خانه / آموزش دف به زبان ساده / مطالب آموزشی دف / دانلود رایگان 8 تا از بهترین آهنگ های دف نوازی شاد بیژن کامکار
دف-زدن

دانلود رایگان 8 تا از بهترین آهنگ های دف نوازی شاد بیژن کامکار

دف

دف سازی پر شور است و شاید هر انسانی از نواختن دف احساس لذت کند شنیدن صدای دف زمانی که با موسیقی میکس می شود خیلی زیباست . برخی از افراد برای دف قداست خاصی قائلند و برخی دیگر زنجیر های دف را نمادی از حلقه های آدمی زادی می دانند که با همدیگر وحدت و اتحاد دارند . در این مطلب ما 8 نمونه از بهترین و شاد ترین کار های آقای بیژن کامکار را به شما معرفی می کنیم. 

مقدمه

در گذشته برای یادگیری موسیقی وکارکردن با وسایل آن زمان زیادی صرف می شدولی امروزه اینگونه نیست وراحت تر می توان موسیقی را یاد گرفت . دف ساز درامی فریم دار بزرگ است که هم در موسیقی های سنتی و هم پاپ مورد استفاده قرار می گیرد. چارچوب معمولا از چوب سخت با حلقه های فلزی الحاق شده تشکیل شده است و پوسته آن معمولا از پوست بز است. دف بیشتر در خاورمیانه، ایران، مناطق کرد نشین، ارمنستان، افغانستان، ترکیه، تاجیکستان و آذربایجان استفاده می شود و معمولا ساز همراهی کننده خوانندگان و نوازندگان سازهای تمبور، ویولن و سایر سازهای خاورمیانه است. بعضی از این سازها به سنج هایی کوچک نیز مجهز می شوند.

مطلب مرتبط:آموزش ضربات ابتدایی و اصلی دف با ویدیو

دانلود دف نوازی های استاد بیژن کامکار:

ویدیوی زیر نمونه ای از سایر ویدیوها می باشد:

دانلود دف نوازی های شاد بیژن کامکار

 

مطلب مشابه :همه آنچه در باره ساز جذاب دف باید بدانید! (مقدماتی)

در انتخاب دف باید توجه داشته باشیم که دف مورد نظر سبک باشد و همچنین از کیفیت خوبی برخوردار باشه در صورت سنگین بودن دف دست فرد از گرفتن آن خسته می شود ولی برای افراد تازه وارد بهتر است که دف کمی سنگین تر باشد که دست فرد عادت کند و بعدا دف سبک تری را انتخاب نماید .

 

ای عاشقان ،ای عاشقان  من از کجا عشق از کجا                              ای بی دلان ، ای بی دلان منارز کجا عشق از کجا 

گشتم خریدار غمت حیران به بازار غمت                                            جان داده در کار غمت ، من از کجا ،عشق از کجا 

ای مطربان ،ای مطربان ، بر دف زنید احوال مرا                                    من بیدلم ، من بیدلم ،من از کجا ،عشق از کجا 

 


daf-min

توی این پک خودآموز، سحر سمیاری دف رو جوری بهت یاد میده که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یه دف نواز حرفه ای شو و همه رو انگشت به دهان کن!


 

پست مهم :آموزش کامل نشستن و گرفتن دف در دست (تصویری)

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات همین پست مطرح کنید.

 

دف

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست