خانه / ریپورتاژ آگهی / چرا ماشین لباسشویی خاموش نمیشود؟

چرا ماشین لباسشویی خاموش نمیشود؟

سالیان زیادی است که ماشین لباسشویی در خانه همه ما جا خوش کرده است و هیچ کس هم متوجه اهمیت آن نیست زیرا ظاهر فریبنده ای ندارد اما اهمیت ماشین لباسشویی زمانی مشخص میشود که این دستگاه از کار بیفتد آن وقت است که متوجه میشوید که کاربرد این وسیله در خانه شما چه بوده است و این وسیله چه وظیفه سنگینی را از دوش شما برداشته است. ماشین لباسشویی ها دستگاه های پیچیده ای میباشند و از علم روز تکنولوژی برخوردار میباشند و مانند دیگر وسایل خانه امکان دارد که خراب شده و نیاز به تعمیرکار پیدا کنند.

هر ماشین لباسشویی بسته به شرکت به سازنده آن طراحی منحصر به فرد خودرا دارد اما اجزایی در این ماشین ها ثابت هستند که ابتدا آن اجزا را برای شما بیان میکنیم و سپس به دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی میپردازیم با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

تعمیر ماشین لباسشویی

 لوله ورودی آب ماشین لباسشویی

در ابتدای لوله ورودی آب ماشین لباسشویی، شیر برقی ورودی آب قرار دارد. زمانی که که لباس هایتان  را در ماشین لباسشویی میریزید، این محفظه به طور اتومات باز می شود و هر اندازه که نیاز باشد آب وارد دستگاه میکند و سپس به طور اتومات بسته می شود. در واقع دریچه کنترل یک شیر الکتریکی میباشد.

پمپ تخلیه آب لباسشویی

پمپ تخلیه آب،  آب را از ماشـین لباسـشویی خارج می کند و در مراحل شست وشو و آبگیری فعالیت میکند. در نظر داشته باشید در ماشین لباسشویی های دوو DAEWOO در این بخش مشکلی ایجاد شد سریعا با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو در محل تماس بگیرید.

دیگ شستشو ماشین لباسشویی

دو مدل دیگ در ماشین لباسشویی ها تعبیه شده است داخلی و بیرونی لباس ها در دیگ داخل قرار میگیرند.

موتور ماشین لباسشویی

موتور به فولی یا دیسک چرخشی متصل میباشد و موجب حرکت چرخشی خواهد شد. در حقیقت سرعت حرکت موتور ها چند مرحله ای میباشد و با در صورت نیاز سرعت آنها کم و زیاد خواهد شد.

تایمر یا برد ماشین لباسشویی

در مدل های قدیمی تر تایمر و در مدل های بروز تر برد الکترونیکی قرار داده است که وظیفه آن تنظیم کننده زمان و میزان عملکرد ماشین لباسشویی میباشد و ساده تر مغز ماشین لباسشویی میباشند. توجه داشته باشید که انجام تعمیرات این بخش توسط نیروهای متخصص انجام می شود و مخصوصا در لباسشویی های برند های مطرح مانند سامسونگ SAMSUNG باید با نمایندگی رسمی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تماس باشید.

لوله تخلیه لباسشویی

وظیفه این بخش خارج کردن آب کثیف حاصل از شست و شوی لباس ها میباشد.

در حال تعمیر کردن ماشین لباسشویی

دلایل اصلی گیر کردن ماشین لباسشویی؟

در ادامه به بررسی دلایل گیر کردن ماشین لباسشویی میپردازیم که عبارت اند از:

مشکل داشتن پمپ تخلیه

اگر ماشین لباسشویی شما در هنگام تخلیه آب با مشکل مواجه شود مدام در این مرحله گیر کرده و سعی میکند این کار را انجام دهد.

موتور لباسشویی مشکل دارد

اگر موتور لباسشویی به هر علتی مثل مشکل ذغال ها، سیم پیچ و یا خازن راه انداز نتواند درست فعالیت کند برد تایمر در همان وضعیت استاپ شده و فعالیت نخواهد کرد.

تایمر یا برد خراب شده است

همانطور که در بالا اشاره کردیم برد دستگاه حکم مغز آن را دارد و همه عملکرد ها تحت کنترل آن است. همه عملکرد ها، از تخلیه آب تا چرخش، توسط یک جعبه کنترل برای زمان بندی اصولی در  فرایند شستشو تحت کنترل این قسمت میباشد، اگر برد تایمر خراب شده باشد. ماشین لباسشویی درست کار نمیکند و در یک زمان  ثابت گیر میکند.

این ایراد  اغلب در ماشین لباسشویی هایی مانند دوو، ال جی LG و سامسونگ SAMSUNG اتفاق می افتد به این حالت که در یک تایم مانند ۱۱ دقیقه و یا دقیقه های پایانی متوقف میشود و فعالیت نمیکند. برای کسب راهنمایی های بیشتر در این زمینه می توانید با تعمیرکار مجاز نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در تهران تماس بگیرید. متخصصان این مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • جمشید خالقی
    شهریور 22, 1402 12:57 ب.ظ

    سلام. متشکرم بابت این مطلب خوبتون. خیلی ان مدل مطالب مفید هستند چون من ماشین لباسشوییم دچار خرابی شده بود و خاموش نمیشد و باید اون رو از برق میکشیدیم. موارد مختلفی که ذکر کردین رو مطالعه کردم و متوجه شدم شاید لوله خروجی آب گرفته باشه و دستگاه توان خارج کردن آب رو نداره. بررسی کردم و دیدم در این بخش گرفتگی به وجود اومده وقتی گرفتگی رو برطرف کردم مشکل هم حل شد. دیگه نیازی نیست دستگاه رو تعمیر کنم. ممنونم که با مقاله اتون به من کمک کردین

    پاسخ
  • بهنام صیادی
    مهر 23, 1402 10:05 ق.ظ

    سلام. من کارآموز رشته تعمیرات هستم و مطلب شما مرور بسیار خوبی برای من بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست