خانه / مطالب متنوع دیگر / 8 فیلم رایگان آموزش تصویری داربوکا مقدماتی-متوسط
8 فیلم رایگان آموزش تصویری داربوکا مقدماتی-متوسط

8 فیلم رایگان آموزش تصویری داربوکا مقدماتی-متوسط

تئوری-موسیقی
ساز کوبه‌ای یا پِرکاشِن به هر سازی گفته می‌شود که ازطریق ضربه، تکان، سایش، خراش یا هر عمل دیگری که منجر به نوسان شود، تولید صدا کند. وظیفهٔ اصلی سازهای کوبه‌ای معمولاً اجرای ضرب‌آهنگ (ریتم) در متن آهنگ است ولی توانایی اجرای ملودی را هم دارد. این ساز احتمالاً پس از صدای انسانی قدیمی‌ترین نوع ساز است. سازهای کوبه‌ای را کلاً می‌توان به دو دستهٔ سازهای کوبه‌ای با کوک معین مثل زیلوفون و سازهای کوبه‌ای با کوک نامعین مثل انواع طبل تقسیم کرد. در این پست ما در نظر داریم که فیلم هایی در اختیار شما قرار دهیم که داربوکا را آموزش می دهد.

1-مقدمه

داربوکا از جمله ساز های کوبه ای است که از جنس سفال و یا فلز ساخته می شود که بیشتر کشور های خاور میانه ای مثل ایران از آن استفاده می کنند این ساز در موسیقی عربی هم به عنوان ساز های اصلی به کار می رود و بخش جدا نشدنی از موسیقی بزمی اعراب است  که از نوازندگان این ساز می توان به استاد حمدی آکاتای اشاره کرد .

 

مطلب مهم :دانلود رایگان ۲ کتاب آموزشی تنبک (به همراه معرفی کتب برتر)

2-نام های دیگر داربوکا

  • گابلت درام (Goblet Drum)
  • چَلیس درام (Chalise Drum)
  • تارابوکا (Tarabuca)
  • دِبوکا (Debuca )
  • دومبِک (Dumbec)
  • تبلا (Tabla)

 

مطالب مرتبط با موسیقی :۸ نکته بسیار مهم برای شروع آواز خواندن و پیشرفت در آن

در اقلیم و فرهنگ ایرانی از این ساز به عنوان تمپو یا ساز تمپوی عربی یاد می شود.کاربرد این ساز معمولا در موسیقی پاپ و ریتمیک بیشتر به گوش می رسد. البته در موسیقی های تلفیقی و سنتی نیز کاربرد دارد. اما نقش اساسی آن در موسیقی نواحی جنوب ایران یا به اصطلاح ” بندری ” بیشتر محسوس است.

3-فیلم هایی از آموزش داربوکا

دانلود فیلم های داربوکا

امیدوارم از مطالب ارائه شده بیشترین استفاده را برده باشید و در صورتیکه سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات  با ما مطرح کنید.

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست