خانه / ریپورتاژ آگهی / معرفی ایران پرکاشن

معرفی ایران پرکاشن

معرفی کمپانی ایران پرکاشن

ایران پرکاشن تولید کننده انواع ساز های کوبه ای و با کیفیت در ایران می‌باشد. این کمپانی که در مدت کم مورد توجه بسیاری از نوازندگان مطرح حوزه های دف، بندیر و کاخن قرار گرفت دارای ساز هایی با متریال عالی و قیمت مناسب نسبت به بازار می‌باشد.

این کمپانی که فعالیت خود را در بهمن ماه سال 98 آغاز کرد، در شروع بیماری کرونا محصولات خود را روانه بازار کرد. استقبال بسیار از سازهای ایران پرکاشن باعث شد که این برند به سرعت مطرح و نام آن به گوش بسیاری از فعالان این حوزه برسد. به پاس تلاش و زحمات مدرسین و صاحبان اموزشگاه ها کمپانی ایران پرکاشن برای تمامی اساتید و اموزشگاه ها درصد مشخصی از فاکتور رو در نظر خواهد گرفت قیمت محصولات ایران پرکاشن در تمام شهر های ایران در یک سطح میباشد و تمام نمایندگی ها در شهر های مختلف اماده ارائه خدمت به شما هنرمندان و هنردوستان میباشند.

محصولات ایران پرکاشن

تمامی محصولات ایران پرکاشن دارای سه مرحله کنترل کیفی می‌باشند و خیال مخاطبان خود را در مورد کیفیت محصولات خود راحت کرده است. که در پایین مواردی از آن را بررسی خواهیم کرد :

  • در مرحله اول پس از ساخت کمانه ها و چهارچوب کلاف ها محصولات به مدت یک ماه دپو میشوند تا کاملا با محیط سازگار شوند
  • و در مرحله بعد،قبل از رفتن به اتاق رنگ تمامی سازها از فیلتر های متفاوتی گذر میکنند از جمله
    • مقاومت در برابر فشار کشیده شدن پوست و ضربه.
    • از نظر داشتن ترک های ریز و مشکلات ماهیتی چوب

و در مرحله نهایی ساز و صدای آن توسط متخصصین این حوزه مورد بررسی نهایی قرار میگیرند و مهر کنترل نهایی روی آنها درج می‌شود.

دف های ایران پرکاشن

دف های ایران پرکاشن

ساز دف، از جمله سازهای کوبه‌ای اصیل ایرانی است که امروزه توانسته است جایگاه بالایی در موسیقی سنتی و آیینی ایرانی بیابد. با وجود ظاهر ساده‌ای که این ساز دارد، اما اگر در انتخاب و خرید دف دقت نشود، نمی‌توان انتظار صدایی خوب و مناسب از این ساز داشت. ما در این مقاله نکات مهم برای انتخاب و خرید دف را بررسی خواهیم کرد.

ساز دف که در زبان عبری به معنای کوبیدن است، یکی از سازهای کوبه‌ای محبوب ایران باستان متشکل از دایره‌ای چوبی است که بر روی آن پوستی نازک کشیده شده و با ضربه انگشت نواخته می‌شود. پس از ورود اسلام به ایران این ساز تنها در خانقاه‌ها و در مراسم‌های عرفانی، توسط دراویش کردستانی نواخته می‌شد، اما به لطف عنایت استاد محمدرضا لطفی، جایگاه خود در موسیقی سنتی ایرانی را بازپس گرفت.

لیست دف های ایران پرکاشن

دف ویژه ip  :

دف ویژه ایران پرکاشن، ساخته شده از پوست کالک کره ای با کمانه فوق سبک ، با قطر کمانه 4.7 ساخته شده است. کوک این دف لا و سی بوده و حلقه های آن دوبل و بدون ریزش می‌باشد.

دف ip+ ( آی پی پلاس )

دف آی پی پلاس ایران پرکاشن،  طرح پوست طبیعی خورشیدی ساخته شده از پوست کالک کره ای با کمانه تیکه ای چوب روسی (قطر 5) ساخته شده است. کوک این دف لا و سی بوده و حلقه های آن دوبل و بدون ریزش می‌باشد.

دف‌های ip+ رنگی ( آی پی پلاس رنگی )

دف های رنگی ایران پرکاشن در پنج رنگ خردلی مات، سرمه ای، مشکی، قرمز مات می‌باشد. طرح پوست طبیعی خورشیدی ساخته شده از پوست کالک کره ای با کمانه تیکه ای چوب روسی (قطر 5) ساخته شده است. کوک این دف لا و سی بوده و حلقه های آن دوبل و بدون ریزش می‌باشد.

 

قیمت دف های آی پی

قیمت دف در ایران دارای نوسان بسیاری است و این امر ممکن است شما را به فکر فرو ببرد که چطور می‌توان با توجه به قیمت های متفاوت بهترین ساز دف را برای نواختنی لذت بخش و اثر گذار انتخاب کرد.

دف های آی پی هم از لحاظ متریال ساخت و هم از لحاظ قیمت بهترین انتخاب برای نوازندگان این ساز است. و می‌تواند همه‌ی نوازندگان این ساز را از مبتدی تا حرفه ای راضی نگه دارد. دف های ایران پرکاشن دارای یکسال ضمانت می‌باشند که خود سندی روشن بر کیفیت بالای این ساز ها می‌باشد.

فرآیند ساخت این دف های بسیار مهندسی شده است و توسط نوازندگان بزرگ این ساز نظارت و مدیریت می‌شود. تا بتوانید بهترین صدا را از نواختن این ساز بدست بیاورید.

بندیر ایران پرکاشن

بندیر ایران پرکاشن

ساز بندیر، سازی کوبه‌ای شبیه به دف است که غالبا همراه با سازهای دیگر نواخته می‌شود. بندیر مانند دف توسط انگشتان و یا کف دست نواخته می‌شود، و بر خلاف دف، سنج و جلاجل ندارد. این ساز ساز سنتی آفریقای شمالی است. همچنین در مصر باستان، بین‌النهرین، مراکش و الجزایر نیز نواخته می‌شود.

ساز بندیر ساخته شده از پوست طبیعی قیمت بالاتر و صدای بهتری دارد. اما نگهداری آن از حساسیت بالاتری نیز برخوردار است. بندیر ساخته شده از پوست طبیعی با تغییر آب و هوا منقبض و منبسط می‌شود و کیفیت صدای آن تغییر می‌کند؛ در نتیجه نوازنده‌های کنسرت، برای هر منطقه آب و هوایی به یک بندیر نیاز دارند. اما، بندیر ساخته شده از پوست مصنوعی طول عمر بالاتر و حساسیت کمتری دارد و تغییرات آب و هوایی بر آن تاثیری ندارد. بهترین پوست برای ساخت بندیر، پوست رنسانس (Renaissance) شرکت رموی امریکایی که همان پوست ماهی است، می‌باشد.

در هنگام خرید بندیر به این نکته توجه کنید که بندیری که قاب کاملا متقارنی دارد، صدای مطلوب‌تری نیز دارد. گاه ممکن است به هنگام پوست کشی، قاب کمی دچار انحنای عرضی شود، در نتیجه کیفیت صدای آن در تمام نقاط بندیر یکسان نخواهد بود.

بندیر ویژه آی پی، ایران پرکاشن، کمانه 65 با پوست کالک الیاف کره ای، ساخته شده با چاپ دستی و چاپ سرد، کوک سی ثابت. قطر ساز 42 سانتی متر می‌باشد.

کاخن ایران پرکاشن

کاخن ایران پرکاشن

ساز کاخن و یا کاخون (Cajon)، ساز کوبه‌ای سنتی اسپانیایی است و در لغت به معنای جعبه و یا صندوق است. نوازنده کاخن بر روی آن نشسته و با ضرباتی که توسط کف دست و انگشتان بر روی صفحه جلویی ( به اصطلاح تاپا) و صفحات کناری و بالایی آن می‌نوازد، صدا تولید می‌کند.

ساز کاخن و یا کاخون که البته تلفظ صحیح آن Ka-Hon است، سازی با سابقه‌ای طولانی و نامعلوم است. کلمه کاخن در اسپانیایی به معنای جعبه یا صندوق است. در نقل افسانه‌های تاریخی آمده است: در قرن هجدهم، بردگان آفریقایی در پرو، اولین تولیدکننده کاخن بوده‌اند. اما متاسفانه، دولت استعماری اسپانیا می‌ترسید این گردهمایی‌ها و موسیقی‌نوازی‌ها، محلی برای تجمع مخالفان و اوج گرفتن نا آرامی‌ها باشد. در نتیجه نیروهای امنیتی و صاحبان برده‌ها، در اقدامی امنیتی استفاده از این موسیقی سنتی آفریقایی را ممنوع کردند.

کاخن ایران پرکاشن از بهترین متریال ساخته شده اند .کاخن سیمی آی پی قابل کوک می‌باشد و در سه رنگ خود رنگ(رنگ چوب)، فندقی و مشکی عرضه شده اند. این ساز کاخن فوق العاده همراه با کاور و پد نشیمن چرم عرضه می‌شود و دارای یکسال ضمانت تعویض می‌باشد.

 

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • منصوره موسوی
    شهریور 8, 1400 2:59 ق.ظ

    من از ایران پرکاشن خرید کردم واقعا واقعا محصولات فوق العاده ای دارن

    پاسخ
  • مهدی عباسی
    شهریور 23, 1400 5:41 ق.ظ

    خرید دف یک موضوعیه که باید واقعا بهش دقت کنید و گوش شنوایی برای شنیدن صدای دف هایی که میخواید خریداری بکنید داشته باشید . خرید دف های ایران پرکاشن نیاز به سخت گیری نداره چون قبل از شما افراد زیادی سخت گیری کردن و دف هارو از هر لحاظ بررسی و کنترل کردن، صدای این دف های هر شنونده و نوازده ای رو به وجد میاره و آدم به فکر فرو میره که چطور ممکنه با این هزینه کم همچین کیفیتی تحویل بدن . بهتون پیشنهاد میکنم حتما از ایران پرکاشن استفاده کنید.

    پاسخ
  • فرانک میرهادی
    آذر 3, 1400 4:00 ب.ظ

    دف های ایران پرکاشن واقعا با دف های دیگه بازار متفاوت هستن به دلیل اینکه سازندشون واقعا علم نوازندگی دف دارند و بر اساس اون ساز هارو تولید میکنن. این دف ها خیلی برای استفاده در کنسرت و استدیو مناسب هستن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست