خانه / آموزش اصولی پیانو (رایگان) / 8 بهترین مارک های پیانو در تمام دنیا (و گران ترین ها)
پیانو شیک و لاکچری

8 بهترین مارک های پیانو در تمام دنیا (و گران ترین ها)

پیانو

وقتی حرف از بهترین مارکهای پیانو در جهان می شود، بعضی از برندها یک سر و گردن از بقیه بالاتر قرار می گیرند. فرقی نمی کند تازه پیانو زدن را یاد گرفته باشید یا نوازنده حرفه ای پیانو باشید و یا اینکه صرفا بخواهید برای خانه تان یک پیانو بخرید؛ در هر حال شرکتهای مختلف بسته به نیازها و اهداف شما پیانوهای متفاوتی ارائه می کنند. با ما همراه باشید تا با 8 مورد از بهترین برندهای پیانو در تمام دنیا آشنا شوید.

1- اشتاین وی اند سانز- Steinway & Sons

اشتاین وی اند سانز- Steinway & Sons

یکی از معروفترین و شناخته شده ترین نامها در صنعت ساخت پیانو، کمپانی اشتاین وی اند سانز است که در سال 1853 در نیویورک تاسیس شد. به خاطر موفقیتهای چشمگیر کمپانی اشتاین وی اند سانز، در حال حاضر این شرکت یک کارخانه در هامبورگ و کارخانه دیگری در نیویورک دارد. پیانوهای این برند بسیار گرانقیمت، خوش ساخت و زیبا و با کیفیت هستند. مشهورترین پیانیست های دنیا غرق در شگفتی ها و عملکرد بی عیب و نقص پیانوهای اشتاین وی اند سانز هستند. جای تعجب نیست که بعد از گذشت 150 سال، هنوز وقتی نام پیانو می آید، اولین و قدرتمندترین اسمی که به ذهن می رسد اشتاین وی اند سانز است.

2- باسندورفر- Bӧsendorfer

باسندورفر- Bӧsendorfer

باسندورفر یک برند اتریشی الاصل است که در سال 1828 تأسیس شد و خیلی زود به یکی از بهترین برندهای پیانو در جهان تبدیل گشت. این شرکت در حال حاضر متعلق به کمپانی یاماها است. بعید به نظر می رسد که بتوانید در خانه کسی پیانوی باسندورفر پیدا کنید؛ مگر اینکه واقعا پولدار باشد!

ویژگی منحصر به فرد پیانوهای این شرکت صفحه کلید بلند آن است. در حالی که اکثر پیانوها 88 کلیدی هستند؛ پیانوی باسندورفر چند کلید اضافی هم دارد. مدلهای 92 و 97 کلیدی این پیانو امکان رزونانس (resonance) یا همان بازتاب صدای عمیقتر و قابلیتهای ترکیبی گسترده تری را برای نوازنده ایجاد می کنند. پیانوهای باسندورفر به قدری گرانقیمت هستند که فقط ستارگان واقعی و حرفه ای عرصه پیانو می توانند با پرداخت مبلغ هنگفتی یکی از آنها را داشته باشند.

 


پیانو آموزش

توی این پک فوق العاده، استاد الینا جبل عملی، نواختن پیانو رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک پیانیست حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

نکاتی عالی: 15 ترفند کاربردی برای شروع یادگیری پیانو 

3- بلوتنر- Blüthner

بلوتنر- Blüthner

Blüthner در سال 1853 توسط جولیوس بلوتنر (Julius Blüthner) در شهر لایپزیگ آلمان تاسیس شد و در حال حاضر یکی دیگر از لوکس ترین و معروفترین برندهای پیانوی جهان به شمار می رود. این کمپانی قدمت و سابقه ای طولانی در زمینه ساخت پیانو دارد و برای 6 نسل است که توسط خانواده بلوتنر اداره می شود.

پیانوهای بلوتنر بخاطر کیفیت عالی، جنس چوب بسیار خوب و دقت و تعادل بسیار زیادشان معروفند. در ساخت این پیانوها از برش چکشی مخصوص و هم ترازی زاویه ‌ای استفاه شده تا هر ضربه ای که روی کلیدها زده می شود در سراسر صفحه توزیع گردد.

سیم‌ های پیانو های بلوتنر به صورت مستقیم به پینها وصلند و علاوه بر این، برای تولید رزونانس بهتر و کوک راحت تر، صفحه صدای پیانوهای این برند به شکل منحصر به فرد و کاملا متفاوتی از پیانوهای بقیه برندها ساخته می شود.

این ویژگیها نشانگر مهندسی دقیقی هستند که در تمام پیانوهای ساخت کمپانی بلوتنر رخ نمایی می کنند. اگر پیانوی بلوتنر را نشناسید این طور به نظرتان می آید که به یک ماشین لوکس نگاه می کنید! قیمت پیانوهای این برند نیز بالای دهها هزار دلار است.

4- یاماها- Yamaha

یاماها- Yamaha

با اینکه یاماها سازهای فوق العاده ای برای اجرا روی صحنه هم تولید می کند؛ اما بیشتر تمرکزش روی ساخت ساز برای هنرجویان موسیقی است. پیانو های این برند عموماً در کلاس‌ های درس، مدارس موسیقی و یا نهاد های آموزشی سرتاسر جهان به چشم می‌ خورند.

پیانوهای یاماها به سبک ژاپنی طراحی شده اند و برای اکثر سطوح مهارتی و همه اقشار جامعه مقرون به صرفه هستند. از محصولات این شرکت می توان به مجموعه های متنوعی از انواع پیانوهای دیجیتالی، هیبریدی و عمودی (و یا دیواری) اشاره کرد که برای شرایط متنوع ساخته شده اند.

بلد باشید: تفاوت پیانو دیجیتال و آکوستیک و نکات

5- بکشتاین-Bechstein

بکشتاین-Bechstein

این برند به دلیل تلفیق هنر دست به همراه ظرافت فوق العاده و همینطور قیمت ارزان تری که نسبت به رقبایش دارد مشهور است.

برخلاف پیانوی اشتاین وی که روی پیکربندی ماهرانه و کنترل مداوم متکی است، برند بکشتاین از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است. این پیانو به هر کنسرتی حال و هوای دوران رمانتیسم و فضایی هنرمندانه و رنگ و بویی دلپذیر می بخشد. نواختن پیانوی بکشتاین احساسات کهن اواخر دوره رمانتیک را تداعی می کند، هر چند این پیانو ها در هر شرایطی بهترین اجرا را به ارمغان خواهند آورد.

6- فازیولی-Fazoli

فازیولی-Fazoli

برند فازیولی جزو جدید ترین تولید کنندگان پیانو به حساب می آید که در دهه 1970 وارد حوزه ساخت پیانو شد و اولین فروشگاهش را در سال 1981 افتتاح کرد.

پیانوهای مدرن فازیولی، ساده و مهندسی ‌شده اند و با ترکیبی از مد و ظرافت همراهند؛ درست همان ویژگیهایی که کشور خاستگاه پیانو فازیولی یعنی ایتالیا به آنها مشهورند.

بلد باشید: 4 تا از بهترین اساتید پیانو در تهران کدامند؟

از آنجایی که تنها چند دهه از عمر شرکت فازیولی می گذرد، پیانوهای این شرکت کاملا به روز و پیشرو هستند. هر بار فقط 150 پیانو تولید می شود و ساخت هر کدام از این پیانوها حدودا دو تا سه سال به طول می انجامد. این اتفاق را می توان تضمینی برای کیفیت پیانوهای فازیولی دانست.

7- کاوایی- Kawai

کاوایی- Kawai

برند کاوایی هم درست مثل یاماها طیف گسترده ای از پیانو های هیبریدی، دیجیتالی و الکترونیکی را عرضه می کند. طراحی زیبا و ظریف این برند باعث شده تا لقب پیانوهای برتر ژاپن را به خودش اختصاص بدهد.

طراحی ساده و استفاده از مواد با کیفیت باعث شده تا این برند در ردۀ گزینه های مقرون به صرفه قرار بگیرد. از لحاظ تن صدای پیانو، کاوایی در مقایسه با رقبایش گسترده تر و کامل تر عمل می کند. این برند در اصل پیانوهای بی نظیری برای هنرجویان موسیقی تولید می کند؛ اما از آنجایی که ساختار محکم و بسیار خوبی دارد، پیانیست های حرفه ای هم می توانند از ویژگیهای عالی آن بهره ببرند.

صدای گرم و دلپذیر پیانوی کاوایی زمختی و سختی صدای پیانوهای دیگر را ندارد و در هر محیطی به خوبی نواخته شود.

8- استوارت و سانز-Stuart & Sons

استوارت و سانز-Stuart & Sons

برند استوارت اند سانز مفتخر به پیشرو بودن در فناوری پیانوی آکوستیک است. جالب است بدانید که تولیدکنندگان این برند در استرالیا مستقر هستند و در دهه 1990 برای اولین بار وارد بازار رقابتی در این عرضه شدند.

وین استوارت (Wayne Stuart)، صاحب این برند، همواره در اندیشۀ ایجاد تحولاتی در طراحی پیانوها است تا بتواند با بهره مندی از شیوه های بدیع، تولیداتش را بهبود ببخشد. پیانو های استوارت سفارشی ساز هستند و این برند هر سال فقط چند ساز جدید تولید می کند.

حتما در ادامه بخوانید: راهنمای کامل خرید پیانو و بهترین قیمت ها

سازندگان این برند هم درست مثل باسندورفر، پیانو هایی همراه با کیبورد های بلند 97 و یا 102 کلیدی و محدوده صدای بیشتر تولید می کنند. همچنین، این استوارت اند سانز بود که توانست اولین پیانوی جهان با 108 کلید را عرضه کند.

پیانو

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست