خانه / آموزش اصولی پیانو (رایگان) / آموزش نت های پیانو / یادگیری پیانو سخت است؟ چقدر طول می کشد؟
یادگیری پیانو

یادگیری پیانو سخت است؟ چقدر طول می کشد؟

پیانو

آیا مشتاق یادگیری مهارت جدیدی مانند نواختن پیانو هستید؟ اگر هنوز در مرحله تحقیق باشید، ممکن است بخواهید بدانید: آیا یادگیری پیانو سخت است؟ یا چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال آنقدر که تصور می کنید ساده نیست، زیرا چندین عامل مختلف در آن نقش دارند. در اینجا به پنج عاملی که یادگیری پیانو را دشوار می کنند اشاره خواهیم کرد.

از دست ندهید: راهنمای ویژه پیانو: آموزش نوت های شیت موسیقی به زبان ساده

1-یادگیری بدون کمک مربی

یادگیری نواختن پیانو با کمک یک مربی بهترین روش ممکن است. یک مربی یادگیری این ساز را به روش های زیر آسان تر می کند:

  • ایجاد عادات خوب: بخش بزرگی از نوازندگی پیانو با یادگیری موقعیت مناسب بدن و دست ها و حرکت انگشتان در ارتباط است. اگرچه یادگیری به کمک یک مربی الزاما تضمین نمی کند که شما به یک پیانیست ماهر تبدیل شوید، اما مطمئنا از شکل گیری عادات بد و نادرست که ترک آنها سخت خواهد بود جلوگیری می کند.
  • تصحیح: پیانو باید در حجم ، ریتم و سرعت مناسب اجرا شود. همچنین اگر حرکت انگشتان و حرکت صحیح دست را بدانید، نواختن برایتان ساده تر خواهد شد. بدون کمک یک مربی خصوصی نمی توانید اشتباهاتتان را تشخیص دهید و اصلاح کنید. این بازخورد چیزی نیست که بتوانید از یک کتاب درسی دریافت کنید و البته برای پیشرفت به سطح بعدی الزامی است.
  • تهیه مطالب آموزشی: اگر در خواندن موسیقی و یا درک سایر قسمت های تئوری مشکل دارید، به تمرین بیشتر نیاز خواهید داشت. یک مربی خصوصی می تواند نقاط ضعف شما را تشخیص دهد و تمرینات اضافی را برای کمک به بهبود آنها توصیه کند. بدون کمک یک مربی، ممکن است خیلی بیشتر از حد لازم با تئوری موسیقی درگیر شوید.
  • ایجاد احساس مسئولیت: برای اینکه بتوانید به اهداف خود برسید به کسی نیاز دارید که شما را کنترل کند. در یادگیری پیانو، این شخص کسی نیست جز یک مربی خصوصی. مربی شما انتظارات معینی از شما خواهد داشت و شما را در قبال آنها پاسخگو می کند.

2- عدم تمایل به تمرین

یادگیری پیانو سخت است؟ خوب، این مسئله به این بستگی دارد که شما چقدر تمایل به تمرین داشته باشید! اگر فقط یک یا دو بار در هفته تمرین کنید، احتمالاً با سرعت مورد نظر پیشرفت نخواهید کرد. اگر قرار نیست بین جلسات آموزشی تمرین داشته باشید، استخدام مربی کار بیهوده ای است.

 


پیانو آموزش

توی این پک فوق العاده، استاد الینا جبل عملی، نواختن پیانو رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یک پیانیست حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز تمرین کنید. اگر می خواهید هر هفته پیشرفت کنید، باید زمان بگذارید.

حتما بخوانید: آموزش 15 ترفند بسیار کاربردی برای شروع یادگیری پیانو بصورت اصولی

3- نداشتن پیش زمینه موسیقی

اگر تجربه موسیقی قبلی نداشته باشید، یادگیری پیانو غیرممکن نخواهد بود اما باید انتظار داشته باشید که در شروع کار کمی بیشتر برای یادگیری اصول خواندن موسیقی وقت بگذارید. به هر حال، هر کسی باید از جایی شروع کند! صبور، متمرکز و مثبت باشید!

4- تمرین با کیبورد ارزان قیمت

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بدون پیانو مناسب 88 کلید، خود را محدود و یادگیری ساز را دشوارتر می کنید.

بهترین گزینه برای اینکه بتوانید تجربه خوبی در یادگیری پیانو داشته باشید، پیانوی مناسب است. لازم نیست یک پیانوی آنچنانی تهیه کنید، اما یک پیانو متوسط و متناسب با اندازه خانه شما بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. اگر به خانه یا استودیوی مربی خود بروید، به احتمال زیاد به جای صفحه کلید دیجیتال، با پیانوی واقعی روبرو خواهید شد. سازی که در خانه با آن تمرین می کنید باید با سازی که در طول کلاس خود استفاده می کنید هم سطح باشد.

در خال نواختن پیانو

بهترین گزینه بعدی یک کیبورد الکترونیکی است که دارای کلیدهای دارای حساسیت لمسی است. اگر پیانوی دیجیتال را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که صفحه کلید آن با کیفیت بالا و دارای 88 کلید کامل و پدال باشد. بدون این ویژگی ها از همان ابتدا محدودیت های غیر ضروری برای خودتان ایجاد خواهید کرد.

5- داشتن انتظارات خیلی زیاد یا خیلی کم

انتظارات خود را کنترل کنید: با این امید که فردا بتوانید راخمانینف بنوازید شروع به یادگیری پیانو نکنید! ابتدا باید اصول را یاد بگیرید و پایه محکمی ایجاد کنید. این یعنی در مراحل ابتدایی باید به سراغ یادگیری آهنگ هایی بروید که با یک دست نواخته می شوند و ملودی های ساده دارند. اگر به سراغ قطعه ای بروید که بالاتر از سطح مهارت شما باشد، ناامید خواهید شد.

این وظیفه مربی شما است که آهنگ های متناسب با سطح مهارت شما را انتخاب کند. یادگیری آهنگ های ساده می تواند بسیار جذاب باشد.

حتما بخوانید: 15 حقیقت جالب راجب ساز پیانو و اجزای آن که حتما باید بدانید!

در عین حال، اگر نخواهید از منطقه امن خود خارج شوید و خود را به چالش بکشید، احتمالا پیشرفت چشمگیری نخواهید داشت. یک راه عالی برای پیشرفت و یادگیری قطعات مناسب با سطح مهارت شما، انتخاب یک کتاب پیانو و تسلط بر چندین قطعه در سطح فعلیتان است.

یادگیری پیانو بسته به استعداد شما، کیفیت آموزش و استاد شما، زمانی که می گذارید، محیط و… دارد. اگر همه این موارد را در حد متوسط درنظر بگیریم یادگیری پیانو برای رسیدن به سطح متوسط بین 4 تا 11 ماه به طول می انجامد!

اکنون به راحتی می توانید مزایای یادگیری پیانو با یک مربی خصوصی را نسبت به یادگیری به صورت خودآموز درک کنید. یک مربی خصوصی تقریبا از همه لحاظ می تواند به شما کمک کند تا مهارت های جدید خود را ارتقا دهید. بنابراین پیدا کردن یک مربی واجد شرایط اولین قدم در جهت تسلط بر یک ساز جدید موسیقی است.

پیانو

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام من از بچگى عاشق پيانو هستم ولى متاسفانه هزينه تهيه آن را ندارم، جايى ميشناسيد بتونم پيانو دست دوم ديجيتال با قيمت ارزون بخرم ؟

    پاسخ
  • سلام می تونید پیانو رولی بخرید
    ارزون تره و کار باهاش هم راحته

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست