بهترین غذاها در زمان سفر با اتوبوس

دغدغه بسیاری از افراد پس از تهیه بلیط اتوبوس برای سفر زمینی، انتخاب غذای مناسب است. داشتن تغذیه سالم از نکات حائز اهمیت برای سفر با اتوبوس بوده؛ زیرا در صورت مصرف غذاهای نامناسب مثل فست‌فود، غذاهای پرچرب، نوشیدنی‌های گازدار و… در طول سفر مبتلا به بیماری‌های گوارشی، نفخ، دل‌درد یا معده درد، اسهال، عطش شدید و… خواهید شد. سالاد الویه رژیمی، سالاد ماکارونی، کتلت، کوکوسبزی، ساندویچ سرد، پنیر و نان سبوس‌دار و… از مجموع غذاهای مناسب برای سفر زمینی با اتوبوس هستند که سبب ایجاد مشکلات گوارشی نمی‌شوند. همچنین برای رفع گشنگی در طول سفر می‌توانید مغزها، دانه تخمه، بیسکویت‌های سبوس‌دار و آجیل به همراه خود داشته باشید.

نکاتی برای انتخاب خوراکی و غذا هنگام سفر با اتوبوس

هنگام تهیه بلیط اتوبوس و سفر زمینی باید به دنبال خوراکی‌ها و غذاهایی باشید که باعث ایجاد مشکلات گوارشی نشوند؛ مخصوصاً اگر بلیط اتوبوس تهران مشهد را تهیه کرده باشید و مسیر طولانی را با اتوبوس طی کنید، بهتر است به نکات مهم برای انتخاب خوراکی توجه نمایید. از نکات حائز اهمیت برای انتخاب غذا و خوراکی برای سفر زمینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است غذاها سبک و کم‌حجم باشند.
  • غذاهایی را انتخاب کنید که ماندگاری طولانی داشته باشند و فاسد نشوند.
  • خوراکی‌های سالم را انتخاب کنید که بتوانند نیازهای بدن شما را تأمین نمایند.
  • خوراکی و غذاهایی که نیاز به سرما و نگهداری در یخچال ندارند را برای سفر با اتوبوس انتخاب کنید.
  • غذاهای لذیذ و خوشمزه را به همراه خوب ببرید تا در طول سفر بتوانید با میل کردن این غذاها انرژی بگیرید.
  • بهتر است غذاهای پرچرب و مضر چون فست‌فود را همراه خود حمل نکنید.
  • در برخی سفرها که به صورت تور است نیازی به حمل غذا در اتوبوس نخواهید داشت. هنگام تهیه بلیط اتوبوس می‌توانید اقدام به رزرو تورهای مسافرتی به صورت زمینی نمایید.

خوراکی و غذاهای مناسب برای حمل در اتوبوس

از انواع خوراکی‌های مقوی و غذاهای سالم برای سفر زمینی با بلیط اتوبوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالاد الویه رژیمی: سالاد الویه رژیمی از غذاهای مناسب برای سفر با اتوبوس است که با استفاده از موادی چون سس، سیب‌زمینی، خیارشور و مرغ آب‌پز تهیه می‌شود. این غذا را می‌توانید در یخ‌دان یا در کنار یخ هنگام سفر با اتوبوس حمل کنید.
  • انواع کوکو یا کتلت: کوکوسبزی، کتلت و کوکوهای خانگی‌ گزینه ایده‌آلی برای سفر زمینی هستند؛ زیرا در طول سفر نیازی به گرم کردن آن‌ها نیست. کتلت‌های گوشت یا مرغ می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده سالم و مقوی برای سفر زمینی باشند.
  • سالاد ماکارونی: بسیاری از افراد سالاد ماکارونی را به عنوان پیش‌غذا می‌شناسند؛ اما در طول سفر با اتوبوس می‌توانید این غذای لذیذ را که یک میان وعده سالم است، میل نمایید.
  • ساندویچ سرد: حمل غذاهایی که نیاز به گرم کردن دارند، برای سفر زمینی مناسب نیست؛ ازاین‌رو می‌توانید هنگام سفر با اتوبوس، انواع ساندویچ‌های سرد را درست کنید و با خود ببرید.
  • میوه‌های خشک: میوه‌های خشک چون انجیر، آلبالو، خرما، کشمش، برگ زردآلو و… به دلیل داشتن فیبر و آنتی‌اکسیدان برای سفر با اتوبوس بهترین انتخاب هستند تا در طول سفر با میل کردن آن‌ها انرژی بگیرید. همچنین اگر در لحظه آخر اقدام به رزرو بلیط اتوبوس کرده باشید، برای تهیه میوه خشک نیاز به صرف زمان زیادی نخواهید داشت.
  • مغز و دانه‌ها: برای سفر با اتوبوس می‌توانید انواع خوراکی‌های مقوی چون آجیل، تخمه‌ها، بادام، ‌ گردو و… را همراه خود ببرید. حمل این خوراکی‌ها در کیف یا ساک بسیار آسان است.
  • بیسکویت‌های سبوس‌دار: ویفرها یا بیسکویت‌های سبوس‌دار بهترین انتخاب برای سفر زمینی هستند. اگر با کودک خود به سفر می‌روید، برای رفع میل به شیرینی او می‌توانید انواع بیسکویت یا ویفرها را همراه خود حمل‌ کنید.
  • نان سبوس‌دار و پنیر: اگر برای تهیه خوراکی یا غذا وقت کافی ندارید، می‌توانید نان سبوس‌دار با پنیر کم‌چرب را از فروشگاه تهیه کنید. این دو ماده غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند. در کنار نان سبوس‌دار و پنیر می‌توانید گوجه، خیار و گردو نیز بردارید.
  • کیک و کلوچه: اگر زمان زیادی برای درست کردن غذا ندارید، می‌توانید در کیف خود چند عدد کیک و کلوچه قرار دهید تا در طول سفر از آن‌ها برای رفع گشنگی خود استفاده نمایید.
  • آب و آب میوه: برای رفع تشنگی نیاز است که به همراه خود چند نوع آب‌میوه خانگی و سالم به همراه چند بطری آب معدنی داشته باشید. البته در طول سفر می‌توانید هنگام‌ توقف اتوبوس، از فروشگاه‌های اطراف آب و آب‌میوه را خریداری کنید.

خوراکی های نامناسب برای سفر زمینی با اتوبوس

پس از تهیه بلیط اتوبوس بهتر است با خوراکی‌های نامناسب برای سفر زمینی آشنا شوید. در طول سفر با اتوبوس بهتر است از حمل برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی پرهیز کنید. برای مثال؛ غذاهای پرچرب مثل فست‌فود برای سفر با اتوبوس مناسب نیستند؛ زیرا با میل‌ کردن آن‌ها ممکن است به بیماری‌هایی چون درد معده و… دچار شوید. این غذاهای ناسالم می‌توانند در طول سفر باعث ایجاد مشکلات گوارشی شوند. از انواع غذاهای نامناسب برای سفر زمینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فست‌فودها: فست‌فودها از بدترین غذاها برای سفر با اتوبوس هستند؛ زیرا به دلیل داشتن مواد افزودنی و روغن‌های ناسالم در خود می‌توانند سبب بروز انواع بیماری در طول سفر شوند. همچنین استفاده از غذاهای سرخ‌‌کردنی می‌تواند سبب افزایش عطش و تشنگی شما شود.
  • حبوبات: حبوباتی چون لوبیا، عدس و نخود گزینه ایده‌آلی برای سفر زمینی نیستند. این حبوبات می‌توانند باعث ایجاد نفخ و مشکلات‌ گوارشی شوند.
  • نوشیدنی‌های کافئین‌دار: بهتر است در طول سفر با بلیط اتوبوس از نوشیدن نوشابه های گازدار و نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید. این نوشیدنی‌ها سبب تجدید تشنگی می‌شوند و برای سلامت شما مضر خواهند بود.

سخن پایانی

سفر با اتوبوس راهی ایده‌آل برای تماشای مناظر اطراف است که شما با تهیه بلیط اتوبوس با قیمت اقتصادی می‌توانید به مقاصد مختلف سفر کنید. یکی از مسائل نگران‌کننده برای مسافران در سفر زمینی، مبتلا شدن به بیماری‌های گوارشی است؛ اما شما می‌توانید با حمل غذاهای سالم و خوراکی‌های مقوی از مبتلا شدن به بیماری‌های گوارشی در طول سفر جلوگیری کنید. شما باید برای سفر زمینی خوراکی و غذاهایی که سبک، سالم و مغذی هستند و در طول سفر فاسد نمی‌شوند را به همراه خود حمل کنید. همچنین بهتر است غذاهای شما نیاز به گرم کردن یا نگهداری در یخچال نداشته باشند. برای تهیه بلیط اتوبوس مشهد تهران یا سایر مقاصد می‌توانید به سایت اسنپ تریپ سری بزنید.

 

ریپورتاژ تبلیغاتی

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.