خانه / آموزش ویولن (رایگان) / کتاب آموزش ویولن / چطور از مجلات موسیقی برای یادگیری بهتر ویولن استفاده کنیم؟
مجله

چطور از مجلات موسیقی برای یادگیری بهتر ویولن استفاده کنیم؟

ویولن

مجله موسیقی چیزی است که می‌توانید عملکرد و تمرین خود را در آن ثبت کنید. این مجله می‌تواند یک اپلیکیشن، یک دفترچه یادداشت و یا یک فایل ورد باشد. اما مهمترین چیز این است که شما تمرینات خود را ثبت کنید، اما چرا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است؟

ثبت میزان پیشرفت

در این مجله تمام عملکردهای قبلی شما ثبت‌شده‌است. بررسی این روزنامه نشان می‌دهد که کیفیت تمرین‌های شما چگونه بوده‌است.

برخی اعتقاد دارند عملکرد فرد در گذشته، ارتباطی به عملکرد او در آینده ندارد. درست است، اما با مرور این مجله می‌توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید. سپس می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و در جلسات بعدی پیشرفت کنید.

مزایای مجله موسیقی

این مجلات از فواید زیادی برخوردار هستند. برخی از این مزایا باعث افزایش انگیزه می‌شود و برخی باعث بهبود عملکرد. در اینجا به تعدادی از این مزایا اشاره خواهیم‌کرد.

 


ویولن

توی این پک فوق العاده، نواختن ویولن رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ویولن نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن!


 

استفاده بهینه از زمان

زمان یکی از باارزش‌ترین و محدودترین منابعی است که انسان در اختیاردارد. موسیقی‌دان‌ها معمولا جلسات تمرینی‌شان ساعت‌ها طول می‌کشد، به همین دلیل بسیار مهم است که از این زمان به صورت بهینه استفاده‌شود.

5 تمرین کاربردی ویولن برای تقویت قدرت نوازندگی شما

بهره‌بردن از زمان‌های کوتاه

اگر برای تمرین ویولن زمان اندکی دارید، می‌توانید روی هر بخش تمرینی تنها چند دقیقه وقت صرف‌کنید. با این کار می‌توانید تمام تمرینات خود را انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا در تمام زمینه‌های موسیقی به صورتی متعادل پیشرفت‌کنید. هنگام مطالعه مجله به این پیشرفت خود پی خواهیدبرد و این امر باعث افزایش انگیزه شما خواهدشد.

جوابگویی

اگر می‌خواهید روی زمان خود نظارت داشته‌باشید، مجله موسیقی ابزاری بسیار مفیداست. از طریق یادداشت‌هایتان پی خواهیدبرد که زمانتان را صرف چه‌چیزی کرده‌اید. اگر از زمان تمرینتان به خوبی استفاده کرده باشید، در مجله متوجه خواهیدشد و اگر خوب استفاده نکرده باشید هم متوجه خواهیدشد. البته همه ما برخی روزها سرحال نیستیم و عملکرد خوبی نخواهیم‌داشت. این موارد را در مجله ثبت کنید، به خود استراحت بدهید و فردا مجددا امتحان کنید.

مجلات موسیقی برای یادگیری بهتر ویولن

عادات روزانه

پرکردن مجله نهایتا یک یا دو دقیقه از زمان شما را می‌گیرد اما با استفاده از آن می‌توانید عادات روزانه خود را اصلاح‌کنید. ثبت عملکرد روزانه باعث افزایش انگیزه شما می‌شود و شما را به تکرار یا بهبود این عملکرد تشویق می‌کند. نیاز نیست هرروز مجله را مورد مطالعه قراردهید، هنگامی که پس از مدتی مجله را مورد مطالعه قرار می‌دهید از عملکرد خود شگفت‌زده خواهیدشد.

تمرین کردن حتی در زمان خواب

پس از اینکه روی چیزی بصورت خیلی دقیق تمرین کنیم، ذهن ما در زمان‌ ناهوشیاری (مثل خواب) نیز روی آن تمرین و تمرکز می‌کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات صبح از خواب بیدار می‌شوید و برای مسئله‌ای که روز قبل جوابی نداشته‌اید، راه‌حلی خوب یافته‌اید. یا اینکه به اتاق تمرین می‌روید و چیزی که روز قبل نمی‌توانستید پیداکنید را به راحتی پیدا می‌کنید.

البته گاهی اوقات ممکن است آنچه دیروز انجام داده‌اید را فراموش کنید، به همین دلیل ایجاد یادداشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بررسی‌کنید، برنامه‌ریزی کنید

هنگامی‌که بررسی کنید که برای انجام هر بخش تمرینی چه مقدار زمان صرف کرده‌اید، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و زمان‌خود را به‌صورت بهینه‌تری استفاده‌کنید. هنگامی که مجله را بررسی می‌کنید، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در روز بعد زمان خود را صرف چه چیزهایی کنید تا بتوانید به اهداف خود نزدیک‌ترشوید.

زمان و نحوه تاثیرگذاری یک تمرین را یادداشت‌کنید، با مطالعه انها می‌توانید روش‌های موثر برای دیگر تمرین‌ها را نیز پیش‌بینی‌کنید.

دستورالعمل

بسیاری از افراد تنها از یک روش تمرینی استفاده می‌کنند، بدون اینکه توجه کنند به دنبال چه هدفی هستند. اگر هدف مشخصی داشته باشید می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته‌باشید. به همین دلیل داشتن یک چارچوب و دستورالعمل تمرینی مشخص، چرایی و چگونگی انجام هر تمرین را برای شما مشخص می‌کند. حتی اگر هدف خاصی را در کوتاه‌مدت دنبال نمی‌کنید، می‌توانید از زمان خود بصورت بهینه استفاده‌کنید.

در کلاس‌های آموزش ویولن، زمان انجام تمرین به 4 مقوله زیر تخصیص داده می‌شود:

فنی، موسیقیایی، عملکرد و خلاقیت

استفاده از مجله به شما کمک می‌کند تا بین تمرینات خود تعادل ایجادکنید. البته با توجه به موضوعی که دارید یاد می‌گیرید، این ایجاد تعادل قابل تغییر است.

نظارت بر الگوها

یکی دیگر از مزایای استفاده از روزنامه‌ها این است که شما با گذر زمان به الگوهای موجود در تمرینات خود پی خواهیدبرد.

از خود بپرسید: درون مجله چه چیزی می‌بینی؟ آیا دائما یک تمرین را تکرار می‌کنی؟ آیا فقط به دنبال پیروزی بر یک چالش خاص هستید؟ آیا این الگوها مشکلی ندارند؟ آیا مسئله‌ای وجود ندارد که از یک استاد موسیقی پرسیده‌شود؟

البته، تکرارکردن یک تمرین خوب است و به پیشرفت شما کمک می‌کند. اما اگر روی یک تمرین بیش از اندازه اصرار بورزید ممکن است تمرینات شما خسته کننده‌شود. اگر در تمرینات خود خلاقیت به خرج ندهید، رفته‌رفته دلسرد خواهیدشد.

نظارت بر تغییرات

یادگیری ویولن زمان‌بر است و در طول زمان شما باید اهداف و اولویت‌هایتان را تغییردهید. با استفاده از مجله می‌توانید زمان تغییر در برنامه‌های تمرینی خود را متوجه‌شوید.

با ارزیابی اهداف کوتاه‌مدت، می‌توانید بررسی کنید که آیا در مسیری مناسب برای رسیدن به اهداف بلندمدت هستید یا خیر.

چطور شروع به نواختن ویولن در منزل کنیم؟ چند نکته کاربردی

اختصاص زمان برای ایجاد تغییرات

  • اگر بیش از اندازه روی تمرین‌های کوتاه‌مدت تمرکز کنید، نخواهید توانست به سمت اهداف بلندمدت خود حرکت‌کنید.
  • هرچند ماه یکبار، مقداری زمان بگذارید و مجله خود را مرورکنید.
  • به یک مکان ساکت و خلوت بروید، و برای مدت زمانی مطالعه و تفکر کنید
  • با تمرکز روی آنچه که در گذشته انجام داده‌اید، می‌توانید احساس کنید که چقدر به سمت دستیابی به اهداف بزرگتان قدم برداشته‌اید.
  • ممکن است بخواهید یک روش جدید و یک سبک موسیقی جدید را امتحان‌کنید. این تغییرات را پذیرا باشید و رویکرد تمرینی خود را با توجه به این اهداف اصلاح‌کنید.

انگیزه

در انتها باید بگوییم که هیچ‌گاه قدرت انگیزه را دست‌کم نگیرید. هنگامی‌که مجله را مطالعه می‌کنید و پیشرفت‌های خود را مشاهده می‌کنید انگیزه شما برای ادامه مسیر دوچندان خواهدشد.

ویولن

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست