خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش گیتار مقدماتی / چطور نواختن یک آهنگ را با گیتار بیاموزیم؟ روش ساده و گام به گام
چطور نواختن یک آهنگ را با گیتار بیاموزیم؟

چطور نواختن یک آهنگ را با گیتار بیاموزیم؟ روش ساده و گام به گام

آموزش گیتار

اگر تازه شروع به یادگیری گیتار کرده اید، یادگیری یک آهنگ جدید ممکن است برایتان مانند یک کار دلهره آور باشد. یادگیری تمام قطعات گیتار و نواختن کل یک آهنگ ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. اما با یک روش درست می توانید حتی چالش برانگیزترین آهنگ ها را نیز یاد بگیرید. در این مقاله نواختن یک آهنگ در گیتار را بصورت گام به گام آموزش خواهیم داد.

قبل از شروع: پرسش های متداول

قبل از شروع روشی که در زیر به آن خواهیم پرداخت، در اینجا به بررسی برخی پرسش ها و پاسخ ها که مبتدیان اغلب درباره یادگیری آهنگ های جدید مطرح می کنند، می پردازیم:

پرسش: چقدر سریع می توانم آهنگ بنوازم؟

اگر گام به گام من را دنبال کنید، می توانید با یک روش فوق العاده کارآمد آشنا شوید. با این روش شما خیلی سریعتر از سایر روش ها می توانید نواختن آهنگ را یاد بگیرید. اما اینکه یادگیری هر آهنگ چقدر طول می کشد، بستگی به این دارد که آهنگ چقدر پیچیده است، و از چند قطعه تشکیل شده، چند بار تمرین کرده اید و تمرکزتان در حین تمرین چقدر است.

به دنبال راه هایی برای یادگیری سریع تر نباشید، زیرا نهایتا با تکنیک های نا مناسب و عادت های بد روبرو خواهید شد. آیا ترجیح می دهید یک آهنگ را ضعیف بنوازید یا کمی بیشتر وقت بگذارید و آن را درست اجرا کنید؟ برای یادگیری یک آهنگ عجله نکنید – وقت بگذرانید و آن را درست یاد بگیرید. اگر می توانید در مرحله یادگیری صبور باشید و خود را غرق آن کنید، تا بتوانید به عنوان یک گیتاریست بهترعمل کنید.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

پرسش: چگونه می توانم یک آهنگ را از طریق گوش یاد بگیرم؟

برای مبتدیان و گیتاریست های متوسط ، یادگیری آهنگ از طریق گوش بسیار دشوار و وقت گیر است. در روشی که در این مقاله به شما آموزش می دهم نیازی نیست چیزی را از طریق گوش یاد بگیرید. یادگیری آهنگ ها از طریق TAB و رونوشت ها روش خوبی است. با پیشرفت مهارت های خود، سرانجام به جایی خواهید رسید که در صورت تمایل می توانید یک آهنگ را از طریق گوش یاد بگیرید. اما فعلاً، برای انجام این کار به خودتان فشار نیاورید.

پرسش: چگونه می توانم یک آهنگ را در یک هفته یاد بگیرم؟

فرض کنیم برای یک اجرا باید یک آهنگ را در یک هفته یاد بگیرید. در حالی که من اصلا توصیه نمی کنم سعی کنید کارها را به سرعت انجام دهید و یک آهنگ را در مدت کوتاهی یاد بگیرید، اما اگر در کار خود غرق شوید، می توانید در یک بازه زمانی کوتاه چیزهای زیادی یاد بگیرید.

ترفند یادگیری یک آهنگ در یک هفته، برنامه ریزی جلسات تمرینی کوتاه و منظم است. ممکن است فکر کنید با 3 ساعت تمرین پی در پی می توانید به نتیجه خوبی برسید، اما تحقیقات نشان می دهند که بیش از 2 ساعت از آن جلسه تمرین به هدر خواهد رفت. به جای داشتن جلسات تمرینی طولانی (به عنوان مثال: بیش از 30 دقیقه)، جلسات تمرینی کوتاه همراه با استراحت را امتحان کنید (به عنوان مثال: 15 دقیقه تمرین، 5 دقیقه استراحت، و تکرار آن).

چطور گیتار را بصورت اصولی یاد بگیریم؟ 11 گام مهم برای مبتدیان

جلسات تمرینی کوتاه با استراحت زیاد نسبت به جلسات تمرینی طولانی مؤثرترهستند. به این ترتیب می توانید قطعات گیتار را سریع تر حفظ کنید و مهارت های خود را با دردسر کمتری توسعه دهید. من در مقاله دیگری درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد، اما در این حد بدانید که باید تمرین های کوتاه و منظم

داشته باشید.

قبل از شروع کار: از Guitar Pro استفاده کنید

Guitar Pro یک مجموعه نرم افزاری قدرتمند است که برای گیتاریست ها برای یادگیری آهنگ، نوشتن آهنگ و بدون تمرین نواختن ساخته شده است. من از زمانی که تازه یادگیری و تمرین آهنگ را شروع کرده بودم از این برنامه استفاده می کردم و تقریباً تا به امروز هر روز از آن استفاده کرده ام. این بهترین توصیه من برای همه گیتاریست ها است زیرا می تواند تأثیر بزرگی در مهارت و درک موسیقی آنها بگذارد.

Guitar Pro

تصویر بالا Guitar Pro را به شما معرفی می کند. در این تصویر من رونوشت آهنگی را که می خواهم روی آن کار کنم را بارگیری کردم. من می توانم تمام ترک های گیتار موجود در آهنگ را مشاهده کنم (میله های قرمز در قسمت پایین)، می توانم قطعات را در TAB و همچنین در نماد استاندارد ببینم، تنظیم گیتار در سمت راست قابل مشاهده است (این آهنگ از یک گیتار 7 رشته ای استفاده می کند). من همچنین می توانم آهنگ را برعکس بنوازم تا صدای آن را بررسی کنم.

به جای این که مجبور باشم روی یک آهنگ با استفاده از گوش کردن یا کتاب کار کنم، با استفاده از این برنامه به راحتی آهنگ را می نوازم.

پس از راه اندازی و اجرای برنامه Guitar Pro، می توانید به مرحله 1 بروید و شروع به یادگیری آهنگ ها کنید.

مرحله 1: رونوشت آهنگ را دانلود کنید

برای دسترسی به بزرگترین مجموعه رونوشت آهنگ ها بصورت آنلاین به check out Ultimate-Guitar.com مراجعه کنید. تمام آهنگ ها رایگان هستند.

به عنوان نمونه می خواهم به شما نشان دهم که چگونه می توانم آهنگ‘Enter Sandman’ را از متالیکا یاد بگیرم. این آهنگ از قطعات مختلفی تشکیل شده است، بنابراین می تواند مثال خوبی باشد. برای آهنگ های ساده تر یا سخت تر نیز می توانید همین مراحل را دنبال کنید.

کار خود را با جستجوی آهنگ دلخواه در Ultimate-guitar.com شروع کنید. پس از وارد کردن نام آهنگ در نوار جستجو، احتمالاً گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد:

جستجوی آهنگ دلخواه در Ultimate-guitar.com

ما می خواهیم محبوب ترین نسخه Guitar Pro را دانلود کنیم. اگر روی گزینهGuitar Pro که در بالا هایلایت شده کلیک کنم، چند نسخه Guitar Pro با رتبه های مختلف که بر اساس ستاره طبقه بندی شده اند ظاهر خواهند شد. یکی از نسخه ها دارای رتبه بندی 453 و چهار و نیم ستاره است، به نظر می رسد گزینه خوبی باشد.

Guitar Pro

پس از کلیک روی پیوند، تبلیغات نسخه حرفه ای را مشاهده خواهید کرد. نگران نباشید – ما فقط می خواهیم نسخه رایگان را دانلود کنیم. به پایین بروید تا پیوند Guitar Pro Tab را پیدا کنید:

فایل Tab را بارگیری کرده و در جایی که بعداً بتوانید به خاطر بیاورید ذخیره کنید.

مرحله 2: لیستی از قطعات گیتار تهیه کنید

پرونده Guitar Pro خود را باز کنید و به سازهای مختلف در پایین صفحه نگاهی بیندازید:

پرونده Guitar Pro خود را باز کنید

در این آهنگ دو گیتاریست (جیمز هتفیلد و کرک همت) و ترک های مختلف از قطعات گیتار مختلف را مشاهده کنید. روی انواع مختلف قطعات مانند ریتم یا لید تمرکز کنید.

نگاهی به تمام ترک های گیتار بیندازید و تمام ریف ها / پروگرشن های آکورد را یادداشت کنید. برخی از آهنگ ها دارای چند بخش مختلف هستند در حالی که برخی دیگر می توانند بخش های مختلف بسیار زیادی داشته باشند. داشتن یک چک لیست از قسمت های مختلف آهنگ، می تواند به شما کمک کند. خط کشیدن روی ریف ها یا پروگرشن هایی که یاد گرفته اید می تواند حس خوبی به شما بدهد.

به عنوان مثال لیستی از ریف های اصلی Enter Sandman را در زیر مشاهده می کنید:

  • Intro clean riff
  • Intro distorted riff
  • Main riff
  • Verse riff
  • Pre-chorus riff
  • Chorus riff
  • Solo

در حالی که قطعات دیگری مانند برخی لیک های لید اضافی نیز در این آهنگ جود دارند، با یادگیری قطعات فوق می توانید کل آهنگ را بنوازید.

هنگامی که لیست قطعات مختلف را در چک لیست خود می نویسید، به هر قسمت نگاهی بیندازید و روی برگه خود علامت بزنید و مشخص کنید که به نظر ساده / سخت می رسد. برخی از قطعات سخت تر از سایر قطعات هستند، بنابراین ایده خوبی است که قبل از شروع برای خود مشخص کنید کدام قطعه ها وقت گیر و کدام آسان هستند.

به عنوان مثال، سولو در Enter Sandman سخت ترین و طولانی ترین قسمت آهنگ است. از طرف دیگر ریف  verseبسیار آسان است و می توان خیلی سریع آن را یاد گرفت.

اگر می خواهید می توانید تمام قسمت ها را از ساده ترین تا سخت ترین رتبه بندی کنید. سپس می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید ابتدا از سخت ترین قسمت ها شروع کنید یا با ساده ترین قسمت ها! اگر نمی دانید کدامیک بهتر است، توصیه می کنم از ساده ترین قسمت ها شروع کنید زیرا دلهره کمتری خواهید داشت و همچنین کمتر احتمال دارد که تسلیم شوید.

مرحله 3: یادگیری قطعات را شروع کنید

تجربه به من ثابت کرده است که اگر مراحل زیر را دنبال کنید، قطعات را سریع تر و آسان تر یاد خواهید گرفت.

قطعات را حفظ کنید

اولین هدف شما حفظ کردن نوت ها/ آکوردها است. حفظ کردن قطعات کار را آسانتر می کند زیرا احتمال فراموش کردن آنها را در زمان اجرا پایین می آورد.

کار خود را با خواندن نوت ها با صدای بلند شروع کنید. لازم نیست آنها را بنوازید. به عنوان مثال در قسمت بعد اولین ریف Enter Sandman را مشاهده می کنید:

قطعات  موسیقی

اگر بخواهید آهنگ را با استفاده از TAB یاد بگیرید، باید اعداد فرت را با صدای بلند بخوانید. مانند این:

0 7  5  6  5  7       0  7  5  6  5  7       0  7  5  6  5 .

اگر بخواهید آهنگ را با استفاده از نمادهای استاندارد یاد بگیرید، باید نوت ها را با صدای بلند بخوانید:

E E G Bb A E     E E G Bb A E     E E G Bb A E     etc.

چرا این کار را می کنید؟ به خاطر سپردن ترتیب نت ها (یا موقعیت فرت ها) قبل از نواختن هر چیزی با گیتار، می تواند اجرا را برای شما ساده تر کند. فراموش کردن نوت بعدی شایع ترین مسئله ای است که هنر جویان هنگام یادگیری با آن روبرو می شوند. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که وسط یک اجرای خوب متوجه شوید که نوت بعدی را فراموش کرده اید.

زمان لازم را صرف خواندن نوت ها یا فرت ها کنید تا مطمئن شوید آنها را فرا گرفته اید.

پیدا کردن موقعیت صحیح انگشتان

اکنون می توانید تمرکز خود را روی انگشتانتان قرار دهید. به عنوان مثال در ریف بالا، به نظر شما برای نواختن فرت های 5 ، 6 و 7 باید از کدام انگشتان استفاده کرد؟

شما قطعاً نمی خواهید برای همه نوت ها از یک انگشت استفاده کنید. اگر از انگشت اول خود برای فرت 5 استفاده کنید، چه اتفاقی می افتد؟ برای فرت های ششم و هفتم چطور؟

یادگیری این که از کدام انگشتان باید استفاده کنید ممکن است در ابتدا ناامید کننده به نظر برسد، اما هر چه بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن به آن کنید، در آهنگ های بعدی می توانید سریعتر انگشت مناسب را شناسایی کنید. چند انگشت مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهتر از دیگری کار می کند.

ممکن است بخواهید یک راهنما پیدا کنید که دقیقاً به شما بگوید باید از چه انگشت هایی استفاده کنید، این کار را نکنید! زیرا ممکن است در ابتدا احساس راحتی بیشتری داشته باشید، اما این باعث می شود در انجام این کار هیچ وقت مستقل نشوید و نتوانید انگشت مناسب را پیدا کنید.

قطعه را به آرامی تمرین کنید

تلاش برای نواختن قطعه بلافاصله بعد از یادگیری نوت ها اشتباه بزرگی است. عجله نکنید. برای اجرا به خودتان زمان لازم را بدهید. اگر نیاز دارید توقف کنید و مجددا شروع به کار کنید، اشکالی ندارد، اما هرگز عجله نکنید. در این مرحله شما می خواهید قطعات را به خاطر بسپارید. آنها را بارها و بارها با سرعت بسیار آرام بنوازید و هر بار از انگشتان مشابه استفاده کنید.

مرحله 4: از ابزار Speed ​​Trainer استفاده کنید

هنگامی که بتوانید بدون هیچ خطایی یک قطعه را از حفظ بنوازید، می توانید به بالا بردن سرعت خود فکر کنید.

Guitar Pro ابزاری است که به شما اجازه می دهد قطعات را تکرار کنید و هر بار سرعت را به تدریج افزایش دهید. این یک روش عالی برای ارتقای سرعت و کنترل شما بر روی قطعات است. من از ابتدای یادگیری قطعات از این ابزار استفاده می کردم و هنوز هم از آن برای قطعات پیچیده لید استفاده می کنم.

در اینجا نحوه تنظیم ابزار  speed trainer را مشاهده می کنید:

1- بخشی که می خواهید تکرار کنید را هایلایت کنید. در زیر من چهار میله اول ریف intro را هایلایت کرده ام:

بخشی که می خواهید تکرار کنید را هایلایت کنید

شما می توانید هر بخشی که می خواهید روی آن کار کنید را هایلایت کنید، بنابراین اگر می خواهید فقط روی بخشی از یک تکنواز بلند یا چند آکورد در یک پراگرشن کار کنید، کافیست آن قسمت ها را هایلایت کنید.

2- روی نماد Loop کلیک کنید (یا F9 را فشار دهید):

روی نماد Loop کلیک کنید

اگر play را فشار دهید، قسمت هایلایت شده بارها و بارها تکرار خواهد شد. ممکن است اکنون بتوانید با آن کار کنید، اما اگر با سرعت کمتری شروع کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید، بهتر خواهد بود.

3- روی فلش کنار نماد loop کلیک کنید و مطابق شکل بالا ‘Custom values…’  را انتخاب کنید. این کار تنظیمات سرعت را به شکل زیر تغییر می دهد:

SPEED SETTINGS

برای راه اندازی speed trainer روی  ‘Progressive speed’کلیک کنید. ایده این ابزار این است که loop  خود را با سرعت مشخصی شروع کرده و سپس به تدریج آن را تغییر دهید تا به سرعتی که می خواهید برسید. در مثال بالا من آن را طوری تنظیم کرده ام تا loop  را با سرعت 40٪ شروع کند، پس از هر بار تکرار سرعت را 5٪ افزایش دهد. این loop  ادامه پیدا می کند و هر بار 5٪ سرعت را افزایش می دهد تا به سرعت 100٪ برسد.

تنظیمات مختلف را امتحان کنید تا نحوه کار این ابزار را یاد بگیرید.

سرعت شروع را خیلی آهسته انتخاب کنید طوریکه احساس کنید کند است. با افزایش سرعت به تدریج، احساس فشار بیشتری خواهید کرد و نیاز به تمرکز بیشتری خواهید داشت. در نهایت در شروع ممکن است دچار اشتباه یا عجله شوید و یا بدون هیچ مشکلی به 100٪ می رسید.

اگر احساس می کنید که عجله دارید، اشتباه می کنید یا صدای خوبی تولید نمی کنید، دست از نواختن بردارید و ابزار را دوباره شروع کنید. هر بار که از speed trainer استفاده می کنید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و قطعات را سریع ترخوهید نواخت.

نکته مهم این ایست که عجله نکنید. اگر عجله کنید، ممکن است با سرعت زیاد قطعه را اجرا کنید، اما نمی توانید اجرای خود را کنترل کنید و این باعث می شود شنونده شما حس خوبی نداشته باشد. از عجله پرهیز کنید و به تدریج در طی چند روز سرعت خود را تقویت کنید.

نکته اضافی: بعد از اینکه روی قطعات تسلط پیدا کردید و به سطحی رسیدید که براحتی بتوانید با سرعت 100٪ آنها را بنوازید، سرعت 110٪ را امتحان کنید. این یک روش خوب برای تست میزان تسلط شما بر قطعات است. اگر واقعاً به آنها تسلط داشته باشید، باید بتوانید به راحتی با سرعت 110٪ آنها را بنوازید بدون اینکه احساس کنید عجله دارید یا برای ادامه کار دچار مشکل شوید. از طرف دیگر، اگر اشتباه کنید، با عجله و یا به سختی به کار خود ادامه دهید، می تواند علامت بدی باشد به این معنی که شما هنوز روی قطعات به تسلط کافی نرسیده اید و باید زمان بیشتری به آنها اختصاص دهید و البته سرعت پایین تری را امتحان کنید.

مرحله 5: قطعات را با هم بنوازید

بعد از اینکه تمام قسمت های موجود در چک لیست خود را تیک زدید، وقت آن است که قطعات را با هم جمع کنید. جمع کردن قسمت های مختلف در بعضی از آهنگ ها آسان و در بعضی دیگر دشوار است. بنابراین ممکن است در این مرحله 10 دقیقه وقت بگذارید یا در مواردی چند روز، همه چیز به آهنگ بستگی دارد.

به آهنگ نگاه کنید تا متوجه شوید هر قطعه را قبل از وصل کردن قطعه ها به هم چند بار باید بنوازید. اگر آهنگ پیچیده ای باشد می توانید تعداد دفعاتی که باید تکرار کنید را یادداشت کنید.

در این مرحله بر اساس ترک ها تمرین نکنید- زیرا فقط می خواهید بدانید که چقدرمی توانید قطعات را بدون کمک، به یکدیگر وصل کنید. به TAB نگاه نکنید و از قسمت اول شروع کنید به نواختن. سعی کنید حدس بزنید هر قطعه را چند بار باید تکرار کنید و سپس قطعه ها را ادامه دهید تا اینکه کل آهنگ را بنوازید.

هنگامی که بتوانید کل آهنگ را به تنهایی با تعداد صحیح تکرارها در هر قطعه اجرا کنید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 6: همزمان با آهنگ بنوازید

اکنون زمان آن رسیده است که آهنگ را اجرا کنید. Guitar Pro به شما اجازه می دهد تا به راحتی همزمان با آهنگ بنوازید و این یک راه عالی برای یادگیری زمانبندی و عادت به نواختن با سایر سازهای موجود در آهنگ است. بنابراین در آینده اگر بخواهید آهنگ را با سایر نوازندگان اجرا کنید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

اگر مراحل را تا اینجا رعایت کرده باشید، دیگر لازم نیست هنگام نواختن، به رونوشت نگاه کنید. پرونده Guitar Pro را پخش کنید، اما از نگاه کردن به آن برای بررسی اینکه آیا قطعات را به درستی حفظ کرده اید یا خیر، خودداری کنید. در هر قسمت که دچار مشکل شدید، وقت بیشتری برای کار روی آن اختصاص دهید.

تمرین همزمان با ترک های گیتار

نواختن همزمان با سایر ترک های گیتار به شما اجازه می دهد متوجه شوید که آیا قطعات را به درستی اجرا می کنید یا خیر. اگر آنچه شما می نوازید با قطعات گیتار که در پرونده Guitar Pro می شنوید مطابقت ندارد، این یعنی یک اشکالی وجود دارد و باید کمی به آن قطعات نگاه کنید.

با اجرا کردن در کنار تمام ترک های فعال می توانید در حین نواختن آنها را بشنوید. این کار را تا زمانی که با آهنگ احساس راحتی کنید انجام دهید.

تمرین با ترک ها در حالت بی صدا

Guitar Pro به شما اجازه می دهد هر ترکی که می خواهید را بی صدا کنید. این یعنی ما می توانیم ترک درام ، یا بیس را بی صدا کنیم، ما می توانیم هر ترک صوتی یا ترک های گیتار را در صورت لزوم قطع کنیم. پس از اجرا با ترک ها، تمام آنها را قطع کنید و اجرا کنید.

بسته به آهنگ، در این حالت می توانید فقط درام، بیس، صفحه کلید یا هر ساز غیر گیتار دیگر را بشنوید. برای برخی از آهنگ های اکوستیک این حتی ممکن است به این معنی باشد که هیچ چیزی پخش نشود. در این حالت توصیه می کنم مترونوم را فعال کنید (Sound>Metronome).

یادگیری نواختن آهنگ با گیتارهای خاموش (بی صدا)، در یادگیری صحیح آهنگ ضروری است. شما نباید به شنیدن ترک های گیتار در پس زمینه عادت کنید. تصور کنید می خواهید در یک گروه بنوازید و قادر به انجام آن نیستید مگر اینکه یک گیتاریست دیگر در کنار شما بنوازد.

بی صدا کردن قطعات گیتار به شما کمک می کند تا گوش دادن به سازهای دیگر را یاد بگیرید و آنچه را که می نوازید را با آنها مطابقت دهید. اگر آهنگی که یاد می گیرید از بیس و درام استفاده می کند، قبل از نواختن، چند دقیقه را با دقت به شنیدن آن ترک ها اختصاص دهید تا بدانید باید چه صدایی را بشنوید. بیشتر اوقات قطعات بیس با قطعات گیتار مطابقت دارند و نواختن آن را راحت تر می کنند.

برای بی صدا کردن ترک های گیتار، روی نمادهای بلندگو برای تمام ترک های گیتار کلیک کنید.

روی نمادهای بلندگو برای تمام ترک های گیتار کلیک کنید.

توجه کنید که در ترک های بی صدا نماد بلندگو هایلایت می شود. زمانی که  playرا فشار می دهید، به هیچ وجه نباید قطعات گیتار را بشنوید. این آهنگ ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد زیرا شما عادت ندارید آن را بدون گیتار بشنوید، اما به آن عادت خواهید کرد و می توانید به راحتی قطعات گیتار را به آن اضافه کنید.

اگر دچار مشکل شدید، می توانید بعضی از ترک ها را به آن اضافه کنید، اما هدف این است که بدون نیاز به گوش دادن به قطعات گیتار در پس زمینه، بتوانید آهنگ را بنوازید. گاهی اوقات این یعنی شما باید با یک مترونوم بنوازید و در بعضی موارد دیگر باید با دقت به درام ها گوش کنید.

مرحله 6: اجرای خود را تقویت کنید

در این مرحله شما باید به خودتان تبریک بگویید که توانستید آهنگ را اجرا کنید. اگر این اولین باری است که یک آهنگ کامل را یاد گرفته اید، این می تواند یک موفقیت بزرگ باشد.

ممکن است وسوسه شده باشید که روی آهنگ بعدی کار کنید، اما من اکیدا توصیه می کنم مدتی را صرف ارتقای آهنگ فعلی کنید. من به عنوان یک معلم گیتار اغلب می شنوم که هنرجویان می گویند که می توانند ترانه ای را اجرا کنند، اما وقتی آن را می نوازند، آنطور که باید اجرا نمی کنند. اینکه آنها می توانند یک آهنگ را اجرا کنند به این معنی نیست که این کار را به درستی انجام می دهند.

اجرای خود را ضبط کنید

بهترین راه برای درک اینکه آهنگ را چطور می نوازید ضبط کردن اجرای خودتان است. وقتی به اجرای خود گوش می دهید، ممکن است از آنچه می شنوید تعجب کنید. شما به طور ناگهانی متوجه اشتباهاتی می شوید که هنگام نواختن متوجه آنها نشده اید، در زمان بندی خود مشکلاتی را می شنوید و حتی ممکن است بعضی از قسمت ها کاملاً درست به نظر نرسند. این طبیعی است و نباید استرس داشته باشید. برای کامل کردن یک آهنگ و یادگیری نواختن آن زمان لازم است.

ضبط اجرای خود از مشکلاتی پرده برمی دارد که در حالت عادی باید زمان زیادی برای شناسایی آنها اختصاص دهید. روش های مختلف زیادی وجود دارند که می توانید برای ضبط اجرای خود از آنها استفاده کنید. شما به ضبط با کیفیت بالا احتیاج ندارید – فقط کافی است بتوانید اجرای خود را بشنوید.

در اینجا چند روش مختلف برای ضبط اجرا به شما توصیه می کنم:

  • از برنامه های تلفن هوشمند خود استفاده کنید
  • اگر آمپ شما اتصال USB دارد، آن را به PC / Mac وصل کنید و از یک برنامه ضبط صدا استفاده کنید
  • برای ضبط بخش های یک آهنگ یا کل آهنگ از یک پدال Looper استفاده کنید (برخی از پدال های Looper دارای زمان ضبط بسیار طولانی هستند)
  • یک میکروفون را به رایانه خود وصل کنید

احتمالا شما حداقل می توانید از یکی از روش های فوق برای ضبط اجرایتان استفاده کنید. مهم نیست که ضبط کیفیت خوبی نداشته باشد، فقط باید بتوانید آن را بشنوید.

سرعت خود را کم کنید

برای قسمت هایی که نیاز به بهبود دارند، بهترین روش کند کردن تمرین آنهاست. این کار شما را از عجله وا می دارد و مجبور می کند تا روی تک تک نت ها و آکوردها تمرکز کنید. صبور باشید و از عجله بپرهیزید.

در Guitar Pro می توانید از تنظیمات سرعت برای تنظیم ‘Relative speed’ مانند تصویر زیر استفاده کنید:

از تنظیمات سرعت برای تنظیم ‘Relative speed’ مانند تصویر زیر استفاده کنید

با این تنظیم کل آهنگ با سرعتی که تنظیم می کنید پخش خواهد شد. بخشی که می خواهید روی آن کار کنید، را هایلایت کنید و آن را روی حالت کند تنظیم کنید تا بتوانید روی اجرای خود متمرکز شوید.

مرحله 7: رو به جلو حرکت کنید اما گاهی به عقب برگردید

در این مرحله شما آماده هستید تا به سراغ آهنگ بعدی بروید و مراحل را تکرار کنید. اما این به این معنی نیست که کار شما با این آهنگ تمام شده است. هر بار که روی یک ترانه کار می کنید، در اجرای آن کمی بهتر خواهید شد. حتی گیتاریست های حرفه ای هم همواره آهنگ هایی را که از قبلا می نواختند را مجددا تمرین می کنند. استیو وی در مصاحبه های خود گفته است که هر وقت ترانه های خود را به صورت زنده اجرا می کند، در نواختن آنها کمی بهتر می شود.

بهترین کلاس های گیتار کدامند و هزینه کلاس گیتار چقدر است؟

نکته ای که باید در اینجا یادآور شوم این است که کار ما هیچ وقت روی یک آهنگ تمام نمی شود. ما همیشه می توانیم کمی بهتر شویم و اگر سعی کنیم می توانید در ترانه هایی که در گذشته یاد گرفتیم پیشرفت کنیم، و به یک گیتاریست به مراتب بهتر تبدیل شویم. هرگز فکر نکنید که روی یک آهنگ تسلط پیدا کرده اید و دیگر نیازی به تمرین آن ندارید. همیشه سعی کنید آن را بهتر و بهتر بنوازید و مهارت های خود را ارتقا دهید.

گیتار

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ممنون از سایت خوبتون ببخشید چطور می تونیم بعد از یادگیری کامل گیتار هر اهنگی که دوست داشته باشیم بنوازیم یا نت های اهنگ به راحتی پیدا کنیم

    پاسخ
  • سلام. چگونه موسیقی یک آهنگ خارجی را بزنیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست