خانه / آموزش تار و سه تار / آموزش اصولی تار / دانلود 8 درس رایگان و مهم آموزش تار آذری (فیلم)
tar-92

دانلود 8 درس رایگان و مهم آموزش تار آذری (فیلم)

تار سه تار

تار، از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، پوست، استخوان و فلز استفاده میشود و طول کلی آن حدود 95 سانتی متر است. واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته‌است. هرچند که ممکن است معنی یکسانی در زبان‌های تحت تأثیر فارسی یا دیگر زبان‌های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد. این باعث شده‌است که کارشناسان ایرانی بر این باور باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی‌تبار در جایی که از سوی ایرانی ها  با قاطعیت به نام قاره فرهنگی ایرانیان نامیده شده دارد.

مقدمه

اما مهمتر از همه اینست که امروزه این ساز به عنوان ساز ملی ایران شناخته شده است و از ابزار مهم در موسیقی ایرانی به شمار میرود .تقریبا میتوان گفت ، ردیف موسیقی ایرانی را پس از اجرا با با ساز تار ، برای سازهای دیگر ، چون کمانچه ، نی و سنتور نیز نوشته و اجرا کرده اند .از استادان بنام این رشته که ردیف موسیقی ایرانی را با این سایز روایت کرده اند می توان از میرزا عبدالله فراهانی و میرزا حسن قلی نام برد.

ساز-تار

تفاوت های تارو سه تار

  • تار شش سیم دارد ولی سه تار چهار سیم دارد
  • کاسه ی سه تار کوچکتر از کاسه تار می باشد
  • تار تک صدایی می باشد ولی سه تار چند صدایی می باشد
  • تار دارای صدای بم تری نسبت به سه تار است
  • سه تار سازی است که بیشتر برای تنهایی ها استفاده می شود

این مطلب مهم از دست ندهید: نحوه ی نگه داری از ساز تار و سه تار (به همراه فیلم آموزشی)

آموزش تار اذری (ویدئو)

این ویدئو را به عنوان نمونه در این پست گذاشتیم ویدئو های دیگری هم از این قبیل وجود دارد که  امیداواریم مطالب آنها مفید باشد .

به عنوان نمونه عکس هایی از این نمونه ها در این پست قرار دادایم :

 


توی این پک فوق العاده، استاد علیرضا پاک نیا، نواختن تار رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک تارنواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

 

تار نوازی

کاربردی: آشنایی کامل با ساز تار

آموزش تار

 

مطلب مهم در رابطه با :آموزش گام به گام تار ( تصویری و رایگان)

در حال نواختن تار

دانلود فیلم های آموزش تار آذری

با نمونه فیلم های که از آموزش تار آذری در این پست گذاشتیم تا حدی می تواند شما را یاری کنند که بتوانید یک سری مطالب را در مورد ساز تار فرا بگیرید.

اگر که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطر کنید.

 

تار-سه-تار

حتما بخوانید!

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حسین زرین اباد
    مرداد 21, 1397 7:02 ب.ظ

    بسیارکارتان عالی وباعثدلگرمی است

    پاسخ
  • این تار آذری نیست تار ایرانی هست. لطفا وقتی مطلب میزارید یکم دقیق باشید.

    پاسخ
    • تار به نام آذربایجان ثبت جهانی شده

      پاسخ
    • شما چرا اینقد بی سوادین. هنوز نمیفهمین موسیقی ترکی آذربایجانی جهتنی شده برو مطالعه کن بعد بگو

      پاسخ
    • خانم عزیز اگه ویدیو ها رو هم ببین کلا با این تار سبکی ترکی میزنن . تا ب حال شنید ی قطعه فارسی بزنن مثلا سلطان قبلها رو با این تار بزنن خخخخخخخخخخخ

      پاسخ
  • آتيلا فتحي
    مرداد 13, 1398 9:51 ق.ظ

    سلام تار و كلا سازها به نام تركي هستند و ريشه تركي دارند. اصلا اين سازها در فارسي و عربي جايگاه مشخصي ندارند. موسيقي تركي و در داخل آن تار در دنيا به نام آذربايجان ثبت جهاني شده است. خواهشمند است كمي دقت فرماييد./ موسيقي آذربايجاني ريشه كهن دارد…

    پاسخ
  • تار سازی است کاملا ایرانی. تار آذربایجان متفاوت است با این تار

    پاسخ
    • تار سازی است ایرانی و ایران کشوری است که مردمان مختلف ترک در آن اکثریت را دارند. ترک‌های آذربایجان، ترک‌های خلج، قشقایی‌ها، افشارها، ترک‌های خراسان و کرمان، ترکمن‌ها، قزاق‌ها و بسیاری دیگر اکثریت مردم را فلات ایران را تشکیل داده‌اند. ملت‌های مختلف ترک از قلب چین تا قلب بالکان همیشه تمدن های بزرگ و دولت‌‌های کارآمدی خلق کرده‌اند. مروج تجارت، ادبیات، معماری، هنرهای مختلف از موسیقی تا فرش‌بافی و کار روی چوب و فلز و … و‌ … و … بوده و به دیگر مناطق جهان برده‌اند. هاکذا تمدن ایران از یکهزار سال تا نیم قرن قبل را مردم ترک آفریده و به بلوغ رسانده‌اند. حتی زبان فارسی توسط سلسله‌های مختلف ترکی به مردم، شعرا و ادبیات ایران معرفی شده، حمایت گردیده و رواج داده شده است. عجبا که امروزه عده‌ای آن را به اسلحه‌ای برای دشمنی، نفرت‌زایی و تقابل و سرکوب ملت‌های دیگر مثل عرب‌ها، لرها، ترک‌ها و … تبدیل کرده‌اند. و بازهم عجبا در حالیکه همین مدعیان در یک قرن اخیر که کل کشور و منابع و ثروت‌های مادی و معنوی آن را قبضه و یا صحیح‌تر بگوییم مصادره کرده‌اند، لیکن به‌جز برتری‌طلبی تخیلی و نژادپرستانه و همچنین تحقیر، اهانت و دشمنی با هموطنانشان هیچ دستاورد دیگری نداشته‌اند. وقتی می‌گویید اثر یا پدیده‌ای ایرانی است، معنی آن این است که در خلق و گسترش و به بلوغ رساندن آن اثر یا پدیده مردم ترک و مخصوصا ترک‌های آذربایجان بیشترین و موثرترین نقش را داشته‌اند. فرهنگ، شعر و ادبیات، معماری، نظام مالیاتی، دیوان‌سالاری و دولت‌داری و … فلات ایران ‌وامدار و مدیون ملیت‌ها و مردم مختلف تمدن‌های بسیار عظیم ترک‌ها از قلب چین تا قلب بالکان است.

      پاسخ
  • تبریزلی بهزاد
    آذر 1, 1399 5:48 ب.ظ

    دوستان تار دوست بعضی ها دوست دارند پستهایی رو بخوانند که به مذاقشان خوش میاد ولی طبق مطالعه ای که بنده در مورد تار مخصوصن آزربایجانی داشتم بعلت تورک بودن خودم به این نتیجه رسیدم که اصل تار شکل و شمایل آلاتی است که در ازربایجان بنام ساز یا قوپوز چندین قرن است که زده میشود ولی اندک اندک به مرور زمان پیشرفت کرده تا به زمان عبدالقادر مراغه ای و شیخ صفی الدین اورموی رسیده که اساس موسیقی درباری (با استناد به تاریخ از سلسه غزنویان تا به قاجار تمامن تورک بودن) رو ایشان پایه گذاری کردند (نت گذاری سنتی…) پس ریشه تار آزربایجانی و تار ایرانی یکی ست تا به زمان صادق جان از اهالی آنسوی آراز آزربایجان که تغییرات اساسی در تار ایجاد کردند که به شکل امروزی ان را مشاهده می کنید.

    پاسخ
  • جعفر غفارزاده
    دی 21, 1399 3:08 ب.ظ

    سلام آموزش تار آذربایجانی بسیار مفید بود اگه آموزش پیشرقته هم دارید برایمان ارسال بفرماییدممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست