خانه / ریپورتاژ آگهی / ایستگاه راه‌آهن شاهرود کجاست؟

ایستگاه راه‌آهن شاهرود کجاست؟

شاهرود، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران واقع در استان سمنان است که در دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز و حاشیه کویر قرار دارد. بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند، با خرید بلیط قطار شاهرود مسافرت خود را در مسیر ریلی آغاز می‌کنند و با رسیدن به ایستگاه راه‌آهن شاهرود از قطار پیاده می‌شوند. ایستگاه راه‌آهن شاهرود فقط میزبان مسافران شهرهای دیگر نیست بلکه افرادی که قصد دارند با قطار از شاهرود به شهرهای دیگر سفر کنند نیز باید در این ایستگاه سوار قطار شوند. در این مطلب قصد داریم درباره موقعیت مکانی ایستگاه راه‌آهن شاهرود و امکانات موجود در آن صحبت کنیم.

ایستگاه راه‌آهن شاهرود ازنظر موقعیت مکانی در کجای شهر شاهرود قرار دارد؟

ایستگاه راه‌آهن شاهرود یکی از ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن شمال‌ شرق 1 ایران است و در خیابان انقلاب،‌ بلوار شهید مطهری و در میدان راه‌آهن این شهر قرار دارد. از نزدیک‌ترین مکان‌ها به این ایستگاه می‌توان به پلیس راه‌آهن شمال شرق، مسجد، زیرگذر ایستگاه شاهرود، مهمان‌سرای اختصاصی راه‌آهن شمال شرق، پارکینگ و موسسه اعتباری فدک اشاره کرد. بعد از خط آهن هرمزگان خط آهن شمال شرق 1، طولانی‌ترین خط آهن ایران به‌شمار می‌رود و ایستگاه‌های راه‌آهن شاهرود و سمنان جزو ایستگاه‌های درجه‌یک این مسیر ریلی محسوب می‌شوند. از ایستگاه‌های دیگر این خط می‌توان به ایستگاه‌های راه‌آهن شهرهای یاتری، ده‌نمک،‌ سرخ‌دشت، لاهورد، بیابانک، سمنان، میاندره، آبگرم، گرداب، هفت‌خوان، لارستان، بنوار، امروان، سرخده، دامغان، زرین، بسطام، شیرین‌چشمه، گیلان، جهان‌آباد، ابریشم، جاجرم، آزادوار، سنخواست و جوین اشاره کرد. شروع پروژه احداث خط آهن شمال شرق 1 از 24 اسفندماه سال 1316 شروع شد و زیرسازی و ریل‌گذاری آن تا ایستگاه راه‌آهن شاهرود به طول 315 کیلومتر بعد از 4 سال، در سال 1320 به‌اتمام رسید.

در ایستگاه راه‌آهن شاهرود چه امکاناتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؟

مسافرانی که با خرید بلیط قطار شاهرود از شهرهای مشهد، تهران، اصفهان، کرج، قم، رشت و سمنان با قطار به شاهرود سفر می‌کنند، بعد از پیاده شدن از قطار در ایستگاه راه‌آهن این شهر از امکانات زیر بهره‌مند خواهند شد:

  • بوفه خوراکی
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • نمازخانه
  • سالن انتظار
  • وسایل نقلیه عمومی
  • باجه شارژ موبایل
  • غرفه کتاب

این امکانات فقط مختص مسافرانی که از شهرهای دیگر وارد شاهرود می‌شوند، نیست؛ بلکه شاهرودی‌هایی که از این شهر با قطار به سایر شهرها سفر می‌کنند، از این امکانات بهره‌مند خواهند شد. برای دسترسی به ایستگاه راه‌آهن شاهرود باید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. روبه‌روی درب ایستگاه راه‌آهن، تاکسی و اتوبوس‌ها برای جابه‌جا کردن مسافران و رساندن آن‌ها به محل اقامتشان در شاهرود مستقر هستند. اگر برای رسیدن به هتل عجله داشتید، سوار تاکسی شوید؛ اما اگر عجله ندارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف کرایه تاکسی کنید، با اتوبوس به سمت مقصد خود در شاهرود بروید.

هتل‌های نزدیک به ایستگاه راه‌آهن شاهرود کدام‌اند؟

هنگامی که برای خرید بلیط قطار شاهرود به یکی از معتبرترین سایت‌های خدمات آنلاین گردشگری مراجعه می‌کنید، هم‌زمان با خرید بلیط قطار می‌توانید یکی از هتل‌های نزدیک به راه‌آهن شاهرود را نیز رزرو کنید تا بلافاصله بعد از پیاده شدن از قطار با تاکسی یا اتوبوس راهی هتل مورد نظر شوید. هتل‌های نزدیک به ایستگاه راه‌آهن با جاذبه‌های گردشگری شاهرود مانند پارک آبشار، جنگل ابر، آبشار بی‌نظر، روستای قلعه‌بالا،‌ آبشار مجن، شقایق‌های کالپوش، دشت آفتابگردان، موزه شاهرود، آرامگاه شیخ‌ ابوالحسن خرقانی، بازار قدیمی، خانه یغمایی‌ها و … فاصله زیادی ندارند. این هتل‌ها عبارت‌اند از:

  • هتل چهارستاره پارمیدا واقع در خیابان تهران، بلوار دانشگاه، مقابل ترمینال، جنب اداره راه
  • مهمان‌پذیر نادر واقع در چهارراه نادر، خیابان دانشجو، نبش کوچه پنجم
  • هتل رویال شاهرود واقع در خیابان دانشجو، جنب اداره فنی‌وحرفه‌ای خواهران
  • مهمان‌سرای جهانگردی واقع در ابتدای خیابان فردوسی، داخل پارک شهر
  • خانه مسافر وصال واقع در خیابان فردوسی، خیابان ابن‌یمین، مقابل کوچه اول، پلاک ۱۶
  • هتل چهارستاره قصر بسطام واقع در بسطام، میدان امام جعفر صادق

در شهر شاهرود هتل پنج‌ستاره وجود ندارد؛ اما امکانات رفاهی و خدمات ارائه‌شده در هتل‌های چهارستاره این شهر در حد هتل‌های پنج‌ستاره باکیفیت هستند. اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر را داشته باشید، می‌توانید به‌جای هتل‌های چهارستاره، در سایر هتل‌ها و مهمان‌سراهای این شهر اقامت کنید.

آشنایی با مسیرهای ایستگاه راه‌آهن شاهرود

هر یک از ایستگاه‌های راه‌آهن دارای مسیرهای مختلفی هستند. تعداد مسیرهای ایستگاه راه‌آهن شاهرود دو مسیر شامل مسیر شاهرود به تهران و مسیر شاهرود به مشهد است. مسیر ریلی شاهرود به تهران 410 کیلومتر مسافت دارد و طی کردن آن حدود 5 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. در این مسیر برای جابه‌جایی مسافران از قطارهای شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا استفاده می‌شود. این قطارها عبارت‌اند از: قطارهای سه‌ستاره شش‌تخته پارسی و کویر با واگن‌های کوپه‌ای 6نفره، قطارهای چهارستاره چهارتخته امید، سپهر، ستاره سیمرغ، ستاره سبز و غزال با واگن کوپه‌ای ‌4نفره.

مسافت مسیر ریلی شاهرود به مشهد نیز 490 کیلومتر است و برای طی این مسیر، قطار 6 ساعت در راه خواهد بود. شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی رجا و جوپار مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای سفر در این مسیر را برعهده دارند و برای جابه‌جایی مسافران از قطارهای سه‌ستاره شش‌تخته کویر، میلاد و پارسی و قطارهای چهارستاره چهارتخته سپهر و غزال استفاده می‌کنند.

در این قطارها مسافران می‌توانند از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، خرید غذا از رستوران، سیستم تهویه مطبوع، سرویس خواب، سیستم‌های صوتی و تصویری، پریز برق، کتابخانه، ویلچر، وای فای و … بهره‌مند شوند.

خرید بلیط قطار شاهرود در فلای تودی با قیمت ارزان

در این مطلب به معرفی ایستگاه راه‌آهن شاهرود پرداختیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بلیط قطار به مقصد شاهرود را با قیمت ارزان از سایت فلای تودی خریداری کنید. مراحل رزرو بلیط قطار در این سایت عبارت‌اند از: انتخاب گزینه قطار در منوی سایت، مشخص کردن نوع بلیط یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت، مشخص کردن نوع کوپه قطار، انتخاب مبدأ، انتخاب مقصد، مشخص کردن تاریخ سفر و تعداد مسافران، تیک زدن گزینه‌های کوپه دربست می‌خواهم و حمل خودرو می‌خواهم درصورت تمایل، کلیک روی گزینه جستجو، مشاهده لیست بلیط ‌های قطار شاهرود، انتخاب بلیط، وارد کردن مشخصات مسافران و دریافت بلیط از طریق ایمیل. هم‌زمان با خرید بلیط می‌توانید یکی از هتل‌های شاهرود را برای اقامت به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست