خانه / آموزش گیتار به زبان ساده / آموزش گیتار فلامنکو / معرفی 16 نوع از بهترین گیتارهای فلامنکو جهت خرید+راهنمای خرید
گیتار فلامنکو

معرفی 16 نوع از بهترین گیتارهای فلامنکو جهت خرید+راهنمای خرید

فلامنکو

پیدا کردن بهترین گیتار آکوستیک یا آکوستیک-الکتریک فلامنکو بدلیل تنوع برندها و شکل های مختلفی که در بازار وجود دارد کاری دلهره آور است. ما این کار را برای شما آسان کردیم. در اینجا ما بهترین انتخابها را با جزئیات دقیق برایتان مشخص می کنیم.

مقدمه

قوانین اصلی برای خرید اولین گیتار وجود دارد. به عنوان مثال باید ابتدا مشخص کنید که درمدت زمان کم یا زیادی می خواهید گیتار بزنید ، به این معنی که شما ممکن است در سال بعد بخواهید یک گیتار جدیدتر بخرید. همچنین مقدار هزینه ای که میخواهید برای خرید گیتار صرف کنید را همین ابتدا تعیین کنید. اگر میخواهید در مدت طولانی مثلا چند سال گیتار بزنید باید هزینه ی بیشتری صرف کنید تا گیتاری با کیفیت بالا بخرید که پرهزینه است. اما اگر فقط میخواهید تمرین کنید لازم نیست که هزینه ی زیادی صرف خرید گیتار کنید، گیتارهای ارزان قیمتی که از 1 میلیون تومان تجاوز نمیکنند هم کافی است. علاوه بر این هنگام خرید اولین گیتار این موارد را در نظر بگیرید:

1-شکل بدنه: این مورد به طرح کلی بدنه اشاره دارد. 3 نوع کلی از انواع بدنه گیتار فلامنکو وجود دارد که شامل بدنه توخالی، بدنه نیمه پر و بدنه پر میباشند. هرکدام که با آن احساس راحتی بیشتری میکنید بخرید.

2-شکل: همه ی گیتارها شکل های متفاوتی دارند که شامل telecaster shape, single-cutaway shape یا double cutaway shape میباشند. شکلی که بیشترین تناسب را با نیازهایتان دارد تهیه کنید.

 


گیتار-min

توی این پک های فوق العاده، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

3-چوب و دسته: طراحی بدنه و دسته ی بیشتر گیتارها از چوب درخت رزوود-rosewood- یا ماهون آمریکایی است. بعضی از گیتارها هم از چوب سرو و تخته پرده بعضی ها هم از افرا یا صنوبر ساخته شده است.

همیشه موادی را که برای طراحی دسته یا بدنه در ساخت گیتار استفاده شده است در نظر بگیرید. چون این موارد به صورت بالقوه در توانایی نواختن شما تاثیر گذار است.

در همین ارتباط: دانلود رایگان بهترین نت های گیتار فلامنکو

16 مورد از بهترین گیتارهای فلامنکو و بهترین برند های آن

در اینجا بهترین گیتارهای آکوستیک و آکوستیک-الکتریکی فلامنکو که در بازار است برای شما آورده ایم:

1- گیتار فلامنکو با سیم نایلونی Cordoba F10 Acoustic

گیتار فلامنکو با سیم نایلونی Cordoba F10 Acoustic

آیا تا بحال فرصت نواختن گیتار را داشته اید؟ Cordoba F10یک مدل از Iberia series از گیتارهای Cordoba’s acoustic است. این گیتار از سیم های نایلونی است که شکل لاسیک دارد. خصوصیات فیزیکی پشت و پلوی بدنه از Solid European Cypress و Spruceبا پنل بالایی است که از رز چوب هندی با جلای زیاد ساخته شده است.

Spruce/Cypress combo یک استاندارد نرمال برای گیتار با بدنه ی چوبی است. F10 یک سوراخ صدا دارد که با یک رزت کلاسیک عالی تجهیز شده است. این گیتار صرفا جز گیتارهای آکوستیک است و هیچ قسمت الکترونیکی در آن دیده نمیشود.دسته ی این گیتار از چوب درخت ماهون آمریکایی ساخته شده است. Cordoba F10 تفکیک خوبی بین صداها دارد. کیفیت صدا بسیار عالی است و صدای نرم و لطیفی دارد و همچنین راحت ترین گیتاری است که میتواند با آن بنوازید. این گیتار یک وسیله ی زیبا برای نواختن است!

2- گیتار فلامنکو با سیم نایلونی Cordoba F7 Acoustic

گیتار فلامنکو با سیم نایلونی Cordoba F7 Acoustic

این یکی از بهترین گیتارهای فلامینکو با ریسمان نایلونی از Cordoba است. این گیتار صدای بسیار گرم و عالی دارد. همانطور که در بیشتر گیتارهای فلامنکو معمول است بالای F7 یک solid European spruce است که بسیار نسبت به گونه های دیگر کلاسیک سبک تر است. همچنین بدنه ی F7کمی نازک تر است با کمتر از 8.89 سانتی متر در مقایسه با مدلهای کلاسیک معمول که 9.39 سانتی متر میباشند. دسته ی F7 که از چوب ماهون آمریکایی ساخته شده است دارای دو میله ی اطمینان قابل تنظیم است که در مواقع لزوم تنظیم آن را بسیار راحت میکند. چوب صنوبر کانادایی بسیار ضخیم است و عاری از هر گونه عیب و نقص میباشد. از لحاظ توانایی نواختن، F7 فوق العاده راحت است و با دسته ی سنتی C شکل واکنش بسیار سریع با تفکیک نوت بالا دارد. به همین دلیل این گیتار به عنوان یک گیتار عالی برای مبتدیان تا افراد متوسط شناخته میشود.

3- مدل Cordoba GK Studio Negra

مدل Cordoba GK Studio Negra

GK Studio به عنوان وسیله ای با کیفیت بالا طراحی شده که با صنوبر اروپایی به همراه رز چوب هندی در پشت و پهلوهای بدنه ساخته شده است. سیم های این گیتار نایلونی است. این گیتار برای استیج طراحی شده و ساختار آن شامل دسته ی نازک و بدنه ی ضخیم است و پهنای خرک آن بیشتر از گیتارهای سنتی است. ناحیه ی دسته ی آن به صورتی طراحی شده که هیچ برجستگی خاصی ندارد بنابراین باعث فعالیت کمتر و آسانتر شدن نواختن میگردد. برای همه ی دوستاران فلامنکو این گیتار یک باس عمیق و قوی با تن قوی تر ارایه میدهد که با صدای تیزتر و واضح تر دیگر گیتارهای فلامنکو متفاوت است. برای گیتاریست هایی که به دنبال اضافه کردن یک تن اضافی به رپرتوار هستند میتوانند اینکار را با GK Studio Negra انجام دهند. این گیتار همچنین دارای یک میله ی دو طرفه است که در دسته نصب شده است. از دیگر ویژگی های این گیتار صفحه ی انگشت گذاریی است که از رز چوب ساخته شده است.

4- مدل 3f الحمبرا (فوق العاده برای مبتدی ها)

3f الحمبرا

3f الحمبرا

گیتار فلامنکو الحمبرا مدل 3F یکی از بهترین گیتارهای فلامنکو است که می‌توانید در این بازه‌ی قیمت پیدا کنید. صفحه‌ی رویی این گیتار از جنس چوب مرغوب صنوبر آلمانی یکپارچه ساخته شده که در اکثر گیتارهای گران قیمت‌تر نیز بکار می‌رود. پشت و کناره‌های آن از جنس چوب روشن و زیبای چنار لمینت است که یکی از مناسب‌ترین چوب‌ها برای ساخت گیتار فلامنکو محسوب می‌شود. ترکیب چوب‌های نرم و روشن صنوبر و چنار یکی از بهترین فرمول‌ها برای رسیدن به صدای ضربه‌گونه و آتشی مزاج سبک موسیقی فلامنکو اسپانیا است. با این ترکیب چوب، گیتار 3F صدای شگفت‌انگیز زنگ‌داری دارد که از روشنی و تردی مناسبی نیز برخوردار است.

5- مدل  Alhambra 5F CW E2 (فوق العاده برای افراد مبتدی-متوسط)

گیتار فلامنکو Alhambra 5F CW E2

گیتار فلامنکو Alhambra 5F CW E2

 

یک گیتار عالی برای افراد مبتدی تا متوسط است، نه تنها قیمت آن مناسب است که جنس کلی چوب آن از آبنوس می باشد:

  • وزن 3000 g
  • برند: Alhambra
  • نوع چوب فینگربورد: آبنوس
  • تعداد پرده : 19
  • جنس پرده : فلز
  • اندازه: 4/4
  • نوع چوب دسته: سدر
  • نوع چوب کلاف : چنار
  • نوع چوب صفحه پشت: چنار
  • جنس سیم: نایلون,فنر
  • ضخامت دسته: حداقل ضخامت 22 میلی متر, حداکثر ضخامت 25 میلی متر
  • نوع چوب صفحه رو: صنوبر

6- مدل  Alhambra 7FC

گیتار فلامنکو Alhambra 7FC

گیتار فلامنکو Alhambra 7FC

 

گیتارهای الحمبرا یکی از انتخاب های مناسب در ایران هستند. این مدل هم برای افراد مبتدی و هم متوسط تا حرفه ای کاربرد دارد و هم اینکه از قیمت مناسبی برخوردار می باشد:

  • وزن 3000 g
  • برند: Alhambra
  • نوع چوب فینگربورد: آبنوس
  • تعداد پرده: 19
  • جنس پرده: فلز
  • نوع چوب دسته: ماهوگانی
  • اندازه: 4/4
  • نوع چوب کلاف: سرو
  • نوع چوب صفحه پشت: سرو
  • نوع چوب صفحه رو: صنوبر
  • جنس سیم: نایلون,فنر

7- مدل Yamaha CG172SF

مدل Yamaha CG172SF

اگر شما دسته ای از گیتارهای کلاسیک ریسمان نایلونی را نواخته باشید بدون اینکه حتی گیتار فلامنکو یاماها را لمس کرده باشید، متوجه خواهید شد که هنگام نواختن چیزی از دست داده اید. Yamaha به اندازه ی گیتارهایی که هزاران دلار فروخته میشوند خوب است اما بیشتر برای افراد مبتدی و سطح متوسط مناسب است. Yamaha CG172SF سیم نایلونی فلامنکو بسیار زیبا و دقیق ساخته شده است.بدون هیچ تردیدی میتوان گفت سیم های این گیتار گام صدای مناسبی دارند و کارکرد آن فوق العاده ست. درحالیکه باس این گیتار قدرت بالایی دارد سیم های تنور واضح هستند و صدای تیزی ایجاد میکنند. دسته ی ناتو آن به صورتی شکل داده شده که نوازندگان با دستهای بسیار کوچک میتوانند به راحتی با آن مانور دهند. پس زمانی که شما با این گیتار کار میکنید برایتان واقعا سخت است که بخواهید آن را کنار بگذارید چون کارکردن با آن بسیار راحت است. این گیتار دارای چوب صنوبر اروپایی با چوب سرو به کاربرده شده در پشت و پهلوهای بدنه است. CG172SF یک گیتار سبک است که از مواد سنتی گیتارهای فلامنکو ساخته شده است. عمل کردن این دستگاه هرچند خوب است ولی مقداری پایین است اما میتوان به راحتی آن را تنظیم کرد. دسته ی صاف و فرت ها بسیار خوب هستند و از آنجایی که قابلیت پخش و کیفیت صدا یک نگرانی برای گیتاریست ها است یاماها میتواند گیتاری فوق العاده برای انتخاب باشد.

8- مدل LAVIDA L30

مدل LAVIDA L30

LAVIDA در دنیای گیتار خیلی معروف نیست اما دارای یک طراحی عالی است که مانند دیگر گیتارهای آکوستیک در بازار خصوصیات قابل توجهی دارد. این یک گیتار فلامنکو اسپانیایی است که خصوصیات بدنه ی آن روکش صنوبر با کیفیت بالا است. پشت و پهلوهای بدنه و همچنین صفحه ی انگشت گذاری از رزوود-rosewood- ساخته شده است. دسته ی این گیتار از چوب درخت ماهون آمریکایی ساخته شده در حالیکه با رزوود-rosewood- روکش داده شده است. کار داخلی بی نظیر است، زیبایی ساخته شده از چوبها و ساخت آن استثنایی است. پل و اتصال آن که از رزوود-rosewood- ساخته شده نشاندهنده ی این است که این گیتار به طور کامل طراحی چوب دارد. هر اینچ چوب و رنگ، بی عیب و نقص است. این گیتار یک گیتار آکوستیک کلاسیک است.

9- مدل Alhambra 3F CT

مدل Alhambra 3F CT

برای کسانی که به دنبال طراحی زیبا و چشم نوازی هستند Alhambra 3F CT بسیار مناسب است. این گیتار فوق العاده زیباست و طراحی الکترونیک Fishman مقرون بصرفه ای دارد. 3F CTاز چوب صنوبر عالی آلمانی ساخته شده است. این گیتار دسته ای دارد که یک مقدار نازک تر از عرض مدلهای کلاسیک نرمال است. Alhambra 3F CT صدای قوی، درخشان و شگفت انگیزی که به قلب گرما میبخشد ایجاد میکند. این گیتار با Fishman Pre-ampخود چنان صدای منحصر به فردی ایجاد میکند که باورش سخت است که این صدا از چنین گیتار آکوستیک-الکتریک ارزان قیمتی می آید.

10- مدل Cordoba Solista

Cordoba همچنان به گسترش گیتارهای خود با کیفیت ساخت بالا ادامه میدهد و Solista یکی دیگر از مدلهای عالی از این برند معروف است. از ویژگی های Cordoba solista ، چوب سرو استفاده شده در پشت و پهلوهای بدنه و صنوبر اروپایی مقاومی است که بصورت بسیار ماهرانه در آن بکار برده شده است. Solista گیتار سبک وزنی است که بصورت دست ساز در اسپانیا ساخته شده است که توسط همان افرادی طراحی میشود که مسئول ساخت ابزارهایی برای محبوب ترین Gipsy King های جهان هستند. صفحه ی انگشت گذاری صاف و مسطح این گیتار باعث فعالیت کم و معقول میشود و دارای تن اکوستیک سرزنده و واضحی است که نشاندهنده ی بهترین گیتارهای فلامنکو است. کیفیت صدای Solista بسیار خوب و برای نوازنده های حرفه ای ایدآل است. پل و اتصالات Cordoba از رزوود-rosewood-ساخته شده است و فعالیت کم و وزن سبک باعث اطمینان از نواختن راحت و آسان برای نوازنده های سطح متوسط و حرفه ای است. این یک گیتار سیم نایلونی است و بطور کلی یک گیتار باکیفیت است.

11- مدلManuel Rodriquez C3FLAM

مدلManuel Rodriquez C3FLAM

Manuel Rodriquez C3FLAM نسبت به قیمتی که دارد، طراحی زیبا و کیفیت بالایی دارد. اما برخلاف اکثر گیتارهای فلامنکو این گیتار کمی بزرگ است و بعضی افراد ممکن است خیلی با آن راحت نباشند. و همچنین برای کسانی که دستهای کوچکی دارند این گیتار ممکن است مناسب نباشد. پس اگر میخواهید برای خرید این گیتار آکوستیک برنامه ریزی کنید، این نکته را هم در نظر بگیرید.با این حال C3FLAM بجز اندازه ی بزرگی که دارد همه ی ویژگی های گیتارای آکوستیک فلامنکو را دارد. از لحاظ کیفیت صدا C3FLAM با فینگربورد اسپانیایی ساخته شده از رزوود هندی ،باعث تولید صدای فوق العاده بخصوص هنگام نواختن با دیگران میشود.

12- مدل LAVIDA BFG1

مدل LAVIDA BFG1

LAVIDA با گیتار نسبتا جدید فلامینکو سیم نایلونی BFG1 که در دنیای گیتار خیلی مشهورهم نیست باز گشته است. با این وجود LAVIDA BFG1 از لحاظ ویژگی ها و کیفیت همانند دیگر گیتارهای فلامنکو است. این گیتار از روکش صنوبر به عنوان طراحی با مواد خوب، همراه با دیگر ویژگی های قابل توجه گیتارهای فلامنکو ساخته شده است. LAVIDA BFG1 یک گیتار فلامنکو اسپانیایی است که از ویژگی های ساخت بدنه ی آن روکش صنوبربا کیفیت بالا میباشد. طراحی پشت وپهلوهای بدنه از از آگاتیس ساخته شده است در حالیکه فینگربورد تنها از رزوود-rosewood- ساخته شده است. دسته گیتار از چوب ماهون آمریکایی میباشد و طراحی این گیتار برای نوازنده هایی با دستان کوچک مناسب است. کل طراحی بسیار زیباست و بصورت ماهرانه ساخته شده است.محل اتصالات و پل گیتار از رز چوب ساخته شده که نشان میدهد طراحی کلی گیتار عالی است. تزئینات بی عیب و نقص است. اندازه ی این گیتار650میلیمتر است و این یک گیتار آکوستیک کلاسیک است.

13- مدل Angel Lopez CF1246 S

مدل Angel Lopez CF1246 S

اگر به دنبال گیتار فلامنکو ارزان قیمت با کیفیت خوب میگردید Angel Lopez CF1246 میتواند شما را به هدفتان برساند. در حالیکه بالای این گیتار از چوب صنوبر ساخته شده، پشت و پهلوهای بدنه از چوب سرو با کیفیت بالا ساخته شده است و حتی دسته ی این گیتار از چوب ماهون آمریکایی ساخته شده است. اتصالات بدنه و backstrip عالی است و از چوب marple/rosewood ساخته شده است. از لحاظ توانایی نواختن با این گیتار بخصوص نسبت به قیمتی که دارد، بسیار مناسب و راحت است.

14- مدل Cordoba 55FCE

مدل Cordoba 55FCE

این یک طراحی خیره کننده ی دیگری از Cordoba است که سبک بدنه و طراحی کلاسیک ارایه میدهد که نوازندگی بی نظیر و تجربه ی عالی برای نوازنده فراهم میکند. این گیتار که براساس یک ابزار کلاسیک طراحی شده، به عنوان گزینه ی نهایی گیتارهای ریسمان نایلونی آکوستیک تلقی میشود که برای همه ی گیتارسیتها با سبک های مختلف مناسب است. Cordoba 55FCE در Gipsy Kings به عنوان یک ابزار موسیقیایی عالی شناخته شده است و طراحی بدنه ی آن ظریف است.این گیتار در قسمت دسته که از سدر اسپانیایی ساخته شده است یک مقدار نازک تر است.عرض دسته گیتار باعث میشود که به نوازنده یک احساس راحتی در خانه ، استودیو یا در استیج داده شود. فینگربورد از چوب آبنوس ساخته شده و تعداد فرت ها که 19 تا هستند به خوبی جایگزاری شده و صیقل داده شده اند. Cordoba 55CFE دارای یک پوشش از جنس رزوود هندی است و 6 سیم دارد که به همراه EQ صدای با کیفیت و زیبایی ایجاد میکنند که شما دوست خواهید داشت.

15- مدل LAVIDA BFG2R

مدل LAVIDA BFG2R

از نسخه ی گیتار BGF1، LAVIDA در حال گسترش BFG2R Nylon String Flamenco Guitar است که هنوز هم در دنیای گیتار نسبتا جدید است. بااین حال BFG2R از لحاظ کیفیت و ویژگی ها با دیگر گیتارهای فلامینکو متفاوت نیست. BFG2R در تمام ابعاد شبیه BGF1 است بجز روکش قرمز صنوبری که در این گیتار استفاده شده است. از دیگر ویژگی های برجسته ی این گیتار- که در گیتارهای فلامنکو رایج است -شامل پشت و بدنه ی گیتار است که از رزوود ساخته شده است و همچنین طراحی فینگربورد که برای ساخت آن به تنهایی از رزوود استفاده شده است. قسمت دسته ی این گیتاراز چوب ماهون آمریکایی ساخته شده است و طراحی آن برای نواختن افرادی با دستان کوچک مناسب است. کل طراحی وساخت عالی است، به صورت زیبا از چوب ساخته شده است که به صورت استادانه و بدون هیچ عیب و نقصی ساخته شده است.اتصالات LAVADIA BFG2R از PVC ساخته شده و برای ساخت پل گیتار از رزوود استفاده شده است. همه ی اینها نشاندهنده ی این است که طراحی کلی عالی است. تزیینات کلی بی همتاست و اندازه اش 650 میلیمتر است.

16- مدل Cordoba GK Pro Negra

مدل Cordoba GK Pro Negra

Cordoba GK Pro Signature یک نوع مشابه با گیتارهای Cordoba Gk Studio Acoustic-Electric Guitar است که برای استیج ساخته شده است. همانطور که از اسمش مشخص است GK Pro Signature یک گیتار فلامنکو با وزن کم و و بدنه ی نازک با کیفیت بالا است. همه ی این لوازم جانبی باعث میشود تجربه ی نوازندگی برای نوازنده خیلی راحتتر باشد. دسته ی گیتار از چوب درخت ماهون آمریکایی و برای فینگر بورد از آبنوس استفاد شده است. این گیتار صدای باور نکردنی دارد. این گیتار نسبت به گیتارهای سنتی فلامنکو کمی نازکتر است. اجزا الکترونی Pro-blend onboard Fishman Prefix که 3 باند EQ را تشکیل میدهد وقتی با یک آمپلی فایر ترکیب میشوند ، اینتونیشن فوق العاده ای ایجاد میکند.

نظر کاربران فضای مجازی

امیر با تجربه چند ساله در خرید و فروش گیتار اینگونه نظر خود را بیان می کند:

“1-اینترنت بهترین راه برو بازار گیتارا رو بیبین مدلشونو یادداشت کن. بگیر گیتارو بزن بین صداش قیافش، مدلش، سایزش و … به دلت می شینه یا نه که کیفیت صدا و ادیشن از همه چی مهمتره بعد بیا برو تو سایت سازندش ببین اصلا همچین گیتاری هست یا نه (چون عزیز اینو بدون الان دارن تو کرج-شیراز- اصفهان و تهران گیتار تقلبی میزنن اونم با چه وضعی واقعا آدم احساس تاسف می کنه که تو همچین جائیه بابا یکی نیست بگه تو که میزنی حداقل یه دونه درست و حسابی بزن و واسه خودتم اسمو رسمی بزن ورمی داره چوپ سه لایه رو به اسم چوب ماهوت اصل آلمانی قالب می کنه. این یه طرف قضیه.
2- بعد پسند کردن مدل برو یه اطلاعاتی راجب قیمت در بیار باز اینترنت چیزه خوبیه. گیتار مخصوصا فلامنکو خیلی حساس تمام قسمتاش نمی دونم اطلاعات داری یا نه سایزش چوبش نوع چوبش و .. حتی رنگ گیتار بر روی صداش تاثیر داره و اینو بیخیال شو که گیتارت مشکی فالن بگیری چون علاوه بر کلاسش بدترین نوع صدارو داره.
به غیر از گیتارای مشکی بالای 10میلیون یه نمونه ش مال شادمهر. اگه از ایران می خوای گیتار بگیری با بهترین گزینه Alhambra چون تنها گیتار فروشی هستش که نمایندگی رسمی و قانونی تو ایران داره و گیتارو کاملا گارانتی می کنه با 400 تومن یه 3F چیزی می تونی بگیری انصافنم صداش و تیپش بد نیست بهترین مزییتشم گارانتیش مثلا اگه دستش تاب برداشت که مشکل معمول همه گیتارهاست- گارانتی تعویض داره- اصل اسپانیائی و …

ولی نه اگه مدل های دیگه می خوای بگیری حتما تستش کن تاب دسته -نمیدونم گز -جیز جیز -ادیشن و … اگه خودتم وارد نباشی از یه دوست کار کشته که با این بازاریا دست به یکی نباشه کمک بگیر چون بعضی از دوستا دوست نیستن دوست نمان میری یه گیتار واسط تست می کنه و می گه توپه توپه ؟ تومنم پول زبون بسته می دی بده یه مدت می فهمی چه خبره. ولی اگه می خوای یه گیتار فلامنکو مشت داشته باشی 2.5 این حداقل باید در نظر بگیری. که البته با این مبلغ می تونی یه گیتار سفارشی تو ایران بزنی واسه خودت. بیشتر از اون ارزش نداره (البته حالا ارزش نداره) بعد 2-3 سال که گیتار زدی اون موقع می بینی که نه انگار یه گیتار شاخ باید بگیری البته اون گیتار شاخ به درد کنسرت و … می خوره”

حتما بخوانید: 3 نکته مهم در باره گیتار فلامنکو قبل از شروع به یادگیری آن

هر گونه سوالی درباره خرید گیتار فلامنکو دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

گیتار

حتما بخوانید!

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • می خواستم در باره ی نظر آقای امیر بگم که، الحمبرایی که در ایران هست اصلا قابل اطمینان نیست. چرا نیست. چون من الحمبرا f3 خریدم از یک فروشگاه معروف شیراز که اسم نبرم دیگه همه میدونن..معروف ترینشون…پس از مدتی دسته تاب برداشت…فروشنده گفت الحمبرا همینه اصلا خصوصیتشونه مشکلی نیست..گفتم هست..گز میزنه خیلی زیاد..گفت اکشنشه..گفتم خدافظ..تو راست میگی..اسم نتهای گیتار رو هم نمیدونست..ای بابا ..آیا خصوصیت الحمبراست این؟؟

    پاسخ
    • باسلام من ۳۰ سال قبل الحمرا ۲سی گرفتم و۱۰ سال هم بردمش جنوب کشور در بدترین شرایط ولی تمرین میکردم واز اول نسبت به تعویض سیم حساس بودم به هیچ وجه دسته مشکلی نداره وصداش از یه گیتار ۳۲ ملیونی که اخیرا گرفتم شفافتر و عالیتره حالا چطور برای شما مشکلدار شده نمیدونم اگر اینکارهابی که میگم نکردید امتحان کنید اول استخوان خرک و سردسته را کنترل کن خرک باید صاف و سردسته هم عمق شیار نباید زیاد باشه بعبارتی سیم کامل داخلش نره چون احتمال زیاد سیم به فلز فرت زیادی نزدیکه که گز میزنه میتونی فلز فرت نزدیک که عموما فرتهای سر دسته هست رو با سمباده خیلی نمره بالا مثل ۸۰۰ کمی صافترش کنی بعد ببین گز میزنه و در آخر عرایضم سیمها رو ساده به سردسته ببند یعنی دوبار از سوراخ رد نکن همون یه بار کافیه ایشااله مشکلت حل بشه

      پاسخ
  • اون گیتار لاویدا رو خوب جا زدین وسط گیتارای اسپانیش خخخ

    پاسخ
  • پارسا حسن پور
    مرداد 14, 1400 6:37 ق.ظ

    درود فراوان.مقاله خوبی بود اما جای پیشرفت داره…چرا که میتونستید گیتارهایی مثل مدل Manuel Rodriguez رو که چندین درجه از الحمبرا هم بهتر هستش رو قرار بدید که اگه از حق نگذرم،احساس میکنم که این مقاله صرفا جنبه طرفداری از یک سری مدل های خاص رو داره

    پاسخ
    • ممنون از شما ولی این گیتار اولا موجود نیست داخل کشور و دوما قیمتش شش برابر الحمبرا هستش!

      پاسخ
  • گیتار فقط خوزه رامیرز بقیش دکان برا کلابرداری

    پاسخ
  • تمام گیتار های الحمبرا داخل کشور علی رقم لیبل داخلی که اسپاینا خورده ولی تماما در چین تولید میشود البته مدل 10F و 7F بد نیستند برای نوازندگان فلامنکو

    پاسخ
  • محمدعلی محمدی
    اردیبهشت 2, 1401 11:35 ب.ظ

    دوستان هنرمندم الحمبرا درایران توسط آوای پارسیان وارد وپخش میشه وعلاوه برگارانتی بارکد وگواهی ساز همراهشه که توسایت سازنده میتونید استعلام بگیرید.اگرهم نیمه حرفه ای هستید گیتارهای پیکاپدار با طراحی کات وی اسپانیایی تهیه کنید شخصا از کوردوبا fce بسیار خوشم میاد بویژه body thin negra چی بگم که همه چی تمومه متاسفانه گیرم نمیادچون میگن تحریم هستیم ربطش روهم نمیفهمم .زندگی بدون عشق وهنر تعطیله زنده باشین

    پاسخ
  • چرا از گیتارهای آلمانزا و کورت وغیره حرف نزدید … آخه خداوکیلی من سالها فلامنکو نوازندگی میکنم مارک لاویدا رو ازکجا آوردید ؟گیتارهای اسپانیایی همشون دردنیا شناخته شده هستند این لاویدا نیست !!!!

    پاسخ
  • یه توصیه به دوستان عزیز اینکه اگر در مرحله بایگانی گیتار هستید و بعنوان مثال ماهی یکمرتبه گیتار دست میگیرید کارتان که تموم شد حتما سیمها رو چند دور شل کنید و بهتره گیتار رو توکیس نگه دارید .موفق و سالم باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست