره سینما “اسکات آدکینز” سومین فیلم ساخته شده در سال 2018 است. این فیلم محصول مشترک چین و امریکا و در ژانر هنرهای رزمی و اکشن است. در آن ستارگان رزمی همچون “ایکواویس” ، “تونی جا”، “تیگر چن” همزمان به ایفای نقش پرداخته اند. حضور همزمان این سه ستاره رزمی در این فیلم خود از نکات برجسته مورد توجه آن در مقایسه با دیگر فیلم ها بوده واز سکانس حرکات رزمی بسیار تماشایی برخوردار است که با ده فیلم رزمی برابری می کند.

17- شب برای ما می آید (2018) The Night Comes for Us

  • محصول کشور اندونزی
  • امتیازها: IMDb 7، امتیاز گوگل 86،Rotten Tomatoes 91
  • دانلود

این فیلم از ابتدا به گونه ای طراحی شد که موضوع آن داغ تر از فیلم “یورش دو” به نظر برسد. ساخت فیلم “شب برای ما می آید” به طور مرموزی در سال 2015 متوقف شد، در واقع قبل از شروع فیلم های “نتفیلیکس”.

بهترین فیلم های تاریخی در 30 سال اخیر

به طورکلی بد نیست به برخی از قابلیت های تغییر فیلم نیز توجه داشته باشیم. این فیلم صحنه های اکشن جنون آمیزی به تصویر کشیده و همچنین همانطور که از کارگردان آن یعنی “تیموتیاجانتو ” انتظار می رود، در بیشتر قسمت های آن سکانس های اکشن و رزمی قابل مشاهده است. “جو تسلیم” هنرپیشه فیلم “یورش” در واقع هنرپیشه نقش اول این فیلم است و “ایکو اویس” در نقش یک فرد شرور جز دیگر بازیگران به شمار می رود که جو و اطرافیانش را می کشد و “جولی استل” نیز نسبت به فیلم های دیگرنقش جزئی تری دارد اما در کل در این فیلم صحنه های اکشن با حضور بازیگرانی چون “تسلیم “و “اویس” بسیار دیدنی است.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • درود و عرض ادب و احترام
    در لیست فیلم های معرفی شده لطف بفرمایید لینک دانلود فیلم ( PLAN ( B محصول کشور آلمان تولید سال 2016 تحت هیچ شرایطی کار نمیکند

    VPN = OFF دانلود نمی‌شود
    VPN = ON دانلود نمی‌شود

    مانا باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست