خانه / سایر / 19 تا از بهترین مستندهای حیات وحش+ لینک دانلود
بهترین مستند های حیات وحش

19 تا از بهترین مستندهای حیات وحش+ لینک دانلود

در دنیای امروز و در اطراف ما طبیعت و حیات وحش از مهمترین و غیرقابل انکارترین مواردی است که میتوان در نظر گرفت .انسان و حیوانات و پرندگان و تک تک موجودات از کوچکترین تا بزرگترین آنها نقشی اساسی در زندگی بشریت دارند و ثبت این لحظه های شگرف در کنار هم بودن جذابیت آن را دوچندان کرده و حس خوب را القا میکند. آموزش عکاسی برای مستندهای حیاط وحش را دنبال کنید. در زیر به بررسی و معرفی بخشی از مهمترین مستندهای مرتبط با حیات وحش میپردازیم.

7 نکته درباره این مستندها

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود مستندها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • اکثر این عنوانها در فیلیمو نیز به صورت دوبله شده قابل تماشا هستند. حتما توصیه می شود برای رعایت حقوق مولفین اکانت فیلیمو تهیه نمایید.
  • در انتخاب هیچ مستندی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
  • در صفحات دانلود هم نسخه دوبله و هم زیرنویس قرار دارد. اگر باز هم موفق به دانلود زیرنویس نشدید اسم مستند را در قسمت Search این سایت وارد کنید و به راحتی زیرنویس را دانلود نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود

1-انفرادی آزاد (Free solo) 2018

  • ژانر:  مستند/ورزشی
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2، امتیاز گوگل 93
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه اسکار بهترین مستند از Academy Awards در سال 2019 و دریافت جایزه کارگردانی برجسته برای یک برنامه مستند/غیرداستانی از Primetime Emmy Awards در سال2019
  • دانلود

انفرادی آزاد (Free solo) 2018

“انفرادی آزاد” اصطلاحی است برای صخره نوردی به تنهایی (solo) و بدون بند، طناب و قلاب های رایج که بیشتر صخره‌نوردان از آن ها به عنوان تجهیزات ایمنی استفاده می‌کنند. این مستند صخره نوردی تک نفره و آزاد کوهنورد الکس هانولد از تخته سنگ های تقریبا عمودی را به تصویر می کشد و به طرزی گیج کننده نشان می دهد که این صعود ها چه قدر می توانند خطرناک باشند. این فیلم به صعود او به ال کاپیتان، در پارک ملی یوسمیتی می پردازد. این کوه مقصد کوهنوردی شناخته شده ای با ارتفاع بیش از 3000 فوت است.

2-همگام با موجودات ما قبل تاریخ (Walking with prehistoric beasts) 2001

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.3، امتیاز گوگل 95
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین برنامه متحرک و بهترین جلوه های بصری ویژه برجسته برای مینی سریال، فیلم یا سریال ویژه از Primetime Emmy Awards در سال 2002
  • دانلود

این مستند مشترک BBC و Discovery Channel که دنباله “Walking with dinosaurs” است، زندگی روی زمین را بلافاصله بعد از انقراض این مارمولک‌ های عظیم الجثه بررسی می‌کند. سِر کُنت برانا در این مستند سه ساعته به روایت عادات و زیستگاه های ماموت های پشمی و شیر های تیز دندان می پردازد.

همگام با موجودات ما قبل تاریخ (Walking with prehistoric beasts) 2001

3-مردم زیبا (Beautiful people) 1974

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.3، امتیاز گوگل89
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از Golden Globes, USA و دریافت جایزه بهترین فیلم مستند تدوین شده از American Cinema Editors, USA در سال 1975

مردم زیبا (Beautiful people) 1974

جیمی یویس کارگردان “The gods must be crazy” معروف، این بار دست به ساخت مستند “مردم زیبا” که با عنوان ” حیوانات مردم زیبایی هستند ” هم شناخته می شود، زده است. او در این مستند نگاهی دقیق و اغلب طنزآمیز به حیات وحش آفریقای جنوبی دارد. صحنه ای که در آن حیوانات در خوردن میوه های تخمیر شده افراط می کنند، یکی از نکات برجسته این مستند برنده گلدن گلوب 1975 است.

بهترین فیلم های ترسناک دهه اخیر

4-آخرین شیر ها (The last lions) 2011

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.3، امتیاز گوگل95
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین فیلم از Evening Standard British Film Awards در سال 2012 و دریافت جایزه بهترین موسیقی فیلم از Jackson Wild Media Awards در سال 2011
  • دانلود

“آخرین شیر ها” که زاییده افکار حافظان محیط زیست و فیلم سازان، درک و بورلی ژوبرت است، مثل یک فیلم داستانی است زیرا در آن محاکمه ها و مصیبت های ما دی تائو، یک ماده شیر استثنایی که متعهد به دفاع از خانواده اش در دلتای اوکاوانگو پرخطر بوتسوانا است را به تصویر می کشد. این فیلم که توسط جرمی آیرونز روایت می شود، توجه بیننده را به وضعیت اسفبار جمعیت شیر های وحشی جلب می کند که در 50 سال گذشته از 450000 به 20000 کاهش یافته است.

آخرین شیر ها (The last lions) 2011

5-مسابقه انقراض (Racing extinction) 2015

  • ژانر:  مستند/هیجان انگیز
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.2، امتیاز گوگل94
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه اسکار بهترین موسیقی نوشته شده برای فیلم های سینمایی(آهنگ اصلی) از Academy Awards و شایسته ی دریافت بهترین فیلمسازی استثنایی از Primetime Emmy Awards در سال 2016
  • دانلود

” مسابقه انقراض ” اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس های جهان را بررسی می کند. فعالیت های انسانی، به ویژه مصرف انرژی، در حال حاضر نیمی از گونه های آبزی جهان را در معرض خطر انقراض دسته جمعی قرار داده است. این مستند 2015 که توسط کارگردان برنده جایزه اسکار لویی پسیهویوس ساخته شده است، بینندگان را ترغیب می کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، کاری کنند.

مسابقه انقراض (Racing extinction) 2015

6 -72 تا از بامزه ترین حیوانات (72 cutest animals) 2016

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 5.8 ، امتیاز گوگل62

این مستند همان طور که از نامش پیداست، در واقع مستندی از طبیعت و ساخته شرکت Showrunner Productions است. این تولیدکننده مستند های زیادی در نتفلیکس دارد. شهرت آن هم عمدتا به خاطر ثبت مرگبار ترین و وحشتناک ترین حیوانات جهان است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر فیلم، سریال یا انیمیشنی رو بدون زیرنویس متوجه شو! با یادگیری یک زبان در 80 روز همه رو انگشت به دهان کن!


 

با این حال، اسنورانر پروداکشنز در سال 2016 هم تمام تلاش خود را کرد تا اثری منحصر به فرد ارائه کند. او “72 تا از بامزه ترین حیوانات” را ساخت که شامل یک فصل 12 قسمتی است. این مستند نگاهی اجمالی به بچه خرس ‌های قطبی، میمون‌ ها، توله ‌های ببر و مهم‌ تر از همه، کوالا ها دارد.

در این مستند، موجودات به طرز جالبی از نظر جذابیت رتبه بندی و در نهایت از بامزه ترین حیوان روی این سیاره رونمایی می شود.

72 تا از بامزه ترین حیوانات (72 cutest animals) 2016

7-رویداد های مهم طبیعت: یادداشت های روزانه (Nature’s great events: diaries) 2009

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 9 ، امتیاز گوگل89
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری هوایی از Missoula International Wildlife Film Festival در سال 2009 و دریافت بهترین جایزه صدای واقعی از BAFTA Awards در سال 2010
  • دانلود

این مستند توسط پادشاه مستندات طبیعی یعنی BBC ساخته و در قالب یک فصل در دسترس است. این سریال در مقایسه با مستند های دیگر کاملا منحصر به فرد است و به پدیده طبیعی مهاجرت حیوانات به دلیل تولید مثل یا تغییرات آب و هوایی می پردازد.

این سریال در شش قسمت پخش می شود که از ذوب قطبی بزرگ، شیرجه ماهی سالمون بزرگ و سیل عظیم را شامل می شود. اگر چه “رویداد های بزرگ طبیعت: یادداشت های روزانه” ممکن است در حد بهترین مستند های طبیعت بی بی سی نباشد، اما باز هم انتظارات طرفداران را برآورده می کند. این مستند در فوریه 2009 در تلویزیون نمایش داده شد.

رویداد های مهم طبیعت: یادداشت های روزانه (Nature’s great events: diaries) 2009

بهترین فیلم های تاریخی در 30 سال اخیر

8-طبیعت (Nature)

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.9 ، امتیاز گوگل92
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه طراحی عنوان اصلی برجسته از Primetime Emmy Awards در سال 2000 و مجموعه اطلاعاتی برجسته از Primetime Emmy Awards در سال 1989

” طبیعت ” توسط PBS تولید و پخش می شود. این مستند شامل چهار مجموعه مستند طبیعی مختلف است که موجودات مختلف در سراسر دنیا را شامل می شود. هر چهار فصل در نتفلیکس در دسترس است.

فصل اول سریال با عنوان “NATURE: Natural Born Hustlers” در چهار قسمت نگاهی به حیوانات سرکشی که سخت جفت می شوند، دارد.

دومی “Nature: Raising the dinosaur” است. در این فصل، جدید ترین کشفیات فسیل دایناسور ها بررسی می شود. با این حال، این فصل خاص از این سریال، نقد های متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

فصل سوم، “Nature: Animals with cameras” یک مستند سه قسمتی است. این فصل روایت می‌کند که در اکثر مستند های طبیعی چه طور از دوربین ‌ها استفاده می شود. این یکی شامل حیواناتی می شود که دوربین ها به آن ها متصل می شود.

سری چهارم “Nature’s great race” نام دارد. این مستند فیلمی حماسی است که سه مورد از تاریخی ترین مهاجرت های زمینی جهان را به تصویر می کشد. در واقع سفر خطرناک فیل ها، کاریبو ها و گورخر ها را دنبال می کند.

طبیعت (Nature)

9-ماموریت آبی (Mission blue) 2014

  • ژانر:  مستند/درام
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.9 ، امتیاز گوگل88
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین فیلم از نظر مخاطبان از Hot Docs Canadian International Documentary Festival در سال 2014 و دریافت جایزه بهترین تدوین مستند طولانی از Outstanding Individual Achievement in a Craft: Editing – Documentary and Long Form

نتفلیکس با جیمز کامرون فیلم ساز معروف که برنده جوایز مختلفی بوده است، برای تهیه کنندگی مستند “ماموریت آبی ” همکاری کرد. این مستند که در سال 2014 منتشر شد، بدون شک با دیدی بازتر به بررسی شرایط نامساعد برخی از موجودات اقیانوسی می پردازد.

“ماموریت آبی” به بررسی علل و اثرات این مشکلات و مهم تر از همه، راه حل های آن ها می پردازد. همچنین، حامل پیامی با مضمون حفاظت از اقیانوس و اکوسیستم های حیاتی آن است.

این مستند مطمئنا جذاب به نظر می رسد زیرا زندگی و کار سیلویا ارل، اقیانوس شناس، زیست شناس دریایی و متخصص محیط زیست را نمایش می دهد. مدت این مستند هم 1 ساعت و 34 دقیقه است.

ماموریت آبی (Mission blue) 2014

10- 72 تا از خطرناکترین حیوانات (72 dangerous animals)

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 6.6 ، امتیاز گوگل77

مجموعه ‌ای از فصل ‌های اخیر این مستند ساخته Showrunner Productions، در حال حاضر در نتفلیکس در دسترس است. هر فصل این مستند مخاطبان را به مکان متفاوتی از کره زمین می برد تا خطرناک ترین حیوانات جهان را در اشکال و اندازه های مختلف نشان دهد.

فصل 1 “72 تا از خطرناک ترین حیوانات” به کاوش در قاره استرالیا می پردازد. 12 قسمت فصل اول به خطرناک ترین حیوانات این سرزمین، از عنکبوت گرفته تا مار می پردازد.

فصل 2 هم اولین فصلی است که به عنوان محصول اورجینال نتفلیکس برچسب گذاری شد. در 12 قسمت این فصل، شما به آمریکای لاتین سفر خواهید کرد زیرا زندگی موجودات دریایی و شکارچیان رادارگریز را پوشش می دهد.

آخرین فصل سریال “72 Dangerous Animals” در سال 2018 منتشر شد. این سریال این بار به قاره پهناور آسیا سفر می کند.

72 تا از خطرناکترین حیوانات (72 dangerous animals)

11-آفریقا (Africa) 2013

  • ژانر:  مستند/درام
  • امتیازها: امتیاز imdb 8.9 ، امتیاز گوگل88
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین موسیقی متن اصلی برای یک فیلم مستند از International Film Music Critics Award (IFMCA) در سال 2014 و دریافت جایزه برنامه نویسی برجسته طبیعت از News & Documentary Emmy Awards در سال 2014
  • دانلود

آفریقا ” یکی دیگر از مستندهای طبیعت گردی بی بی سی با همکاری کانال دیسکاوری است. این مستند که یک فصل دارد، به آفریقا به عنوان محل زندگی متنوع ترین حیوانات زنده جهان نگاه می کند.

این مینی سریال در شش قسمت عرضه می شود و گونه ‌های جانوری و زیست‌ بوم های شگفت انگیز را نشان می ‌دهد که هم چنان در محیط‌های وسیع و متنوع آفریقا به رشد و زندگی خود ادامه می‌دهند . “آفریقا” همچنین شامل ساعت‌ ها فیلم از گیاهان و آب و هوا در برخی از دورترین نقاط کره زمین است که قبلا نمایش داده نشده است.

ساخت ” آفریقا ” چهار سال طول کشید. این نمایش طیف گسترده‌ ای از گونه ‌هایی را که تا به حال از آن ها فیلم ‌برداری نشده، از شیر گرفته تا سوسک ‌های سرگین غلتان را به تصویر می ‌کشد و مکان ‌هایی که قبلا شناسایی نشده بودند را کشف می‌کند.

بهترین فیلم های دنیا از 2000 تا 2021

خود دیوید آتنبرو هم در لوکیشن اجرا می کند. مثل همیشه، مستند او همان کیفیتی را دارد که بینندگان از او انتظار دارند. او عاشقان طبیعت را به میان بیابان های خشن، دشت های سرسبز و عمیق ترین جنگل های قاره می برد. به گفته Attenborough هیچ کجای دنیا وجود ندارد که حیات وحشی به این عظمت داشته باشد!

این مستند طبیعت که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، یک کتاب همراه با عنوان “Africa: Eye to eye with the unknown” دارد. این کتاب همراه توسط مایکل برایت، تهیه کننده سابق واحد تاریخ طبیعی BBC نوشته شده است. البته پیشگفتار توسط خود دیوید آتنبرو نوشته شده است.

آفریقا (Africa) 2013

12-طبیعت دیزنی: بالهای زندگی (Disneynature: wings of life) 2011

  • ژانر:  مستند/درام
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.4 ، امتیاز گوگل85
  • دانلود

دیزنی به غیر از فیلم‌ های خانوادگی محور لایو اکشن و انیمیشنی پر طرفدارش، مستند های طبیعی را هم در قالب DisneyNature تولید می‌کند. دیزنی به عنوان بزرگ ترین شرکت سرگرمی، در طول این سال ها مستند های فوق العاده ای را با حضور چند مجری با استعداد تولید کرده است.

خوشبختانه نتفلیکس پخش” بال های زندگی ” را به عنوان تنها مستند DisneyNature برای پخش در پلتفرمش تضمین می کند. با این حال، انتظار می‌رود که این محصول اواخر امسال به سرویس پخش جدید دیزنی برگردد.

“بال های زندگی” موجودات پردار مثل پروانه ها و همچنین انواع پرندگان را به زیبایی به نمایش می گذارد. چیزی که این مستند طبیعی را بیش از پیش جذاب می کند، مشارکت ویژه مریل استریپ بازیگر برنده چند جایزه، به عنوان راوی است.

طبیعت دیزنی: بالهای زندگی (Disneynature: wings of life) 2011

13-زندگی زیر صفر درجه (Life below zero) 2013

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 8 ، امتیاز گوگل92
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهرین فیلمبرداری برجسته برای یک برنامه واقعیت از Primetime Emmy Awards در سال 2021 و دریافت جایزه ویرایش تصویر برجسته برای یک برنامه واقعیت بدون ساختار از Primetime Emmy Awards در سال 2020
  • دانلود

بی بی سی و نشنال جئوگرافیک با ارائه این مستند ، بر روی زندگی زیر صفر تمرکز دارند. این مجموعه مستند طبیعت در مجموع نه فصل دارد. با این حال، نتفلیکس در حال حاضر تنها چهار فصل را برای پخش در پلتفرمش در دسترس قرار داده است.

” زندگی زیر صفر درجه ” مستندی است که به بررسی سردترین مناطق سیاره ما می پردازد. این نمایش چشمان شما را به روی زندگی ساکنان آن جا و همین طور اکوسیستم در مناطق یخی باز خواهد کرد.

همچنین نشان می ‌دهد که تلاش مردم برای زنده ماندن در خشن ‌ترین محیط ‌ها تا چه حد می تواند وحشتناک باشد. به هر حال، ” زندگی زیر صفر درجه ” یکی دیگر از سریال های خوش ساخت بی بی سی است.

زندگی زیر صفر درجه (Life below zero) 2013

14-گوشت خوار (Meateater) 2012

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.6 ، امتیاز گوگل93

“گوشتخوار” یکی از بهترین مستند های طبیعت است که باید حتما در نتفلیکس ببینید. این برنامه که توسط این غول استریم پخش می شود، ساخته Zero Point Zero Productions است که هفت فصل دارد.

فصل قبل سریال، اولین فصلی است که زیر پرچم نتفلیکس اورجینال در سراسر جهان نمایش داده می شود. متأسفانه، شما فقط می توانید سه قسمت از هفت قسمت را در نتفلیکس تماشا کنید. توصیه می شود فصل های پنجم تا هفتم را تماشا کنید. برخی معتقدند که این فصول نقطه اوج مستند هستند.

“گوشتخوار” در مورد شکار است و بیننده را برای انجام این کار به نقاط مختلف جهان می برد. با این حال، اگر زیاد اهل شکار نیستید، این سریال مناسب شما نیست، پس، می توانید از دیدن آن صرف نظر کنید. در حال حاضر باید دید که آیا “MeatEater” آماده فصل هشتم می شود یا خیر.

گوشت خوار (Meateater) 2012

15-بازی عاج (The ivory game) 2016

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.9 ، امتیاز گوگل80
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهرین فیلم مستند بلند از Camerimage در سال 2016 و دریافت جایزه بین المللی فیلم سبز از Cinema for Peace Awards در سال 2017
  • دانلود

” بازی عاج ” فیلمی است که توسط لئوناردو دی کاپریو بازیگر معروف تایتانیک ساخته شده است. برخلاف سایر مستند های طبیعی پر هیجانی که به حیوانات می پردازند، این مستند دنیای تاریک و پیچیده تجارت غیر قانونی عاج را به نمایش می گذارد.

اخیرا جهان نسبت به وضعیت اسفبار فیل ‌های وحشی در آفریقا آگاه شده و به شکار غیرقانونی علاقه نشان داده است. هر یک از لحظات این مستند قابل توجه و تامل است. محتویات آن کاملا واقعی است و منظری از زندگی که قبلا از دید بینندگان پنهان مانده بود را آشکار می کند.

در این مستند طبیعی، فیلم سازان با عنوان شکارچیان غیرمجاز عاج و به صورت ناشناس به این مناطق رفته اند. آن ها به مدت 16 ماه روند کشتار فیل ها به منظور برداشتن عاج هایشان را بررسی کردند. قاچاق عاج در چین یعنی جایی که عاج به عنوان نماد اعتبار شناخته می شود، بیداد می کند.

بهترین فیلم های انگیزشی 40 سال اخیر

اگر چه تجارت عاج در این کشور قانونی است، اما این مستند از وجود بازار سیاهی خبر می دهد که در آن از شیوه های تجارت غیرقابل قبول عاج استفاده می شود.

“بازی عاج” می‌تواند فساد پشت پرده تجارت غیر قانونی عاج را آشکار کند. در واقع به خاطر این تخلف فیل های آفریقایی اکنون در آستانه انقراض هستند.

این مستند طبیعت حماسی از تانزانیا، زامبیا و کنیا عبور می کند و از آن جا به چین، هنگ کنگ و ویتنام می رود و توقفی کوتاه در لندن دارد.

تجارت غیر قانونی عاج از آن زمان به یک موضوع نگران کننده محیط زیست جهانی تبدیل شده است. اکنون گفته می شود که دولت ها و حامیان محیط زیست در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از شکار غیرقانونی، قبل از انقراض فیل های آفریقایی هستند.

بازی عاج (The ivory game) 2016

16-سیاره یخ زده (Frozen planet: collection) 2011

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها: امتیاز imdb 9 ، امتیاز گوگل92
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین سریال غیرداستانی برجسته از Primetime Emmy Awards در سال 2012 و دریافت جایزه بهترین تدوین از BAFTA Awards در سال 2012
  • دانلود

مجموعه ” سیاره یخ زده ” که توسط BBC Earth پخش و توسط Discovery Channel تولید شده است، در حال حاضر در نتفلیکس در دسترس است. این مجموعه شامل قسمت های Froven planet: on thin ice، The making of frozen planet و Frozen planet: the epic journey است.

این مجموعه هفت قسمتی به سفر حماسی اختصاصی می پردازد و پرده از چهره مناطق قطبی سیاره بر می دارد. همچنین به زندگی و محیط های قطب شمال و قطب جنوب نگاهی می اندازد.

سازندگان ” سیاره یخ زده ” آن را ساختند تا عمدا گزارشی جامع از تاریخ طبیعی مناطق قطبی تهیه و آن را فیلم برداری کنند. این مستند مخصوصا به این مسئله که در حال حاضر تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای یخچال ‌های طبیعی، سکو های یخی و همچنین وسعت یخ‌ های دریا به حساب می آیند، پرداخته است.

این فیلم تماشاگر را با حیوانات بامزه و خارق العاده ای که در سرد ترین مناطق زمین زندگی می کنند، آشنا می کند. به طور کلی، این مستند طبیعت به همان اندازه که یک تحقیق ارزشمند است، جذاب و زیبا هم هست.

سیاره یخ زده یکی از مستند های موجود در نتفلیکس است که سر دیوید آتنبرو هم در آن اجرا می کند. گروه تولید در مجموع 2300 روز اعماق یخ زده زمین را کاوش کردند.

سیاره یخ زده (Frozen planet: collection) 2011

17-سیاه آبی 1 و 2 (Blue planet 1 & 2)

  • ژانر:  مستند طبیعت
  • امتیازها: امتیاز imdb 9.3 ، امتیاز گوگل94
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه بهترین راوی و بهترین فیلمبرداری برجسته برای یک برنامه غیرداستانی از Primetime Emmy Awards در سال 2018
  • دانلود

محال است ما در این مقاله که به بهترین مستند های حیات وحش می پردازد، “سیاره آبی 1 و 2” که جز بهترین مستند های بی بی سی هستند را از قلم بیندازیم. یک بار دیگر، دیوید آتنبرو به این برنامه فوق العاده که اقیانوس های زمین را کاوش می کند، بازمی گردد.

“سیاره آبی” چشم ما به محیط اطراف گسترده نهان در زیر دریا و اتفاقاتی که در زیر امواج اقیانوس ها می افتد، باز می کند. به زندگی گیاهان و حیواناتی که در زیر دریا پراکنده اند، هم نگاهی می کند.

این مستند بی‌بی‌سی به دنیای شگفت‌انگیز زیر آب می ‌رود تا موجودات مختلف، هر چند کوچک، را در هر جایی از اقیانوس کشف کند. با تماشای آن، شما از دیدن نهنگ آبی غول پیکری که قلبی به بزرگی یک ماشین دارد، شگفت زده و با تماشای دلفین های رقصنده و عجیب ترین گونه هایی که در نقاط پرت اقیانوس نفس می کشند، مسحور خواهید شد.

“سیاره آبی I” و “سیاره آبی II” به طرز شگفت انگیز و استادانه ای ساخته شده اند. آن ها واقعا در کلاس خودشان بهترین هستند و یک بار دیگر توانایی بی‌بی‌سی در ساخت برجسته ‌ترین برنامه‌ های مستند طبیعت جهان را ثابت می‌کنند.

خنده دارترین فیلم های کمدی خارجی (2010 تا 2021)

“Blue Planet II” یکی از مستند هایی است که اخیرا در نتفلیکس منتشر شده است. این مستند اولین بار در سال 2017 از بی بی سی پخش شد و از آن زمان تأثیر قابل توجهی در سراسر مناطق جهان گذاشت.

این مستند به عنوان زنگ خطری در مورد زباله های پلاستیک است که ماهی ها و سایر گونه های اقیانوس ها را می کشد، ساخته شد . این برنامه در واقع تلنگری برای جنبش عمومی و اقدام در مورد این معزل جهانی زیست محیطی بود.

سیاه آبی 1 و 2 (Blue planet 1 & 2)

18-ویرونگا (Virunga)

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها 8.2 ،امتیاز گوگل88
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم مستند از Academy Awards, USA در سال 2015 و ردیافت جایزه بهترین فیلمبرداری برجسته برای برنامه نویسی غیرداستانی از Primetime Emmy Awards در سال 2015
  • دانلود

مستند “Virunga” یکی دیگر از محصولات نتفلیکس و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند بلند است. این مستند ترکیبی از روزنامه نگاری تحقیقی و مستند طبیعت است که با مشارکت لئوناردو دی کاپریو ساخته شده است.

این برنامه نگاه دقیقی به تلاش برای کنترل منابع طبیعی فراوان کنگو دارد. علاوه بر این، تیم جنگجوی پارکبانان که زندگیشان را وقف حفظ پارک ملی ویرونگا و محافظت از گوریل های کوهستانی در خطر انقراض در آفریقا کرده اند را به بهترین شکل ممکن تحسین می کند.

“ویرونگا” بر اقدامات حفاظتی متمرکز است و عملیات Soco International، یک شرکت نفتی بریتانیایی را در داخل سایت میراث جهانی یونسکو بررسی می کند. این مستند نشان می دهد که اکوسیستم های غنی، به ویژه پارک ملی ویرونگا، چه طور به میدان جنگی برای دولت ها و مکانی برای فساد تبدیل شده اند.

با نامزدی ویرونگا در جشنواره اسکار، طرفداران آن می توانند مشتاقانه منتظر دیدن مستند های طبیعی بیشتری از دی کاپریو باشند. انتظار می رود که فیلم های محیط زیستی در دست تولید قرار بگیرند زیرا این بازیگر وارد یک شراکت چند ساله با نتفلیکس شده است.

ویرونگا (Virunga)

19-سیاره زمین 1 و2 (Planet earth 1 & 2)

  • ژانر:  مستند
  • امتیازها 9.5 ،امتیاز گوگل95
  • جوایز دریافتی:  دریافت جایزه اسکار بهترین سریال های مستند یا غیرداستانی برجسته از Primetime Emmy Awards در سال 2017 و بهترین عکاسی از Bafta TV Craft در سال 2017
  • دانلود

درست مثل “سیاره آبی 1 و 2” و سایر مستندهای برجسته، “سیاره زمین 1 و 2” هم توسط BBC پخش می شود. این مستند طبیعت، هنری بی نظیر در فیلم سازی را به نمایش می گذارد.

“سیاره زمین” ابتدا در سال 2006 روی صفحه نمایش های کوچک نمایش داده شد. این مستند به موفقیت بی سابقه ای در ثبت مجموعه وسیعی از گونه های جانوری و مکان ها در سراسر سیاره دست یافت. این سریال بی‌بی‌سی، در واقع به خاطر نقشی که در تغییر نگاه بینندگان به طبیعت داشت، بسیار مورد تحسین قرار گرفت و جوایز زیادی دریافت کرد.

این مستند تحسین ‌شده بی‌بی‌سی با صدای دیوید آتنبرو، 11 قسمت دارد. هر قسمت تماشاگران را به یک سفر هیجان انگیز به سراسر سیاره و مکان هایی می برد که قبلا هرگز به آن جا نرفته اند. شما با دیدن این مستند تعداد بی شماری از موجودات ساکن در مناطق مختلف روی زمین و نحوه تعامل آن ها با زیستگاه مربوطه را کشف خواهید کرد.

مطمئنا از دیدن این مستند سریال نا امید نخواهید شد، مخصوصا زمانی که آن را با وضوح بالا مشاهده کنید. سری ” سیاره زمین ” هم مثل ” سیاره آبی ” به همان اندازه جذاب است ، به ویژه این که می توانید “سیاره زمین 2” را با کیفیت اولترا 4K در نتفلیکس تماشا کنید.

سیاره زمین 1 و2 (Planet earth 1 & 2)

دقیقا در فصل دوم هم همان تیم فصل اول کار می کنند. حتی به نظر می رسد که بی بی سی زمانی که “سیاره زمین 2” را 10 سال پس از “سیاره زمین 1” منتشر کرد، سطحش را یک درجه بالاتر برده است.

سیاره زمین اصلی هم بینندگان را با مناظر خیره کننده طبیعت در سراسر جهان جذب می کند، اما سریال آن لذت بخش تر است. این مستند تنوع حیات وحش در سراسر جهان از گرم ترین مناطق استوایی گرفته تا سرد ترین مناطق کوهستانی را به نمایش می گذارد.

یه لیست درجه یک دیگه: لیست قطعی بهترین مستندهای دنیا در 40 سال اخیر

هر دو فصل سیاره زمین فوق العاده زیبا هستند. حتما به خاطر کشف بوم زیست های متنوع سیاره مان، شگفت زده خواهید شد. تماشای این فیلم مستند طبیعت حماسی به تک تک افراد جهان توصیه می شود.

ساخت سیاره زمین پنج سال طول کشید که این مدت به عنوان استاندارد طلایی برای مستند های طبیعت در نظر گرفته شد. این مینی سریال تنها سریال مستندی بود که با وضوح بالا فیلم برداری شد، زیرا مناطق عجیب و غریب و وحشتناک سیاره زمین را کاوش می کرد.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست