خانه / مطالب متنوع دیگر / 6 ویژگی که هر موسیقیدان خوب باید داشته باشد!
موسیقی دان

6 ویژگی که هر موسیقیدان خوب باید داشته باشد!

تئوری-موسیقی

صنعت موسیقی همیشه رقابتی و اساسا بی‌رحم بوده است و این روزها کسب درآمد از این طریق هر روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. کسب درآمد از طریق موسیقی در کنار کار اصلی، چندان سخت نیست، اما اگر بخواهید در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید (موسیقی) شغلی داشته باشید، باید وقت و انرژی بیشتری بگذارید. اگرچه شانس و کلی فاکتور دیگر دخیل هستند که شما در چه موقعیتی به صورت حرفه‌ای فعالیت موسیقیتان را آغاز کنید. با این وجود وقتی بتوانید از شغل دیگرتان دست بکشید و فقط به موسیقی فکر کنید، مهم نیست حتما تمام معیارها را برای شروع داشته باشید.

حتما به تیپ و قیافه خود برسید و پیشنهاد ما برای خانم ها مراجعه به بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران می باشد. در این مقاله به 6 ویژگی که موسیقیدانهای موفق از آنها برخوردارند، می‌پردازیم.

1-آنها به کار دیگری فکر نمی‌کنند

برخی از موسیقیدانهای حرفه‌ای، به این دلیل که برای به دست آوردن شغل دیگر با مشکل مواجه بوده‌اند یا نمی‌توانستند کار دیگری را انجام دهند، امروز به این جایگاه رسیده‌اند. وقتی شما برنامه و کار دومی نداشته باشید که شما را عقب بیندازد، همه انرژی و وقتتان صرف فعالیت هنری‌تان می‌شود.

جنی شینمن ویولون‌نواز می‌گوید که در 16 سالگی از خانه بیرون می‌رفته و در حوالی سانتا کروز اجرای خیابانی می‌کرده تا بتواند از پس مخارج روزمره‌اش بربیاید. اگرچه این کار به تنهایی تضمین نمی‌کند که شما در حرفه موسیقی موفق باشید، اما برای شروع انگیزه خوبی است.

نتیجه نهایی: موسیقیدانهای موفق کاملا نسبت به اینکه می‌خواهند زندگیشان را وقف موسیقی کنند، مطمئن هستند و بی‌ّاک جلو می‌روند.

2-آنها مایلند سخت کار کنند و خودشان را پرورش دهند

یک موسیقیدان حرفه‌ای این روزها باید چند کار را با هم انجام دهد. اغلب در یک گروه، هر یک ازاعضا نقشهای متفاوتی اعم از مدیر، پروموتر و نماینده قراردادها را بر عهده دارند.

همچنین تک نوازهای بسیاری هستند که همه این نقشها یا حتی بیشتر را خودشان بر عهده می‌گیرند. بنابراین اینکه بتوانید خودتان را در جنبه‌های مختلف موسیقی‌سازی حرفه‌ای آموزش دهید و از این روند لذت هم ببرید، اهمیت دارد.

حتما بخوانید: چطور موسیقی را بخوانیم؟ (راهنمای ویژه آواز و خوانندگی)

البته پر کردن این نقشها منجر به مشغله زیاد کاری خواهد شد. جان رودریک به عنوان پیشکسوت موسیقی، ترانه‌سرا و مدیر گروه موسیقی The Long Winters، می‌گوید روزانه 18 تا 20 ساعت را به روند انتشار و معرفی یک اثر جدید اختصاص‌ می‌دهد.

البته بازده مالی از دستمزد یک نفر هم کمتر است و در نتیجه او درآمد اصطلاحا بخور نمیری دارد.

نتیجه نهایی: اگر فکر می‌کنید با ورود به دنیای موسیقی، از انجام کار سخت نجات پیدا کرده‌اید، سخت در اشتباهید.

3-زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای ندارند

بسته به مسیری که در عرصه موسیقی طی می‌کنید، شاید هیچوقت درآمد ثابتی عایدتان نشود. حتی اگر ثابت هم باشد، ممکن است سالها و دهه طول بکشد تا زندگی مرفهی که می‌خواهید را به دست بیاورید. نباید تا رسیدن به درآمد معقول و قابل قبول، زندگیتان با ترس و استرس از نداری همراه باشد.

سعی کنید برای تامین هزینه‌های جاری مثل بنزین، غذا یا آب و برق یک منبع درآمد ثابت برای خودتان به وجود بیاورید. اگر با درس دادن به دیگران مشکلی ندارید، آموزش یا برگزاری کلاسهای ورکشاپ بهترین راه برای کسب درآمد است. به این ترتیب با کاستن از دغدغه‌های مالی می‌توانید با فراغ بال بیشتری به تولید آثار برجسته موسیقی بپردازید.

در حال نواختن ویولن

در نهایت باید گفت هر چه تمایلتان برای زندگی مرفه‌تر بیشتر باشد، زمان کار در زمینه موسیقی‌ هم بیشتر صرف افزایش درآمد می‌شود که این شما را از مسیر اصلی دور می‌کند.

نتیجه نهایی: رویای بزرگ داشتن اشکالی ندارد، اما اگر فقط به این دلیل می‌خواهید موسیقیدان شوید که یک خانه بزرگ با یک کشتی خصوصی داشته باشید، باید دور یا دور موسیقی را خط بکشید یا سخت کار کنید. خیلی به خودشان و ظاهرشان اهمیت نمی دهند اما پیشنهاد می کنیم با مراجعه ساده به یک آرایشگاه یا سالن زیبایی، سروسامانی به خود بدهید!

4-صبور و سرسخت هستند

این ویژگی شاید مهمترین مورد لیست ما باشد. انسان یک شبه در کاری حرفه‌ای نمی‌شود، مخصوصا در هنر. حتی هنرمندانی مثل لُرد که به نظر می‌رسید به یکباره ظهور کرد و آثارشان در فهرست پرفروشهای موسیقی رکورد زد، سالها برای رسیدن به موقعیتی کنونی‌شان برنامه‌ریزی کرده و آماده شده بودند.

البته افراد بسیار کمی این شانس را دارند تا در سن 13 سالگی با Universal‌ قرارداد امضا کنند. مهارت موسیقی شما هر چه می‌خواهد باشد، تنها در صورتی یکی از بهترینها خواهید شد که به صورت روزمره کار کنید و پشتکار داشته باشید. با این وجود ممکن است سالها طول بکشد تا بتوانید با سایر موسیقیدانهای حرفه‌ای رقابت کنید.

صبور بودن و تمرین مداوم در یادگیری و تمرین نواختن گیتار

اگر به طور مداوم به دنبال فرصتهای جدید باشید و ناامید نشوید، احتمالش بسیار زیاد است که کاری پیدا کنید که شما را در یک موقعیت پایدارتر قرار دهد (مثلا اجرای زنده یا یک شغل در زمینه موسیقی نصیبتان شود).

نتیجه نهایی: بزرگترین موسیقیدانان امروزی به جای اینکه سعی کنند معروف شوند، بیشتر روی توسعه تدریجی مهارتهایشان تمرکز می‌کنند.

5-آنها مایلند هر روز روی مهارتهایشان کار کنند و از آن لذت می‌برند

اهمیتی ندارد به کدام جنبه از موسیقی یا هنر علاقه‌مند هستید، شما باید هر روز روی مهارتهای هنریتان کار کنید. در این صورت شما در حالیکه سایر رقبایتان غیرفعال هستند رو به جلو حرکت می‌کنید و در نهایت در حرفه‌تان بهتر از سایرین خواهید شد. در اولین سال سخنرانی جذاب درک سیورز (بنیانگذارCD Baby) که در سال 2010 در کالج موسیقی برکلی برگزار شد، او به این نکته اشاره کرد که در هنرهای رزمی قدیمی اینطور گفته می‌شود که:” وقتی تو تمرین نمی‌کنی، افراد دیگری این کار را می‌کنند و وقتی با آنها رو در رو می‌شوی، این آنها هستند که پیروز خواهند شد.”

ویژگی های یک موسیقیدان خوب

علاوه بر بحث رقابت در زمینه موسیقی، برای موفقیت در این دنیای به شدت رقابتی باید همیشه بهتر از قبل باشید و رکورد خودتان را هم بزنید. و برای اینکه بتوانید حداکثر بهره را از موسیقی ببرید، باید یاد بگیرید حین تمرین و پرورش مهارتها از آن لذت هم ببرید.

نتیجه نهایی: اگر نمی‌خواهید برای تمرین وقت بگذارید، شاید بهتر است به صورت تفریحی به آن بپردازید.

6-آنها در درآمدزایی خلاق هستند

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در کنار فعالیت موسیقی انجام دهید اینست که از چند راه کسب درآمد کنید. بهترین کار، مجوز گرفتن برای فعالیت در برنامه‌های تلویزیون، تبلیغات و فیلمهاست. حتی فراتر از آن اینکه می‌توانید مدیر برنامه یک هنرمند شناخته شده در منطقه خودتان شوید یا به صورت خصوصی تدریس کنید و ورکشاپ برگزار کنید که همه اینها امکان داشتن یک شغل روزانه را برایتان فراهم می‌کند. انجام این نوع کارها باعث می‌شود شما به عنوان یک هنرمند پیشرفت کنید و در عین حال فرصتهایی را برای برقراری ارتباط با دیگران به دست می‌آورید.

بسته به موقعیت مکانی و اینکه در چه زمانی از سال هستید، ممکن است حفظ چند منبع درآمد برایتان بسیار دشوار شود. اینجا جایی است که باید خلاقیت به خرج دهید. اگر فرصتی برای نشان دادن استعدادهایتان ندارید، باید خودتان فرصتها را ایجاد کنید. فعالیتهایی مثل اجراهای خیابانی اگر به صورت مداوم و در مکان خوبی برگزار شود می‌تواند با گذشت زمان درآمدزا باشند.

حتما بخوانید: 5 نشانه ساده که مشخص می کند در دنیای موسیقی موفق خواهید شد

راه جایگزین دیگر پیدا کردن رستورانی است که بشود در آن موسیقی زنده اجرا کرد. شما می‌توانید دوبار در هفته یا حتی ماه در آنجا موزیک بنوازید. دیر یا زود در نهایت از این طریق هم درآمد مستمر خواهید داشت.

نتیجه نهایی: موسیقیدانهای موفق منتظر نمی‌مانند فرصتها به سراغشان بیایند. آنها یا در بیرون به دنبالش می‌روند و یا خودشان فرصتی خلق می‌کنند.

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ساسان دوست الهی
    مهر 18, 1399 2:28 ب.ظ

    درود بر شما . پس از دیرگاهی جستجو و سر کشی. در گوشه کنار ، یک جای درست و شایسته دیدم ، براستی خسته نباشید ، کارتونو گرامی میدارم .
    کمی گشتم ، و کار آموزشی برای سه تار ندیدم . میتونم خواهش کنم ، اگر امکان داره ، فیلم آموزشی برای ستار بگذارید .
    سپاسگزارم بزرگوار .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست